۲۰۱۸۳۰
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

بررسی مزدا ۳ SP۲۵ Astina مدل ۲۰۱۵

در سراسر جهان، مزدا ۳ به عنوان یک خودروی محبوب و مشهور شناخته می‌شود؛ خودرویی که در تیپ‌های مختلف عرضه می‌شود و طراحی ظاهری ملایم، زیبا و شیک آن، یکی از دلایل موفقیت آن می‌باشد.

۱car.ir: در سراسر جهان، مزدا ۳ به عنوان یک خودروی محبوب و مشهور شناخته می‌شود؛ خودرویی که در تیپ‌های مختلف عرضه می‌شود و طراحی ظاهری ملایم، زیبا و شیک آن، یکی از دلایل موفقیت آن می‌باشد. در حقیقت خودروساز ژاپنی با عرضه نسل اول مزدا ۳ در سال ۲۰۰۳، جزو نخستین کمپانی‌هایی بود که قوانین موجود را زیر پا گذاشت و خودرویی ارزان قیمت، اما با ظاهری شیک و جذاب را روانه بازار کرد.

تنها ۴۰۰ دلار میان مزدا ۳ تورینگ و مزدا ۳ SP۲۵ از نظر قیمتی تفاوت است (مزدا ۳ تورینگ با قیمت ۲۵,۴۹۰ دلار استرالیا و مزدا ۳ SP۲۵ با قیمت ۲۵,۸۹۰ دلار استرالیا)، در حالیکه اولی از پیشرانه چهار سیلندر ۲ لیتری و دومی از پیشرانه چهار سیلندر ۲.۵ لیتری با قدرت بیشتر بهره می‌برد؛ گفتنی است، در تیپ دوم که مورد بحث این مقاله می‌باشد، تجهیزات استاندارد کمتری دیده می‌شود. تیپ SP۲۵ Astina که با قیمت ۳۶,۱۹۰ دلار استرالیا عرضه می‌شود، بر پایه SP۲۵ استاندارد اما با تجهیزات و امکانات بیشتر طراحی شده است.

بررسی مزدا 3 SP25 Astina مدل 2015

از جمله تجهیزات این ژاپنی زیبا می‌توان به سیستم صوتی BOSE با صدای استریو و ۹ بلندگو، آینه الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی مجهز به چراغ‌های راهنما، نمایشگر مجازی، صندلی‌های برقی مجهز به گرمکن، تودوزی چرم، پکیج ایمنی مزدا، سانروف، چراغ‌های جلوی زنون و چراغ‌های حرکت در روز LED اشاره کرد. در قسمت جلو، همان جلوپنجره همیشگی مزدا در کنار چراغ‌هایی که به سمت عقب کشیده شده‌اند، در هنگام حرکت این حس را به بیننده القا می‌کنند که گویی خودرو ثابت است؛ همین موضوع در قسمت عقب نیز، به گونه‌ای دیگر تکرار شده است: حالتی عضلانی که در ترافیک مزدا ۳ را از دیگر خودروها متمایز می‌سازد.

بررسی مزدا 3 SP25 Astina مدل 2015

طراحی داخلی مزدا ۳ بسیار چشمگیر و زیبا است؛ ترکیب رنگ‌ها و مواد به کار رفته، حسی از تجمل و لوکس‌گرایی را به بیننده منتقل می‌کنند و این همان چیزی است که در بسیاری از رقبا یافت نمی‌شود. نمایشگر لمسی ۷ اینچی سیستم MZD Connect که در بالای داشبورد قرار گرفته است، با اتصال به اینترنت، امکان جستجو در فیسبوک و توییتر و همچنین پخش آنلاین موسیقی را برای شما فراهم می‌آورد. کار کردن با این سیستم بسیار آسان است و برخلاف برخی دیگر که هنگام حرکت قفل می‌شوند، با MZD Connect حتی در هنگام حرکت نیز، می‌توان به خوبی کار کرد؛ قابلیت تشخیص صدای این سیستم، هنگام وارد کردن آدرس در GPS بسیار کاربردی است.

بررسی مزدا 3 SP25 Astina مدل 2015

نمایشگر مجازی عرضه شده در نسل جدید مزدا ۳ اطلاعاتی چون سرعت و مسیر حرکت را برای راننده به نمایش می‌گذارد و اگرچه نمایشگر آن تک رنگ است و کیفیت نمونه‌های موجود در بی‌ام‌و یا آئودی را ندارد، اما در این کلاس کم‌نظیر و شاید بی‌نظیر است. در قسمت جلو، فضای سر و پای کافی وجود دارد و صندلی‌ها بسیار راحت هستند؛ با این وجود، افراد قد بلند ممکن است هنگام نشستن بر روی صندلی عقب از نظر فضای پا در مضیقه قرار بگیرند. کمبود فضا برای قرار دادن وسایل داخل کابین و همچنین کوچک بودن صندوق (۳۰۸ لیتر)، مخصوصا در مقایسه با خودروهایی چون فورد فوکوس و هیوندای i۳۰ به ترتیب با ۱۰۵ و ۷۰ لیتر فضای بیشتر، کمی باعث دلسردی خریداران می‌شود. نخستین موضوعی که با نشستن در SP۲۵ Astina توجه شما را به سوی خود جلب می‌کند، قدرت فوق‌العاده پیشرانه ۲.۵ لیتری آن است؛ ارائه قدرت و گشتاور مناسب حتی در دور موتور پایین، مزدا ۳ را به یک خودروی اسپرت تبدیل می‌کند.

بررسی مزدا 3 SP25 Astina مدل 2015

در کنار گیربکس شش سرعته دستی، پیشرانه چهار سیلندر به راحتی و با قدرتی در حدود ۱۸۸ اسب‌بخار و گشتاوری معادل ۲۵۰ نیوتن‌متر به پیش می‌رود. گفتنی است، این میزان گشتاور در میان خودروهایی با پیشرانه بنزینی و این بازه قیمتی، حتی در مقایسه با نیسان Pulsar مجهز به توربوشارژر، بهترین است. با این وجود، مصرف سوخت ۶.۵ لیتر در سیکل ترکیبی کمی زیاد به نظر می‌رسد. رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی، رانندگی با این ژاپنی زیبا را گاهی اوقات کمی خشک و خشن می‌کنند؛ چرا که این رینگ‌ها در مقایسه با رینگ‌های ۱۶ اینچی عرضه شده در مدل‌های پایین‌تر، ناهمواری‌های جاده را بیشتر نشان می‌دهند. بدون در نظر گرفتن رینگ‌ها می‌توان گفت مزدا ۳ همچون نگینی در داخل شهر و جاده‌های خارج شهر می‌درخشد. رانندگی راحت در کنار حالت اسپرت و پشت سر گذاشتن ناهمواری‌ها به نرمی، در مقایسه با مدل قدیمی مزدا ۳، مدل جدید این خودرو را به یکی از بهترین گزینه‌های این کلاس تبدیل می‌کند.

بررسی مزدا 3 SP25 Astina مدل 2015

هندلینگ این خودرو نیز، به نسبت جثه کوچکش، بسیار خوب است؛ فرمان الکتریکی به خوبی خود را با شرایط جاده وفق می‌دهد و عملکرد عالی ترمزها نیز، حسی از اطمینان و آرامش را القا می‌کند. عملکرد کلاچ نیز، عالی بوده و به همین دلیل رانندگی با SP۲۵ Astina در خیابان‌های شلوغ و پر ترافیک بسیار راحت است. همچنین، وجود فضای کافی بین پدال‌ها انجام تکنیک پاشنه و پنجه را راحت می‌سازد. به لطف سنسورهای پارک عقب، دوربین دید عقب، آینه‌های جانبی بزرگ و باریک بودن ستون A، پارک کردن مزدا ۳ بسیار آسان است. در مجموع می‌توان گفت کمپانی مزدا با فراهم آوردن تجهیزات استاندارد مناسب و ارائه ظاهری زیبا و دلپسند در SP۲۵ Astina در کنار قیمت معقول، این خودرو را به یک خرید ایده‌آل تبدیل می‌کند.

بررسی مزدا 3 SP25 Astina مدل 2015

بررسی مزدا 3 SP25 Astina مدل 2015
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج