۱۹۹۵۴
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

آیا آکادمی اسکار از دی کاپریو متنفر است؟

اگر نگاهی به گذشته بیندازیم اتفاقی که در سال ۲۰۰۶ افتاد و باعث اهدای جایزه اسکار به فارست ویتاکر شد آیا نمی تواند سندی بر تنفر اعضای آکادمی نسبت به لئو باشد.

آیا آکادمی اسکار از دی کاپریو متنفر است؟

برترین ها: لئوناردو دی کاپریو، بازیگر سرشناس و مطرح سینمای جهان است. او در سالی که گذشت در فیلمی به کارگردانی کلنیت ایستوود نقش جی ادگار هوور، موسس FBI را ایفا کرد. اما نکته ای که وجود دارد این است که این اولین باری نیست که او نقشی اینچنین حساس و با اهمیت از نظر مردم آمریکا را ایفا می کند.

آیا آکادمی اسکار از دی کاپریو متنفر است؟

مارتین اسکورسیزی، یکی از بزرگ ترین کارگردانان جهان همواره از خود به عنوان یکی از بزرگ ترین طرفداران لئو نام برده است اگر نگاهی به گذشته بیندازیم اتفاقی که در سال ۲۰۰۶ افتاد و باعث اهدای جایزه اسکار به فارست ویتاکر شد آیا نمی تواند سندی بر تنفر اعضای آکادمی نسبت به لئو باشد.

اگر نگاهی کوتاه به تاریخچه کارهای لئوناردو بیندازیم می توانیم فیلم های بسیار بزرگی را که کارگردانان بزرگ سینمای جهان ساخته اند بیابیم، فیلم هایی مانند «شاتر آیلند»، «مردگان»، «جاده آزادی»، «سرآغاز» و بسیاری فیلم های دیگر. اما او فقط سه بار نامزد دریافت اسکار بوده یکی برای فیلم «هوانورد»، که قابل تامل است دومی برای فیلم «الماس خونی» و سومی برای فیلم «گیلبرت گرپ چه چیزی می خورد؟» که این آخری در سال ۱۹۹۳ اتفاق افتاد زمانی که دی کاپریو تنها ۱۹ سال داشت.

آیا آکادمی اسکار از دی کاپریو متنفر است؟

جالب تر اینجاست که فیلم هایی که به خاطرش موفق به دریافت اسکار شده است در کارنامه دی کاپریو به زعم منتقدین جزو آثار متوسط اوست و آکادمی اسکار معمولا شاهکارهای او را نادیده گرفته، مثل همین امسال که لئو برای خلق یک شاهکار دیگر (به گفته بسیاری از منتقدان جهان) در فیلم «جی ادگار» حتی نامزد دریافت جایزه اسکار هم نشد و باعث شد تا اعتراض بسیاری به این ماجرا علنی شود تا آنجا که بسیاری از پایگاه های خبری اینترنیت ازجمله MSN، یاهو و کانون هواداران خود دی کاپریو (شاید با لحنی تندتر از دیگران) تیترهایی با مضمون اینکه «آیا آکادمی از لئو متنفر است؟» را به انتشار برسانند.

اما نکته جالب این است که خود دی کاپریو همچنان هیچ موضع گیری و حتی اظهارنظری در این مورد نکرده است (هرچند او معمولا در هیچ مورد سینمایی ای اظهارنظر نمی کند). شاید او هیچ گاه اظهارنظر نکند اما مطمئنا افراد دیگری این کار را می کنند؛ همان طور که در سال ۲۰۰۳ شان پن این کار را کرد.

او بعد از دریافت اسکار برای فیلم «رودخانه مرموز» در صحبت های خود گفت: «فکر می کنم این یک ارزیابی محبوب محور نباشد وقتی منفورترین انسان از نظر آکادمی (منظور خود شان پن است) می تواند اسکار ببرد پس مطمئنا لئو هم می تواند!»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آخه بی سواد ، شاتر چیه دیگه ؟؟؟!!!
      شاتل ای کیو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اول سواد خودتو محک بزن، بعد به سواد دیگرون توهین کن.
        شاتر آیلند(Shutter Island) یکی از بهترین فیلمهای اسکورسیزی با بازی دی کاپریو هست.

    • said

      nevisande gerami,
      esme un movie «گیلبرت گرپ چه چیزی می خورد؟» nabud. esme film bud: chechizi gilbert grape ra mikhporad.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج