۲۰۳۲۶۹
۱ نظر
۵۰۷۴
۱ نظر
۵۰۷۴
پ

بزرگ‌ترین هواپیماهای نظامی جهان +عکس

قرن ۲۰ میلادی زمانی بود که انسان توانست برای اولین بار وارد آسمان‌ها شود و با ساخت وسایلی عظیم زمینه جدیدی را برای پیشرفت ایجاد کند.

بازار خبر - علیرضا عبداللهی: قرن ۲۰ میلادی زمانی بود که انسان توانست برای اولین بار وارد آسمان‌ها شود و با ساخت وسایلی عظیم زمینه جدیدی را برای پیشرفت ایجاد کند.

با اینکه قبل از اختراع هواپیمای موتوری ابزاری برای حرکت در آسمان ساخته شده بود، اما برادران رایت توانستند با تولید وسایلی موتوری این امکان را فراهم کنند تا انسان بتواند برای اولین بار مسافت‌های طولانی را با استفاده از هواپیما بپیماید.

در سال‌های پس از اختراع هواپیما دو جنگ جهانی باعث شد تا این صنعت به سرعت با پیشرفت بسیاری رو به رو شود و هواپیماهای کوچک و آهسته به تانک‌های پرنده‌ای با سرعت بالا تبدیل شوند. در این گزارش نگاهی داریم به تعدادی از بزرگ‌ترین هواپیماهای نظامی در جهان.

Me-۳۲۳

در جنگ جهانی دوم آلمان تعدادی از بزرگ‌ترین وسایل جنگی را تولید کرد. یکی از این وسایل جنگی معروف یک هواپیمای ۶ موتوری بود که می‌توانست ۱۰ تن بار را جا به جا کند. این وسیله با وجود توان حمل بسیار بالا از سرعت بسیار پایینی برخوردار است و به همین خاطر در زمان جنگ هدف آسانی برای هواپیماهای دشمن محسوب می‌شد.

بزرگ‌ترین هواپیماهای نظامی جهان +عکس

Boeing B-29 Superfortress

زمانی که این هواپیما اولین بار در سال ۱۹۴۴ رونمایی شد یکی از پیشرفته‌ترین و بزرگ‌ترین هواپیماهای بمب افکن جهان محسوب می‌شد. این وسیله وزنی برابر با ۳۷ تن داشت و می‌توانست مهمات بسیاری را نیز در خود جای دهد.

بزرگ‌ترین هواپیماهای نظامی جهان +عکس

Blohm & Voss BV 238

بزرگ‌ترین هواپیمای نیروی هوایی آلمان در زمان جنگ جهانی دوم این وسیله ۶۰ تنی بود که می‌توانست مسافت بسیاری را با سرعت بالا بپیماید. این هواپیما در سال ۱۹۴۴ ساخته شد و در حال گذر از مراحل آزمایشی بود که ارتش آلمان به کلی شکست خورد. این وسیله می‌توانست مهمات بسیاری را نیز حمل کند که آن را به یکی از بهترین بمب افکن های زمان تبدیل کرده بود.

بزرگ‌ترین هواپیماهای نظامی جهان +عکس

Martin JRM Mars

بزرگ‌ترین هواپیمای قایقی که در زمان جنگ ساخته شد متعلق به کشور آمریکا است. این وسیله می‌توانست ۱۳۰ مسافر، ۱۶ تن بار و چندین وسیله نقلیه سبک را جا به جا کند و در زمان خود یکی از بهترین هواپیماهای باربری در جهان محسوب می‌شد. در حال حاضر تنها یک عدد از این وسیله باقی مانده است که در آمریکای شمالی به عنوان هواپیمایی برای از بین بردن آتش جنگل‌ها استفاده می‌شود.

بزرگ‌ترین هواپیماهای نظامی جهان +عکس

Convair B-36

بزرگ‌ترین هواپیمای پیستونی ساخته شده در جهان در زمان جنگ جهانی دوم به عنوان وسیله‌ای با توان بمباران آلمان و ژاپن تولید شد. این وسیله عظیم در سال‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ تنها هواپیمای آمریکایی بود که می‌توانست از خاک آمریکا به شوروی دسترسی داشته باشد. با این حال با گذر زمان و ورود موتورهای جت به صنعت هوایی B-۳۶ نیز به پایان عمر خود رسید.

بزرگ‌ترین هواپیماهای نظامی جهان +عکس

Convair XC-99

مدت زمان بسیاری قبل از هواپیماهای A-۳۸۰ دو طبقه این وسیله توانسته بود به این عنوان دست یابد. XC-۹۹ با ۳ موتور قدرتمند می‌توانست ۵۰ تن بار یا ۴۰۰ سرباز مسلح را به راحتی جا به جا کند. از این مدل تنها یک عدد تولید شد که تا سال ۱۹۵۷ در ارتش آمریکا فعال بود.

بزرگ‌ترین هواپیماهای نظامی جهان +عکس

Antonov An-124

نیروی هوایی شوروی تا سال‌های ۱۹۸۰ به شدت نیازمند هواپیماهای عظیم با قابلیت حمل بسیار بود. در همین سال‌ها مدل An-۱۲۴ طراحی و ساخته شد و توانست به سرعت به یکی از بهترین و بزرگ‌ترین هواپیماهای جهان تبدیل شود. این وسیله می‌تواند ۱۵۰ تن بار را در مسافتی ۳ هزار کیلومتری جا به جا کند .

بزرگ‌ترین هواپیماهای نظامی جهان +عکس

Boeing B-52

یکی از بزرگ‌ترین هواپیماهای فعلی آمریکایی که آخرین مدل آن در سال ۱۹۶۲ تولید شد. با اینکه نزدیک به ۵۰ سال از تولید این وسیله گذشته است اما مدل‌های تولید شده آن هنوز فعال هستند. قیمت پایین نگه داری و کاربردهای بسیار B-۵۲ باعث شده تا تصمیم گرفته شود این هواپیما تا سال ۲۰۴۰ یعنی ۸۸ سال پس از اولین پروازش به کار خود ادامه دهد.

بزرگ‌ترین هواپیماهای نظامی جهان +عکس

Tupolev Tu-160

دوران جنگ سرد همانند جنگ جهانی دوم زمانی بود که کشورهای جهان برای تولید قدرتمندترین وسایل نظامی با یکدیگر رقابت می‌کردند. در اواخر دهه ۱۹۸۰ شوروی از هواپیمای جدیدی رونمایی کرد که با قابلیت رادارگریزی و سرعت و قدرت بسیار بالا توانست به شهرت بسیاری دست یابد. این وسیله می‌تواند ۴۴ تن بار را جا به جا کند.

بزرگ‌ترین هواپیماهای نظامی جهان +عکس

Antonov An-225

بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین هواپیمای ساخته شده در جهان در واقع برای انتقال شاتل فضایی شوروی تولید شد. پس از اینکه برنامه شاتل شوروی به کنار گذاشته شد این وسیله که تنها یک عدد از آن تولید شده بود وارد ارتش این کشور شد و تا به امروز نیز به کار خود ادامه داده است.

بزرگ‌ترین هواپیماهای نظامی جهان +عکس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جالب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج