۱۹۹۹۶۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

سانسور سخنان وزیر کشور درباره پول کثیف

از آنجايي كه برخي رسانه‌ها با فراموش كردن رسالت خود به عنوان ركن چهارم دموكراسي و مردمسالاري منافع قدرت‌طلبان منفعت‌جو را محور فعاليت اصلي خود قرار داده و در واقع تريبون جريانات و گروه‌هاي سياسي شده‌اند و اساسا شكل‌گيري برخي از اينها كاملا حزبي و ساختاري تشكيلاتي نيز دارند براي حفظ منافع گردانندگان اصلي خود اقدام به سانسور بيان مصاديق از سوي وزير كشور كردند.

روزنامه اعتماد: از آنجايي كه برخي رسانه‌ها با فراموش كردن رسالت خود به عنوان ركن چهارم دموكراسي و مردمسالاري منافع قدرت‌طلبان منفعت‌جو را محور فعاليت اصلي خود قرار داده و در واقع تريبون جريانات و گروه‌هاي سياسي شده‌اند و اساسا شكل‌گيري برخي از اينها كاملا حزبي و ساختاري تشكيلاتي نيز دارند براي حفظ منافع گردانندگان اصلي خود اقدام به سانسور بيان مصاديق از سوي وزير كشور كردند و با تيترسازي‌هاي انحرافي و نادرست اجازه ندادند افكار عمومي از برخي چرخه‌هاي فاسد پشت پرده آگاه شود.

وزير كشور در مجلس شوراي اسلامي به صراحت از ورود حدود سه ميليارد دلار از پول‌هاي كثيف ناشي از قاچاق مواد مخدر به عرصه اقتصادي كشور خبر داد؛ عرصه‌اي كه مي‌تواند خاستگاه تبليغاتي و ارتشاء براي قدرت‌طلبي باشد.

وي به صراحت از وجود فردي ٣٥ ساله با پنج كلاس سواد در كشور خبر داد كه در عرض دو سال ٢٠٠ تن مواد مخدر جابه‌جا كرده است و نمايندگان و مردم را از وجود شبكه‌اي مطلع ساخت كه در آن دو هزار نفر با دارايي يكسان مشغول به پولشويي هستند. چنانچه اين مصاديق را كنار فرمايش اخير مقام معظم رهبري قرار دهيم كه سرمستان غرور ثروت امنيت رواني جامعه را بر هم مي‌زنند به سهولت به نتيجه تلخ اثرات پول‌هاي كثيف در جامعه مي‌رسيم كه مع‌الاسف زير تيغ ناجوانمردانه سانسور قرار گرفت.

رحماني فضلي با شهامت با بيان مصداقي ديگر، خبر از سوءاستفاده از ورود هزاران خودروي لوكس با رقمي بالغ بر ٢٠ ميليارد دلار داد، خودروهايي كه بخشي از آنها امنيت رواني جامعه را هدف قرار داده‌اند و يا اينكه در يكي از جزاير كشور هزاران شركت صرفا با يك آدرس ثبت شده است و كدپستي ٩٩ درصد اين شركت‌ها شماره‌اي يكسان بوده است و صرفا ماليات همين شركت‌ها نيز بالغ بر ٢٠ ميليارد دلار است «كه البته وصول نشده است» به عنوان مصداق ديگري ياد كرد و متاسفانه اين موارد نيز در قالب هياهوي عذر‌خواهي و عقب‌نشيني و جفت پوچ و... سانسور شد تا به گوش افكار عمومي نرسد.

سوال اينجاست چرا برخي رسانه‌ها اين مصاديق را تيتر نكردند و به آن نپرداختند تا مردم نسبت به پول‌هاي كثيف موجود در جامعه حساس شوند؟ چه منافع مشتركي ميان سانسورچي‌ها و مفسدان اقتصادي آلوده به پول‌هاي كثيف وجود دارد كه هجمه‌اي هماهنگ عليه هشدار وزير كشور صورت گرفته است؟ قطعا اين سوال كه چرا مصاديق بيان شده از سوي وزير كشور مورد سانسور قرار گرفته است ذهن و فكر صاحبان راستين قلم و اصحاب رسانه را به خود مشغول كرده است؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج