۲۰۱۰۵۶
۵۰۵۰
۵۰۵۰
پ

هزار نکته برای تحصیل رایگان در خارج از ایران

شیوه ارتباط با فارغ التحصیلان در پذیرش تحصیلی

دریافت مشاوره رایگان درباره رشته و دانشگاهی که قصد ادامه تحصیل در آینده دارید، نخستین فایده برقراری ارتباط با دانشجویان و فارغ التحصیلان هدف است.

شیوه ارتباط با فارغ التحصیلان در پذیرش تحصیلی





برترین ها: بخش سبک زندگی مجله اینترنتی برترین ها قصد دارد سلسله مقالاتی درباره فرآیند اخذ پذیرش در مقاطع عالی تحصیلی در کشورهای مختلف جهان را برای مخاطبان خود ارائه کند. این مقالات تلاش دارد تا به صورت عملی و مصور، اصول و مبانی فرآیند اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقاطع فوق لیسانس و دکترا در دانشگاه های مختلف جهان را آموزش دهد. با توجه به اشتیاق گسترده جامعه جوان ایران برای کسب تجربه تحصیل و تحقیق در مقاطع عالی در دانشگاه های آسیا، اروپا و آمریکا و تخصصی بودن این موضوع، بخش سبک زندگی برترین ها هر هفته موضوعات مختلف مربوط به این فرآیند را به جامعه مخاطبان عزیز سایت ارائه می کند. امیدواریم مخاطبان برترین ها و کلیه عزیزانی که این محتوا ها را مشاهده می کنند، به راحتی بتوانند خود و دیگران را در امر پذیرش تحصیلی و اخذ بورسیه یاری دهند.

شیوه ارتباط با فارغ التحصیلان در پذیرش تحصیلی

در فرآیند اخذ پذیرش و بورس تحصیلی از دانشگاه های خارج از کشور، عناصر زیادی دخالت مستقیم یا غیر مستقیم دارند که در پانزده گفتار قبلی به بخش هایی از آن اشاره کردیم. در این گفتار به موضوعی اشاره خواهیم کرد که شاید از نظر خیلی از داوطلبان ادامه تحصیل در خارج از کشور، موضوعی عجیب و غریب باشد. اما بر اساس تجربه دریافته ایم که این موضوع نیز می تواند راهکارهای برای ارتقای شانس متقاضیان جهت پذیرش در رشته و دانشگاه مورد نظر آنان باشد. بنابراین مناسب دیدیم تا نکاتی راجع به این قضیه در این سلسله گفتارهایی که در سایت برترین ها ارائه می شود، ارائه کنیم تا مورد استفاده علاقمندان قرار بگیرد و از این رهگذر، راهی به سمت و سوی موفقیت بیابند.

نکته ۲۶۳: دریافت مشاوره رایگان درباره رشته و دانشگاهی که قصد ادامه تحصیل در آینده دارید، نخستین فایده برقراری ارتباط با دانشجویان و فارغ التحصیلان هدف است. این افراد بهترین و ایده آل ترین منبع اخذ اطلاعات برای شما محسوب می شود که می توانند هر ایده یا اطلاعاتی که به شما منتقل می کنند، بخشی از مسیر تاریک را روشن کنند و فرصتی بهینه برای رسیدن به مقصود نهایی باشند. هیچ گاه در فرآیند اخذ پذیرش، مشاوره با افراد زبده و با صلاحیتی که به صورت دانشجو یا فارغ التحصیل رشته مورد نظر شما تلقی می شوند را فراموش نکنید.

نکته ۲۶۴: در گفتار قبلی توضیح دادیم که یکی از روش های ارتباط با اساتید هدف شما، استفاده از پتانسیل های دانشجویان حاضر در رشته مورد علاقه شما می باشد. از طریق ارتباط با دانشجویان رشته مورد نظر و تعامل مطلوب با آنان جهت اخذ رضایت آن ها برای همکاری بر روی پرونده شما، می توانید به صورت سریع تر و حرفه ای تر، پرونده خود را به اطلاع استاد یا اساتید هدف برسانید و آن ها را نسبت به پرونده خود ترغیب و مطلع کنید. بنابراین ارتباط با دانشجویان فعلی جهت ارائه و معرفی بهینه پرونده تان از جانب شما، می تواند نقش یک وکیل مطلع و رایگان را در کشور مقصد ایفا کنند که امتیاز رقابتی برای شما محسوب خواهد شد.

شیوه ارتباط با فارغ التحصیلان در پذیرش تحصیلی

نکته ۲۶۵: شناسایی دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته مورد نظر شما، فرصتی است برای دریافت اطلاعات مختلف علمی و غیر علمی درباره دانشگاه و کشوری که در آینده قصد ادامه تحصیل دارید. چنین اطلاعات دست اول و بعضا موثقی را نمی توان از طریق جست و جو در اینترنت و حتی از طریق کانال های رسمی مانند بخش فرهنگی سفارت خانه های اروپایی در تهران به دست آورد. اگر امکانش نیز فراهم باشد، سریع، مطمئن و تعاملی نخواهد بود.

نکته ۲۶۶: شما باید به مرحله بعد از فرآیند اخذ پذیرش تحصیلی در رشته و دانشگاه مورد نظر خود نیز بیاندیشید. بسیارند دانشجویانی که بدون اطلاعات کافی و دقیق به شهر دانشگاهی که پذیرفته شده اند سفر می کنند و به دلیل آن که از قبل خود را برای یک سری از موقعیت ها و مسائل آماده نکرده بودند، با چالش های اقامتی، اجتماعی و حتی تحصیلی مواجه می شوند. مثلا دانشجویی که متقاضی تحصیل در شهر ژنو سوئیس یا استکهلم سوئد است، اگر پیش از عزیمت به این شهرها، وضعیت اسکان خود را مشخص نکرده باشد، به دلیل کمبود فضای اقامتی و اسکان مناسب برای دانشجویان در این دو شهر، با مشکلات عدیده ای رو به رو خواهد شد. ارتباط با دانشجویان فعلی دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را در سر دارید، می تواند بسیاری از پرسش هایی که در آینده با آن رو به رو خواهید بود را پاسخ دهد و راه حل هایی آسان و کم هزینه برای مشکلات آینده پیدا کنید.

نکته ۲۶۷: برای آن دسته از دانشجویانی که در شهر یا کشور مورد نظر خود، دوست یا فامیلی جهت کسب اطلاعات تکمیلی و ضروری ندارند، ارتباط بهینه و اثربخش با دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه موردنظرشان یک ضرورت مهم تلقی می شود.

نکته ۲۶۸: یکی از بهترین روش های شناسایی و تعامل با جامعه فارغ التحصیلان دانشگاه مقصد و آشنایی با فارغ التحصیلان رشته مورد نظر شما، ارتباط با بخش فارغ التحصیلان دانشگاه می باشد. اکثر قریب به اتفاق دانشگاه های اروپا، دارای چنین دپارتمانی می باشند که شما می توانید با ارسال یک پست الکترونیک یا تماس تلفنی با مسئولان این بخش، اطلاعات لازم را جهت ارتباط با افراد مورد نظر کسب کنید.

نکته ۲۶۹: استفاده از پرتال های اینترنتی دانشگاه مورد نظر شما در شبکه های اجتماعی، انجمن های اینترنت یا سایت های خبری و اطلاع رسانی، می تواند فرصتی برای شناسایی دانشجویان و فارغ التحصیلان قدیم و جدید باشد. استفاده از این روش، یکی از متداول ترین راهکارها برای تعامل با دانشجویان دانشگاه ها در سراسر جهان می باشد.

نکته ۲۷۰: از دیگر روش های ارتباط با دانشجویان و فارغ التحصیلان مورد نظر شما، استفاده از کمک های اطلاعاتی و مشورتی انجمن ها و گروه های علمی و غیر علمی در دانشگاه می باشد. این مراکز می توانند ناب ترین و دقیق ترین اطلاعات به روز را بر اساس نیازهای اطلاعاتی شما در حوزه های مختلف، در اختیارتان قرار دهند. اطلاعات این مجموعه ها معمولا از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه در دسترس علاقمندان می باشد.

نکته ۲۷۱: بعضی از دانشجویان خارجی در دانشگاه ها، دارای وبلاگ می باشند که نظرات و دیدگاه های روزانه خود را درباره مسائل مختلف، از طریق این پرتال ها در اختیار مخاطبان قرار می دهند. از طریق جست وجو در اینترنت می توانید وبلاگ های دانشجویان دانشگاه های مختلف را پیدا کرده و با نویسنده وبلاگ در تعامل باشید. مخصوصا که دانشجویان ایرانی بسیاری در دانشگاه های اروپا مشغول به تحصیل هستند و شماری از آنان نیز دارای وبلاگ فعال می باشند.

نکته ۲۷۲: ارتباط با دانشجویی که هم اینک در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترای رشته مورد نظر شما در آینده است، حداقل این مزیت را خواهد داشت که بدانید چگونه پرونده تحصیلی خود را مدیریت و ارسال کنید تا ضریب موفقیت شما برای اخذ پذیرش تحصیلی افزایش یابد. یا مثلا چه موضوعات تحقیقاتی در اولویت فعالیت های پژوهشی گروه خاص یا استاد خاص می باشد و چگونه توانمندی های علمی و تجربی خود را در این راستا ساختار بندی مجدد کنید.

نکته ۲۷۳: یک دانشجوی فعال در رشته مورد نظر شما می تواند شما را نسبت به نقاط قوت یا ضعف دانشگاهی که قصد ارسال پرونده تحصیلی دارد آگاه کند و حتی در نظر شما برای انتخاب نهایی این رشته و دانشگاه و کشور، تاثیر مستقیم بگذارد. مثلا شاید شما تصور کنید که کشور لهستان برای تحصیل در مقطع پزشکی یا مهندسی به نسبت هزینه و بازدهی آن، انتخاب خوبی باشد. اما یک دانشجوی قدیمی، چه ایرانی یا غیر ایرانی به شما توصیه کند با پتانسیلی که در اختیار دارید، دانشگاه دیگری در فلان کشور را انتخاب کنید تا هم با هزینه کم تری تحصیل کنید، هم شانس پذیرش شما افزایش یابد و هم بتوانید در پروژه های تحقیقاتی در اشل بین المللی کار کنید که شاید در حال حاضر در فلان دانشگاه در لهستان موجود نباشد. این توصیه را معمولا نمی توان از طریق سایت دانشگاه یا تعامل با بخش پذیرش دانشگاه به دست آورد.

نکته ۲۷۴: ما همواره فکر میکنیم که تحصیل در فلان دانشگاه و کشور، بخاطر رتبه علمی و جایگاه تحقیقاتی آن در قیاس با کشورهای دیگر، می تواند فرصت های زیادی را در جنبه های علمی و غیر علمی برای ما ایجاد کند اما از خیلی از مسائل فرعی غافل هستیم. در حالی که شاید تحصیل در کشور اسپانیا و یک دانشگاه متوسط بتواند زمینه ای برای یادگیری زبان اسپانیولی برای شما باشد که زبان صدها میلیون نفر در اقصی نقاط جهان می باشد. این موضوع ابتدایی اما مهم، شاید توصیه یک دانشجوی آفریقایی باشد که کلا ده دقیقه با وی در یکی از دانشگاههای هلند یا فرانسه درباره شرایط و فرصت های تحصیل در آن دو کشور بحث کرده اید. توصیه ای ساده اما قابل تامل !

نکته ۲۷۵: شاید یک دانشجو یا فارغ التحصیل فلان دانشگاهی که قصد دارید در آینده در آن تحصیل کنید، این باشد که به جای آن که مقطع کارشناسی ارشد را در این دانشگاه بگذرانید، مقطع کارشناسی ارشد را در فلان دانشگاه/ کشور ثانی طی کرده و از طریق پتانسیل ها و فرصت های تبادل دانشجوی، در مقطع دکترا از دانشگاه مورد نظر خود پذیرش بگیرید. این راه حل شاید صدها هزار دلار منفعت مالی و میلیون ها دلار فرصت علمی و عملی در آینده برای شما فراهم کند. توصیه ای ساده اما باز قابل تامل و راهگشا که شاید از دید مشاوران تحصیلی مجاز یا غیر مجاز امروز نیز، غافل بماند.

نکته ۲۷۶: تعامل بهینه با دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه مقصد سبب می شود تا شما بر روی مسائل آینده، تک بعدی تامل نکنید و همواره از چند بعد به یک موضوع نگاه کنید. آن هم موضوع مهم ادامه تحصیل و زندگی در یک کشور بیگانه که شناخت کافی از چند و چون آن در اختیار ندارید.

نکته ۲۷۷: دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه مورد نظر شما، رقیبی برای پرونده تحصیلی شما محسوب نمی شوند و معمولا اطلاعات و اظهارات این افراد، تاثیری بر روی وضعیت فعلی آن ها ندارد. بنابراین می توانید صحت و سقم اطلاعات رد و بدل شده را با افراد دیگر چک کرده و منطقی ترین راه حل را بر اساس وضعیت موجود خود انتخاب کنید.

نکته ۲۷۸: قطعا اولین گروهی که پس از اخذ پذیرش تحصیلی و سفر شما به کشور مقصد می توانند کمک های ابتدایی و فوری را به نیازهای مختلف شما ارائه کنند، همین دانشجو یا دانشجویانی هستند که در کشور خود با آن ها بر روی موضوعات گوناگون در تعامل بودید و آشنا شدید.

نکته ۲۷۹: بدانید که دنیا، دنیای اطلاعات و ارتباطات می باشد و برنده کسی است که از کانال های مختلف برای کسب اطلاعات موثق و رسیدن به موفقیت استفاده اثربخش کند. حتی اگر این کانال، یک دانشجوی ترم اول در دانشگاه مورد نظر شما باشد.

نکته ۲۸۰: برخی از دانشجویان دانشگاه مورد نظر، در رشته تخصصی شما مقاله انفرادی یا مشترک با اساتید در جورنال های علمی منتشر کرده اند. شناسایی این افراد و تعامل با آنان چهت بررسی رزومه و اظهارنامه هدف و تحقیقاتی شما می تواند راهکاری برای دسترسی به اساتید مربوطه و ارتقای شانس پذیرش در دانشگاه باشد.

نکته ۲۸۱: برخی انجمن های اینترنتی وجود دارند که دانشجویان دانشگاه ها می توانند از طریق این کانال ها با یکدیگر آشنا شوند و مسائل خود را با یکدیگر در میان بگذارند. از این محیط ها نیز غافل نشوید.

نکته ۲۸۲: در قاره اروپا به دلیل نزدیکی کشورها با یکدیگر و لغو روادید جهت تردد در منطقه شنگن با بیش از ۲۶ کشور، ارتباط با دوست دانشجویی در یک کشور خاص می تواند راه حل هایی را برای کمک به شما جهت ارتباط موثرتر با دانشگاه مقصد خود در کشوری که در آن زندگی نمی کند نیز فراهم کند. امری که شاید در قاره آسیا یا آفریقا یا آمریکا موجود نباشد.

نکته ۲۸۳: ارتباط با دانشجویان یا فارغ التحصیلان یا اساتید خاص در دانشگاه مورد نظر شما، شرط لازم یا کافی برای اخذ پذیرش تحصیلی یا بورس نیست. بلکه این تعاملات می تواند شناخت بهتری را نسبت به راهی که در قصد تردد در آن دارید، در اختیارتان قرار دهد و ضریب موفقیت را افزایش دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج