جاباما
۲۰۰۶۳۰
۵ نظر
۵۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
پ

چرا حسینیان و دوستانش روی آنتن نیستند؟

آنهایی که تلویزیون را خیلی جدی تماشا می کنند و پیگیر برنامه هایش هستند، این چند ماه برایشان این سوال ایجاد شده که چند مجری سرشناس چرا نیستند؟ اتفاق جدیدی نیست. هر مدیری که جایش را به نفر دیگری می دهد یک تعدادی باید خودشان را آماده رفتن کنند. یا باید بروند یا کاری را که انجام می دهند تغییر بدهند.

چرا حسینیان و دوستانش روی آنتن نیستند؟





هفته نامه تماشاگران امروز: آنهایی که تلویزیون را خیلی جدی تماشا می کنند و پیگیر برنامه هایش هستند، این چند ماه برایشان این سوال ایجاد شده که چند مجری سرشناس چرا نیستند؟ اتفاق جدیدی نیست. هر مدیری که جایش را به نفر دیگری می دهد یک تعدادی باید خودشان را آماده رفتن کنند. یا باید بروند یا کاری را که انجام می دهند تغییر بدهند.

این تغییرات شاید هیچ ربطی به توانایی های افراد نداشته باشد. بپرسی چرا، این جملات تکراری را می شنوی: به هر حال هر مدیری یک سلیقه ای دارد و با یک عده ای می تواند کار کند و بعضی ها را نمی پسندد.

تلویزیون ایران هم در حال تجربه کردن این داستان تکراری است. با رفتن عزت الله ضرغامی و آمدن محمد سرافراز، بین مدیران رده پایین تر هم رفت و آمدهایی شده. شاید مخاطبان تلویزیون این تغییرات را نبینند و برایشان مهم نباشد که چه کسی پشت صحنه مدیریت برنامه ها را به عهده دارد ولی برای آنها مهم است که چرا فلان مجری دیگر برنامه ای اجرا نمی کند یا به جای شبکه سه از شبکه یک سردرآورده است.

از روزی که بحث جابجایی و تغییرات در بین مدیران آغاز شده، شایعاتی هم درباره رفتن بعضی از مجریان و گزارشگران از یک شبکه به شبکه دیگر مطرح شده است. این شایعات اما درباره بعضی ها خصمانه تر است؛ اینکه تعدادی از این افراد به دلیلی نمی توانند برنامه ای در تلویزیون داشته باشند.

گفته می شود انتخاب مجری و گزارشگر از هر کار دیگری در تلویزیون سلیقه ای تر است و به خاطر همین آنها بیشتر از بقیه نگران جایگاه شان هستند. مدیری از اجرای فرزاد حسنی خوشش می آید اما مدیر دیگر احسان علیخانی را ترجیح می دهد. مدیری دوست داردمجری جدی باشد و دیگری، اجراهای خودمانی همراه با شوخی را می پسندد.

بحث دیگری هم که درباره مجریان مطرح شده این است که مدیران تلویزیون با تعداد زیاد مجریان موافق نیستند و هم نظر شده اند تا هر شبکه یکی دو مجری ثابت بیشتر نداشته باشد. شاید از این به بعد علی ضیا، و محمد سلوکی در شبکه یک، احسان علیخانی، علی مرادی و مژده لواسانی در شبکه سه، هومن حاج عبداللهی و احمدزاده در شبکه پنج تنها مجریانی باشند که مجاز به اجرای برنامه هستند. هر چند گفته می شود تک برنامه هایی هم به بعضی از مجریان داده می شود؛ مثل مرتضی حیدری که قرار است فقط برنامه «پایش» را داشته باشد.

محمدرضا حسینیان

محمدرضا حسینیان یکی از کسانی است که گفته می شود از این به بعد کمتر در شبکه 3 سیما اجرایی داشته باشد. او که برای سال های طولانی مجری اصلی این شبکه از روزهای ابتدایی تاسیس تا به حال بوده حالا هم شایعه شده که دلیل حذف حسینیان از تلویزیون حضور در تی وی پلاس، تلویزیون اینترنتی است.

چرا حسینیان و دوستانش روی آنتن نیستند؟

حسینیان که در یک دهه گذشته نشان داده علاقه خاصی به داشتن رسانه مستقل دارد، پس از تجربه ای موفق در مجله ای لایف استایل، حالا وارد بیزنسی جدید شده. او تلویزیونی اینترنتی با محوریت ستاره ها برای خود راه انداخته؛ شبکه ای که با تولیداتش توانسته دیده شود. مدیر جدید شبکه ۳ اما انگار چندان تمایلی به وجود چنین رقیبی ندارد. اینکه ناگهان محمدرضا احمدی (گزارشگر و مجری ورزشی که با تی وی پلاس همکاری می کرد) فعالیتش در این شبکه مجازی را قطع می کند تا مشکلی برای اجراهایش در شبکه ۳ ایجاد نشود و بعد سینما گلخانه را از حسینیان می گیرند و او تقریبا هیچ جا نیست.

البته حسینیان در عیدی که گذشت ۱۵ قسمت برنامه ضبط شده ایران من را در شبکه جهانی جام جم داشت اما آنچه مشخص است این است که در شبکه سه ممنوع التصویر است. شاید روزی که حسینیان تصمیم بگیرد از موازی کاری با انحصار تلویزیون دست بردارد، دوباره مجالی پیدا کند برای بودن روی آنتن.

مرتضی حیدری

بعد از اتفاقات سال ۸۸ روایت هایی درباره آینده کاری مرتضی حیدری مطرح شد. او که یکی از مجریان موفق تلویزیون بود و اجرای گفتگوهای ویژه را برعهده داشت، حالا تنها برنامه ای که اجازه اجرای آن را دارد، برنامه «پایش» است. هر چند بعضی می گویند تصمیم این است که او نبایدهیچ برنامه ای در تلویزیون داشته باشد.

چرا حسینیان و دوستانش روی آنتن نیستند؟

بعضی ها دلیل این هجمه ای را که علیه حیدری به راه افتاده، مخالفت های درون سازمانی و پرونده سازی علیه او می دانند. عده دیگر هم می گویند حیدری در یکی از برنامه های زنده برای یکی از کارهای اقتصادی اش تبلیغ کرده است.

نزدیکان به حیدری تایید می کنند که او مشاور اقتصادی چند بنگاه بزرگ است و از لابی هایی که دارد برای کارهای اقتصادی اش استفاده می کند با اینحال بعید می دانند که او از موقعیتش در تلویزیون برای تبلیغ و آن هم به این نحو استفاده کرده باشد.

او همچنان برنامه «پایش» را اجرا می کند اما آنچه سبب شده این روزها نبودنش به چشم بیاید، رفتنش از برنامه گفتگوی ویژه خبری است؛ مجله ای که با تغییرات در معاونت سیاسی، اجرایش را از مسئولان باشگاه خبرنگاران جوان گرفتند و ساختش به واحد مرکزی خبر سپرده شد؛ جایی که کامران نجف زاده و دوستانش کار را در دست دارند.

حذف برنامه مناظره که در دستور کار سیمای عزت الله ضرغامی در سال پایانی فعالیتش قرار گرفته بود هم از دلایلی است که نبود مرتضی حیدری را بیشتر به چشم می آورد. او هم حالا در تلویزیون تک برنامه ای شده، مثل دیگر مجریان بدون قرارداد تلویزیون؛ افرادی مثل رضا درستکار.

محمود شهریاری

درباره محمود شهریاری همیشه حرف زیاد است. او هر چند وقت یک بار در تلویزیون برنامه ای اجرا می کند، مدتی دور می ماند و دوباره برمی گردد. دلایلش هم تقریبا روشن است. شهریاری در اجراهایی که خارج از برنامه های تلویزیون دارد، خط قرمزهای صدا و سیما را خیلی رعایت نمی کند و همین دلیلی می شود که مورد غضب مدیرانش قرار بگیرد.

چرا حسینیان و دوستانش روی آنتن نیستند؟

شوخی هایی که می کند و لطیفه هایی که می گوید به ذماق همه خوش نمی آید. بعضی اوقات هم انتقاداتش مورد پسند نیست. به هر حال او فعلا برنامه ای در تلویزیون ندارد؛ مدیران فعلا این تصمیم را گرفته اند.

علی ضیاء

اولین مجری که در ماه های اخیر جابجایی اش در بین شبکه های تلویزیونی به عینه دیده شد، علی ضیاء بود. ضیاء که در شبکه سه تلویزیون چند سالی بود به مجری ثابت تبدیل شده بود، قبل از سال جدید در شبکه یک دیده شد. او مجری ویژه برنامه تحویل سال نود بود.

ضیاء به همراه پزمان جمشیدی این برنامه را اجرا کرد. شاید شب عید تصور این بود که چون همه شبکه های تلویزیونی ویژه برنامه دارند، ضیاء موقتا به شبکه یک رفته است اما بعد از آن شب، بحث حضور دائمی ضیاء در شبکه یک مطرح شد. حالا هم نزدیکان به او می گویند از ۱۳ رجب، برنامه جدید ضیاء روی آنتن شبکه یک می رود.

چرا حسینیان و دوستانش روی آنتن نیستند؟

ضیاء تماس تلفنی ما را جواب داد اما توضیح درباره این جابجایی را به گفتگوی مفصل رو در رو موکول کرد اما دلیل رفتن ضیاء به شبکه یک مشخص تر از اتفاقات دیگر در تلویزیون است. روزهای آخر سال ۹۳ فضل الله شریعت پناهی، مدیر اجتماعی شبکه سه همین سمت را در شبکه یک گرفت. گفته می شود او رابطه نزدیکی با علی ضیاء دارد و با توجه به تغییرات، برای اینکه نگران وضعیت او در شبکه سه نباشد، ترجیح داده او را هم به این شبکه منتقل کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دنیا

      پس عبداله روا چی

    • روشنک

      خوشحالم احسان علی خانی هست چون بهترىن مجریه

    • بدون نام

      تی وی پلاس واسه حسینیانه؟؟؟بگو پس چرا فرزاد حسنی دلش به اونجا خوشه!!

    • نسرین

      شبکه ۳علی ضیایکی ازبهترین هاش رو از دست داد

      پاسخ ها

      • یاسر

        آره واقعا .....از ته دلم امیدوارم لیاقتشو بدونن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج