جاباما
۲۰۱۵
۱۴ نظر
۵۰۰۰
۱۴ نظر
۵۰۰۰
پ

طومار برای تفکیک جنسیتی دانشگاهها

دانشجویان حاضر در تجمع ۲۰ هزار نفری سه‌شنبه سوم خرداد ماه در دانشگاه تهران که برای حمایت از مردم بحرین برگزار شده بود با امضای طوماری خواستار اجرای تفکیک جنسیتی در دانشگاهها شدند.

طومار درخواست اجرای طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها متذکر شده است: "ما دانشجویان دانشگاه‌های کشور ضمن ابراز تأسف از فضای غیراسلامی دانشگاه‌ها که نه تنها محیط نامناسب فرهنگی را به همراه داشته که از جنبه علمی هم هجمه‌های جبران‌ناپذیری به پیکره دانشگاه وارد نموده است، بدینوسیله حمایت قاطع خود از اجرای طرح تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها را اعلام می‌داریم."

این طومار خطاب به فرد یا مسئول خاصی نوشته نشده است.

طومار برای تفکیک جنسیتی دانشگاهها

در پی امضای این طومار توسط دانشجویان، برخی مواضع کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها عنوان شده است بازخوانی می‌شود.

کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بهمن ماه ۸۹ در آستانه سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمع مدیران و کارکنان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه شهید بهشتی درباره تفکیک جنسیتی طی سخنانی مشروح گفت: می گویند "تفکیک جنسیتی" توهین به دانشجو و استاد است. آیا حق انتخاب دادن به دانشجو توهین است؟ اگر دانشجوی دختری می خواست در یک درس عمومی در گروهی ثبت نام کند که فقط خانم ها هستند اشکال دارد؟ اگر فرد بخواهد در کلاس راحت تر باشد و خودش برود در کلاسی ثبت نام کند که فقط دختران هستند این توهین است؟ می گوییم خوب خانم ها در یک گروه باشند، می گویند "این توهین است"! می گویند "برای تفکیک جنسیتی دانشجویان باید قانون گذاشته شود"، از آنها می پرسیم که آیا قانون الزام کرده که دانشجویان دختر و پسر با هم سر یک کلاس باشند. اگر قانون این را الزام کرده پس ما هم برویم قانون بگیریم که اگر خواستند با هم نباشند. آیا قانونی داریم که دختر و پسر در کلاس باید در هم بنشینند؟

مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی
کامران دانشجو با اشاره به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مصوبه 121 جلسه مورخ 6/5/66 شورای عالی انقلاب فرهنگی که برای زمان این دولت هم نیست درباره حدود اخلاق اسلامی در برخوردها و معاشرتها در دانشگاه تاکید کرده که دانشجویان زن و مرد لازم است در کلاسهای درس در دو ردیف جداگانه بنشینند. بنابراین قانون داریم. شورای عالی انقلاب فرهنگی در امور دانشگاهها و آموزش عالی اگر مصوبه ای داشت عین قانون است و باید رعایت شود.

وی در ادامه یادآوری مصوبات سال 66 شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هرگاه در دانشگاهی جدا کردن کلاسهای مخصوص زنان و مردان میسر باشد و مشکلی از جهت بودجه و کیفیت درسی ایجاد نکند کلاسها باید جدا شود. بنابراین قانون داریم. مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی می گوید هرگاه در محیط های تردد و نصب اعلانات در دانشگاهها احتمال ازدحام باشد باید محیط های جداگانه برای زنان و مردان در نظر گرفته شود. همچنین مصوبه شورا تاکید دارد، لازم است دانشجویان زن و مرد از آزمایشگاهها و کارگاهها و سالنهای تشریح و اتاق کامپیوتر و ... حتی المقدور در نوبت های خاص و به طور جداگانه استفاده کنند. بنابراین اگر آزمایشگاهها را خواستیم جدا کنیم، قانون داریم.

کامران دانشجو در ادامه قرائت مصوبات سال 66 شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب به چند رئیس دانشگاه حاضر در این مراسم گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرده که دانشگاهها باید تدابیری اتخاذ کنند که در محیط های اداری از اختلاط غیر ضروری زن و مرد تا جایی که منجر به اختلال و تعطیلی در کارها نشود جلوگیری بعمل آید. مسئولان مرد باید منشی مرد داشته باشند. در آن قسمت از دانشگاهها که عموم مراجعه کنندگان مرد هستند لازم است از کارمندان مرد استفاده شود و آن قسمت که مراجعه کنندگان زن هستند از کارمندان زن.

آخرین بررسی وضعیت عفاف و حجاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی
مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی شب گذشته پس از جلسه این شورا که به ریاست علی لاریجانی برگزار شد از ارائه گزارشی در زمینه مصوبه عفاف و حجاب توسط برخی از اعضا و خواسته آنها جهت اجرایی شدن آن خبر داد و گفت: مقرر شد با توجه به اهمیت موضوع و مطالبه رهبری و مطالبه عمومی، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارشی از علل عدم اجرای مصوبه تهیه کند.

مخبر دزفولی تاکید کرد: در این گزارش قرار است کمبودها و نقصان‌ها شناسایی شده و تاکیدات و لازم به دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف برای اجرای مصوبه عفاف و حجاب ارائه شود. امیدواریم با این کار شاهد تحقق و اجرایی شدن این طرح خوب که مورد اتفاق همگان است، باشیم.

منبع : مهر نیوز
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sara

      موافقم

    • زهرا

      یعنی چی این همه خشک مقدسی بسه دیگه ....واقعا که .....تو این سن همون بزرگیم میدونیم چه جوری رفتار کنیم ....از کلاس 70 نفره ی ما همه مخالفند مگه ما بچه 2 ساله ایم دارید شورشو در میارید دیگه

    • حجت الله

      وقتی در دانشگاه علم آخرین موضوع باشد این تصمیمها اصلا عجیب نخواهد بود. باید واسه دانشگاهها دنبال گل رفت تا درب....

    • حسین

      این مسائل سال هاست که تو دنیا حل شده و کشورهای پیشرفته به مسائل کلان و علمی دانشگاه ها فکر می کنند و ما هنوز تو فکر جدا کردن و مرزکشی هستیم که اثرات بدتری هم می ذاره .

    • علي

      موافقم، شمايي هم كه مخالفيد واقعا تو دانشگاهها و خوابگاه ها بحث علميه يا ...!

    • مصطفی

      به نام خدا
      دوستان عزیزی که این کارو غلط می دونن دلایل منطقی و عقلی بیارن.
      در پاسخ به حسین:
      جالبه (لازمه) بدونید که صهیونیست ها و یهودی ها که بیش از همه مشوق به آزادی جنسیتی و بی قیدی و ... هستند و بر سکولاریسم به عنوان نوعی از حکومت که می توان جهان را با آن در صلح و آرامش و کمال اداره کرد (سکولاریسم تقریبا یعنی بی قیدی جنسی) و اونقدر اعتقاد دولت ها را به آن قوی کرده که رییس جمهور فرانسه می گه ما برای برقراری سکولاریسم شهید دادیم!!!! و همچنین مبدع عرفان های دروغی و شیطان پرستی هستند، در داخل جامعه خودشون نه تنها دانشگاه ها و سایر مقاطع تحصیلی را تفکیک جنسیتی کرده اند بلکه حتی داخل اتوبوس هم بین زن و مرد پرده کشیده اند!!!! صحت ادعای من کاملا قابل تحقیقه (مثلا در صحبت های دکتر رحیم پور ازغدی و حجت الاسلام پناهیان یا اینترنت).
      اسلام آخرین و کاردرست ترین دین خدا و متعادل ترین دین و به دور از افراط و تفریطه و کمالی که غرب در سکولاریسم دنبالشه در اسلام ناب محمدی(ص) 1400 سال پیش تحقق پیدا کرده.
      عزیزان بهتره به دور از تعصب (چه مخالفان چه موافقان) در مورد این موضوع و موضوعات مرتبط مثل حجاب، ازدواج آسان، جوانی و ... روشنگری بشه که نقش رسانه مهم تر از همست و اخیرا بسیار فعال تر از قبل شده. اما بسیار مهمه که دلایل تصمیم گیری به اجرا یا عدم اجرای این طرح برای دانشجویان توسط مجریان اعلام بشه.
      در ضمن تفکیک جنسیتی فقط یعنی این که کلاس ها مختلط نباشد. همین . زیاد گنده اش نکنید

    • بدون نام

      مخلص همه برادرا مخالف

    • بدون نام

      خیلی کار بی معنی ای هست من کاملا مخالفم

    • بدون نام

      سلام دوستان عزيز
      من به نوبه ي خود با اين طرح مخالفم . دليل آن هم زياد است ولي يكي از آن دلايل را به عرض مي رسانم . بيشتر رشته هاي درسي براي اينكه بتوانند مقاله يا تحقيق دانشگاهي خود را ارائه دهند در ميان دختران و پسران دانشجو مي توانند آزموده شوند تا اينكه در مواقع كاربرد مانند سخنراني هايي كه (رشته هاي امورفرهنگي ، روزنامه نگاري ،روابط عمومي ، مديريت ، و ديگر رشته ها ) در آينده مي خواهند ايراد كنند و از حقوق يك سازمان دفاع يا مجمع عمومي يك شركت كوچك يا بزرگ و ياچه بسا مسئوليتهاي عمده اي كه براي مردم شهر يا كشور مي خواهند ايراد كنند ، به راحتي امكان پذير باشد . دانشگاه جايي براي اينگونه تعاملات است . پس يك انسان در چه جايي ، جز دانشگاه مي تواند اين آموزشها را بگذراند . اين دليل من علمي است و اكثريت اساتيد دانشگاه ها با آن موافق هستند . خواهشمندم تحقيقات بي طرفانه اي را انجام دهيد و محيطي كه امنيت براي آنان باشد ، تابه اين دليلي كه ارائه كردم واقف شويد . سپاسگذارم از اينكه اين وبلاگ را فراهم نموديد تا بتوانيم نظري را ارائه كنيم هرچند سودمند نباشد .

    • اشنا

      خیلی خوبه که تفکیک صورت بگیره حداقلش اینه که تمام فکر دانشجو سر درسش باشه نه چیزهای دیگر ....

    • علیرضا

      این طرح دانشگاه رو به سمت نابودی میبره شک نکنید زمان خود امام هم یکی از آقایون واسه شیرینکاری میخواست اینکارو بکنه و اومده بود جلو امام واسه خودشیرینی گفته بود که من این کارو کردم امامم با تندی گفته بود برین جمعش کنیدو کارای دیگتونو درست کنین شئور دانشجوی ایرانی بازیچه ی شما نیست آقای . . .

    • عباس

      چقدر خوبه که با این تدابیر موجب توسعه دانش و خارج کردن فکر دانشجو از انحراف جنسی شده اید. می بایست 32 سال پیش این کار میشد و اکنون رتبه 1 جهان میشدیم به عوض این حرف و حدیثهای دشمن ستیزی و کینه و استکبار و ... .
      و به عوض اینکه ایرانیان دانش در هر کجا باشد میروند تا ثریا آن را بدست اورند دشمن و استکبار می امدند دانش از ما یاد بگیرند و اکنون ما آن ها تحریم مینمودیم و به فکر این می افتادند که هواپیمای بی سرنشین ما را بزنند و بدزدند و مهندسی معکوس کنند و آواره میشدند از دانش استفاده شده . و سرویس آنتی ویروس و .... را قطع میکردیم برای آنها و شاخصhdi به عوض 78 میشد 1-10 و .... و دیگر مثال ایرانیان بروند دانش به دست آورند منحل میشد و مگر قرار است تا ابد ما برویم کشور دشمن دانش به دست اوریم و مهندسی معکوس کنیم با دوز و کلک بازی دانش آنها را بدزدیم و استفاده کنیم.
      هزار رحمت به چربی گوسفند و گاو که بسوزانیم در غار و نور و گرما ایجاد شود به عوض برق اختراع شده توسط دشمن .
      این مورد مثل مورد عمو یادگار دیگه نمیری تو غار منحل شده بود و دشمن بیاید سراغ ایرانیان دانش بیاموزد میشد.
      کلا این مثال را منحل کنید و بگویید مال 1000 سال پیش بود که دشمن مسلمانان را درس میداد و آزاد میشد و دیر به فکر افتادید ولی هر وقت ماهی را از آب بگیرید تازه است.
      لطف نمایید این مورد را به فرهنگستان علوم و امثال آن و وزارت علوم و آقای کامران دانشجو اعلام نمایید این مثل کاملا منحل شود و دیگر تکرار نشود .
      کلا مفهوم بدی دارد.
      انگشتم پینه بست اینقدر تایپ کردم و فسفر سوزاندم . لطفا منتشر و به فرهنگستان امثال و علوم ارسال کنید بی نتیجه نماند این تدابیر .

    • مونا

      اگه دولت همچین کاری بکنه دست امام خامنه ای رو می بوسم .چون این بچه ها دیگه شورشو درآوردن وارد کلاس که میشی انگار وارد تالار عروسی مختلط شدی .اون هم وضع لباس پوشیدن بچه هاست عقده ای ها انگار از دست پدر و مادرهاشون فرار میکنند بیان دانشگاه تا هر غلطی دلشون میخواد انجام بدهند .واقعا افسوس خون شهیدان پایمال میشه یاد امام خمینی که می افتم بی اختیار اشک از چشمهام جاری میشه چقدر زحمت کشیدند قصد داشتند کشور ما رو اسلامی کنند

    • سعید

      آقای علیرضا اون موقع که امام خمینی همچنین فرمایشی کردند مگه وضع دانشگاه ها مثل امروز بود همه ارزش خودشون رو حفظ میکردند ولی حالا دارند آبروی کشور رو می برند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج