۲۰۳۴۴۱
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

هنرمندان معروف چی می خوانند و می بینند؟

فصل بهار و هوای خوب و روزهای بلند جان می دهد برای خوش گذرانی های فرهنگی و لذت بخش. یعنی به تماشای فیلم ها برویم، برای کنسرت ها و تئاترها وقت بگذاریم، کتاب بخوانیم و از نمایشگاه ها غافل نشویم.

هنرمندان معروف چی می خوانند و می بینند؟




مجله آهنگ ایده آل - ساناز صفایی: فصل بهار و هوای خوب و روزهای بلند جان می دهد برای خوش گذرانی های فرهنگی و لذت بخش. یعنی به تماشای فیلم ها برویم، برای کنسرت ها و تئاترها وقت بگذاریم، کتاب بخوانیم و از نمایشگاه ها غافل نشویم. در این مطلب با جمعی از هنرمندان گفت و گو کردیم و پیشنهادهای فرهنگی هنری بهاری آنها را به شما می رسانیم. باشد که لذت ببرید و زمانتان به خوشی بگذرد.

سروش صحت: این کتاب منحصر به فرد است

هنرمندان معروف چی می خوانند و می بینند؟

اصفهانی طناز و هنرمند این روزها بعد از یک سال فعالیت و کار ممتد سریال «شمعدونی» را آماده پخش دارد که بعد از سریال «در حاشیه» مهران مدیری، پخش آن شروع شده است. او که از هنرمندان علاقه مند به مطالعه و تماشای فیلم است به خوانندگان آهنگ ایده آل سفارش کرد: کتاب «جز از کل» استیو تولتز را از دست ندهید.

کار جذابی از نشر چشمه است که پیمان خاکسار ترجمه کرده. خواندنش واقعا یک تجربه منحصر به فرد است. سروش صحت همین طور به علاقه مندان سینما توصیه کرد فیلم «ویپلش» یا همان «شلاق» را ببینند. او گفت: «ویپلش فیلم بسیار زیبا و جذابی است. فکر می کنم به حق ۳ تا جایزه اسکار را برد. مخصوصا جایزه جی. کی. سیمونز برای اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد کاملا حقش بوده.»

بهنوش بختیاری: رام کردن زن سرکش...

هنرمندان معروف چی می خوانند و می بینند؟

حسابی اهل هنر و ادبیات است. او کلی پیشنهاد جذاب برای خوانندگان آهنگ ایده آل دارد. این بازیگر شناخته شده این روزها با نمایش «پرواز ایکار» به کارگردانی محمد حاتمی ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می رود. او علاوه بر پیشنهاد تماشای این نمایش چند پیشنهاد جذاب دیگر هم داد: «من به خوانندگان آهنگ ایده آل توصیه می کنم نمایش «رام کردن زن سرکش» به کارگردانی مریم کاظمی و «کامنت» به کارگردانی یوسف باپیری را در تماشاخانه ایرانشهر ببینند.

همین طور نمایش «پاییز» کاری از نادر برهانی مرند در تالار شمس موسسه اکو را از دست ندهند.» بهنوش بختیاری برای دوستداران فیلم هم پیشنهادهایی دارد: فیلم «چشم های بزرگ» تیم برتون و همین طور فیلم «هنوز آلیس» به کارگردانی ریچارد گلتزر که خانم جولین مور، جایزه بهترین بازیگر زن نقش اول زن اسکار را امسال به خاطر آن دریافت کرد را پیشنهاد کرد. بهنوش بختیاری علاقه مندان به کتاب را هم دست خالی نگذاشت و گفت:«این روزها دارم کتاب «کافه پیانو» فرهاد جعفری را دوباره می خوانم و لذت می برم.

همین طور کتاب «هست یا نیست» خانم سارا سالار و کتاب فوق العاده «مرشد و مارگاریتا» رمان روسی میخائیل بوگاکف را پیشنهاد می کنم از دست ندهید. اما پیشنهاد ویژه ام کتاب «آبلوموف» رمانی است نوشته ایوان گنچاروف نویسنده روس که کتاب خواندنی و جذابی درباره تنبلی است. این کتاب با زبانی طنز به تنبلی پرداخته است.»

پژمان جمشیدی: من کتابم را گم نکرده ام

هنرمندان معروف چی می خوانند و می بینند؟

پژمان جمشیدی این روزها دارد آماده حضور در فیلم سینمایی «پژمان» به نویسندگی و کارگردانی پیمان قاسم خانی می شود و پیشنهادهای جذابی برای خواننده های آهنگ ایده آل دارد: «من از همه خواننده های شما دعوت می کنم به تماشای نمایش ما بیایند. ما تا یازده اردیبهشت ماه هرشب ساعت ۲۰:۳۰ نمایش «پلیس» را در سال باران روی صحنه می بریم.» پلیس کاری از اسلاومیر مروژک که شایان افکاری روی صحنه برده. در این نمایش ۷۰ دقیقه ای علاوه بر پژمان جمشیدی بازیگرانی چون خسرو احمدی، مهدی میرزائیان، فروغ قجابیگلی، بهرام سروری نژاد، عبدالله مستجابی حضور دارند و قیمت بلیت آن ۲۵ هزار تومان است.

اما پژمان جمشیدی به تازگی بانی حرکت زیبایی در حوزه فرهنگ شده است. او بانی شروع فعالیت کمپین «من کتابم را گم نکرده ام» در ایران شده است. جمشیدی در این باره به ما گفت: «از طریق یکی از دوستانم با این کمپین آشنا شدم و به نظرم حرکت جذابی برای اشاعه فرهنگ کتاب خوانی آمد. کمپین جهانی «من کتابم را گم کرده ام» که ما بهش «کتاب مسافر» می گوییم از این قرار است که هر شخصی پس از خواندن یک کتاب آن را به دوستی می دهد یا جایی می گذارد تا فرد ناشناسی آن را بردارد و بخواند. به این ترتیب این زنجیره ادامه پیدا می کند و آن کتاب بین ده ها و صدها نفر دست به دست می شود.

اگر هم افراد دوست داشتند می توانند اسمشان را در صفحه اول کتاب بنویسند. من این کار را با کتاب «روزی روزگاری فوتبال» آقای حمیدرضا صدر شروع کردم و بعد از خواندن آن را به مهدی طارمی خواهم داد تا بین بچه های پرسپولیس دست به دست شود. به دوستانم در «آهنگ ایده آل» هم این کتاب جذاب و خواندنی را پیشنهاد می کنم. البته بیشتر به آنهایی که مثل من فوتبالی هستند چون شاید اگر علاقه مند به فوتبال نباشید به اندازه من از این کتاب لذت نبرید.»

افسانه پاکرو: هر کتابی که سر راهم پیش آمد را خواندم

هنرمندان معروف چی می خوانند و می بینند؟

افسانه پاکرو سال گذشته بازیگر پرکاری بوده و این روزها کارهای زیادی آماده نمایش دارد. به زودی فیلم «دل تا ایکس» علیرضا امینی، «کادو» داوود موثقی، «بی خوابی اشباح» شهرام اسدزاده و آخرین کار محسن توکلی را روی پرده سینما خواهید دید. افسانه پاکرو که به شدت اهل کتاب و ادبیات است پیشنهاد کتاب به خواننده های آهن ایده آل می دهد: «من عاشق کتاب و ادبیات هستم.

سال هاست شعر می گویم. البته شعرهایم را تا همین اواخر تنها برای خانواده ام می خواندم اما چند وقتی است برخی اساتید هم خوانده اند و به کارم لطف داشتند. امیدوارم روزی بتوانم کتاب شعر خودم را به خواننده های شما پیشنهاد بدهم. اما قصدم از تعریف این ماجرا این است که می خواهم به خواننده های شما بگویم من طبع شعر را از شعرخوانی پیدا نکردم. چون چندان اهل شعر نبودم بلکه از کتاب خوانی شاعر شدم. هر کتابی که سر راهم پیش آمد را خواندم و هیچ فرصتی را برای مطالعه کتاب از دست ندادم.

به شما هم پیشنهاد می کنم هر کتابی که سر راه تان قرار می گیرد را بخوانید.» او که از طرفداران قصه های هوشنگ مرادی کرمانی است در ادامه افزود: «اما اگر بخواهم پیشنهاد ویژه برای این روزهای زیبای بهاری داشته باشم کتاب ها و قصه های نویسنده توانای خودمان، هوشنگ مرادی کرمانی را پیشنهاد می کنم. مخصوصا قصه های مجید را که برای همه ما به واسطه مجموعه تلویزیونی اش نوستالژیک هم هست و واقعا مجموعه زیبا و شیرینی است.»

امیرحسین آرمان: «دفت پانک» گوش دهید

هنرمندان معروف چی می خوانند و می بینند؟

ستاره جوان و آینده دار سینما هم سال گذشته از پرکارها بود. امیرحسین آرمان سه فیلم سینمایی آماده اکران دارد. «شیفت شب» نیکی کریمی، «داره صبح می شه» یلدا جبلی و «خبر خاصی نیست» مصطفی شایسته که این آخری به زودی روی پرده خواهدرفت. آرمان علاوه بر فعالیت در سینما و تلویزیون در حوزه موسیقی هم فعال است و تا امروز چند ترک آهنگ با صدای این ستاره سینما منتشر شده است.

آرمان به خوانندگان آهنگ ایده آل پیشنهاد داد: «اولین پیشنهادم ویدیو کلیپ خودم با عنوان «آتش» است که به راحتی با یک سرچ در گوگل می تواند دانلود کرد. خوشحال می شوم اگر خواننده های آهنگ ایده آل آن را گوش کنند. شعر این ترک از عطار نیشابوری، ملودی از خودم و امیرعلی بهادری و تنظیم از امیر مسعود است.»

این بازیگر جوان در ادامه پیشنهادهای دیگری هم داشت: «این روزها آلبوم جدید «دفت پانک» با نام «دفت پانک» را گوش می کنم و توصیه می کنم شما هم این آلبوم زیبا را از دست ندهید. گروه قوی هستند و کارهای خوبی منتشر می کنند.» امیرحسین آرمان یک نصیحت هم به کسانی که سریال «بریکینگ بد» را ندیده اند کرد: «اگر این سریال را تا امروز ندیده اید حتما تماشایش کنید چون دیدنش واقعا کیف دارد و حسابی حال می کنید.»

دانیال عبادی: به هیچ کتابی نه نگویید

هنرمندان معروف چی می خوانند و می بینند؟

دانیال عبادی این روزها در انتظار اکران پنج اثر سینمایی آماده نمایش است. «متل قو»، «دویدن با شب»، «دو عروس»، «کادو» و «زمهریر» فیلم های آماده نمایش این بازیگر خوش چهره سینما است. اما دانیال عبادی پیشنهاد ویژه و متفاوتی برای خواننده های آهنگ ایده آل دارد: «بهترین پیشنهاد من برای رزوهای زیبا بهاری زندگی شما، خارج از هر نوع شعار و کلیشه، کتابخوانی است. هر کتابی ارزش یک بار خوانده شدن را دارد و پیشنهاد می کنم به هیچ کتابی نه نگویید.

همانطور که می گویم به هیچ فیلمی نه نگویید و دست کم یک بار آن را ببینید. اگر فرصت ندارید و گرفتار هستید فقط ۱۰ دقیقه قبل خواب وقت بگذارید و کتاب بخوانید یا حتی مجله و روزنامه. تحقیقات علمی ثابت کرده مطالعه قبل خوب به فکر نظم می دهد و مغز را از تنبلی خارج می کند. همینطور اگر وقتی از خواب بیدار می شوید ۱۰ دقیقه مطالعه کنید فکرتان نرمش پیدا می کند و تمرکزتان بالا می رود و همچنین از آلزایمر ییشگیری می کند.

ورزش فکر و ذهن انسان مطالعه است. با مطالعه عضلات مغز پرورش پیدا می کند.» این بازیگر جوان همین طور از یک پیشنهاد سینمایی هیم صحبت کرد: «من پیشنهاد می کنم تماشای فیلم زیبای «استراحت مطلق» آقای رضا کاهانی را از دست ندهید که از فیلم های خوبی است که این اواخر دیده ام.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • كامبيز سليمي

      كه چي شه ؟ ..... واقعا با چه هدفي اين مقاله رو منتشر كرديد ....تصور اينكه اين افراد هنرمندن يا اينكه مردم اينقدر ابله ( بلانسبت مردم ) كه براشون مهم باشه اين آدما چي ميخونن يا چي گوش ميدن ....يكم به خوانندگانتون بيشتر احترام بزاريد لطفا

    • nazanin

      بهتر از اینه که بگن قرمه سبزی دوس دارمو ته دیگ ماکارونی رو پیش نهاد میدم.

    • شیما

      منم برترینها می خونم.........سلاااااام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج