۱۹۹۴۴۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

چگونه می توان یک رهبر بهتر بود؟

گاهی نیاز است به عنوان رهبر یک گروه نحوه عملکرد خود را مورد ارزیابی قرار دهید.آیا راهکارهایی برای تقویت مهارت های رهبری وجود دارد؟

سایت نیکو: گاهی نیاز است به عنوان رهبر یک گروه نحوه عملکرد خود را مورد ارزیابی قرار دهید.آیا راهکارهایی برای تقویت مهارت های رهبری وجود دارد؟ آیا فکر می کنید در زمینه خاصی نیاز به آموزش دارید؟ آیا فکر می کنید در برقراری ارتباط با کارمندان خود موفق بوده اید؟

با کمی دقت و بررسی می توان به این نتیجه رسید که راهکارهای موثری برای تقویت قدرت رهبری در هر سازمانی وجود دارد. در ادامه به برخی از این راهکار ها اشاره شده است:

چگونه می توان یک رهبر بهتر بود؟

با اقتدار صحبت کنید

استفاده از کلمات مقتدرانه به شما کمک می کند تا در هدایت و رهبری کارمندان خود موفق تر عمل کنید. این گونه کلمات حاکی از طرز فکر و نگرش قاطعانه هستند. از کارمندان خود بخواهید تا کار خود را با قدرت و اشتیاق و در اسرع وقت انجام بدهند. همیشه با جدیت و قاطعیت صحبت کنید.

فقط در ساعات کاری از کارمندان خود درخواست انجام کار کنید

آیا لازمه رهبری کارکردن مداوم است؟ نه واقعا. اگر بتوانید در مدت زمان هشت ساعته کاری به خوبی وظیفه رهبری خود را انجام دهید، یعنی به خوبی از عهده انجام مسئولیت خود برمی آیید. اگر در ساعت ۹ شب از کارمندان خود بخواهید کاری را انجام بدهند،یعنی شما رهبر کارآمدی نیستید.

مانند دیگران لباس بپوشید

بسیاری از بنیان گذاران و رهبران کاری در سفرهای کاری به گونه ای لباس می پوشند که از دید دیگران یکی از اعضای گروه به نظر می رسند. این کار قابل تحسین است. پوشیدن کت و شلوار قدرت و اقتدار را القاء می کند و باعث می شود تا از افراد عادی متمایز شوید.

سعی کنید به دیگران هم کمک کنید

بهترین رهبران دنیا، از طرفی در تلاش برای دستیابی به اهداف شرکت هستند و از طرف دیگر اوضاع و شرایط جامعه را مد نظر دارند. گاهی نیاز است به عنوان یک رهبر خوب به دیگران هم کمک کنید. آنها متوجه انسانیت شما خواهند شد و درک خواهند کرد که نیازهای دیگران برای شما مهم است و تنها به فکر کار خود نیستید. تمام افرادی که به آنها کمک کرده اید پاسخ محبت های شما را خواهند داد و از شما حمایت خواهند کرد.

چگونه می توان یک رهبر بهتر بود؟

حتی در شرایط استرس زا هم لبخند بزنید

سعی کنید در محل کار بیشتر لبخند بزنید. یکی از ویژگی های یک رهبر خوب این است که در شرایط بحرانی نه تنها قادر به مدیریت شرایط بحرانی است، بلکه احساسات مثبت خود را به خوبی حفظ می کند. همه کارمندان متوجه ثبات رفتاری یک رهبر خوب می شوند.

با خود صادق باشیبد

هر کسی می تواند به راحتی تظاهر کند که کار خود را به خوبی انجام می دهد و کاملا روی عملکرد کارمندان نظارت دارد. تظاهر کردن کار سختی نیست. سعی کنید خودتان باشید. شکست ها را بپذیرید. انسانیت خود را به کارمندان نشان دهید. اگر با آنها صادق باشید، شما را به عنوان رهبر خود پذیرفته و از شما تبعیت خواهند کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج