جاباما
۲۰۱۱۷۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

تزریق آفت‌ کش‌ به هندوانه‌ های ایرانی؟

یک مسئول در شهرداری امارات گفت: «ما نمی‌توانیم بگوییم در داخل سوراخ‌های هندوانه‌های وارداتی از ایران آفت‌کش تزریق شده است، این هندوانه‌ها در حالی بررسی آزمایشگاهی هستند و همه چیز بعد از آزمایش معلوم خواهد شد».

خبرگزاری فارس: یک مسئول در شهرداری امارات گفت: «ما نمی‌توانیم بگوییم در داخل سوراخ‌های هندوانه‌های وارداتی از ایران آفت‌کش تزریق شده است، این هندوانه‌ها در حالی بررسی آزمایشگاهی هستند و همه چیز بعد از آزمایش معلوم خواهد شد».

مقامات امارات به طور موقت خرید هندوانه ایرانی را در این کشور ممنوع اعلام کردند. آنها می‌گویند سوراخ‌های موجود در هندوانه‌های وارداتی از ایران مشکوک است.

شهردار شارجه طی حکمی همه هندوانه‌های ایرانی داخل امارات را توقیف و ضبط کرده است. به گفته آنها حفره‌های قهوه‌ای شکل در اینگونه هندوانه‌ها مشکوک است.

بر اساس این گزارش حتی برخی رسانه‌ها اعلام کرده بودند که احتمال تزریق مواد آفت‌کُش در حفره‌های هندوانه وجود دارد.

یک مقام ارشد بهداشت امارات گفته است: بازرسان شهرداری هندوانه‌هایی با سوراخ‌های متعدد پیدا کرده‌اند که حتی در داخل بعضی از آنها سنگ نیز هست.

بر اساس این گزارش شهرداری امارات در حال انجام آزمایش‌هایی است که چگونه این سوراخ‌ها به وجود آمده است.

مسئولان شهرداری اعلام کردند: «ما نمی‌توانیم تصور کنیم که در داخل سوراخ‌های هندوانه‌ها آفت‌کش تزریق شده است و همه چیز بعد از آزمایش معلوم خواهد شد».

شیخ رشا القسیمی رئیس وزارت بهداشت امارات به مردم توصیه کرده است تا زمانی که نتیجه آزمایشات اعلام نشده است از خرید هندوانه ایرانی پرهیز کنند.

وی همچنین اعلام کرده است که مردم چنین گزارش‌هایی را با شماره تلفن ۹۳۳ شهرداری تماس بگیرند.

موسابا التنیجی مدیر شهرداری شارجه نیز گفت: آنها وجود ۵۰۰ تن هندوانه با سوراخ قهوه‌ای را در مرکز این منطقه تائید می‌کنند.وی گفت: هندوانه‌ها بسیار مشکوک به نظر می‌رسد.

محصولات کشاورزی به ویژه زراعت که در تماس مستقیم با خاک هستند احتمال ابتلا به بیماری‌های قارچی در آنها فراوان است. بنابر این اگر هم چنین مسئله‌ای در محصولات زراعی صادراتی دیده شود تنها از نظر جنبه علمی قابل بررسی است و هیاهو در رسانه‌ها تنها با نگاه و بهره‌برداری سیاسی زیبنده انجام می‌گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج