جاباما
۲۰۲۵۷۵
۳۴ نظر
۱۶۷۳۳
۳۴ نظر
۱۶۷۳۳
پ

۲۰ فیلم سینمایی برتر ابر قهرمانی تاریخ

ژانر فیلم‌های علمی-تخیلی از نوع ابرقهرمانی، از طرفداران بیشماری برخوردار است که عموما با فروش مافوق تصوری روبه رو می‌شوند. در ادامه شما را با ۲۰ فیلم سینمایی برتر ابر قهرمانی تاریخ آشنا می‌کنیم که هر کدام استاندارد خاصی را در ژانر خود تعریف کرده‌اند.

برترین ها: احتمالاً مقالات متعددی در این باب خوانده اید که بهترین داستان ابرقهرمانی کدام است و این بحث از این به بعد نیز ادامه خواهد داشت و مقالات بیشتری در این مورد خواهید خواند. نیمی از فیلم های برتر سال فیلم های ابرقهرمانی هستند و فیلم «لیگ عدالت» نیز قطعاً در میان آنهاست. مطمئن باشید که سال آینده فیلم های «پلنگ سیاه»، «انتقامجویان: جنگ ابدیت»، «ددپول ۲»، «مرد مورچه ای»، «ونوم»، «مردان ایکس: ققنوس تاریک» و «آکوامن» در لیست فیلم های برتر سال ۲۰۱۸ در صدر قرار خواهند گرفت یا رتبه هایی نزدیک به بالا جای می گیرند. دنیایی که در آن زندگی می کنیم، به فیلم های ابرقهرمانی اهمیت و توجه زیادی نشان می دهد و احتمالاً تا سالها بحث و گفتگو راجع به این فیلم ها ادامه خواهد داشت.

وبسایت رینگر رتبه بندی بهترین فیلم های ابرقهرمانی را نه بر اساس نظر شخصی، بلکه با ترکیب اهداف کلی و روحیه داستانی این فیلم ها ارائه داده تا ایده آل ترین آنها را انتخاب کند. بدین منظور چهار فاکتور را در نظر گرفته است: موفقیت نزد منتقدین، عملکرد در باکس آفیس، مقبولیت تماشای مجدد و ماندگاری و هر چهار فاکتور را در فرمولی عجیب و غریب اعمال نموده و امتیاز نهایی هر فیلم را بدست آورده است. برای آنکه این لیست یکپارچگی بیشتری داشته باشد، فیلم های انیمیشن در آن منظور نشده اند. نحوه سنجش این فاکتورها را در زیر می خوانید:

• موفقیت نزد منتقدین: این فاکتور آسان‌ترین فاکتور است، زیرا از امتیاز هر فیلم در وبسایت Rotten Tomatoes استفاده شده است.

• عملکرد در باکس آفیس: شاید نظر شما با ما فرق داشته باشد، ولی یکی از اهداف اولیه هر فیلم ابرقهرمانی پولساز بودن است، به همین دلیل است که اهمیتی برابر با فاکتورهای دیگر دارد. از آنجائیکه اعمال میزان فروش ناخالص یک فیلم به میلیون دلار در یک فرمول عاقلانه به نظر نمی رسد و چون منصفانه نیست که عملکرد باکس آفیس فیلم سینمایی «سوپرمن» سال 1978 را با فیلم «مرد پولادین» سال 2013 مقایسه کنیم، تصمیم گرفتیم که از یک روش آماری به نام ریتینگ تعدیل شده باکس آفیس استفاده کنیم. این ریتینگ از طریق تعدیل فروش ناخالص کلی هر فیلم در کشور خود نسبت به استانداردهای سال 2017 بدست می آید و سپس رتبه این ریتینگ های کل تعدیل شده را معکوس می کنیم تا بالاترین کل های بالاترین امتیاز را بگیرند و پایین ترین ها پایین ترین امتیاز را کسب کنند. می دانیم کمی پیچیده و عجیب غریب به نظر می رسد، ولی ارزشش را دارد که تا به آخر با ما همراه باشید.

• مقبولیت تماشای مجدد: برای دو فاکتور مقبولیت تماشای مجدد و نیز ماندگاری، از گروهی از کارشناسان ابرقهرمانان وبسایت رینگر خواسته شد تا یک نظرسنجی شامل دو سوال برای هر فیلم را پر کنند. اولین سوال این بود: «از بین اعداد یک تا ده (یک به معنای "مطلقاً نه" و ده به معنای "قطعاً بله") امتیاز دهید و بگویید آیا این فیلم را مجدداً تماشا می کنید؟» سپس پاسخنامه ها جمع آوری و از میانگین گیری از آنها امتیاز هر فیلم بدست آمد.

• ماندگاری: سوال دوم این بود: «از بین اعداد یک تا ده (یک به معنای "قطعاً بله" و ده به معنای "مطلقاً نه") امتیاز دهید و بگویید آیا این فیلم با بازخلق بهتر خواهد شد؟» هدف از این سوال این است که ببینیم هر فیلم چقدر به بی نقصی و تکامل نزدیک شده است، هر چقدر فیلمی نیاز بیشتری به بازخلق داشته باشد، طبق استدلال ما، نقص بیشتری دارد. سپس از پاسخ ها معدل گیری شده و امتیاز هر فیلم بدست آمد.
پس از بدست آوردن امتیازات، آنها را در فرمول قرار دادیم و فیلم ها را از بالاترین امتیاز به پائین ترین امتیاز مرتب نمودیم و بنابراین هر فیلمی که امتیاز بالاتری داشته باشد، فیلم بهتری است.

۲۰ فیلم سینمایی برتر ابر قهرمانی تاریخ

با شنیدن نام سوپرمن، بتمن یا مردان ایکس، چه حسی به شما دست می‌دهد؟ آیا با دیدن شخصیتی مانند ولورین آرزوی داشتن قدرت‌های ابرقهرمانانه وی را کرده‌اید؟ هالیوود با به تصویر کشیدن قهرمانانی که از قدرت‌ها و قابلیت‌های مافوق‌بشری برخوردار هستند، به خوبی حس زیاده‌خواهی و خاص بودن تماشاگران را بیرون کشیده و باعث شدند تا با اکران هر فیلمی در این ژانر، میلیون‌ها یا حتی میلیاردها دلار به جیب بزنند. بیشتر این ابرقهرمانان از دنیای کمیک‌بوک‌های مارول و دی‌سی به پرده‌های سینما آمدند تا به همراه جلوه‌های بصری خیره‌کننده و باورنکردنی، هنر و تکنولوژی پیشرفته هالیوود را به رخ بکشند.

در این مقاله با ۲۰ فیلم برتر ابرقهرمانی تاریخ آشنا می‌شویم که هر کدام یا توانسته‌اند به فروش بالایی دست پیدا کنند یا استانداردهای نویی را در سبک خود پیاده‌سازی کرده‌اند.

«لوگان» (۲۰۱۷)
۲۰ فیلم سینمایی برتر ابر قهرمانی تاریخ

کریس رایان درباره این فیلم می گوید: «شاید فکر کنید توصیف فیلمی با این همه صحنه های لت و پار سازی انسان ها، به عنوان فیلمی سرگرم کننده و فیلمی برتر در ژانر ابرقهرمانی، کار عجیبی است، ولی اگر نظرتان این است باید بگوییم که احتمالاً به اندازه کافی کمیک های مربوط به ولورین را نخوانده اید.»

اگر از خود می پرسید که نقطه عطف فیلم «لوگان» کجاست و کدام لحظه از آن از اهمیت بالایی برای تماشاگران و طرفداران برخوردار است، باید بگوییم، اولین صحنه ای که در آن دیدیم لورا چنگال درآورد و کل صحنه فرار ال پاسو، نقطه عطف فیلم بود. سوال بعدی این است که ستاره نوظهور «لوگان» که بود؟ عقلمان می گوید بازیگر نوجوان فیلم یعنی دافنه کین، ولی قلب مان بر این باور است که نارکوس ستاره نوظهور فیلم است.

«ددپول» (2016)
۲۰ فیلم سینمایی برتر ابر قهرمانی تاریخ

شی سرانو درباره آن می گوید: «بالاخره فهمیدیم با رایان رینولدز چه کنیم.» سوال اول اینکه تأثیر کاراکتر ددپول بر فیلم های ابرقهرمانی بعد از آن چگونه بود؟ پیش از همه باید بگوییم که در فیلم ابرقهرمانی بعدی دیگر وجود کاراکتری با روحیه شوخ طبعی تاریک عجیب نبود.

جالب اینجاست که پس از اکران فیلم «ددپول» و موفق شدن آن، در زمان فیلمبرداری فیلم «جوخه انتحار» بسیاری از صحنه ها را از نو فیلمبرداری می کردند تا بیشتر شبیه «ددپول» شود. دیوید ایر (کارگردان فیلم «جوخه انتحار») این شایعات را تکذیب کرد، که احتمالاً راست می گفته، زیرا فیلمش به اندازه «ددپول» خوب و خنده دار نبود.

«ثور: راگناروک» (۲۰۱۷)
۲۰ فیلم سینمایی برتر ابر قهرمانی تاریخ

مایلز ساری درباره این فیلم می گوید: «اگر از دو فیلم اول سری فیلم های «ثور» خوشتان نیامد، نگران نباشید، «راگناروک» اصلاً شبیه به آن دو نیست.» سوال اصلی این است که ستاره نوظهور «راگناروک» کیست؟ کریس همسورث. اشتباه نکنید. کریس در فیلم های قبلی مارول، طوری بازی کرده بود که خدای توفان را برایمان دوست داشتنی کرده بود، ولی در اصل در فیلم های قبلی کار زیادی برای انجام دادن به او نداده بودند. در «راگناروک» همسورث دیگر موهای بلند سابق را ندارد و از شر لحن شکسپیری اش خلاص شده و پتک ارزشمندش را کنار گذاشته و حالا فقط از استعدادهای کمدی اش بهره می گیرد که اگر فیلم «شکارچیان روح» را تماشا کرده باشید می دانید که چقدر در این حوزه مستعد است.

بهترین خاطره از «راگناروک» کدام است؟ شاید بهترین دیالوگ ثور زمانی باشد که می فهمد در نبرهای گلادیاتوری ساکار، هالک حریفش است و نمی تواند هیجانش را پنهان کند و می گوی: «همدیگه رو می شناسیم. سر کار با هم دوست شدیم.» آنطور که خود همسورث می گوید، یک بچه که از سوی بنیاد برآوردن آرزوها به صحنه فیلمبرداری این فیلم فرستاده شده بود، پیشنهاد این دیالوگ را داده که بسیار هم مقبول واقع شده است.

«کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» (2016)
۲۰ فیلم سینمایی برتر ابر قهرمانی تاریخ

شی سرانو می گوید: ««جنگ داخلی» احتمالاً بهترین فیلم از سری فیلم های کاپیتان آمریکا است و احتمالاً بهترین فیلم «مرد آهنی» هم هست.» سوال اینجاست که نقطه عطف فیلم «جنگ داخلی» کجاست؟ تردیدی وجود ندارد که صحنه نبرد ابرقهرمان ها با هم که روی باند فرودگاهی رخ می دهد بهترین صحنه فیلم است، یعنی درست پس از آنکه کاپیتان آمریکا (که ضد قوانین ابرقهرمانی است) و مرد آهنی (که در کمال تعجب طرفدار قوانین ابرقهرمانی است) ابرقهرمانان دیگر را آورده اند تا در کنارشان با یکدیگر مبارزه کنند.

تماشای پلنگ سیاه و سرباز زمستانی و ماشین جنگی و مرد عنکبوتی و ویژن که همه با هم مبارزه می کنند نیز جذاب است، ولی آنچه واقعاً این صحنه ها را خاص می کند، این است که آنها با حقه های کافی به این نبرد جلوه بخشیده اند و اصلاً حس نمی کنید که مثل خواهر و برادرها به جان هم افتاده اند. صحنه محبوب ما آنجائی است که شاهین‌چشم از یک تیر کمان برای فرستادن مرد مورچه ای به زره مرد آهنی استفاده می کند، ولی از آنجائی که مرد مورچه ای در دنیای ابرقهرمانان تازه واردی بیش نیست و اسم اصلی شاهین‌چشم را نمی داند، او را "تیرانداز" صدا می کند.

«زن شگفت انگیز» (2017)
۲۰ فیلم سینمایی برتر ابر قهرمانی تاریخ

آماندا دابینز می گوید: «خدا پتی جنکینز را حفظ کند.» نقطه عطف و مهمترین صحنه فیلم «زن شگفت انگیز» کدام است؟ زن شگفت انگیز بالاخره به میدان مبارزه جنگ جهانی اول شتافت و هر یک از صحنه هایی که کریس پاین و گل گدوت در آن با هم سر و کله می زنند و بحث می کنند، جذاب و دیدنی است. ولی 20 دقیقه نخست فیلم که در جزیره جادویی و خالی از مرد تمیسیرا - که بیشتر شبیه سواحل مدیترانه ای است - می گذرد، احتمالاً بزرگترین چالش این دهه برای چگونگی ساختن یک فیلم ابرقهرمانی است و این که یک فیلم ابرقهرمانی واقعاً باید چگونه باشد. رابین رایت دقیقاً این موضوع را می داند.

ستاره نوظهور فیلم ابرقهرمانی «زن شگفت انگیز» کیست؟ گل گدوت قطعاً و مسلماً در این فیلم درخشیده است و باید ۸۰۰ فیلم دیگر که شایسته جذابیت و گیرایی او هستند، به وی داده شوند (البته دیگر نباید مجبورش کنند در «لیگ عدالت» ظاهر شود!)

X-Men: First Class

۲۰ فیلم سینمایی برتر ابر قهرمانی تاریخ

کارگردان: متیو وان

تاریخ عرضه: ۲۰۱۱

مجموعه فیلم‌های ساخته شده توسط «متیو وان» که از گذشته و حال و آینده X-Men می‌گوید، همیشه به سینما دوستان یادآوری می‌کند که چرا آن‌ها عاشق دارو دسته تغییرپذیرها هستند. از قاعده‌های تکامل و آراستگی این فیلم تا خمیدگی و پیچش خط داستانی گذشته آن و همینطور تمامی بازیگران جذاب و عالی، همه و همه نشان‌دهنده‌ی هماهنگی و هوش و ذکاوت سازندگان در به تصویرکشیدن این قهرمانان بود. تعداد کمی از فیلم‌های گیشه‌ای با چنین جاه‌طلبی بسیار گسترده‌ای می‌توانند به سرعت محبوب شوند. بازیگرانی چون جیمز مکاوی، مایکل فاسبندر و جنیفرلارنس همراه با نیروهای منحصر به فردشان شروعی از داستان بزرگ مردان ایکس بودند. این فیلم با بودجه ۱۶۰ میلیون دلاری و فروش ۳۵۳.۶ میلیون دلار جزو بهترین‌ فیلم‌های ابرقهرمانی است.

Unbreakable

۲۰ فیلم سینمایی برتر ابر قهرمانی تاریخ

کارگردان: ام نایت شایمالان

تاریخ عرضه : ۲۰۰۰

بعد از این‌که X-Men ساخته برایان سینگر انرژی مضاعفی به کل این ژانر وارد کرد، یک فیلم متفاوت از شایمالان معروف ساخته شد. فیلمی که با روشی پر مغز و معنادار، داستان یک قهرمان کلاسیک را ترسیم می‌کرد. بروس ویلیس در این فیلم که با مشکلاتی در شغل امنیتی خود دست و پنجه نرم می‌کند، دچار قابلیت‌ها و قدرت‌های فرا انسانی شده و از شخصی مرموز با بازی ساموئل جکسون پیشنهادی را دریافت می‌کند که زندگی او و خانواده‌اش برای همیشه تغییر می‌دهد. این فیلم همیشه به عنوان یکی از دست‌آوردهای بسیار واقع‌بینانه نسبت به عطش و نیاز انسان به قدرت و قهرمان‌نمایی است.

Avengers

۲۰ فیلم سینمایی برتر ابر قهرمانی تاریخ

کارگردان : جاش ویدان

تاریخ عرضه: ۲۰۱۳

فیلمی که با انتشار آن، موج اول سری فیلم‌های ابرقهرمانی مارول به سرانجام رسید. با این‌که علاقمندان از دیدن Iron Man، Thor، Captain America در فیلم‌های منحصر به فرد خودشان لذت می‌بردند، اما ویدان همه آن‌ها را در یک موقعیت قرار داد تا بیش از پیش طرفداران مارول از دیدن آن‌ها هیجان‌زده شوند. قدرت طلبی لوکی، برادر ثور بی‌پایان است و این‌بار به زمین می‌آید تا همه چیز را نابود کند. جمعی از قهرمانان مارول تحت نام گروه انتقام‌جویان برای جلوگیری از نابودی زمین به دست لوکی با یکدیگر متحد می‌شوند. البته دلیل دیگر بزرگی این فیلم جمع بازیگران عالی آن نیز به شمار می‌رود. بازی رابرت داونی، کریس ایواس، اسکارلت جانسون و جرمی رانر در کنار هم چیزی نیست که هر سال شاهدش باشیم. فروش ۱.۵ میلیارد دلاری فیلم هزینه ساخت ۲۲۰ میلیون دلاری آن را به راحتی جبران کرد.

Darkman

۲۰ فیلم سینمایی برتر ابر قهرمانی تاریخ

کارگردان: سم ریمی

تاریخ عرضه: ۱۹۹۰

مدت‌ها قبل از این که سم ریمی سه‌گانه Spider Man را بسازد، او قهرمان ساخته ذهن خودش را داشت. دانشمندی با بازی لیام نیسون که به دنبال درمانی برای آسیب دیدگان حوادث سوختگی و اسیدی است، شبی در آزمایشگاه خود مورد هجوم افرادی ناشناس قرار می‌گیرد و علاوه بر اینکه همکارش کشته می‌شود، صورت و بدن خود او هم به شدت دچار سوختگی می‌شود. همه فکر می‌کنند او مرده است، تا این‌که دانشمند داستان با چهره‌ای متفاوت و البته ترسناک به دنبال شخصی است که صورت او را با آتش به شکلی وحشتناکی درآورده است. مرد تاریکی همانند فیلم‌های دیگر سم ریمی، یک اثر خوش ساخت و قابل ستایش است.

Chronicle

۲۰ فیلم سینمایی برتر ابر قهرمانی تاریخ

کارگردان: جاش ترنک

تاریخ عرضه: ۲۰۱۲

اساس فیلم در مورد نوجوانانی است که توسط یک نیروی بیگانه، قدرت‌های فرا بشری به دست آورده‌اند. ابتدا همانند هر نوجوان دیگری که آرزوی به دست آوردن قدرتی را دارند هیجان زده هستند، اما به مرور زمان زندگی شخصی‌شان از کنترل خارج می‌شود و رو به تاریکی می‌رود. قدرت پرواز چیزی است که به مزاق هر کس خوش می‌آید ولی چه کسی می‌داند که همچین نیرویی باعث تاریک شدن دنیایتان شود؟ این فیلم فقط با بودجه ۱۲ میلیونی ساخته شد که مورد توجه بسیاری قرار گرفت.

Guardians of the Galaxy

۲۰ فیلم سینمایی برتر ابر قهرمانی تاریخ

کارگردان: جیمز گان

سال عرضه: ۲۰۱۴

در ادامه قدرت‌نمایی مارول در ساخت فیلم‌های ابرقهرمانی خود، این‌بار فیلمی را ارایه داد که شاید خیلی‌ از ما با داستان‌های آن آشنا نبودیم. فیلم Guardians of the Galaxy ساخته جیمز گان را می‌توان اصیل‌ترین پروژه مارول تا به امروز دانست. یک فیلم علمی-تخیلی ناب که در آن گروهی از مجرمان کهکشان تبدیل به گروهی از نجات دهندگان کهکشان می‌شوند و سعی دارند تا جلوی شخصی که قصد کنترل همه چیز را دارد بگیرند. یکی از نکات بارز فیلم، قهرمان‌های متفاوت است؛ یک راکون سخنگو به نام راکت با بازی بردلی کوپر در کنار یک درخت با احساس به نام گروت با بازی وین دیزل و یک مرد قدرتمند به نام درکس با بازی باتیستا در کنار انسانی با بازی کریس پرت جزو بی‌اعصاب‌ها و نجات دهندگان کهکشان محسوب می‌شوند. ۲۰۰ میلیون دلار بودجه و فروش ۸۰۰ میلیون دلاری آن حرفی برای قدرت این فیلم باقی نگذاشت.

Big Hero ۶

۲۰ فیلم سینمایی برتر ابر قهرمانی تاریخ

کارگردان: دان هال و کریس ویلیامز

تاریخ عرضه : ۲۰۱۴

Big Hero ۶ یکی از کتاب‌های مصور کمپانی مارول است که کمتر کسی آن را می‌شناسد، اما کمپانی دیزنی از زبان و با ذهنیت خود آن را ساخت. فیلم در مورد نخبه‌هایی است که با اختراعات خود سعی در بهتر کردن زندگی مردم دارند. اما در بین تمامی ساخته‌های آن‌ها، روباتی به نام Baymax خلق می‌شود که کار اصلی او درمان بیماری‌ها است. به مرور زمان و در طی حوادث مختلفی، او و پسر کوچکی به نام هیرو هامادا به همراه دیگر دوستانشان تبدیل به مبارزانی برای جلوگیری از قدرت گرفتن شخصیت منفی این انیمیشن می‌شوند.

Blade II

۲۰ فیلم سینمایی برتر ابر قهرمانی تاریخ

کارگردان: گیرمو دل تورو

تاریخ عرضه: ۲۰۰۲

قبل از این‌که غوغای ابرقهرمانان مارول به شکل امروزی و منسجم آغاز شود، این کمپانی سه‌گانه شکارچی خون‌آشام را داشت. قهرمانی داستان یک خون‌آشام با بازی ویزلی اسنایپز است که بر خلاف دیگر نژادهای خود قصد دارد تا به انسان‌ها در مقابل اهریمنان و خون‌آشام‌ها کمک کند و برای آن‌ها بجنگد. اما نسخه دوم این فیلم با کارگردانی دل تورو یک آدرنالین خالص به همراه موسیقی‌های عالی با گردبادی از خون، آتش و گلوله بود که آن را نسبت به دیگر قسمت‌های خود کاملا جدا کرد.

Batman: Mask of the Phantasm

۲۰ فیلم سینمایی برتر ابر قهرمانی تاریخ

کارگردان: اریک رادُمسکی و بروس تیم

تاریخ عرضه: ۱۹۹۳

هنگامی که هنوز لایواکشن‌ها پا به دنیای سینما نگذاشته بودند، انیمه‌های بتمن توسط کمپانی برادران وارنر قدرت‌نمایی می‌کردند. در این انیمه که در سال ۱۹۴۰ رخ می‌دهد، بتمن به دنبال شخص مرموزی است که خلافکاران خطرناک گاتهام را یکی یکی از میان برمی‌دارد. البته در این داستان اتفاق دیگری نیز رخ می‌دهد و بتمن مشغله ذهنی دیگری نیز دارد: ازدواج!

Avengers: Age of Ultron

۲۰ فیلم سینمایی برتر ابر قهرمانی تاریخ

کارگردان: جاش ویدان

تاریخ عرضه: ۲۰۱۵

همه چیز در مورد نسخه دوم هم گروهی ابرقهرمان‌های مارول زیاده روی است، اما این را به عنوان یک تعریف بزرگ در نظر بگیرید. داستان این سری در مورد برنامه صلح‌آمیز تونی استارک است که البته هدف این برنامه به شکل خطرناکی منحرف می‌شود. به قدری خطرناک که همه مجبور می‌شوند دوباره در کنار یکدیگر جمع شوند و دنیا را نجات دهند. این فیلم با ۲۵۰ میلیون دلار بودجه به تازگی اکران شده و آن طور که پیدا است قصد رکورد زنی دارد.

The Crow

۲۰ فیلم سینمایی برتر ابر قهرمانی تاریخ

کارگردان: الکس پرویاس

تاریخ عرضه: ۱۹۹۴

فقط یک روز تا جشن ازدواج اریک مانده بود. گروهی از گناهکاران خشن و بی‌رحم، او و نامزدش را به قتل می‌رسانند و زندگی‌اش فنا می‌شود. اما در شبی، در سالگرد مرگش ناگهان از قبر بیرون می‌آید و متوجه قدرت‌های غیرطبیعی خود می‌شود. شخصی که از قبر بیرون می‌آید هدفش چیست؟ انتقام! متاسفانه این فیلم سرگذشت ناراحت کننده‌ای داشت. بازیگر نقش اول این فیلم یعنی برندن لی که پسر بروس لی بزرگ است توسط یک تیر اشتباه در صحنه فیلم برداری در سن ۲۸ سالگی جان خود را از دست می‌دهد.

Iron Man ۳

۲۰ فیلم سینمایی برتر ابر قهرمانی تاریخ

کارگردان: شِین بلک

تاریخ عرضه: ۲۰۱۳

به عنوان هفتمین فیلم مارول در سینما، و به عنوان اولین فیلم از مرحله دوم فیلم‌های ابرقهرمانی این کمپانی، Iron Man ۳ باید سر و سامانی به همه چیز می‌داد، که البته این کار را نیز به خوبی انجام داد. بلک از همه بهتر می‌دانست که مرد شماره یک او یعنی رابرت داونی نمایش بهتری بدون لباس فلزی خود دارد. در قسمت سوم مرد آهنین شما تونی استارک باهوش و میلیاردر را بیش از پیش خارج از لباس پرقدرتش می‌بینید و با زندگی شخصی و عواطف او آشنا می‌شوید.

Spider Man ۲

۲۰ فیلم سینمایی برتر ابر قهرمانی تاریخ

کارگردان: سم ریمی

تاریخ عرضه: ۲۰۰۴

کمپانی سونی پیکچرز تلاش بسیار زیادی برای قدرت‌نمایی مرد عنکبوتی داشت اما همه دوست داشتند که این شخصیت بسیار محبوب دوباره در دستان مارول قرار گیرد تا بتواند پتانسیل‌های واقعی خود را بروز دهد. به هر حال دومین فیلم این مجموعه با کارگردانی سم ریمی و ایفای نقش توبی مگوئر بسیار کار عالی‌ای از آب درآمده بود. این قسمت در مورد درگیری‌های اسپایدرمن با دکتر اختاپوس، مردی با چندین چنگک فلزی بود که زیبایی هر چه تمام به نمایش گذاشته شد.

X-Men ۲

۲۰ فیلم سینمایی برتر ابر قهرمانی تاریخ

کارگردان: برایان سینگر

تاریخ عرضه: ۲۰۰۳

شروع مجموعه مردان ایکس از سوی برایان سینگر واقعا تحسین برانگیز بود، اما ادامه این فیلم در سال ۲۰۰۳ چیزی فراتر از شروع طوفانی خود داشت. این نسخه با کارگردانی برایان سینگر تیمی از قهرمانان کمیکهای مردان ایکس مارول را دور هم جمع کرد. بازیگرانی نظیر پاتریک استوارت، هیو جکمن و سر لن مکلن و با الهام گیری از داستان مصور God Loves Man Kills موجب موفقیت فیلم شدند. ساخت X-Men ۲ مدت کوتاهی پس از به نمایش درآمدن اولین نسخه شروع شد و در سال ۲۰۰۳ با فروش ۴۰۷ میلیون دلاری به موفقیت رسید.

Hellboy II: The Golden Army

۲۰ فیلم سینمایی برتر ابر قهرمانی تاریخ

کارگردان: دل تورو

تاریخ عرضه: ۲۰۰۸

یکی دیگر از آثار شاخص دل‌تورو، هیولایی قرمز رنگ به نام پسر جهنمی است. این فیلم بر اساس داستان مصور مایک میگنولا و یکی از کارهای اصیل و خوش ساخت دل تورو محسوب می‌شود؛ یک فیلم اصیل از دل تورو که شامل صحنه‌های اکشن ناب و موجودات رنگارنگ و عحیب است. در قسمت دوم پسر جهنمی، او به همراه دوستانش سعی دارند تا جلوی شاهزاده نوادا که قصد بیدار کردن ارتشی خفته را دارد بگیرند. این تنها پسر جهنمی است که می‌تواند جلوی شاهزاده را بگیرد.

Superman: The Movie

۲۰ فیلم سینمایی برتر ابر قهرمانی تاریخ

کارگردان : ریچارد دانر

تاریخ عرضه: ۱۹۷۸

ساخت این فیلم پنج سال به طول انجامید اما نتیجه کار بسیار بهتر از آن چیزی بود که کمپانی برادران وارنر در رویای خود می‌پروراند و با بودجه ۵۰ میلیون دلاری توانستند به فروش ۳۰۰ میلیون دلاری برسند. بیش از ۲۰۰ نفر برای گرفتن نقش سوپرمن تلاش کردند و این تنها کریستوفر ریو بود که توانست فرزند سیاره کریپتون شود و به زمین سفر کند. چشمان آبی، فک مربعی و هیکلی درشت؛ او درست چیزی بود که در یک کتاب مصور می‌دیدید.

Batman

۲۰ فیلم سینمایی برتر ابر قهرمانی تاریخ

کارگردان: تیم بورتن

تاریخ عرضه: ۱۹۸۹

درست است که سوپرمن اولین فیلم مدرن ابرقهرمانی بود، اما این فیلم تیم بورتن بود که نگاه ما را نسبت به قهرمانان عوض کرد. جالب است بدانید که اگر تیم بورتن در ساخت فیلم Beetlejuice در سال ۱۹۸۸ موفق نمی‌شد، شاید هیچ‌گاه فیلم بتمن چراغ سبز را برای ساخت دریافت نمی‌کرد. تعداد بی‌شماری از بازیگران نیز در لیست ایفای نقش بتمن قبل از کیتون در لیست حضور داشتند، اما هنگامی که مشخص شد او قرار است نقش بتمن را بازی کند همین موضوع به خودی خود باعت بحث و ستیزهای بسیار فراوانی شد، زیرا او تا آن لحظه تنها با ایفای نقش‌های کمدی معروف شده بود و بسیاری از مردم نگران این بودند که او نمی‌تواند به عنوان یک شخص بسیار جدی ایفای نقش کند. به این منظور بیش از ۵۰ هزار نامه از سوی طرفداران داستان‌های مصور بتمن ضد انتخاب مایکل کیتون در نقش بتمن نوشته شد. جک نیکلسون نیز ایفای نقش به عنوان جوکر را تحت شرایط سخت حقوقی پذیرفت؛ به جز دستمزد فیلم‌برداری، او خواهان درصدی از فروش فیلم بود. این فیلم به مدت یک سال در استودیو پاین‌وود با بودجه ۴۸ میلیون دلاری ساخته شد. اما در نهایت، اولین فیلم بتمن توانست به فروش عالی ۴۰۰ میلیون دلار در آن زمان برسد که به عنوان پنجمین فیلم پر فروش تاریخ در زمان خودش محسوب می‌شود. بتمن جوایز بسیاری را در مراسم اسکار و گلدن گلوب از آن خود کرد.

The Incredibles

۲۰ فیلم سینمایی برتر ابر قهرمانی تاریخ

کارگردان: برَد بِرد

تاریخ عرضه: ۲۰۰۴

ششمین فیلم از استودیو پیکسار که این‌بار قهرمان‌ها را در قالب انیمیشن‌های رنگارنگ، به دور از خشونت، جدیت و تاریکی به نمایش گذاشت. ماجرا از این قرار است که خانواده‌ای با قدرت‌های باور نکردنی مجبور هستند تا قابلیت‌های خود را از مردم عادی پنهان کنند و همانند سایرین زندگی کنند. البته این موضوع امری پایدار نیست و خانواده شگفت‌انگیزها باید با شخصی شیطان صفت و روبات خطرناکش رو به رو شوند.

برد این فیلم را بر اساس داستان‌های مصور سال ۱۹۶۰ و فیلم‌های جاسوسی دوران کودکی خودش الهام گرفته بود. البته او انیمه The Iron Giant را ساخت که با شکست تجاری فراوانی همراه بود، اما این‌بار با The Incredibles خوش درخشید. تیم سازنده وظیفه داشتند تا تمام بازیگران اصلی را به صورت انیمیشن درآورند که همین امر به خودی خود نیاز به تکنولوژی جدید برای ساخت انیمیشن از روی آناتومی، لباس‌ها، پوست و موی واقعی بازیگران داشت. برد با بودجه ۹۰ میلیون دلاری توانست در سال ۲۰۰۴ این انیمیشن را به فروش ۶۳۰ میلیون دلاری برساند.

The Dark Knight

۲۰ فیلم سینمایی برتر ابر قهرمانی تاریخ

کارگردان: کریستوفر نولان

تاریخ عرضه: ۲۰۰۸

دومین فیلم بتمن از سه‌گانه کریستوفر نولان، اثری بود که هر فیلم ابرقهرمانی تا به آن لحظه را تحت تاثیر خود قرار داده بود و البته یک سر و گردن از تمامی آن‌ها بالاتر بود. وجود بازیگران بسیار پخته و کاربلد مانند کریستین بیل در نقش بتمن، گری اُلدمن در نقش جیمز گُردن، مرگان فریمن در نقش فاکس و هیث لجر در نقش جوکر، کاری بود که نولان انجام داد و در کنار ایجاد جوی تاریک، داستانی عالی و اکشن‌های در خور و شایسته نام بتمن این فیلم را به نهایت خود رساند.

۲۰ فیلم سینمایی برتر ابر قهرمانی تاریخ

نولان برای ساخت فیلم از کتاب‌های مصور جوکر در سال ۱۹۴۰، The Killing Joke در سال ۱۹۸۸ و The Long Halloween در سال ۱۹۹۶ الهام گرفت. جالب است بدانید که نام the Dark Knight در اولین شماره بتمن در سال ۱۹۴۰ توسط بیل فینگر استفاده شد. بودجه ۱۸۵ میلیونی این فیلم نتیجه فروش بیش از ۱ میلیارد دلاری را به همراه داشت و در ۸ رشته مراسم جوایز اسکار نامزد شد.

The Dark Knight Rises

۲۰ فیلم سینمایی برتر ابر قهرمانی تاریخ

کارگردان: کریستوفر نولان

تاریخ عرضه: ۲۰۱۲

با این‌که فیلم دوم از سه‌گانه بتمن در بین ابرقهرمان‌ها غوغا به پا کرد، اما این نسخه سوم و پایانی این مجوعه بود که همه چیز را به بهترین شکل ممکن تکمیل کرد. این‌بار نولان با الهام از داستان‌های مصور Knightfall در سال ۱۹۹۳، سریThe Dark Knight Returns سال ۱۹۸۶ و داستان No Man's Land در سال ۱۹۹۹ توانست خیزش شوالیه تاریکی را به سرانجام برساند. با غیبت جوکر در فیلم، این تام هاردی بود که در نقش بِین در مقابل بتمن ایستاد و با پرستیژ خاص خود، جو فیلم را به بالاترین سطح خود رساند. با بودجه ۲۳۰ میلیون دلاری در کنار بازیگران عالی و کارگردانی فوق‌العاده، این اثر توانست به فروش ۱.۰۸۴ میلیارد دلاری برسد و به عنوان یکی از برترین فیلم‌های سال ۲۰۱۲ لقب بگیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mohammad2del

      پس هالک کو؟؟؟

      پاسخ ها

      • حسین

        هالک افتزاست

    • میلاد

      دارک نایت بهترین فیلم تاریخ سینماست با بازی فوق العاده هیث لجر.

    • بدون نام

      پس اخراجیها کجاست

    • بدون نام

      به نظرم باید جای یک و دو رو عوض کنین...

    • TASNIM

      فقط سه گانه ی بتمن

    • پارسا

      مرد عنکبوتی 2 رتبه8 باید اول می بود

    • بدون نام

      اگر در IMDB هم چک بشه میبینید که باید جای شماره یک و دو رو عوض کنید.
      نولان یک نابغه ست. سه گانه بتن وتمام فیلم هاش اینو ثابت میکنه.

    • سام

      تحت هیچ شرایطی نمیشه این رده بندیو قبول کرد اینجا نمیتونم توضیح بدم چون ک دلایل زیادی هست اما فیلم دارک نایت باید اول باشه بتمن بگینز دوم و دارک نایت رایسس سوم بعدش کاپتان آمریکا سرباز زمستان و بعدش مرد عنکبوتی دو بعدشم اونجرز 1 اصلا هرجور حساب کنی رده بندی ای ک کردین طبق سلیقه و نظر شخصی بوده انگار

    • امیررضا

      1-شوالیه تاریکی
      2-شوالیه تاریکی برمیخیزد
      3-کاپیتان آمریکا : جنگ داخلی
      4- انتقام جویان : عصر الترون
      5-کاپیتان آمریکا : سرباز زمستان
      البته با اومدن فیلم انتقام جویان : جنگ بی نهایت همهی این فیلم ها باید بزنن گاراژ

      پاسخ ها

      • متین

        دمت گرم داداش دیسی 10 سال پیش خوب بود الان دیکه زده گاراژ الان دور دور دور اونجرزه وتانوس نه لیگ عدالت که کپی انقام جویان2012هست

      • ارسلان

        اولتران چیره خاصی نداشت که بیاد داخل لیست ،بازم میگم لوگان باید بیاد جلوتر پشت سر بتمن

    • متین

      اینا کاملا دیسی فن هستند تازه اصلا هم اپدیت نیستن جنگ بی نهایت بیاد اواتارو گاد فادر رو میزلره جیب چپش بتمن فرغونی چنده والاااا

      پاسخ ها

      • ارسلان

        مارول فیلما فروش بالا داره نه نظر منتقدین و البته به غیر از بلک پنتر

    • reza

      لیست خیلی وحشتناک بیخوده غیردوتابتمنه اخری

    • ....

      سلام. یه فیلم چینی بود که توش چندتا مبارز بود که هر کدوم هارت خاصی داشتند مثلا یکی تیغ پرتاب میکرد یا یه دختر وقتی با موهاش بازی میکرد میتونست آدمارو بکشه. کلیت داستا رزمی و عاشقانه بود. کسی اسم این فیلم رو میدونه؟ لطفا بهم بگین ممنون

      پاسخ ها

      • حمید

        تو صدا سیما این فیلمو گذاشته بودن که یکی از مزخرفترینا بود واقعا این چشم تنگا هیچ وقت نباید سمت فیلم ابر قهرمانی برن

    • H

      نگهبانان کهکشان 2 عالیه

    • ......

      فیلم های بتمن باید اول باشه

    • کاربر

      فکر کن ایرانی ها فیلم ابر قهرمانی بسازن خخخ

    • کاربر

      فکر کن ایرانی ها فیلم ابر قهرمانی بسازن خخخ

    • بدون نام

      کس وشعر نگین همتون. من مدیرم دسته بندی ب بهترین شکل درست شده

    • بدون نام

      مارول بدون شک بهترین کمپانی فیلم سازی و فیلم های ضعیفشم هزار برابر بهتر ساخته های حاتمی کیای ماست

    • مردان

      فیلم هر سه بتمن خیلی عالی بود فیلم ونوم2018 ان هم خدایی عالی بود

    • محمد

      هر کی این مطلب نوشته هیچی از سینما حالیش نیست

    • محمد

      هر کی این مطلب نوشته هیچی از سینما حالیش نیست

    • General

      دکتر استرنجو یادتون رفت

    • ...

      ولی قهرمان های دیسی بهتر از قهرمان های مارول قهرمان های مارول همه موش ازمایشگاهی بودن

    • امیر

      دارک من اول
      بتمن دوم
      سوپر من ده ماول سوم

    • آرامش

      پس کاپیتان مارول کو؟

    • ناشناس

      شما بالا اول مطلب گفتین انیمیشن لحاظ نشده ولی تو لیست دو سه تا انیمیشنم بود فازتون چیه

    • سبحان

      عالیه خیلی خیلی عالیه

    • دلارام

      فیلم فقط زن شگفت انگیز

    • امیررضا

      پس انتقام جویان پایان بازی کو؟ اون که بهترین فیلم تاریخ هست. بتمن ها خوب هستن مخصوصا شوالیه تاریکی ولی انتقام جویان پایان بازی یه چیز دیگس همه فیلم هارو مچاله میکنه میندازه تو جیبش به نظر من انتقام جویان پایان بازی بهترین فیلم تاریخ هست با اختلاف بسیار زیاد نسبت به بقیه فیلم ها.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج