۲۰۰۰۲۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

ژوزه مورينيو، ماشين فتح عناوين

شيوه بازى اين فصل چلسى از نظر مخالفين ژوزه مورينيو انتقاداتى را به همراه داشته، اما از نظر بسيارى از كارشناسان دنياى فوتبال تيم چلسى در اين فصل بازى هاى قابل قبول و بسيار هدفمندى از خود نميش داده و از نظر آنها، مورينيو كاملا شايسته احترام است.

طرفداری: رومان آبراموويچ مالك ميليارد روسى بخشى از سال را در شبه جزيره اى در همسايگى بيل گيت مالك ثروتمند شركت آمريكايى مايكروسافت مى گذراند. مسير ويلاى مجلل او تا ورودى دريا مملو از سنگ ريزه هايى بوده كه براى رسيدن به دريا مزاحمت ايجاد مى نمودند.

به همين خاطر به دستور آبراموويچ دو فروند كشتى بارى، شن نرم و سفيدى را براى پوشاندن اين سنگريزه ها به محل شبه جزيره حمل مى نمايند. اما بعد از گذشت چند روز وزش طوفانى سخت، بيشتر شن هاى نرم منتقل شده را با خود مى برند كه موجبات تعجب و عصبانيت آبراموويچ را فراهم مى آورد.

دانيل تيلور مدير ورزشى روزنامه انگليسى The Guardian به تازگى در مطلبى طنز و كنايه آميز به چنين مطلبى اشاره نموده و افزوده است كه همواره همه چيز مطابق ميل يكى از متمول ترين اليگارش هاى جهان نخواهد بود و چنين شرايطى براى روياى او از فوتبال "Barca in Blue" (بارساى آبى) نيز صادق است. اما از نظر هواداران چلسى اين تيم در استمفوردبريج هرگز فوتبالى به سبك تيكى تاكاى بارسلوناى بزرگ به نمايش نخواهد گذاشت.

كلكسيون فوق العاده عناوين مورينيو

با وجود حذف از رقابت هاى ليگ قهرمانان اروپا با قبول شكست مقابل پاريس سن ژرمن، آبراموويچ به نظر از شرايط فعلى چلسى و يا به نظر دانيل تيلور اسباب بازى خود بسيار راضى به نظر مى رسد. چون آبى هاى لندنى از هفته نخست رقابت هاى اين فصل ليگ برتر جزيره، صدر جدول را در اختيار داشته اند و مى توانند حتى بيش از يك ماه مانده به پايان رقابت هاى ليگ برتر جزيره، قهرمانى زودهنگام خود براى پنجمين بار را جشن بگيرند.

در فوتبال چه موضوعى از اهميت بيشترى برخوردار است؟ بى ترديد عناوين و هيچ كسى به جزء مورينيو يا "The Title Winning Machine" (ماشين فتح عنوان) نمى تواند اين مسئله را ضمانت نمايد و به همين دليل آبراموويچ در سال ۲۰۱۳ بارديگر آقاى خاص فوتبال را به لندن بازگردانده است.

فتح ليگ جزيره در فصل جارى در واقع هشتمين عنوان قهرمانى مورينيو در چهار ليگ مختلف اروپايى مى باشد، وى همچنين دو مرتبه ليگ قهرمانان را فتح نموده، فتح جام يوفا، جام اتحاديه، جام حذفى اسپانيا، انگليس و ايتاليا نيز از ديگر افتخارات او محسوب مى شوند، در حالى كه وى تنها ۵۲ سال سن دارد. هنوز مشخص نيست كه دوره دوم حضور مورينيو در چلسى تا چه زمانى به طول مى انجامد و يا وى چند قهرمانى ديگر را با آبى هاى لندنى كسب خواهد نمود. تنها مسئله اى كه مورينيو به جهان فوتبال اثبات كرده، اين است كه وى بيشتر از دو يا سه فصل نمى تواند باشگاهى را تحمل نمايد و شايد برعكس،‌ باشگاهى بيش از دو يا سه فصل نمى تواند بيشتر با آقاى خاص كنار بيايد.

بايد به اين موضوع توجه داشت كه مورينيو هرگز در اين فصل با تيم خود فوتبالى نتيجه گرايانه به معرض نمايش نگذاشته است، بلكه چلسى با حضور بازيكنانى نظير سسك فابرگاس مغز متفكر تيم در خط ميانى و يا ادن هازارد جادوگر بلژيكى كه به تازگى به عنوان بهترين بازيكن فصل فوتبال جزيره نيز برگزيده شده، به تيمى بسيار جذاب تبديل شده است.

ونگر و مورنيو

آرسن ونگر سرمربى آرسنال و دشمن شخصى ژوزه مورينيو به تازگى و بعد از برد ۱:۰ چلسى در مقابل يكى از حريفانش، برد چلسى را بيان جمله "One-nil? Usual" به نوعى به تمسخر گرفت كه براى سرمربى چلسى بسيار گران تمام شده بود، چون تيم او بعد از منچسترسيتى بهترين آمار را در ليگ برتر جزيره در امر گل زنى به خود اختصاص داده در حالى كه شاگردان پيگرينى تعداد بازى هاى بيشترى نيز نسبت به چلسى برگزار نموده اند.

شايد ژوزه مورينيو به دليل همين موضوع در پاسخ به فريادهاى "Boring, Boring Chelsea" (چلسى خسته كننده) هواداران آرسنال بعد از تساوى بدون گل در بازى يكشنبه شب به شدت واكنش نشان داد و گفت:"به نظر من خسته كننده سپرى كردن ده سال بدون عنوان است، حمايت از يك تيم و در انتظار ماندن براى فتح ليگ برتر براى ساليان طولانى بسيار بسيار كسل كننده و غير قابل تحمل است." و با بيان چنين جمله اى اشاره مستقيمى به نقطه ضعف توپچى ها داشت كه سال گذشته بعد از گذشت ده سال سرانجام با قهرمانى در جام حذفى انگليس، عنوانى را فتح نمودند.

مورينيو همچنين به طور طعنه آميزى اعلام نمود كه شعار هواداران آرسنال بيشتر شايسته تيم خودشان است، البته پيش از شروع اين ديدار نيز آقاى خاص، جنگ لفظى با آرسن ونگر سرمربى توپچى ها را نيز به نفع خود خاتمه داده بود، وى در پاسخ به اتهام آرسن ونگر در خصوص "تدافعى بازى كردن چلسى" گفته بود:"اگر دفاع كردن آسان است، آنها بازى خانگى مقابل موناكو را با نتيجه ۱:۳ واگذار نمى كردند." اما بعد از اتمام اين جنجال ها ونگر در روز يكشنبه موفق به شكست مورينيو نشد تا سرى بازى هاى بدون شكست آقاى خاص مقابل اين سرمربى فرانسوى به عدد سيزده برسد.

مى توان ژوزه مورنيو را دوست و يا از او نفرت داشت، اما بايد به دليل عناوين بسيار زياد فتح شده توسط او و همچنين عملكرد چلسى در اين فصل، "The Special One" دنياى فوتبال را شايسته احترام دانست و حق را براى او قائل شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج