جاباما
۲۰۲۳۹۸
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

هشدار نسبت به مقابله به مثل با طرح سنا

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به مصوبه سنای آمریکا برای نظارت بر توافق هسته‌ای، گفت که اگر آمریکایی‌ها به خواسته ایران مبنی بر لغو تحریم‌ها هم‌زمان با انجام توافق عمل نکنند مجلس شورای اسلامی طرح الزام دولت به تداوم کلیه فعالیت‌های هسته‌ای را به جریان خواهد انداخت.

ایسنا: علاء‌الدین بروجردی درباره مصوبه سنای آمریکا برای نظارت بر توافق هسته‌ای با ایران اظهار کرد: من فکر می‌کنم امر بر آمریکایی‌ها مشتبه شده زیرا آن‌ها فکر می‌کنند مجموعه توافقی که قرار است صورت بگیرد با آمریکاست.

وی افزود: اگرچه آمریکایی‌ها در همه مسائل منطقه در یک توهم به سر می‌برند و بر اساس آن عمل می‌کنند اما در رابطه با مساله هسته‌ای باید بدانند که طرف مقابل ما مجموعه ۱+۵ است و ما خارج ازاین روال عمل نمی‌کنیم.

این نماینده مجلس با اشاره به تاکید جمهوری اسلامی ایران برای لغو کلیه تحریم‌ها هم‌زمان با انجام توافق هسته‌ای اظهار کرد: اگر این خواست جمهوری اسلامی ایران محقق نشود اساسا توافقی صورت نخواهد گرفت بنابراین اگر آمریکایی‌ها بخواهند ساز جداگانه‌ای بزنند خودشان را در جامعه جهانی منزوی کرده‌اند، ضمن این که این مساله به هیچ وجه مورد قبول جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر آمریکایی‌ها بخواهند برخلاف خواست جمهوری اسلامی مبنی بر لغو کلیه تحریم‌ها هم‌زمان با توافق نهایی عمل کنند جمهوری اسلامی ایران هم توافق را نمی‌پذیرد و مجلس شورای اسلامی نیز بر اساس طرحی که پیش از این فوریتش به تصویب رسیده این تکلیف را برای دولت ایجاد خواهد کرد که کلیه فعالیت‌های قبلی خود را ادامه دهد و عملا در چنین شرایطی توافق ژنو نیز کان لم یکن خواهد شد.

بروجردی در پایان اظهار کرد: مجلس نسبت به این موضوع حساس است و شرایط را رصد می‌کند و در صورت نیاز به وظیفه خود عمل خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج