جاباما
۲۰۰۷۶۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

گزینه احتمالی بهشت زهرا ۲

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های آرامستان‌های کشور درباره سرنوشت شستشوی مکانیزه اموات گفت: مدتی استفاده از این دستگاه ها در آرامستان فردوس مشهد آزمایشی انجام شد که به دلیل مشکلات شرعی که داشت فعلا متوقف شده است.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های آرامستان‌های کشور درباره سرنوشت شستشوی مکانیزه اموات گفت: مدتی استفاده از این دستگاه ها در آرامستان فردوس مشهد آزمایشی انجام شد که به دلیل مشکلات شرعی که داشت فعلا متوقف شده است.

قدرت الله قنبریان گفت: شستشوی اموات مسئله حساسی است و پیچیدگی های خاص خود را دارد؛ البته مراجع نسبت به شستشوی مکانیزه نظر مساعد دارند، اما دستگاه فعلی مکانیزه ایراداتی دارد که مهندسین مشغول کار بر روی آن هستند که به محض حل مشکلات، این دستگاه‌ها به صورت انبوه در تمامی آرامستان‌ها به کار گرفته می شوند.

قنبریان درخصوص وضعیت معیشتی کارکنان آرامستان‌های کشور نیز گفت: از طریق مجلس شورای اسلامی و وزارت رفاه پیگیر هستیم که بتوانیم بحث مشاغل سخت و زیان آور را برای تمامی کارکنان آرامستان‌ها تعمیم دهیم. درحال حاضر نیز منتظر پاسخ هستیم که اگر این موضوع پذیرفته شود گام موثری در ارتقاء شغلی همه کارکنان آرامستان ها برداشته می شود.

تمهیدات لازم برای افزایش ظرفیت آرامستان‌ها در کشور

وی درخصوص کمبود ظرفیت آرامستان ها به ویژه در کلانشهرها گفت: برای تهران در چندین منطقه از جمله غرب و منطقه صالح آباد زمین هایی در نظر گرفته شده است؛ البته هنوز به صورت نهایی انتخاب نشده است؛ در مشهد مقدس نیز علاوه بر بهشت رضا بهشت رضوان نیز در حال آماده سازی است؛ در قم هم ۵۰۰ هکتار زمین خریداری شده است و درحال تعریض آرامستان این شهر هستند. در کرج نیز بهشت علی(ع) در حال آماده سازی است و انشاءالله در پایان سال ۹۴ این آرامستان افتتاح می شود.

وی تاکید کرد: به دلیل جلوگیری از آلایندگی های مختلف مقرر شده تا همه آرامستان‌های کشور به بیرون از محدوده شهری منتقل شوند. درحقیقت باید ۱۰ الی ۱۵ کیلومتر خارج از محدوده شهری باشند که در ایجاد آرامستان‌های جدید این موضوع مدنظر قرار می گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج