۲۰۳۴۰۶
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

روش‌هايي براي كاهش خطر ابتلا به سرطان

سرطان به عنوان يكي از بيماري‌هاي مزمن و شايع در بسياري از كشورهاي جهان شناخته شده است؛ عوامل بسياري در ابتلا به اين بيماري دخيل است اما با رعايت هفت روش ساده از مصرف هويج گرفته تا نظافت خانه مي‌توان اين خطر را تا حدود زيادي كاهش داد.

روزنامه آرمان: سرطان به عنوان يكي از بيماري‌هاي مزمن و شايع در بسياري از كشورهاي جهان شناخته شده است؛ عوامل بسياري در ابتلا به اين بيماري دخيل است اما با رعايت هفت روش ساده از مصرف هويج گرفته تا نظافت خانه مي‌توان اين خطر را تا حدود زيادي كاهش داد. به گزارش پايگاه اينترنتي هلث، محققان و دانشمندان حوزه سرطان بر اين نكته تاكيد مي‌كنند كه مي‌توان از بروز بسياري از سرطان‌ها پيشگيري كرد و عامل اصلي زمينه‌سازبروز آن را از بين برد.

روش‌هايي براي كاهش خطر ابتلا به سرطان

علاوه بر اين، اطلاع‌رساني درباره عواملي كه در طول زمان و طي ساليان متمادي به بروز سرطان منجر مي‌شود، ضروري است. به گفته محققان، حدود يك سوم از شايع‌ترين موارد سرطان را مي‌توان با رعايت يك رژيم غذايي سالم، فعاليت فيزيكي و حفظ يك وزن سالم پيشگيري كرد. اما كارشناسان معتقدند كه روش‌هاي ساده بسياري براي كاهش خطر ابتلا به سرطان وجود دارد. صندوق جهاني تحقيقات سرطان با ارائه يك دستورالعمل جديد اعلام كرده است كه با ايجاد تغييراتي چند در كارهاي روزمره مي‌توان به‌طرز چشمگيري از ابتلا به سرطان پيشگيري كرد. در اين گزارش به هفت دستور العمل بهداشتي اين صندوق براي پيشگيري از ابتلا به سرطان اشاره شده است.

نظافت منزل

به گفته كارشناسان با انجام كارهاي پيش پا افتاده‌اي مانند نظافت منزل مي‌توان به پيشگيري از ابتلا به سرطان كمك كرد. تحقيقات نشان مي‌دهند كه فعال بودن و انجام تمرينات ورزشي نقش مستقيمي در پيشگيري از ابتلا به برخي سرطان‌ها مانند سرطان روده و سينه دارد. محققان هنوز در حال بررسي اين موضوع هستند كه چگونه فعاليت فيزيكي مي‌تواند خطر ابتلا به سرطان را كاهش دهد اما مطالعات نشان مي‌دهند كه فعاليت فيزيكي مرتب مي‌تواند سطح هورمون‌ها را در اندازه سالمي نگاه دارد.


مصرف هويج

از ديگر روش‌ها براي كاهش خطر ابتلا به سرطان مصرف هويج به جاي تنقلات مختلف است. كارشناسان مي‌گويند: مصرف تنقلات هيچ مشكلي ندارد اما فقط بايد تنقلات درست را مصرف كرد. مصرف تنها 100 كالري بيش از چيزي كه انسان در روز به آن نياز دارد به افزايش پنج كيلوگرم اضافه وزن در سال منجر مي‌شود. اضافه وزن داشتن يا چاق بودن با ابتلا به 10 سرطان از جمله سرطان روده، سينه و كبد ارتباط دارد. براي كاهش وزن نيازي نيست كه مصرف تنقلات را از رژيم روزانه حذف كرد بلكه تنها بايد تنقلات سالم و كم كالري انتخاب كرد. براي مثال مي‌توان چيپس را با مصرف سبزيجات ترد مانند هويج عوض كرد.

جايگزين كردن نان سبوس‌دار

تعويض نان سفيد، پاستا و برنج با انواع سبوس‌دار آنها به افزايش مصرف فيبر كمك مي‌كند. مصرف فيبر باعث مي‌شود كه انسان به مدت طولاني‌تري احساس سيري كند و وزن سالم خود را حفظ كند؛ در نتيجه خطر ابتلا به سرطان‌هاي مرتبط با افزايش وزن در انسان كاهش مي‌يابد. فيبر همچنين به غذا كمك مي‌كند تا سريعتر در دستگاه گوارش حركت كند و خطر ابتلا به سرطان روده را كاهش مي‌دهد.

تعويض نمك با ادويه ها

مصرف زياد نمك باعث افزايش فشارخون و خطر ابتلا به سرطان معده مي‌شود. دانشمندان معتقدند اين موضوع احتمالا به اين دليل است كه نمك به لايه معده آسيب مي‌زند. بنابراين بهتر است نمكي كه به غذا اضافه مي‌كنيد به تدريج كاهش داده و در نهايت قطع کنید و به جاي آن از ادويه‌جات، ترشي‌جات، سير و ليمو براي افزودن عطر و طعم به غذاي خود استفاده كنيد. فلفل سياه، پودر شيلي، زنجبيل و گياهاني مانند ريحان نیز به آساني به غذا عطر و طعم مي‌دهد.

با تلفن ایستاده صحبت کنید

تنها 30 دقيقه فعاليت فيزيكي در روز مي‌تواند به كاهش خطر ابتلا به سرطان كمك كند. اين كار نه تنها به تناسب اندام كمك مي‌كند بلكه خطر ابتلا به سرطان‌هاي ناشي از افزايش وزن را نيز كاهش مي‌دهد. همچنين روزي 30 دقيقه فعاليت فيزيكي سيستم ايمني بدن را قوي نگه مي‌دارد و به سالم نگاه داشتن دستگاه گوارش كمك مي‌كند. براي اين منظور كافي است كه تنها 30 دقيقه در روز هر گونه فعاليت فيزيكي انجام داد؛ حتي راه رفتن در حين صحبت با تلفن، استفاده از پله به جاي آسانسور يا پارك خودرو اندكي دورتر از فروشگاه يا محل كار مي‌تواند كمك‌كننده باشد.

از ديگر راهكارها براي كاهش خطر ابتلا به سرطان اين است كه به جاي تماشاي برنامه‌هاي تلويزيوني در شب به پياده روي برويد. زماني كه صرف تماشاي برنامه‌هاي تلويزيوني، كتاب خواندن يا كار كردن در پشت رايانه مي‌شوید همگي خطر ابتلا به سرطان را افزايش مي‌دهند. براي كاهش اين خطر مي‌توان برخي از اين فعاليت‌هاي نشسته را با انواع فعال‌تر آن عوض كرد براي مثال به جاي اينكه بعد از صرف شام تلويزيون روشن كنيد و به تماشاي برنامه‌هاي تلويزيوني بپردازيد، به پياده روي بپردازيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس برای همینه هویج شده کیلویی 4800 تومن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج