۲۰۱۵۲
۱۵ نظر
۷۳۸۰
۱۵ نظر
۷۳۸۰
پ

مصرف بنزین خود را چگونه حساب کنیم

میزان مصرف سوخت خودرو به عوامل مختلفی همچون سرعت، شتاب رانندگی، ترافیک، بار و تعداد سرنشینان، کیفیت سوخت مصرفی، استفاده از کولر، باد لاستیک و همچنین وضعیت موتور بستگی دارد.

پایگاه اطلاع رسانی امداد خودرو: میزان مصرف سوخت خودرو به عوامل مختلفی همچون سرعت، شتاب رانندگی، ترافیک، بار و تعداد سرنشینان، کیفیت سوخت مصرفی، استفاده از کولر، باد لاستیک و همچنین وضعیت موتور بستگی دارد. یکی از راه‌های اطمینان از سلامت موتور و خودرو، ثبت میزان مصرف سوخت خودرو در زمان‌های مختلف است. به عبارتی انتظار می‌رود میزان مصرف سوخت در مسیرهای مشابه و با شرایط یکسان، تقریباً ثابت بماند. دستگاه های دیاگ و نمایشگرهای هوشمند براساس بارموتور و میزان پاشش سوخت در لحظه می توانند میزان دقیق مصرف سوخت را نمایش دهند.اما اگر به این دستگاه ها دسترسی ندارید می توانید با یکی از روش های مهم، آسان و کاربردی محاسبه مصرف سوخت آشنا شوید.
 
مصرف بنزین خود را چگونه حساب کنیم

برای محاسبه میزان سوخت مصرفی، ابتدا باک خودرو را کامل پر کنید. سپس از قسمت کیلومتر شمار، کیلومتر فعلی خودرو را یادداشت نمایید. به عنوان مثال فرض کنید باک اتومبیل ما ظرفیت ۵۰ لیتر بنزین را دارد، پس ما ابتدا ۵۰ لیتر بنزین می‌زنیم و سپس عدد کیلومتر شمار را که فرضاً عدد ۱۰,۰۰۰ را نشان می دهد یادداشت می‌کنیم.

پس از چند روز که مجدد قصد پر کردن باک را داشتید، قبل از سوخت رسانی (پر کردن باک) در پمپ بنزین کیلومتر شمار جدید را یادداشت کنید و سپس اقدام به پر کردن کامل باک نمایید. از آنجایی که شما با باک صفر (بدون سوخت) به پمپ بنزین نرفته‌اید و حتماً مقداری سوخت از قبل در باک‌تان بوده، بنابراین لازم است میزان سوخت اضافه شده را هم یادداشت کنید. به عبارتی چند لیتر بنزین زده اید آن را بنویسید. در ادامه ی مثال مان فرض کنید، زمانی که ما وارد پمپ بنزین شدیم کیلومتر شمار عدد ۱۰,۵۰۱ را نشان می دهد و همچنین ما ۴۳ لیتر بنزین زده‌ایم.

الان باید کیلومتر طی شده فعلی (۱۰,۵۰۱) را از عدد یادداشت شده قبلی (۱۰,۰۰۰) کم کنید که با این کار مسافت طی شده خودرو به دست می‌آید.

مسافت طی شده بین دو مرتبه سوخت گیری ۵۰۱ = ۱۰,۰۰۰ - ۱۰,۵۰۱

حالا باید مقدار لیتر بنزین اضافه شده به باک (۴۳) را در ۱۰۰ ضرب کنید و تقسیم بر مسافت طی شده نمایید.

عدد بدست آمده مصرف خودرو شما در ۱۰۰ کیلومتر را نشان می دهد.

۸/۵۸ معرف مصرف سوخت اتومبیل ما در ۱۰۰ کیلومتر بوده که این عدد را در دفترچه ای به همراه تاریخ یادداشت می‌کنیم تا در آینده بتوانیم با اعداد بدست آمده بعدی مقایسه کنیم و اگر با افزایش چشمگیر مصرف سوخت مواجه شدیم، ممکن است نیاز به مراجعه به مکانیک داشته باشیم.

هر خودرو بسته به نوع موتور، وزن و طراحی، مصرف سوخت داخل شهر و بیرون شهر، استاندارد مشخصی دارد که این اعداد در مشخصات فنی هر خودرو قید شده است. اگر از مشخصات فنی خودروی خود اطلاع ندارید، کافی است به وب سایت سازنده مراجعه کنید و اعداد بدست آمده خود را با متوسط کارخانه مقایسه نمایید.

بیان این نکته هم لازم است که مصرف سوخت تاکسی‌ها نسبت به خودروهای شخصی بیشتر می‌باشد چون عموماً تاکسی‌ها در ترافیک روزانه ساعت‌های زیادی را سپری می‌کنند. با این حال یادداشت برداشتن از مصرف سوخت به صورت مداوم و منظم، می تواند استاندارد خاص تاکسی‌ها را نیز برای رانندگان مشخص کند.می توانید کیلومتر طی شده را با صفر کردن مسافت سنج که در بالای کیلومتر شمار قرار دارد، نیز محاسبه کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مطالب خوبی بود ممنون.

    • امیر

      از ارائه اطلاعات خوبتون بسیار سپاس گزارم.

    • ایمان

      ممنون

    • فیضی

      سلام لطفا اعدای که در قسمت محاسبه مصرف سوخت زده اید را مجدد با ماشین حساب ، حساب کنید جواب چیزی دیگر میشود؟

    • کورش

      سلام ممنون از اطلاعاتتون لطفا اطلاعات بیشتر بزارید

    • رضا

      سلام سوالی در مورد نحوه محاسبه مصرف بنزین داشتم فرض کنیم شخصی 25لیتر بنزین میزنه درست اینو ضربدر 100 میکنه تقسیم بر مسافتی که رفته مثلا 50کیلومتر حالا جواب میشه 50 یعنی 50لیتر مصرف کرده یا خیر اینو نیم لیتر میخوانیم اگر نیم میخوانیم صفر جلو 5چی میشه ممنون میشم راهنمایی کنید

    • احسان

      دوست عزیز برای محاسبه میزان مصرف میزان سوخت مصرفی رو تقسیم بر میزان مسافت پیموده شده ضربدر 100میکنیم الان مسافت پیموده شده 500کیلومتر میزان سوخت مصرفی 45لیتر 45/500=0/09*100=9لیتر مصرف میکنه

    • جمشید

      یه مقداری سواد ریاضی رو افزایش بدید

    • Hamid

      برید لا اقل تا پنجم ابتدایی درس بخونید بعد بیایید اینترنت مطلب بزارید. اون معادله رو اول بزن ماشین حساب بعد بنویس بیسواد.

    • ابوالفضل

      آقایی که میگی سواد ریاضی یا ماشین حساب و. . . بنده خدا درست میگه اگه با 25 لیتر مثلا 50کیلومتر بره می شه در هر صد کیلومتر 50 لیتر مصرفش دیگه .لطفا دقت

    • مسعود

      سلام
      من باکم پر بود ۲۲۹ کیلومتر راه رفتم الان رفتم بنزین زدم ۱۸/۴۹ لیتر گرفت . مصرف چقدر میشه !!!؟؟؟

    • محزون

      مسعود خان
      (18•49➗229)✖100=8.07

    • بدون نام

      سلام

    • محمد

      سلام دوستان
      دقت کنید که مصرف بنزین رو هر چی توی مسافت های بیشتر اندازه بگیرید دقیق تره . نه این که صد کیلومتر رفتید دوباره بنزین بزنید. جوری برید که حداقل سه چهارم از کل باک پر را مصرف کرده باشید.

    • mansour

      محدوديت كارت سوخت ها در ايران به گونه اي است كه اگر مقدار معيني سوختگيري در هر مرحله انجام نشود مقداري از سهميه بنزين شما از كارت ميپرد،
      در اين برنامه به راحتي ميتوانيد مقدار سوختي كه قصد داريد سوختگيري كنيد را وارد ميكنيد سپس برنامه مقدار مناسب را محاسبه و نمايش ميدهد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج