۲۰۱۰۴۴
۵۴۰۶
۵۴۰۶
پ

۱۰ اصل دکوراسیون در چیدمان مبلمان

مبلمان تاثیر زیادی بر زیبایی خانه دارد. اما در این راه چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟ ما در اینجا قوانینی را برایتان آورده ایم تا با کمک آنها به خوبی از پس این کار بر آیید.

10 اصل دکوراسیون در چیدمان مبلمان

برترین ها: هنگامی که با اتاقی خالی مواجه می شویم، به درستی نمی توانیم برای چیدمان آن تصمیم بگیریم. مبلمان تاثیر زیادی بر زیبایی خانه دارد. اما در این راه چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟ ما در اینجا قوانینی را برایتان آورده ایم تا با کمک آنها به خوبی از پس این کار بر آیید.

10 اصل دکوراسیون در چیدمان مبلمان

نقطه کانونی را مشخص کنید

هیچ گاه اهمیت نقطه کانونی را از یاد نبرید. نقطه کانونی شما می تواند پنجره، شومینه، طاقچه یا حتی تلویزیون باشد. پس از مشخص کردن نقطه کانونی اتاق، مبل ها را با سلیقه خود اطراف آن بچینید.

مبل ها را به دیوار نچسبانید

فاصله مبل ها تا دیوار بستگی به اندازه اتاق تان دارد. اما حتی در اتاق های کوچک هم، میان دیوار و مبل ها باید فاصله ای باشد. این روش اتاق را از حالت خفگی در می آورد و آن را بزرگ تر نشان می دهد. اگر اتاق تان به اندازه کافی بزرگ است، فاصله مبل تا دیوار را بیشتر کنید.

فضا را برای گفتگو آماده کنید

10 اصل دکوراسیون در چیدمان مبلمان

چیدمان مبل ها باید به گونه ای باشد که افراد بتوانند به راحتی با هم گفتگو کنند و هنگام صحبت مجبور به فریاد زدن یا چرخاندن گردن خود نباشند. بنابراین مبل ها را با فاصله ای مناسب مقابل هم قرار دهید و اگر اتاق پذیرایی تان بزرگ است، چندین فضا برای گفتگو ایجاد کنید.

تعادل را رعایت کنید

تعادل نقش مهمی در دکوراسیون خانه دارد. زمانی که می خواهید مبل های خانه خود را بچینید، به اندازه و محل قرارگیری مبل ها توجه کنید. به عنوان مثال مبل های بزرگ و کوچک را در کنار هم قرار ندهید.

محل عبور و مرور را مسدود نکنید

10 اصل دکوراسیون در چیدمان مبلمان

چیدمان مبل ها باید به گونه ای باشد که افراد به راحتی بتوانند از کنار آنها عبور کنند. بین مبل و میزهای اطراف مقداری فاصله ایجاد کنید. به جریان عبور و مرور در اتاق نیز توجه کنید که معمولا مسیر بین درها است. در صورت امکان این مسیر را با مبل های بزرگ مسدود نکنید.

فرش را متناسب با مبلمان انتخاب کنید

اندازه فرش باید به گونه ای باشد که حداقل پایه های جلوی مبل را بپوشاند. اگر چه باید فضایی خالی میان دیوارها و فرش باقی بماند.

میز را بزرگ انتخاب کنید

میزی که در مقابل مبل ها قرار می دهید، هر چه بزرگ تر باشد بهتر است. این کار هم زیبایی و هم کاربرد آن را افزایش می دهد. در این صورت افراد از هر طرف به آن دسترسی دارند و می توانند به راحتی بشقاب و لیوان و لوازم دیگر خود را روی آن قرار دهند. فقط یادتان باشد فاصله ای میان آن و مبل ها قرار دهید تا رفت و آمد آسان باشد. اگر پیدا کردن یک میز بزرگ و زیبا برای تان سخت است، دو میز کوچک انتخاب کنید.

10 اصل دکوراسیون در چیدمان مبلمان

به ارتفاع میزها دقت کنید

افرادی که روی مبل نشسته اند باید به راحتی به میزها دسترسی داشته باشند و مجبور نباشند برای گذاشتن لیوان هایشان روی میز، از جای خود بلند شوند. میزهای عسلی هم باید ارتفاعی همانند میز وسط داشته باشند. (اگر این کار برایتان میسر نیست، میزهای کوتاه تر گزینه بهتری هستند)

نور را در سطوح مختلف به کار گیرید

نور یکی از مهمترین عناصر موجود در هر اتاقی است. برای روشنایی همیشه ترکیبی از چراغ های سقفی و رو میزی یا آباژور را به کار گیرید. بهتر است آباژور را در انتهای مبل چند نفره یا کنار مبل تک نفره قرار دهید. چراغ های رو میزی بالای میزهای عسلی یا طاقچه جلوه خاصی به فضا می بخشند. یادتان باشد که چراغ ها باید در سطوح مختلف قرار گیرند تا تعادلی متناسب با فضا ایجاد کنند.

10 اصل دکوراسیون در چیدمان مبلمان

به اندازه تابلوها توجه کنید

هر چیزی که از دیوار آویزان می کنید، از آینه گرفته تا مجسمه و تابلو نقاشی باید متناسب با مبلمان خانه باشد. یک تابلو کوچک را بالای مبل چند نفره قرار ندهید. به جای آن تابلویی انتخاب کنید که اندازه اش تقریبا دو سوم مبل باشد یا چندین تابلو را کنار هم بچینید. اگر دوست دارید یک تابلو خاص کوچک را در بالای مبل چند نفره قرار دهید، حداقل قاب آن را بزرگ انتخاب کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج