۲۰۱۲۰۱
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

بهبود وضعیت کار با شایعه سازی

تحقیقات علمی جدید نشان می دهند، شایعه سازی در محل کار رضایت کارمندها را افزایش می دهد.

بهبود وضعیت کار با شایعه سازی





روزنامه هفت صبح - محمد طالبیان: هر محیط کاری بسته به شرایطش میزبان حجم زیادی از شایعات کوچک و بزرگ است. شاید بسیاری از مدیران با این تفکر محیط کار را رهبری کنند که ایجاد شایعه می تواند نظم را از بین برده و شرایط را برای ایجاد اختلاف میان کاربرها فراهم کند.

تحقیقات جدید نشان می دهد که نه تنها این موضوع حقیقت ندارد بلکه به شکل قابل توجهی به بهبود شرایط کار و رضایت کارمندان از فعالیت شان کمک می کند. در نقاط مختلف دنیا دیده شده که بسیاری از شرکت های بزرگ با کاهش ارتباط میان کارمندها و اختصاص مشاغلی که به شکل کاملا انفرادی انجام می شود به دنبال این هستند که تمرکز در محل کار و در ادامه بازدهی را افزایش دهند؛ مسئله ای که با توجه به آمار و ارقام جدید مشخص شده به هیچ وجه کارساز نبوده و در طولانی مدت عمر کاری نیروهای زیردست را کاهش قابل توجهی می دهد.

بهبود وضعیت کار با شایعه سازی

۱- ذهنیت عمومی کارمندهای اداری اصطلاح خاصی را در میان آنها به وجود آورده «از مرز من رد شد». مطمئنا با اشخاصی روبرو شده اید که برای جدایی زندگی حرفه ای و شخصی در محل کار مرز خاصی تعیین کرده اند. آنها برای برقراری ارتباط با دیگران هیچ مشکلی ندارند اما زمانی که بحث از مرز تعیین شده آنها می گذرد با مشکل مواجه می شوند.

با توجه به تحقیقات جدید مشخص شده که رابطه دوستی ارتباط مستقیمی با افزایش بازده و در نتیجه سود بیشتر از جنبه اقتصادی دارد. در همین راستا تعداد زیادی از شرکت های بزرگ و پیشرو جهان سعی دارند ارتباط کارمندهای خود را به یکدیگر نزدیکتر از گذشته کنند.

طبق گفته محققان، دوست های صمیمی در محل کار که رابطه خود را فراتر از محیط فعالیت روزانه خود می برند، در ادامه می توانند با کمک به یکدیگر بازده فعالیتی خود را افزایش داده و نیازهای خود را به شکل بهتری در اختیار مدیریت قرار دهند؛ مدیریتی که نیاز دارد از روش های سنتی دوری کرده و روش خود در مقابله با نیروهایش را تغییر دهد.

آمار جدید نشان می دهد کسانی که حداقل سه دوست واقعی در محل کار دارند، ۹۶ درصد بیشتر از دیگر افراد نسبت به زندگی و کار خود احساس رضایت می کنند.

۲- شایعات دفتری نه تنها می تواند به روابط کارمندها کمک کند بلکه ارتباط مستقیمی با افزایش دانسته ها و ارتباط بهتر مدیریت دارد. مطمئنا یک کارمند در محیط های غیررسمی کار صداقت بیشتری را نسبت به زمان حضور در اتاق کنفرانس و جلسات به خرج می دهد.

انتشار شایعه های اینچنینی و رسیدن آنها به گوش مدیر می تواند دید بهتری از محیط کار را برای او شکل دهد. اینکه مدیر به شکل دقیق تری از ضعف و قوت مدیریت خود در نگاه نیروهایش باخبر شود، مطمئنا باعث می شود شرایط به شکل متفاوتی رقم بخورد.

البته اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که مدیریت نیز باید در مقابل این شایعات رویکردی نوین و مناسب را اتخاذ کند. محققان توصیه می کنند که به جای ارزیابی عملکرد بخش های مختلف در جلسات زمان بندی شده، بهتر است به اوضاع هر کدام از کارمندان به شکل انفرادی و شخصی پرداخت.

بهبود وضعیت کار با شایعه سازی

نه تنها این رویه مدیر را از وضعیت نیروهایش به شکل بهتری باخبر می کند بلکه باعث می شود آنها احساس نزدیکی بیشتری نسبت به مدیر خود داشته و اطلاعات دقیق تری را در اختیار او قرار دهند.

۳- شایعه سازی جدای از انتشار اطلاعات در سطح پایین و افزایش اطلاعات افراد مختلف از شرایط کاری، می تواند در زمینه اخلاقی نیز شرایط را بهبود دهد.اگر محیط کار تا حد قابل قبولی حس نزدیکی را به وجود آورد، در نهایت هر شایعه ای به گوش کارمندهای مختلف می رسد.

شرایطی را فرض کنید که یکی از اخلاق های بد شما به عنوان شایعه به گوش تان برسد. تحقیقات جدید نشان می دهد افراد در این شرایط تلاش بیشتری برای رفع نقاط ضعف اخلاقی خود می کنند. در مقابل اگر شایعه مثبت باشد شما بیش از پیش در حفظ آن تلاش می کنید.

در این میان حتی توضیح داده شده که شایعه مثبت اگر درباره یکی از همکاران شما باشد، این حس را در درون تان به وجود می آورد که برای رسیدن به آن خصوصیت مثبت تلاش کنید.

تحقیق انجام شده در دانشگاه استنفورد به این نکته اشاره داشته که افراد حاضر در محیط کار با توجه به دانستن این موضوع که رفتارشان تحت عنوان شایعه انعکاس پیدا می کند، برای بهبود و ارتقای آن سعی بیشتری می کنند. مطمئنا هر شخصی برای نمایش تصویری مثبت از خود بیشترین تلاش ممکن را انجام خواهد داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج