۲۰۲۳۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

سودجویان مردم را از آنکارا به حج می برند!

بعد از حادثه تلخ تعرض دو مامور عربستان به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده اقشار مختلف جامعه متفق‌القول شدند که حج عمره باید تعلیق شود تا شاید اینگونه میزبانان حرم امن الهی عرصه را بر میهمانان خانه خدا تنگ کرده‌اند کمی به خود آیند.

تابناک: بعد از حادثه تلخ تعرض دو مامور عربستان به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده اقشار مختلف جامعه متفق‌القول شدند که حج عمره باید تعلیق شود تا شاید اینگونه میزبانان حرم امن الهی عرصه را بر میهمانان خانه خدا تنگ کرده‌اند کمی به خود آیند.

دولت یازدهم نیز با وجود مشکلات بسیار در نهایت راضی به رضای مردم شد و حج عمره را تا زمان مجازات خاطیان این تعرض تعلیق کرد و طرف مقابل نیز بارها مجازات و پیگیری پرونده دو مامور را وعده داد.

اما هرچه گذشت گویی خبری از قول و قرارها نشد و تاکنون که بیش از ۴۰ روز از این حادثه می‌گذرد نه خبری از مجازات است نه عذرخواهی و نه هیچ تلاشی از سوی دولت عربستان برای جبران مافات. نکته قابل توجه اما در این میان چیز دیگری است. عده‌ای گمان برده‌اند تب تند و تیز مردم در تحریم این عمل مستحب فروکش کرده، و کمتر کسی به یاد دارد که چه بود و چه شد و حالا دست به کار شده و سعی در به راه انداختن مجدد سفری دارند که حتی مراجع معظم نیز انجام آن را در شرایط فعلی درست نمی‌دانند.

از جمله یکی از راه‌هایی که این گروه برای تبلیغ برگزیده‌اند تا زودتر به هدف خود برسند ارسال گسترده و چندباره پیامک‌های تبلیغی با مضمون «رفتن به سفر حج آن هم با مشاوره رایگان!» است…خبر های رسیده نیز حکایت از سفر برخی از افراد از طریق کشور های همسایه را دارد.

منصور حقیقت پور در باره این موضوع گفت: قطعاً عوامل دولت باید جلوی این کار را بگیرد و تمام شرکت هایی که این کار را می‌کنند متخلف هستند، زمانی که نظام تصمیم گرفته است تا حج عمره را تعطیل کند، چهار نفر سود جو نمی توانند این کار را انجام دهند و حیثیت نظام را خدشه دار کنند.

این نماینده مجلس گفت: نباید اجازه داده شود تا اینها مردم را بردارند و ببرند آنکارا یا استانبول و از آنجا به حج بفرستند، این ممنوعیت باید قرص و محکم باقی بماند، کسی هم حق ندارد این رفتار انقلابی نظام را به خاطر سودجویی و منفعت طلبی خود مانع آن شود، ما هم اگر لازم باشد از طریق مجلس اقدامات لازم را در این خصوص انجام خواهیم داد.

این نماینده مجلس گفت: این امکان وجود دارد که عده ای بخواهند از طریق کشور های دیگر مردم را برای سفر حج ترغیب کنند، به خصوص اینکه دولت عربستان هم بخواهد در این میان شیطنت هایی هم داشته باشد، اما راهکارهایی هم وجود دارد که بشود با آن مقابله کرد.

حقیقت پور گفت: در آینده اعلام خواهیم کرد، اگر در این فاصله که سفر به عربستان ممنوع است، اگر کسی به عربستان سفر کرده باشد و در پاسپورت او مهر ورود و خروج به عربستان خورده شده باشد، با وی برخورد قانونی خواهد شد، این کاملاً قابل کنترل است و ما نیز این کار را خواهیم کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت با این کار انقلابی، یک مردانگی به خرج داده است، گفت: به هر حال دولت از سود این سفر ها گذشته است، این در حالی است که ما می خواستیم این کار را در مجلس قانونی کنیم اما اینها خودشان به صورت داوطلبانه این کار را انجام داده اند، پس ما باید تا معذرت خواهی رسمی سعودی ها و دادگاهی شدن مجرمان صبر کنیم.

حقیقت پور گفت: ما با نرفتن به حج اعتراض خودمان را به حاکمان عربستانی اعلام کرده ایم، خواهش ما از مردم این است که از این حرکت دسته جمعی ملی با نرفتن به حج حمایت کنند، بالاخره این ها به جوانان ما تعدی کرده اند و از این قضیه نخواهیم گذشت، و تا حصول نتیجه این کار را پیگیری می کنیم.

این نماینده در پایان با بیان اینکه باخبر شده ایم عده ای همچنان به عربستان سفر می‌کنند، گفت: متاسفانه عده ای سودجود در مرز های کشور این کاررا انجام می دهند و با فریب هوطنان اهل تسنن، برخی از آنها را به این سفر ها برده اند، اطلاعات ما نشان می‌دهد که هزینه ویزای این افراد حدود ۱۰۰۰ دلار است و از طریق کشور ترکیه بیشتر این سفر ها صورت گرفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      واقعا باعث تاسف!ماايراني ها بايد شرافت خودمون رو بااين كار نفروشيم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج