۲۰۲۹۰۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

۱۰ استیشن واگن رویایی

امروزه با هجوم خودروهایی در کلاسهای جدید و توجه بیشتر خریداران به خودروهای کراس اوور، از رونق بازار استیشن‌های کلاسیک خانوادگی کاسته شده است.

car.ir: امروزه با هجوم خودروهایی در کلاسهای جدید و توجه بیشتر خریداران به خودروهای کراس اوور، از رونق بازار استیشن‌های کلاسیک خانوادگی کاسته شده است. دیگر خودروسازان برای هر مدل سدان خود، یک معادل استیشن تولید نمی‌کنند و به نظر می‌رسد که این خودروها حتی بین سازندگان هم جذبه سابق را ندارند.

با این وجود هنوز در اروپا استیشن واگن‌های بسیار خوبی تولید می‌شوند. خودروهایی که فراتر از یک استیشن معمولی برای مصارف روزانه خانوادگی هستند. همین استثناها باعث می‌شوند که همچنان خون در رگهای این کلاس جریان داشته باشد. هرچند قیمت بالای آن‌ها و تجهیزات کامل و مهندسی بیش از حد آن‌ها هم، خطر را از آن‌ها دور نمی‌کند و ممکن است روزی تولید چنین خودروهایی واقعاً بازاری نداشته باشد.

در ادامه به سراغ ده خودروی استیشن توانمند و رؤیایی می‌رویم. خودروهایی با قوای نیرومند و ترکیبی لوکس و مجهز که فراتر از انتظار و نیاز خریدار این کلاس می‌باشند.

آئودی RS ۶ آوانت

10 استیشن واگن رویایی

این مدل اسپرت آئودی، پدر خانواده را در موضع قدرت قرار می‌دهد. زیرا بیانگر اعتماد به نفس و اطمینان واقعی است. پیشرانه هشت سیلندر این خودرو با کمک توربوشارژرهای دوقلو می‌تواند ۵۶۰ اسب بخار نیرو و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. با وجود وزنی بیش از ۲ تن، شتاب صفر تا صد آن تنها ۳.۹ ثانیه می‌باشد.

آئودی RS ۴ آوانت

10 استیشن واگن رویایی

برادر کوچک‌تر RS ۶ هم خودروی بدی نیست. هرچند توانایی‌های برادر بزرگ‌تر را ندارد اما برای استفاده روزانه شاید انتخاب بهتری هم باشد. در زیر کاپوت آن یک موتور قدیمی‌تر وجود دارد که با وجود ۸ سیلندر و حجم ۴.۲ لیتر بدون کمک توربوشارژر، ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد این مدل ۴.۷ ثانیه است و به دلیل وزن کمتر نسبت به برادرش، در پیچ‌ها و مسیرهای کوهستانی، چالاک‌تر عمل می‌کند.

آلپینا B۵ BITURBO تورینگ

10 استیشن واگن رویایی

از آنجا که BMW هنوز خودروی M۵ را تولید می‌کند، آلپینا هم نسخه ویژه‌ای از مدل تورینگ آن را می‌سازد که به صورت دیفرانسیل عقب و با موتور ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری ۵۴۰ اسبی و ۷۳۰ نیوتن متری در حد آئودی RS ۶ قرار می‌گیرد. شتاب صفر تا صد این خودرو ۴.۳ ثانیه است و فرق آن با آئودی این است که سرعتان به صورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود نشده و می‌توان با آن تا ۳۱۸ کیلومتر بر ساعت، سرعت گرفت.

آلپینا B۳ بی‌توربو

10 استیشن واگن رویایی

برادر کوچک‌تر B۵ قادر است به سرعت ۳۰۲ کیلومتر بر ساعت دست یابد. موتور شش سیلندر آن با توربوشارژر دوقلو می‌تواند ۴۱۰ اسب بخار نیرو و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید نماید. سیستم انتقال نیرو به چهار چرخ یا xDrive نیز اختیاری است. شتاب صفر تا صد آن هم با توجه به وزن کمتر نسبت به برادر بزرگ‌تر، تنها ۴.۱ ثانیه است.

جگوار XFR-S Sportbrake

10 استیشن واگن رویایی

این یک خودروی پرزرق‌وبرق لوکس است که از یک موتور V۸ سوپرشارژر دار ۵.۰ لیتری نیرو می‌گیرد. این پیشرانه ۵۵۰ اسب بخار قدرت دارد و در حالی که نعره بلندی از آن به گوش می‌رسد، شتاب صفر تا صدی ۴.۸ ثانیه‌ای و نهایت سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت می‌کند.

مرسدس بنز E ۶۳ AMG-S Estate ۴MATIC

10 استیشن واگن رویایی

به قلمرو خودروهای اسپرت مرسدس AMG خوش آمدید. این مدل از کلاس E با پیشرانه معروف ۸ سیلندر AMG و انتقال نیرو به چهار چرخ ۴MATIC یک گزینه کم‌نظیر است. موتور آن با کمک توربوهای دوقلو، ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد آن ۳.۷ ثانیه است که سریع‌تر از پورشه پانامرا توربو S و یا فراری FF می‌باشد.

مرسدس بنز CLS ۶۳ AMG-S شوتینگ‌برک

10 استیشن واگن رویایی

این خودرو بازگشتی به گذشته در سبک طراحی محسوب می‌شود اما می‌توان آن را واجد خصوصیاتی جذاب دانست از جمله اینکه سقف شیب‌دار آن، جلوه‌ای اسپرت تر بدان بخشیده است. موتور این خودرو با نسخه‌ای که در بالا شرح دادیم یکسان است. جالب اینکه انتقال قدرت به همه چرخ‌ها و شتاب صفر تا صد ۳.۷ ثانیه‌ای این دو هم یکسان است. در عوض این خودرو لوکس‌تر از برادر کلاس E خود است.

مرسدس بنز C ۶۳ S T-Modell

10 استیشن واگن رویایی

این خودرو دیگر با نام C ۶۳ AMG Estate شناخته نمی‌شود. البته سریع‌تر از نسل قبلی هم شده و مخصوصاً مدل S آن با موتور V۸ به حجم ۴.۰ لیتر و توربوشارژر که قادر به تولید ۵۱۰ اسب بخار نیرو و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور است. این خودروی زیبا و ظریف دیفرانسیل عقب تنها در ۴.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

مرسدس بنز CLA ۴۵ AMG شوتینگ برک

10 استیشن واگن رویایی

این خودرو در واقع کوچک‌ترین عضو خانواده استیشن‌های مرسدس می‌باشد. یک موتور ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر مجهز به توربوشارژر و با صدای کم، نیرو دهنده آن است. قدرت این موتور ۳۶۰ اسب بخار می‌باشد و با وجود اندازه جمع و جور در حد آئودی RS ۴ و بهتر از جگوار XFR-S عمل می‌کند. با وجود قیمت مناسب می‌توان این خودرو را حتی بهتر از سایر گزینه‌ها دانست.

ولوو V۶۰ T۶ R

10 استیشن واگن رویایی

در میان غول‌های آلمانی، حضور این ولووی شش سیلندر با توربوشارژر دوقلوی مارپیچی، کمی غیرمنتظره است. توان این خودرو بیش از ۳۲۵ اسب بخار و گشتاور آن بیش از ۴۸۰ نیوتن متر نیست. بنابراین شتاب صفر تا صدی در حد ۵.۴ ثانیه دارد که نسبت به سایر گزینه‌های مطرح شده، همانند لاک‌پشت می‌ماند. در عوض ویژگی‌های خوبی در مورد حمل بار و فضا دارد و احتمالاً با موتورهای توربوشارژر و سوپرشارژر درایو E می‌تواند در آینده بهتر از این هم ظاهر شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج