۲۰۱۸۸۱
۵۵۰۱
۵۵۰۱
پ

پادشاهی دختران در هند! +عکس

در روستای دورافتاده «ماولینونگ» در شمال هند، قبیله‌ی «خاسی‌ها» از سنت‌های منحصربه‌فردی تبعیت می‌کنند که زنان را در مسند قدرت قرار می‌دهد.

سایت نیکو - ترجمه ازخاطره فرامرزی: در روستای دورافتاده «ماولینونگ» در شمال هند، قبیله‌ی «خاسی‌ها» از سنت‌های منحصربه‌فردی تبعیت می‌کنند که زنان را در مسند قدرت قرار می‌دهد.

این روستا، واقع در مرز بنگلادش، در نزد گردشگران از شهرت زیادی برخوردار است و به عنوان «تمیزترین روستای آسیا» شناخته می‌شود. اما آنچه «کارولین کلوپل» عکاس ساکن برلین را در بازدید از این روستا مجذوب خود کرد، نظام مادر سالانه خاسیها بود.

پادشاهی دختران در هند! +عکس

پادشاهی دختران در هند! +عکس

پادشاهی دختران در هند! +عکس

در سنت خاسی‌ها، قدرت اقتصادی تماماً در دست زنان است. کوچک‌ترین دختر، وارث تمام دارایی‌های خانواده است، چیزی که مردان از آن سهمی ندارند. طبق گزارش روزنامه لوموند، در این روستا دختران نام فامیلی مادر خود را می‌گیرند و وقتی مردی ازدواج می‌کند در خانه مادر همسرش اقامت می‌کند. کلوپل می‌گوید: "زنان در فرهنگ خاسی‌ها بسیار مورد احترام‌اند. هر گونه بی‌احترامی به زنان به‌مثابه‌ی توهین به جامعه است. فرزند دختر، بیشتر از فرزند پسر طرفدار دارد و خانواده‌هایی که تنها فرزند پسر دارند، تیره‌بخت محسوب می‌شوند زیرا فقط دختران می‌توانند ضامن تداوم نسل باشند."

پادشاهی دختران در هند! +عکس

پادشاهی دختران در هند! +عکس

پادشاهی دختران در هند! +عکس

مجموعه عکس‌های کلوپل به نام «پادشاهی دختران»، به زندگی دختران این روستا می‌پردازد. این تصاویر، آن‌طور که عکاس می‌گوید سعی به مستندسازی ندارد بلکه بیشتر یک پیشنهاد است "من نمی‌خواستم یک مستند کلاسیک از فرهنگ این افراد بسازم. بلکه با تهیه پرتره‌هایی از دختران روستا، تحت تأثیر سیمای با اعتمادبه‌نفس آن‌ها قرار گرفتم و معتقدم این آن چیزی است که در پی نظام مادر سالانه می‌آید."

پادشاهی دختران در هند! +عکس

پادشاهی دختران در هند! +عکس

پادشاهی دختران در هند! +عکس

در طول نه ماه اقامت در روستا، کلوپل بیشتر وقت خود را با خانواده‌های مختلفی گذراند. وی می‌گوید:" در جوامع غربی امکانات بسیاری برای زنان و دختران وجود دارد تا بتوانند مستقل و خودمحور زندگی کنند. بسیاری از خاسی‌های روستا بسیار فقیرند. عضوی از قبیله خاسی بودن دلیل بر تحصیلات خوبی داشتن و یا دانشگاه رفتن نیست؛ بلکه به این معناست که اگر پولی برای تحصیل موجود باشد، معمولاً نصیب دختران می‌شود تا پسران. اما آنچه مرا واقعاً تحت تأثیر قرار داد- چیزی که فقدانش را در آلمان احساس می‌کنم- این بود که چقدر خاسی‌ها و هندی‌ها به خانواده و دوستانشان اهمیت می‌دهند. در جامعه‌ای که من در آن زندگی می‌کنم، تنهایی چیزی است که بسیاری از آن رنج می‌برند. هر فرهنگی مشکلات خود را دارد."

پادشاهی دختران در هند! +عکس

پادشاهی دختران در هند! +عکس

پادشاهی دختران در هند! +عکس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج