جاباما
۲۰۱۶۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

فروش بنزین ۱۰۰۰ تومانی در برخی جایگاه‌ها!

این در حالی است که رئیس هیئت مدیره جایگاه داران سوخت کشور هم هفته گذشته از احتمال فروش بنزین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ تومانی در جایگاه ها تا فروردین ماه سال ۱۳۹۱ خبر داده است.

مهر: درحالی گفته می‌شود برخی جایگاه‌های سوخت بنزین را ۱۰۰۰ تومان به مردم می‌فروشند که وزارت نفت با تاکید بر برخورد قانونی با هرگونه گران فروشی بنزین در جایگاه‌ها، اعلام کرد: دولت تصمیم جدیدی برای تغییر قیمت و سهمیه بنزین در نوروز اتخاذ نکرده است.

از ابتدای سالجاری تاکنون به طور متوسط روزانه حدود ۶۰ میلیون لیتر بنزین در سطح کشور مصرف شده که با نزدیک شدن به روزهای پایانی اسفند مصرف این فرآورده نفتی با افزایش چند میلیون لیتری همراه شده است.

با کاهش ذخیره بنزین یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای کارتهای هوشمند سوخت میزان فروش بنزین آزاد با نرخ ۷۰۰ تومانی در سطح مجاری عرضه سوخت کشور با افزایش همراه بوده است.

آمارهای رسمی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران نشان می دهد که در شرایط فعلی به ور متوسط روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین با نرخ آزاد و ۴۵ تا ۴۶ میلیون لیتر بنزین با نرخ نیمه یارانه‌ای فروخته شده است.

از سوی دیگر همزمان با افزایش سفرهای درون و برون شهری پیش بینی می‌شود تا پایان اسفند ماه سالجاری متوسط فروش بنزین آزاد از مرز ۲۰ میلیون لیتر در روز عبور کند.

در چند روز گذشته برخی از شهروندان در تماس‌هایی از فروش بنزین با نرخی فراتر از قیمت مصوب دولت در برخی از جایگاه‌های سوخت خبر داده و اعلام می کنند: کارگران برخی از جایگاه‌های سوخت برای فروش بنزین آزاد، قیمت ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ تومانی را از مردم مطالبه می کنند.

این در حالی است که رئیس هیئت مدیره جایگاه داران سوخت کشور هم هفته گذشته از احتمال فروش بنزین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ تومانی در جایگاه ها تا فروردین ماه سال ۱۳۹۱ خبر داده است.

جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه تاکنون دولت هیچگونه تصمیم جدیدی برای تغییر قیمت و سهمیه بنزین خودروها در روزهای پایانی سالجاری و نوروز اتخاذ نکرده است، گفت: از اواسط اسفند ماه سالجاری تاکنون با اعزام گروه‌های بازرسی نظارت بر نحوه عرضه سوخت در مجاری عرضه آغاز شده است.

این مقام مسئول همچنین از راه‌اندازی سامانه پاسخگویی به منظور رسیدگی به مشکلات و انتقادهای مردمی خبر داد و افزود: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با هرگونه تخلف حاکی از کم فروشی و یا گران فروشی سوخت در مجاری عرضه برخورد می کند.

وی با تاکید بر اینکه تا ۲۰ فروردین ماه سال آینده بازرسی نوروزی از جایگاه‌های سوخت سراسر کشور ادامه می یابد، بیان کرد: در ایام نوروزی هم طرح نظارت بر جایگاه‌های سوخت با ایجاد تیم‌های کشیک ادامه می‌یابد.

سالاری همچنین با اعلام اینکه به منظور تامین سوخت مورد نیاز خودروهای گازسوز هم تاکنون تمامی تجهیزات و قطعات یدکی جایگاه‌های CNG در ایام نوروز تامین شده است، تاکید کرد: علاوه بر این به منظور تامین پایدار و مطمئن سوخت نوروزی مردم راه‌اندازی جایگاه‌های سیار و سریع النصب هم در دستور کار قرار گرفته است.

مجید شهیدی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هم اخیرا، تاکید کرده است: با تماس مردم به سامانه پاسخگو در کمتر از مدت ۴۸ ساعت با تشکیل پرونده، هر گونه مشکل و تخلفات احتمالی در جایگاه‌های عرضه سوخت، مورد پیگیری قرار می گیرد.

وی از برخورد قانونی با هرگونه تخلفات احتمالی در مجاری‌ عرضه سوخت سراسری کشور خبر داده و گفته است: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، ارائه سوخت با کیفیت مطلوب و برخورد مناسب با مردم را در دستور کار قرار داد.

در حال حاضر بیش از چهار هزار و ۸۰۰ جایگاه بنزین، گازوئیل و سی.ان.جی در سراسر کشور در مدار بهره برداری قرار دارد ضمن آنکه از ۱۳ اسفند ماه سالجاری طرح نظارت نوروزی از این مجاری عرضه آغاز شده است.

پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، بنزین معمولی یارانه ای ۴۰۰ تومان، بنزین معمولی آزاد ۷۰۰ تومان، بنزین سوپر نیمه یارانه ای ۵۰۰ تومان و بنزین سوپر آزاد ۸۰۰ تومان در سطح جایگاههای کشور عرضه شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج