۲۰۰۶۶۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

پیش بینی انتخابات انگلیس سخت تر شد

براساس نتایج آخرین نظرسنجی های صورت گرفته، در چهار روز مانده به انتخابات عمومی انگلیس، فاصله احزاب کارگر و محافظه کار بسیار به هم نزدیک بوده و همچنان شانه به شانه یکدیگر حرکت می کنند.

خبرگزاری ایرنا: براساس نتایج آخرین نظرسنجی های صورت گرفته، در چهار روز مانده به انتخابات عمومی انگلیس، فاصله احزاب کارگر و محافظه کار بسیار به هم نزدیک بوده و همچنان شانه به شانه یکدیگر حرکت می کنند.

اکثر نظرسنجی ها نشان می دهد، حزب کارگر به رهبری 'اد میلیبند' و حزب محافظه کار به رهبری دیوید کامرون در صورت ثابت ماندن شرایط ، قادر به کسب اکثریت آرا در انتخابات هفتم ماه 'می' ( ۱۷ اردبیهشت ماه ) نخواهند بود و بدین ترتیب انگلیس با غیر قابل پیش بینی ترین انتخابات از دهه ۱۹۷۰ میلادی روبه رو شده است.

ضمن اینکه شمار زیاد آرای خاکستری و متزلزل و قدرت گرفتن احزاب کوچک تر چون حزب ضد مهاجر وضد اروپایی اتحاد بریتانیا (یوکیپ) به رهبری 'نایجل فاراژ' و حزب ملی اسکاتلند به رهبری 'نیکولا استروجن ' که دارای گرایش های ملی گرایانه و استقلال طلبانه است، بر پیچیدگی و غیرقابل پیش بینی بودن نتایج انتخابات عمومی انگلیس افزوده است.

براساس نتایج نظرسنجی صورت گرفته توسط موسسه 'کامرس' که روز یکشنبه در روزنامه های ایندپیندنت و ساندی میرور منتشر شده است، احزاب کارگر و محافظه کار به طور مساوی از حمایت ۳۳ درصدی مردم برخوردار هستند .

براساس نتایج یاد شده ، میزان حمایت مردم از حزب اتحاد بریتانیا ( یوکیپ) ۱۳ درصد و میزان حمایت از حزب لیبرال دمکرات ۸ درصد و حزب سبز ۵ درصد بوده است.

نتایج نظرسنجی موسسه 'اوپینیوم ' برای آبزرور نیز حاکی است که میزان حمایت مردم از حزب محافظه کار ۳۵ درصد و میزان حمایت از حزب کارگر ۳۴ درصد است.

در این نظرسنجی نیز میزان حمایت از حزب یوکیپ ۱۳ درصد ، از حزب لیبرال دمکرات ۸ درصد و از حزب سبز ۵ درصد است.

نتایج نظرسنجی 'سورویش ' برای ساندی میل نیز حاکی از آن است که حزب کارگر برخوردار از ۳۴ درصد حمایت مردم و حزب محافظه کار دارای حمایتی ۳۱ درصدی است.

براساس نتایج این نظرسنجی، درصد حمایت از حزب یوکیپ ۱۷ درصد، درصد حمایت از حزب لیبرال دمکرات ۸ درصد و حزب سبز ۴ درصد است.

در نظرسنجی موسسه 'یوگو' برای روزنامه ساندی تایمز، میزان حمایت از حزب محافظه کار ۳۴ درصد، حزب کارگر ۳۳ درصد، حزب یوکیپ ۱۳ ، لیبرال دمکرات ۸ درصد و حزب سبز ۵ درصد است.

براساس نتایج نظرسنجی ساندی تلگراف، میزان حمایت از محافظه کاران ۳۴ درصد و برای حزب کارگر ۳۳ درصد است که نسبت به هفته گذشته تغییر نداشته است.

این نتایج که روز یکشنبه در ساندی تلگراف منتشر شده، موید آن است که حزب لیبرال دمکرات برخوردار از حمایت ۹ درصد مردم است و این میزان برای حزب یوکیپ ۱۴ درصد و برای حزب سبزها ۵ درصد بوده است.

به نوشته روزنامه ساندی تلگراف، به رغم پیشتازی یک درصد حزب محافظه کار از حزب کارگر، این حزب به دلیل پراکندگی و توزیع بیشتر رای هایش، تنها قادر است به کسب ۲۷۴ کرسی است و این در حالی است که حزب کارگر قادر است ۲۹۲ کرسی بدست آورد.

این نظرسنجی ها، حاکی از آن است که با توجه به شرایط موجود، هیچکدام از احزاب اصلی کارگر و محافظه کار نمی توانند اکثریت کرسی های مجلس عوام را بدست آورند و لذا مجبور خواهند بود تا با جلب حمایت احزاب کوچکتر، دولت ائتلافی تشکیل دهند.

در همین حال روزنامه ساندی میل روز یکشنبه نوشت: پروفسور 'جان کورتیس' یک تحلیل گر مسایل انتخاباتی معتقد است که حزب محافظه کار قادر است که از ۶۵۰ کرسی مجلس عوام، ۲۹۱ کرسی کسب کند و این میزان برای حزب کارگر ۲۶۵ کرسی خواهد بود.

وی معتقد است در صورت تحقق این امر، حزب محافظه کار می تواند با ائتلاف با حزب لیبرال دمکرات، حزب یوکیپ و حزب دموکراتیک وحدت طلب (ایرلند شمالی) کرسی خود را به حد نصاب ۳۲۲ عدد رسانده و تشکیل دولت دهد.

به هر صورت با توجه به شمارش معکوس برای انتخابات عمومی انگلیس، باید منتظر مذاکرات پنهانی احزاب اصلی محافظه کار و کارگر برای ائتلاف با احزاب کوچکتر برای خروج از آنچه آبزور آن را نگرانی از ' فلج سیاسی ' در بعد از انتخابات خوانده است، شد.

انتخابات عمومی انگلیس که پنجاه و ششمین انتخابات پارلمانی این کشور از سال ۱۸۰۱ میلادی بشمار می آید، قرار است در هفتم ماه می ( ۱۷ اردیبهشت ) با حضور هفت حزب سیاسی ، برگزار شود و حزب پیروز سکان دولت این کشور را به مدت پنج سال در دست خواهد گرفت.

در پنج سال گذشته دولت انگلیس، دولتی ائتلافی متشکل از حزب اصلی محافظه کار به رهبری دیوید کامرون و حزب لیبرال دموکرات به رهبری نیک کلگ بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج