۲۰۱۷۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

تشکیل بزرگ‌ ترين شبكه‌ سرقت توسط ۱۴ بچه محل

۱۴ بچه‌ محل سابق وقتي دور هم جمع شدند، يكي از بزرگ‌ترين شبكه‌هاي كيف‌قاپي در پايتخت را راه انداختند و دست به ده‌ها فقره دزدي كلان زدند.

شرق: ۱۴ بچه‌محل سابق وقتي دور هم جمع شدند، يكي از بزرگ‌ترين شبكه‌هاي كيف‌قاپي در پايتخت را راه انداختند و دست به ده‌ها فقره دزدي كلان زدند.

در پي به دست آمدن اخبار و اطلاعاتي درخصوص وقوع سرقت‌هاي مشابه كيف‌قاپي در سطح شهر تهران، اداره هجدهم پليس آگاهي تهران به تحقيق در اين خصوص پرداخت.

اخبار به دست آمده حكايت از آن داشت كه تعدادي از سارقان در گروه‌هاي سه تا شش نفري مالباختگان را شناسايي و در يك لحظه با استفاده از سلاح سرد از قبيل قمه، قداره، افشانه اشك‌آور، شوكر و... اقدام به سرقت وجوه نقد همراه آنها مي‌كنند.

كارآگاهان با جمع‌بندي پرونده سرقت در مناطق مختلف تهران به ويژه در تهرانپارس، ملاصدرا، نازي‌آباد، يافت‌آباد، عباس‌آباد و محدوده خيابان آزادي به تحقيق از مالباختگان پرداختند. يكي از آنها در اظهارات خود گفت: «من تحصيل‌دار يك شركت هواپيمايي هستم و روز حادثه به شعبه بانكي در بزرگراه رسالت رفتم و يك فقره چك به مبلغ سه ميليون و ۵۰۰ هزار تومان را نقد كردم و از آنجا به مقصد دفتر شركت هواپيمايي در خيابان خرمشهر سوار موتوسيكلت شدم.

زماني‌كه به خيابان خرمشهر و مقابل شركت هواپيمايی رسيدم در حالي‌كه مشغول پارك موتور بودم، ناگهان چندين جوان موتورسوار به من حمله‌ور شدند، در حالي‌كه با آنها درگير شده بودم، ناگهان يكي از آنها ضربه‌اي از پشت سر به من زد كه بي‌هوش شدم و زماني كه به هوش آمدم، متوجه شدم تمام پول‌ها به سرقت رفته است.»

كارآگاهان در ادامه موفق به شناسايي ده‌ها شعبه بانك و مراكز تجاري و اقتصادي شدند كه مالباختگان پس از مراجعه به اين شعب و گرفتن وجوه نقد، مورد سرقت قرار گرفته بودند. آنها در ادامه بهره‌گيري از دوربين‌هاي مداربسته اين اماكن افرادي را تحت عنوان زاغ‌زن شناسايي كردند كه در اين مراكز طعمه‌ها را شناسايي كرده و مشخصات آنها را به همدستان خود اطلاع داده بودند.

پليس در ادامه متهماني را شناسايي كرد كه قبلا همگي ساكن منطقه اتابك بودند و به پيشنهاد تعدادي از مجرمان سابقه‌دار گروه كيف‌قاپي و سرقت را راه‌اندازي كرده بودند. اطلاعات به دست آمده فاش كرد، ۱۴بچه محل سابق، در اين باند فعاليت دارند.

با بررسي سوابق تعدادي از متهمان معلوم شد، برخي از آنها سوابق متعدد دستگيري به اتهام ارتكاب جرايم مختلف از قبيل اخلال در نظم عمومي، تخريب اموال عمومي، رابطه نامشروع، شرب خمر، ايراد ضرب و جرح عمدي، كيف قاپي، حمل سلاح سرد و قدرت‌نمايي دارند.

تيم‌هاي ويژه عملياتي پليس آگاهي با شناسايي مخفيگاه تمامي اعضاي گروه و انجام هماهنگي‌هاي لازم طي چندين عمليات همزمان در مناطق مختلف شهر، هر ۱۴عضو گروه را كه ۱۷ تا ۲۷ ساله هستند، دستگير كردند.

در يكي از عمليات‌هاي دستگيري، اعضاي خانواده متهم هنگام مراجعه كارآگاهان به مخفيگاه وي قصد داشتند با جوسازي و مسدود كردن مسير راه پله، متهم را كه در طبقه دوم حضور داشت از طريق پشت بام فراري دهند. اين جوان از پشت بام طبقه دوم روي سقف يك خودرو پريد و قصد داشت فرار كند كه كارآگاهان وي را از ناحيه پاي چپ مورد اصابت گلوله قرار دادند.

پس از انتقال متهمان به پليس آگاهي از تعدادي از مالباختگان براي شناسايي آنها دعوت شد و اين سارقان به ناچار به ده‌ها فقره كيف‌قاپي و زورگيري در مناطق مختلف تهران اعتراف كردند.

سرهنگ عباسعلي محمديان، رييس پليس آگاهي تهران با اشاره به اينكه مجوز انتشار تصوير بدون پوشش متهمان صادر شده است از شهرونداني كه از اقدامات مجرمانه متهمان اطلاعاتي در اختيار دارند، خواست اطلاعات خود را در اختيار اداره هجدهم پليس آگاهي تهران قرار دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج