۲۰۲۱۱۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

ایران «مرسک» را آزاد کرد

یک منبع آگاه در سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد که کشتی مرسک آزاد شد.

خبرگزاری ایرنا: یک منبع آگاه در سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد که کشتی مرسک آزاد شد.

یک کشتی تجاری متعلق به شرکت خطوط کشتیرانی مرسک (مرسک شیپینگ لاین) در روز ۲۸ آوریل (سه شنبه هشتم اردیبهشت) براساس حکم دادگاه در پی دادخواهی و شکایت خصوصی در ارتباط با بدهی این کشتی به شرکت های ایرانی در آب های ایران توقیف شده بود.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانمارک در بیانیه ای اعلام کرد بود: روند قضایی این پرونده در سال های گذشته طی شده و طرف های دعوا نیز در جلسات متعدد دادگاه شرکت کرده و مدارک خود را ارائه داده اند؛ حتی نسبت به تصمیم های اولیه دادگاه تقاضای فرجام خواهی کرده بودند.

در این بیانیه تاکید شده است: در سال جاری میلادی حکم نهایی دادگاه شامل محکومیت به پرداخت غرامت علیه شرکت کشتیرانی «مرسک شیپینگ لاین» صادر شد.

سفارت جمهوری اسلامی در کپنهاگ تاکید کرد: اقدام مسئولان ایران در این ارتباط براساس قوانین و مقررات کشور و مطابق با قوانین و معیارهای بین المللی بوده است.

براساس این بیانیه، به طور طبیعی این کشتی پس از تسویه حساب دیون و بدهی ها توسط شرکت کشتیرانی مرسک، اجازه خواهد داشت مسیر خود را از آب های ایران به طرف مقصد نهایی ادامه دهد.

سفارت ایران همچنین اعلام کرد که خدمه این کشتی در سلامت کامل هستند و در محل مناسبی مستقر شده اند؛ هیچ محدودیتی برای دسترسی کنسولی آنان وجود ندارد و در صورت نیاز یا درخواست، این دسترسی فراهم می شود.

سفارت ایران در دانمارک تاکید کرد که براساس اطلاعات دریافتی، تماس بین مالکان کشتی و شاکیان پرونده برای حل و فصل موضوع برقرار شده است.

در این راستا تاکنون،مقام های جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده اند که در توقیف کشتی یادشده هیچ دلیل یا ملاحظه سیاسی یا امنیتی وجود نداشته و این اقدام تنها اجرای حکم دادگاه در یک مناقشه تجاری بین دو طرف خصوصی بوده است.

پیش از این نیز محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریا نوردی ایران در گفت وگو با ایرنا اعلام کرده بود که شکایت حقوقی یک شرکت خصوصی منجر به صدور حکم قضایی دادگاه در تاریخ ۲۵ اسفندماه سال گذشته برای توقیف اموال متعلق به شرکت «maersk» (مرسک) شده بود.


بیانیه سازمان بنادر درباره رفع توقیف کشتی مرسک

عصر ایران: سازمان بنادر و دریانوردی در بیانیه ای درباره رفع توقیف کشتی مرسک لاین بیان کرد که این سازمان با رایزنی ها و مذاکرات مستمر با شرکت مرسک لاین و با همکاری آحاد ذیربط اجرایی و عملیاتی، نسبت به اخذ مجوز قضایی لازم برای آزادسازی شناور موصوف اقدام کرد.

متن بیانیه سازمان بنادر و دریانوردی به این شرح است: در پی توقیف کشتی مرسک تیگریس که در اثر صدور حکم قضایی قطعی در پرونده اختلاف حقوقی شرکت پارس طلائیه و شرکت مرسک لاین به وقوع پیوست، سازمان بنادر و دریانوردی با انجام رایزنی ها و مذاکرات مستمر با شرکت مرسک لاین و اخذ تعهد از شرکت مذکور مبنی بر تمکین بر اجرای آرای قطعی و لازم الاجرای قضایی و در چارچوب همکاری های متقابل و با عنایت به اعتمادی که به متصدیان حمل و نقل در رعایت حقوق مشتریان خود وجود دارد و با هماهنگی و همکاری سایر آحاد ذیربط اجرایی و عملیاتی نسبت به اخذ مجوز قضایی لازم برای آزادسازی شناور موصوف اقدام کرد و در نهایت کشتی امروز پنجشنبه مقارن با هفتم ماه می ٢٠١٥ میلادی آزاد شد.

این بیانیه می افزاید: کشتی در آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران توقیف شده و از ابتدا موضوع توقیف قضایی صرفا کشتی مرسک تیگریس بوده و خدمه و کارکنان کشتی، با رعایت مقررات مربوط، هیچگونه محدودیتی برای تردد و مراجعه به مقاصد مورد نظر خود نداشته اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: بر اساس این گزارش سازمان جهانی دریانوردی که وظیفه تدوین استانداردهای بین­ المللی دریانوردی ایمن و سالم در آبراه­های جهانی را دارد، همواره بنادر و آبراه های جمهوری اسلامی ایران را به عنوان بنادر سفید ارزیابی کرده و سازمان بنادر و دریانوردی و همه دستگاه­های اجرایی عملیاتی، تمام همت خود را بر ارائه خدمات مطلوب به همه خطوط کشتیرانی و صاحبان کالا در آبها و بنادر جمهوری اسلامی ایران معطوف داشته اند.

این بیانیه می افزاید: در خاتمه از تمامی دست اندرکاران قضایی، عملیاتی و اجرایی کشور که با اقتدار و قاطعیت و با رعایت کامل مقررات ملی و بین­ المللی، برای اعمال و اجرای قاطع قوانین و آرای قضایی لازم­الاجرا جهت وصول حقوق اتباع جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده اند، تشکر و قدردانی می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج