جاباما
۱۹۹۸۳۶
۱ نظر
۵۰۲۷
۱ نظر
۵۰۲۷
پ

رانندگی مینیمال

ماشین هاچ بک چی بخریم؟

خرید هاچ بک به خاطر پارک راحت تر دم دستی ترین دلیلی است که می توانید برای خودتان جور کنید. اصولا وقتی جای پارک نیست، واقعا فرقی نمی کند که شما سوار تریلی هجده چرخ شده باشید یا دوچرخه.

ماشین هاچ بک چی بخریم؟





روزنامه هفت صبح: خرید هاچ بک به خاطر پارک راحت تر دم دستی ترین دلیلی است که می توانید برای خودتان جور کنید. اصولا وقتی جای پارک نیست، واقعا فرقی نمی کند که شما سوار تریلی هجده چرخ شده باشید یا دوچرخه. آنهایی که هاچ بک می خرند احتمالا جذب قیافه جذاب آنها می شوند. حداقل نصف راننده های داخل شهر می توانند با دستگاه برش، خودشان را از شر صندوق عقب خودروشان راحت کنند بدون اینکه مشکلی برایشان پیش بیاید؛ پس چرا از اول یک هاچ بک نخریم؟

وقتی به بازار می روید پراید 111 به عنوان ارزان ترین هاچ بک برایتان راهنما می زند. تیبا 2 بازیکن جدیدی است و به شکل شگفت آوری موفق شده از بازار دلربایی کند. حتی خیلی ها به خودشان جرأت می دهند و آن را با 206 محبوب مقایسه می کنند. هر دوی آنها به عنوان محصولات تولید داخل در صدر توجه هستند اما وقتی پرینت حساب بانکی تان اجازه بلندپروازی را می دهد، پای خودروهای دیگری وسط می آیند که روح شرقی در سرتاسرشان به چشم می خورد.

مزدا 2 و تویوتا هاچ بک از ژاپن آمده اند. دومی گران قیمت تر است و بیشتر از 100 میلیون تومان خرج روی دست تان می گذارد. کیا پیکانتو و هیوندای i20 هن هستند. اولی محبوب تر است و دومی قیمت بیشتری دارد. نسخه به روز شده آن همین چند وقت پیش وارد بازار شد.

در این نوشته سعی کرده ایم پراید 111 و تیبا 2 را در برابر چهار خودروی آسیای شرقی بگذاریم و در کمال تعجب می بینیم وضع آنقدرها که به نظر می رسید، بد نیست؛ حداقل از نظر مالی، صرفه جویی بزرگی انجام داده اید.

تیبا 2

ماشین هاچ بک چی بخریم؟

تیبا ۲ محصول شرکت سایپا است. این خودرو چهار سیلندر بوده و حجم موتور آن هزار و ۵۰۰ سی سی است. موتور این خودرو ۱.۵ لیتر حجم دارد که پنج هزار و ۵۰۰ دور در دقیقه دارد.

مصرف سوخت این خودرو در شهر ۶.۹۵ لیتر و در بزرگراه ها ۵.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. عرضه تیبا هاچ بک از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده است و در حال حاضر قیمت آن در نمایندگی ها حدود ۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

پراید ۱۱۱

ماشین هاچ بک چی بخریم؟

این خودرو همانند سایر انواع پراید به موتوری با حجم ۱۳۲۳ سی سی و توان ۶۲ اسب بخار مجهز است. گفته می شود که تغییراتی در موتور صورت گرفته تا مصرف بنزین آن کاهش بیابد و بدین ترتیب مروارید با مصرف ۶.۹ لیتر سوخت در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی، کم مصرف ترین خودرو تولید داخل خواهد بود.

پراید هاچ بک SE۱۱۱ به عنوان پرفروش ترین نمونه از این خودروها در نمایندگی های سایپا با قیمت ۲۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و در بازار آزاد با قیمت ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروخته می شود.

هیوندای i۲۰

ماشین هاچ بک چی بخریم؟

هیوندای i۲۰ دومین هاچ بک از محصولات شرکت هیوندای در بازار ایران است که بعد از حضور نسبتا موفق i۳۰ در بازار، i۲۰ راهی بازار شد. این خودرو با قوی ترین موتور یعنی نمونه ۱.۶ لیتری به بازار ایران عرضه شده که حجم این موتور هزار و ۶۰۰ سی سی است. هیوندای i۲۰ همچنین می تواند به سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

این خودرو در جاده ها ۵.۴ لیتر و در مسافت های شهری ۸.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بنزین می سوزاند. مدل ۲۰۱۵ این خودرو در حال حاضر در نمایندگی با قیمت ۸۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و در بازار آزاد با قیمت ۸۹ میلیون تومان به فروش می رسد.

* نظر کارشناس: i۲۰ همانند سایر مدل های هیوندای، از نظر ظاهر و تجهیزات حرف های زیادی برای گفتن دارد و نظر خریداران ایرانی که همیشه به تجهیزات بیشترین بها را می دهند، به خود جلب می کند.

این مدل در اولین روزهای معرفی به بازار کشور با پیشرانه ۱.۶ لیتری وارد شد که خیلی وسوسه کننده بود ولی در مدل های جدید، با پیشرانه ۱.۴ لیتری وارد شده و به همین خاطر، مقداری از توجه بازار را از دست می دهد. اگر i۲۰ بخرید، صاحب خودرویی شده اید که از نظر طراحی و کیفیت، حرف نخست را می زند ولی از نظر فنی، حرفی برای گفتن ندارد.

کیا پیکانتو

ماشین هاچ بک چی بخریم؟

شرکت کره ای کیا با توقف تولید پراید، درصدد طراحی جایگزین جدید این خودرو هاچ بک برآمد و در نهایت پیکانتو را به عنوان یکی از جایگزین های این خودرو معرفی کرد. موتور این خودرو هزار و ۲۵۰ سی سی حجم دارد. حداکثر سرعت این خودرو ۱۷۱ کیلومتر در ساعت است. این خودرو با ظرفیت باک ۲۵ لیتری در شهر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۶.۷ لیتر و در اتوبان ۴.۵ لیتر بنزین می سوزاند.

این خودرو در بازار ایران با دنده اتومات و شش ایربگ ارائه می شود که قیمت آن در نمایندگی ۷۴ میلیون و ۱۷۹ هزار تومان است و در بازار آزاد نیز به قیمت ۷۱ میلیون تومان فروخته می شود.

* نظر کارشناس: پیش از حرکت، شاید پیشرانه ۱۲۵۰ سی سی پیکانتو تداعی کننده یک ماشین تنبل باشد اما به دلیل تعریف وزنی خوب با قدرت موتور مناسب این جثه حتما نظرتان عوض می شود. این ماشین فرمان سبکی دارد و در پیچیدن های تحت فشار، در تمامی شرایط سرعتی سبک عمل می کند که گرچه در جاده ممکن است برای کنترل آن به زحمت بیفتید ولی در کوچه پس کوچه ها به راحتی پیچیده و مانور می دهد. از طرفی داخل اتاق با ایزوله شدن خوب، آرامش مناسب یک خودروی کوچک شهری را تامین می کند.

دست اندازها در داخل خودرو و فرمان کم و بیش حس می شود و از آنجا که کیا سعی کرده برای افزایش پایداری از سیستم تعلیق نسبتا سفتی استفاده کند، برای پیچیدن های تحت فشار باید با پیکانتو خیلی مراعات کرد زیرا امکان بلند شدن چرخ های مخالف عقب وجود دارد.

مزدا ۲

ماشین هاچ بک چی بخریم؟

مزدا ۲ در سال ۱۹۹۶ با الگوبرداری از طرح فورد فستیوا که روی کیا پراید اجرا شده بود توسط شرکت مزدا ژاپن طراحی و عرضه شد. این خودرو توسط گروه بهمن عرضه می شود و دارای حجم موتور هزار و ۵۰۰ سی سی است. شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۰ ثانیه است و در ادامه این خودرو به حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر در ساعت می رسد.

مصرف سوخت شهری این خودرو ۶.۷ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر و مصرف سوخت آن در اتوبان ها ۸.۱۱ لیتر است. قیمت این خودرو در نمایندگی ۶۹ میلیون تومان و در بازار آزاد ۸۴ میلیون تومان است.

* نظر کارشناس: پس از ورود به کابین مزدا ۲ اولین موردی که به چشم می آید، جای عجیب اهرم تعویض دنده بوده که بالاتر از حد معمول قرار گرفته است. چیزی که در مورد این تخم مرغ ژاپنی خیلی نظرمان را مثل دفعه پیش جلب کرد، پیشرانه ۱.۵ لیتری پرکششی بود که در تناسب با جثه و وزن ماشین، هیچ وقت شما را دلسرد نمی کند.

کشش این پیشرانه آنقدر خوب است که در مانو رو سبقت گرفتن همواره جرأت خود را حفظ می کنید. فرمان خوش دست بوده و کمی هم تیز، سواری نسبتا خشک است. کابین راحت است و ترمزها پرقدرت به نظر می رسند.

یاریس هاچ بک

ماشین هاچ بک چی بخریم؟

تویوتا یاریس یکی از بهترین های کلاس هاچ بک بوده و هست و معمولا به راحتی در خیابان های باریک مانور می دهد. موتور این خودرو هزار و ۳۰۰ سی سی گنجایش دارد. حداکثر سرعت در یاریس هاچ بک ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت است و شتاب صفر تا صد آن در ۱۲ ثانیه انجام می شود.

ظرفیت باک این خودرو ۴۲ لیتر و سیکل ترکیبی مصرف سوخت آن به طور متوسط ۶.۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است. این خودرو در نمایندگی ها ۱۱۶ میلیون تومان و در بازار آزاد ۱۱۵ میلیون تومان فروخته می شود.

* نظر کارشناس: چسبندگی روی زمین، مانورپذیری بالا، ایزوله بودن مناسب اتاق و ترمزهای قلدر، از شاخصه های مهم یاریس هستند. با اینحال پایین ترین امتیازها را در بخش مربوط به زیبایی طراحی داخلی و تجهیزات کسب می کند. از هر طرفی به این خودرو نگاه کنید، می تواند به عنوان یکی از زشت ترین خودروهای تاریخ شناخته شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ماها

      پراید ۱۱۱

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج