۲۰۱۲۱۹
۵۰۲۸
۵۰۲۸
پ

غذاهای سنتی کشورهای مختلف را بشناسید

در این مطلب، غذاهای سنتی و فرهنگی کشورهای مختلف جهان را برایتان انتخاب کرده ایم تا بدانید چه هستند و عموما در چه مراسمی پخته و سرو می شوند.

غذاهای سنتی کشورهای مختلف را بشناسید
برترین ها: همه کشورها غذای سنتی خاص خود را دارند که برگرفته از فرهنگ آنها است. مثلا در ایران، استان های مختلف که فرهنگ های متفاوتی دارند، هر کدام غذای خاص خود را دارند. حالا در این مطلب، غذاهای سنتی و فرهنگی کشورهای مختلف جهان را برایتان انتخاب کرده ایم تا بدانید چه هستند و عموما در چه مراسمی پخته و سرو می شوند.

کباب در بازار مراکش

غذاهای سنتی کشورهای مختلف را بشناسید

در مراکش دوشنبه بازارهایی وجود دارد که هر نوع کالایی بخواهید را در آن می توانید، پیدا کنید. یک طوری می توان گفت شبیه بازارچه های خود ما ایرانی هاست. یکی از غذاهای خیابانی و سنتی که در این بازار فروخته می شود کباب است. انواع مختلف کباب؛ گوشت مرغ، گوسفند یا گوساله در سیر، گشنیز و دارچین خواباننده می شوند و روی آتش کباب می شوند. این غذا در مراسم های خاص این کشور نیز تهیه و سرو می شود. اما بیشتر در همین بازارها و بازارچه ها می توانید این غذا را پیدا و خریداری کنید.

شیرینی های جشنواره دیوالی در هند

غذاهای سنتی کشورهای مختلف را بشناسید

هندی ها بزرگ ترین جشن خود را در پاییز برگزار می کنند. در این جشن، از در و دیوار لامپ و ریسه و کاغذهای رنگی آویزان می کنند. آتش بازی می کنند و mithai یا دسرهای شیرین سرو می کنند. در طول جشنواره دیوالی که ۵ روز ادامه دارد (جشنواره نور) هندی ها بهترین لباس های خود را می پوشند و به دید و بازدید یکدیگر می روند. آنها برای همدیگر شیرینی هدیه می برند و برای هم بهترین آرزوها را دارند. از جمله آنها باید به Motichoor ladoo (شیرینی توپی که با آرد نخودچی و بادام تهیه می شود) یا kaju katli (فاج با طعم هل) اشاره کرد.

غذای خیابانی در ویتنام

غذاهای سنتی کشورهای مختلف را بشناسید

در خیابان های ویتنام که راه می روید، بوی غذاهای خیابانی همه جا را پر کرده است. یکی از غذاهای محبوب خیابانی در ویتنام، Ho Chi Minh است. این غذا یکی از ارزان ترین خوراک های این کشور است. این غذا از گوشت حلزون و قورباغه به همراه برگ لیمو و فلفل چیلی تهیه و سرو می شود. همچنین می توانید سوپ نودل را نیز در خیابان های ویتنام بخورید و طعم متفاوت آن را بچشید.

غذاهای تنوری در پرو

غذاهای سنتی کشورهای مختلف را بشناسید

پرو به عنوان پایتخت قوم اینگاها شناخته می شود و غذاهای آنها نیز به سبک انسان های اولیه و قدیمی پخته و سرو می شوند. از جمله باید به غذاهای تنوری اشاره کرد که با حرارت کمِ آتش در زمان طولانی مغزپخت می شوند، اشاره کرد. در مراسم و جشن ها، قبل از طلوع آفتاب، قصاب، سر گوسفند را می برد. پوست آن را جدا می کند. در تنور، آتش مهیا می کند. گوشت خرد شده را به همراه سیب زمینی و گیاهان عطری درون تنور می گذارند و روی آن را نیز با زغال پر می کنند تا کاملا مغزپخت شوند. این غذا، Pachamama نام دارد و در عرض دو ساعت آماده سرو است.

نان مردگان در مکزیک

غذاهای سنتی کشورهای مختلف را بشناسید

در اولین روز نوامبر هر سال، مکزیکی ها به رسم همیشگی خود، «روز مرده ها» را جشن می گیرند. آنها برای مرده های خود شمع روشن و یاد آنها را زنده می کنند. آنها در این روز نان pan de muerto می پزند که معنی آن «نان مرده ها» است. این یکی از خوشمزه ترین غذاهای مکزیک نیز هست و در بسیاری از مراسم سنتی این کشور پخته و سرو می شود.

غذاهای دیگی در آفریقا

غذاهای سنتی کشورهای مختلف را بشناسید

این غذا مخصوص چادرنشین ها و عشایر آفریقا است که در قرن های ۱۷ و ۱۸ میلادی زندگی می کردند. آنها درون دیگ های بزرگ و روی آتش غذاهای خود را تهیه می کردند. امروز نیز به عنوان یک غذای سنتی در این کشور مورد استفاده قرار می گیرد. در بسیاری از مراسم و جشن های آفریقا، غذاهایی از گوشت گوسفند، بز یا گاو نر پخته و سرو می شود. این گوشت ها را به همراه آب، سبزیجات و طعم دهنده های دیگر درون قابلمه می ریزند و روی آتش قرار می دهند. این غذاها ۵ تا ۶ ساعت طول می کشد تا پخته شوند اما حسابی مغزپخت شده اند و همه مزه ها به خورد هم رفته اند.

تاماله در آریزونا

غذاهای سنتی کشورهای مختلف را بشناسید

اهالی آمریکای جنوبی، پیش از کریسمس گرد هم جمع می شوند و ظرف های بزرگی از تاماله تهیه می کنند. تاماله غذای سنتی آریزونا است و با گوشت گاو، خوک، پنیر، شوربای ذرت و چیلی سبز پخته می شود و به همراه پوست بلال و سس سالسا سرو می شود.

بره خوک کبابی در کلمبیا

غذاهای سنتی کشورهای مختلف را بشناسید

یکی از غذاهای سنتی که در بیشتر مراسم و جشنواره های کلمبیا تهیه و سرو می شود، خوکی است که به صورت درسته کباب شده است. عموما در دهان این خوک، یک عدد سیب نیز قرار می دهند. گوشت این غذا بسیار ترد است و خیلی سریع در دهان آب می شود. در Bogota این غذا lechona نامیده می شود. پس از کشتن خوک، همه محتویات شکم آن را خارج و با برنج، لوبیا، هویج، پیاز و فلفل پر می کنند. یکی از مراسمی که این غذا در آن درست می شود، «روز استقلال» است.

پیدا کردن قارچ ترافل در ایتالیا

غذاهای سنتی کشورهای مختلف را بشناسید

این قارچ در اطراف کوه آلپ رشد می کند و پیدا کردن آن بسیار دشوار است. برای پیدا کردن ترافل باید زمین را به دقت بررسی کنید چون این قارچ در زیر خاک پنهان است و دلیل گران بودن آن نیز همین است که به سختی پیدا می شود. در اواخر پاییز در طول فصل برداشت، می توانید این قارچ های شکم سفید و بسیار خوشمزه را پیدا کنید. شرکت های فروشنده و صادر کننده این قارچ از خوک ها و سگ ها برای یافتن ترافل استفاده می کنند.

پائه‌لا در اسپانیا

غذاهای سنتی کشورهای مختلف را بشناسید

پائه‌لا در اصل غذای کارگرهایی است که موقع ناهار آن را روی آتش درست می کنند. اما در حال حاضر، این غذا به عنوان یک غذای سنتی و فرهنگی اسپانیا شناخته می شود. ریشه این غذا به والنسیا بر می گردد. روستایی های والنسیا، درون قابلمه مخلوطی از گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز، لوبیا، برنج، غذای دریایی یا گوشت قرمز را تهیه و سرو می کردند. در حال حاضر نیز پائه‌لا به همین سبک تهیه می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج