جاباما
۱۹۹۵۲۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

میرزایی‌ حکمتی درخواست آزادی مشروط کرد

امیر میرزایی حکمتی که به اتهام جاسوسی برای CIA به ۱۰ سال حبس محکوم شده و سه سال از حبس او در زندان اوین می‌گذرد، درخواست آزادی مشروط کرد.

خبرگزاری تسنیم: سید محمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع میرزایی حکمتی با بیان اینکه یک سوم از مجموع حبس موکلش‌ می‌گذرد گفت: مدت حبس میرزایی حکمتی ۱۰ سال بود که سه سال از این مدت می‌گذرد و الان او می‌تواند درخواست آزادی مشروط کند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا آزادی مشروط شامل جرایم امنیتی نیز می‌شود یا خیر؟ افزود: این موضوع در قانون قدیم ممنوعیت نداشت و چون موکلم در زمان قانون قدیم محکوم شده، ممنوعیتی برای درخواست آزادی مشروط ندارد.

علیزاده‌طباطبایی با بیان اینکه خود میرزایی حکمتی باید درخواست آزادی مشروط کند گفت: در صحبتی که با موکلم داشتم به وی گفتم چون یک سوم مجازات حبس‌اش سپری شده، درخواست آزادی مشروط کند و فکر می‌کنم این کار را کرده یا همین روزها اقدام می‌کند.

وکیل مدافع امیر میرزایی حکمتی اضافه کرد: روز گذشته نیز با مادر موکلم به صورت تلفنی صحبت کردم که وی گفت یک سری نامه به مقامات جمهوری اسلامی ایران نوشته و وقتی را از آقای خوش‌رو نماینده ایران در سازمان ملل گرفته تا از این طریق نامه‌ها را به ایران ارسال کند.

علیزاده‌طباطبایی در پاسخ به این سئوال که مادر میرزایی حکمتی برای کدام یک از مقامات جمهوری اسلامی ایران نامه نوشته است افزود: نامه به مقامات کشور است؛ آن طور که به من گفت ظاهرا برای یکی از مقامات عالی‌رتبه کشور نامه نوشته است. بحث مادر موکلم این است که «پسر من یک جوان ایرانی مسلمان و علاقمند به ایران است و با توجه به توصیه و تاکیدهایی که به جوانان می‌شد تا بیایند کشورشان را ببینند، پسرش به ایران آمده و مورد سوء ظن قرار گرفته است.»

امیر میرزایی حکمتی فرزند علی متولد ۱۹۸۳ اهل ایران و مقیم آمریکاست که ۱۶ آذر سال ۹۰ به‌اتهام همکاری با دولت‌های متخاصم و سرویس جاسوسی سیا علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، دستگیر و بازداشت شد. وی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به‌ریاست قاضی صلواتی به اعدام محکوم شده بود که این حکم در دیوان‌عالی کشور به‌عنوان مرجع تجدیدنظر نقض شد و شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به‌عنوان شعبه هم‌عرض، میرزایی حکمتی را به ۱۰ سال حبس محکوم کرد که این رأی در شعبه تجدیدنظر استان تهران تأیید شد.

نهم دی ماه سال ۹۳ بود که علیزاده طباطبایی از درخواست آمریکا برای تبادل امیرمیرزایی حکمتی خبر داد و گفت: آمریکا از طریق دفتر حافظ منافع خود در ایران، درخواست مبادله وی را ارائه کرده است. این موضوع از سوی ماری هارف سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا و مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تکذیب شد.

حدود یک ماه بعد از این ماجرا، علیزاده‌طباطبایی از نامه موکلش به حسن روحانی رییس جمهور خبر داد و گفت:این نامه صحبت‌هایی است که میرزایی حکمتی به صورت تلفنی با خانواده‌اش داشته و آنها صحبت‌های امیر را در قالب نامه و از طریق وزارت خارجه آمریکا به دفتر حافظ منافع در تهران فرستادند.

میرزایی حکمتی که به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود، درخواست اعاده دادرسی کرد اما شعبه ۳۳ دیوان عالی کشور درخواست وی را نپذیرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج