۲۰۱۷۳۹
۲ نظر
۵۰۳۰
۲ نظر
۵۰۳۰
پ

حقایقی درباره اسباب‌بازی «LEGO» که نمی‌دانید!

کمتر کسی ممکن است با محصولات کمپانی لگو آشنایی نداشته باشد. همه ما خاطرات خوبی از دوران کودکی با این آجرهای رنگی داریم و حتی هنوز هم این مکعب‌های کوچک می‌توانند ساعت‌ها سرگرم‌مان کنند.

zoomit.ir - فاطمه فرهنگیان: کمتر کسی ممکن است با محصولات کمپانی لگو آشنایی نداشته باشد. همه ما خاطرات خوبی از دوران کودکی با این آجرهای رنگی داریم و حتی هنوز هم این مکعب‌های کوچک می‌توانند ساعت‌ها سرگرم‌مان کنند. در ادامه حقایق جالبی را درباره این بازی دوست داشتنی برای شما آشکار خواهیم کرد.

حقایقی درباره اسباب‌بازی «LEGO» که نمی‌دانید!

لگو (Lego) خط تولید نوعی اسباب بازی است که توسط گروه لگو، واقع در شهر بیلون دانمارک راه‌اندازی شد. این اسباب بازی شامل قطعات کوچک کائوچویی یا پلاستیکی است که می‌توان آن‌ها را روی هم سوار کرد و وسایلی از قبیل خودرو، هواپیما، ساختمان و حتی روبات‌های دینامیک ساخت. این قطعات ریز را می‌توان پس از مونتاژ، دوباره از هم جدا کرد.

کارخانه لگو کار تولید آجرهای اسباب بازی خود را در سال ۱۹۴۹ آغاز کرد، از آن زمان گروه لگو فیلم‌ها، بازی‌ها و مسابقات بسیاری را پشتیبانی کرده و چندین پارک سرگرمی با مضمون لگو راه اندازی کرده است.در ادامه با ۱۲ حقیقت در مورد گروه لگو آشنا می‌شویم.

حقایقی درباره اسباب‌بازی «LEGO» که نمی‌دانید!

۱. Lego از دو حرف اول عبارت دانمارکی "Leg Godt" به معنای «خوب بازی کن»، گرفته شده است. هم چنین واژه Lego در زبان لاتین به معنای «در کنار هم قرار می‌دهم»، و در زبان ایتالیایی به معنای «بهم متصل می‌کنم»، است.

۲. گروه لگو دارای بزرگترین خط تولید تایر در جهان است.

۳. در فوریه سال ۲۰۱۵ شرکت لگو توسط موسسه Brand Finance به عنوان «قدرتمندترین برند جهان» نامگذاری شد. پیشتر، این عنوان متعلق به کارخانه فراری بود.

۴. شعار اصلی این شرکت «بهترین هیچ وقت مناسب‌ترین نیست» است.

۵. در ماه می ۲۰۱۳ بزرگترین مدل ساخته شده با قطعات لگو در نیویورک به نمایش گذاشته شد. در این مدل از پنج میلیون قطعه لگو استفاده شده بود که یک ماکت شبیه سازی شده از X-wind (جنگنده ستاره‌ای در سری جنگ ستارگان) در مقیاس ۱:۱ بود. رکوردهای بعدی مربوط به یک برج ۳۴ متری و یک ریل قطار ۴ کیلومتری است.

حقایقی درباره اسباب‌بازی «LEGO» که نمی‌دانید!

۶. برای اینکه بتوانید به ماه برسید، باید یک ستون با ۴۰ میلیارد آجر لگو روی هم سوار کنید.

۷. سال ۱۹۹۹ لگو خط تولید روبات‌های اسباب بازی را راه‌‌اندازی کرد. ایده اصلی این روبا‌تها از توسعه و ساخت یک آجر قابل برنامه‌ریزی، در آزمایشگاه رسانه‌ای دانشگاه MIT شروع شد.

حقایقی درباره اسباب‌بازی «LEGO» که نمی‌دانید!

۸. کیفیت و ایمنی جزو اولویت‌های اصلی لگو است. قطعات لگو به اندازه‌ای با دوام هستند که می‌توان آن‌ها را از نسلی به نسل دیگر هدیه داد. یکی از دلایل بالا بودن قیمت این اسباب بازی‌ها نیز همین است.

۹. تولید سالانه کارخانه لگو به صورت ۳۶ میلیارد قطعه در هر سال یا ۱۱۴۰ قطعه در هر ثانیه است.

حقایقی درباره اسباب‌بازی «LEGO» که نمی‌دانید!

۱۰. بخش طراحی این کمپانی واقع در بیلون دانمارک شامل ۱۲۰ طراح برای طراحی کانسپت اولیه و توسعه محصول است. علاوه بر این لگو، دفترهای کوچک طراحی دیگری در انگلیس، اسپانیا، آلمان و ژاپن دارد که وظیفه آن‌ها توسعه لگو برای آن منطقه جغرافیایی خاص است.

۱۱. گروه لگو یک برنامه کامپیوتری به اسم Lego Digital Designer فراهم کرده است که طرفداران و مشتریان لگو می‌توانند با استفاده از آن طراحی‌های دیجیتال منحصر به فرد خود را به وجود آورند. این برنامه قابل اجرا روی سیستم عامل مک و ویندوز است.

حقایقی درباره اسباب‌بازی «LEGO» که نمی‌دانید!

۱۲. بزرگترین بازار لگو در جهان به آلمان تعلق دارد. در واقع اسباب بازی اول در این کشور لگو است. بازار بزرگ بعدی این شرکت آمریکا است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کارن

      وگینجا گو دوتا

    • کارن کاوه از تبریز

      لگو نینجا گو رشدیه بلوار سر وسترن نگارستان قربی ساختمان زیتون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج