جاباما
۲۰۱۴۹۶
۳ نظر
۶۳۲۳
۳ نظر
۶۳۲۳
پ

۱۰۰ کارتون خاطره انگیز دهه شصتی‌ها

نبرد چوبین و برونکا در ستاره درخشان

چوبین را خیلی از بچه های دهه شصتی به یاد دارند. یک شخصیت کارتونی کوچک و دوست داشتنی اما زیرک و باهوش و خلاق و فعال که تلاش می کرد تا با نیروهای شیطانی که از عوامل برونکا بود، ستیز کند و معمولا هم در این نبرها پیروز بود.

نبرد چوبین و برونکا در ستاره درخشان




برترین ها: چوبین (Hoshi no ko chobin) را خیلی از بچه های دهه شصتی به یاد دارند. یک شخصیت کارتونی کوچک و دوست داشتنی اما زیرک و باهوش و خلاق و فعال که تلاش می کرد تا با نیروهای شیطانی که از عوامل برونکا بود، ستیز کند و معمولا هم در این نبردها پیروز بود. چوبین یک شخصیت کارتونی از کارخانه انیمیشن سازی ژاپنی ها است که همانند صدها شخصیت کارتونی دیگر، برای ما ایرانی ها بسیار شناخته شده و نوستالژیک است. یک خرس خنگول، یک خرگوش بازیگوش، یک پروانه و یک قورباغه ای که همواره بچه اش بالای سرش قرار دارد، همه و همه شخصیت های دوست داشتنی این کارتون هستند که در مواقع لزوم، به کمک چوبین می آیند تا با نیروهای اهریمنی برونکا نبرد کند.

نبرد چوبین و برونکا در ستاره درخشان

داستانی جذاب در کنار دوبله زیبا و خاطره انگیز و روایت جدال خیر و شر در این کارتون، همه و همه خیلی ها را پای این مجموعه کارتونی میخکوب می کرد. این کارتون، تلفیقی از افسانه و داستان های علمی و تخیلی است و بر خلاف برخی از کارتون های خانوادگی، ماجراجویی و صامتی که دیده ایم، شاهد دعوا و گلوله و اسلحه و مسائلی از این دست هستیم که نمونه زیادی در کارتون های ژاپنی نداشت. چوبین در سال ۱۹۷۴ توسط شیگیوگی هایاشی کارگردانی و توسط شوتارو ایشینوموری نوشته شد. این مجموعه در ۲۶ قسمت ساخته شد که اکثر قسمت های آن از شبکه های سیما پخش شد.

ما چوبین را به عنوان یک شخصیت فضایی عجیب و غریب می بینیم در این کارتون که نمونه اش را تا کنون در کارتون دیگری مشاهده نکرده بودیم. در قسمت نخست این مجموعه، ما شاهد حضور سفینه ای بر فراز جو زمین هستیم که از داخل آن، موجودی عجیب به نام چوبین به سطح زمین می افتد و این موجود، ناگهان وارد خاله رولی و پدر بزرگ ستاره شناسش می شود و ماجراها از این جا آغاز می شود. چوبین می گوید از ستاره ای به نام ستاره درخشان می آید، اما پدر بزرگ ستاره شناس رولی معتقد است که تا کنون حتی اسمی هم از چنین ستاره ای نشنیده است.

نبرد چوبین و برونکا در ستاره درخشان

چوبین در پاسخ به سخن پدر بزرگ، حرف جالب توجهی زد که شاید برای کودکان دهه شصتی ،جالب توجه نبود اما اکنون این حرف میتواند جای بحث و بررسی بیش تری داشته باشد. اون گفت که شاید شما درباره ستاره درخشان اطلاعاتی نداشته باشید، اما ستاره درخشانی ها، درباره کره شما اطلاعات زیادی دارند و سال های سال است که درباره شما می دانند. شاید این سخن کودکانه چوبین در عالم کارتون، روزی به حقیقیت نزدیک شود که موجوداتی از دیگر گرات را ببینیم که بگویند ما درباره کره زمین اطلاعاتی بیش از آنچه ساکنانش به دست آوردند، در اختیار داریم...

در این کارتون متوجه می شویم که این موجود کوچک اما جالب، دشمنی دارد که برونکا نام دارد و هیبت و ساختاری وحشتناک و ترس آور دارد. چوبین در ستاره درخشان زندگی می کند، اما برونکا و عوامل اهریمنی او همه تلاش خود را بسیج کرده اند تا چوبین را از این سیاره خارج کنند. گویا مادر چوبین هم در جنگال این هیولا اسیر شده است و چوبین هم به زمین آمده است تا به مادر خود کمک کند. دست بند جادویی چوبین، قدرت فوق العاده ای همواره به او میدهد و او را در مقابله حملات نیروهای اهریمنی برونکا حفظ می کند.

نبرد چوبین و برونکا در ستاره درخشان

برونکا، همواره ماشین های عجیب و غریب و ترسناکی را برای مقابله با چوبین ارسال میکند، اما هیچ گاه نمیتواند در برابر قدرت دست بند چوبین، مقابله کند. چوبین در نهایت، با قدرت سنگ درخشان میتواند محل مخفی گاه برونکاه را شناسایی، و به صورت تک به تک با این هیولا مقابله کرده و مادرش را با یک سفینه به ستاره خورشید تابان برگرداند. این پایان خوش این مجموعه کارتونی نوستالژیک بود. چوبین توسط Tokyo Broadcasting Network پخش شد. بعضی ها فکر میکنند که چوبین یعنی ساخته شده از چوب، در حالی که چوبین یا Chobin یک نام ژاپنی است. چوبین دوستی به نام رولی داشت که دختر مهربانی است گه با پدر بزرگش زندگی میکند و به چوبین کمک های زیادی میکند.

در این کارتون، پروانه ای را هم میبینیم که رابطه عاطفی با چوبین دارد و غمخوار زمان های تنهایی چوبین است که در غم مادرش به سر می برد. قورباه و خرگوش و خرس هم میبینیم که همیار چوبین در برخی از صحنه ها هستند. مخصوصا در کمک به چوبین برای مقابله با هیولاهای ارسال شده از طرف برونکای خونخوار! پیام کارتون چوبین به کودکان را میتوان این مورد دانست که همکاری و مشارکت جمعی، می تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

قسمتی از کارتون چوبین



تیتراژ کارتون چوبین



متن آهنگ چوبین به زبان ژاپنی

bokura no mori ni yattekita
chobin wa hoshi no ouji-sama
naki mushi okoriya awatenba
karadamo manmaru chobi dakedo
mori no heiwa no tame nara
hanete hazunde tataka uzu
chobin hoshi no ko
chobi-chobin chobin

bokura no machi ni yattekita
chobin wa hoshi no ouji-sama
occhokochoi no oomedama
chikara mo chobbiri chobi dakedo
mihci no kibou no tame nara
tonde korogari ganbaruzu
chobin hoshi no ko
chobi-chobin chobin

bokura no kuni ni yattekita
gomumari dadakko akai n bou
teashi mo kawaii chobi dakedo
kuni no ashita no tanme nara
byon to jampu de hitottobi
chobin hoshi no ko
chobi-chobin chobin
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عليرضا

      بچه قورباغه كه هميشه تو دهنش بود :)

    • علی

      کارتون محبوب دوران کودکی من بود ...

    • احسان چهری

      یادش بخیر هرروز لحظه شماری می‌کردم برای دیدن این کارتون‌ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج