۲۰۳۶۲۲
۷۰ نظر
۵۰۲۵
۷۰ نظر
۵۰۲۵
پ

نحوه بازنشستگی مشمولان تامین اجتماعی

پرداخت مستمری به حدود ۵ میلیون بازنشسته اصلی و تبعی سازمان تامین اجتماعی یکی از مهمترین خدمات این سازمان محسوب می شود بطوریکه مشمولان می توانند به روشهای مختلف بازنشسته شوند.

خبرگزاری مهر: در قانون تامین اجتماعی، بازنشستگی به صورت زیرتعریف شده است: بازنشستگی یعنی عدم اشتغال بیمه شده به کار به سبب رسیدن به سن بازنشستگی در این قانون.

همچنین به تعبیری دیگر دیگر بازنشستگی رسیدن به شرایطی است که بر اساس آن فرد توان کاری اش کاهش یافته و دیگر قدرت و توانایی سابق را برای ادامه فعالیت و کار ندارد. در جوامع گوناگون با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی سن بازنشستگی می تواند متفاوت باشد، از ۵۵ سال گرفته تا ۷۰ سال.

دلایل بازنشستگی و شرایط آن

۱- به دلیل کهولت سن و رسیدن سن بازنشستگی: در این حالت کارگر یا بیمه شده پس از سالها کار و تلاش بر اثر رسیدن به شرایط و سنی که قانون فرد را بازنشسته می داند بازنشسته می شود.

۲- بازنشستگی در کارهای سخت و زیان آور یا مناطق بد آب و هوا: این نوع بازنشستگی به دلیل فرسودگی زودرس کارگر در کارهایی که عموما سخت و یا زیان آور است مثل کار در معادن ایجاد شده است. در این حالت فرد بیمه شده قبل از رسیدن به سن مورد نظر و یا داشتن سابقه کامل بازنشسته می شود.

۳- شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی: برخی مواقع بر اساس شرایط خاص اقتصادی مثل نرخ بیکاری گسترده یا بحران و یا تورم نیرو در بنگاههای اقتصادی یا برخی ویژگی های خاص گروه ها، دولت ها تصمیم می گیرند گروهی را به صورت زودهنگام بازنشسته کنند. در این خصوص می توان به بازنشستگی با ۲۵ سال سابقه به موجب قانون نوسازی صنایع و یا بازنشستگی زودهنگام کارکنان دولت و بازنشستگی زنان با ۲۰ سال سابقه اشاره کرد.

شرایط بازنشستگی

برای احراز بازنشستگی در قانون تامین اجتماعی به دو معیار مهم توجه می شود:

۱- رسیدن به سن مقرر در قانون

۲- داشتن سنوات پرداخت حق بیمه به میزان مقرر در قانون تامین اجتماعی

بر مبنای دو عامل فوق احراز شرایط بازنشستگی بر اساس شرایط زیر صورت می گیرد:

الف: سن بازنشستگی، بر اساس بند ۱ ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی، ۶۰ سال سن برای مردان و ۵۵ سال سن برای زنان است که در این حالت فرد بیمه شده با داشتن حداقل ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه می تواند بازنشسته شود. در صورتی که مستمری استحقاقی فرد بر اساس این بند کمتر از حداقل حقوق سال مربوطه باشد تا حداقل حقوق ارتقا خواهد یافت.

بازنشستگی با ۱۰ سال سابقه و ۶۰ سال سن

بر اساس اصلاحات اخیر، همچنین افرادی که دارای ۱۰ سال سابقه و ۶۰ سال سن برای مردان و ۵۵ سال سن برای خانم ها باشند بدون رعایت ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی و متناسب با سنوات پرداخت حق بیمه می توانند بازنشسته شوند. به موجب همین اصلاحات چنانچه بیمه شده متقاضی کمتر از ۱۰ سال سابقه داشته باشد با پرداخت یکجای حق بیمه سنوات کسری تا ۱۰ سال، می تواند از مزایای این قانون بهره مند شود.

در مورد بیمه شده ای که بر اساس ۱۰ سال سابقه بازنشسته شود ماده ۱۱۱ قانون اجرا نمی شود و بر اساس سنوات پرداخت حق بیمه مستمری تعیین می شود که ممکن است انتظارات فرد متقاضی را از نظر دریافت مستمری کافی برای تامین معاش برآورده نسازد. بنابراین توصیه می شود حتی الامکان فرد بیمه شده شرایط مندرج در شکل یک (حداقل ۲۰ سال سابقه) را احراز کند، سپس بازنشسته شود.

ب: کسانی که ۳۰ سال تمام کار کرده و حق بیمه مربوطه را به سازمان پرداخت کرده باشند، در صورتی که سن مردان به ۵۰ سال و سن زنان به ۴۵ سال تمام برسد، می توانند تقاضای بازنشستگی نمایند. مستمری این گونه از بیمه شدگان بر اساس ۳۰ سال سابقه محاسبه و پرداخت خواهد شد. در این حالت به طور کلی درخواست بازنشستگی تنها از طریق فرد بیمه شده و احراز شرایط بازنشستگی از طرف سازمان قابل پذیرش خواهد بود.

ج: کارفرما می تواند بازنشستگی بیمه شدگانی را که حداقل پنج سال پس از رسیدن به سن بازنشستگی مقرر در قانون تامین اجتماعی به کار خود ادامه داده اند از سازمان تامین اجتماعی تقاضا نماید. بر این اساس کارفرما می تواند بازنشستگی بیمه شده مرد را با ۶۵ سال سن و بیمه شده زن را با ۶۰ سال سن از سازمان تامین اجتماعی تقاضا کند. (به شرط داشتن سابقه موردنظر)

بازنشستگی با ۳۵ سال سابقه بدون شرط سنی

د: کسانی که دارای ۳۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه باشند بدون شرط سنی می توانند تقاضای بازنشستگی کنند.

ن: زنان کارگر با داشتن ۲۰ سال سابقه کار و ۴۲ سال سن به شرط پرداخت حق بیمه با ۲۰ روز حقوق می توانند بازنشسته شوند. در خصوص این گروه از بیمه شدگان، در صورتی که مستمری استحقاقی از حداقل حقوق سال مربوطه کمتر باشد، تا حداقل حقوق افزایش نمی یابد.

ی: بازنشستگی زودهنگام: در برخی از کشورها بازنشستگی زودهنگام و پیش از موعد یکی از تدابیر برای پاسخگویی و حل برخی مشکلات اقتصادی و اجتماعی به شمار می رود و یا شرایط برخی از کارها مثل سخت و زیان آور بودن یا فعالیت در مناطق بد آب و هوا ضرورت بازنشستگی زود از موعد را اقتضا می کند. در این نوع از بازنشستگی فرد بیمه شده می تواند با سابقه و سن کمتر بازنشسته شود.

شرایط بازنشستگی در کارهای سخت و زیان آور

طبق قانون بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور، افرادی که حداقل ۲۰ سال متوالی و ۲۵ سال متناوب در کارهای سخت و زیان آور (مخل سلامتی) اشتغال داشته اند و در هر مور حق بیمه مذکور را به سازمان پرداخته باشند، بدون شرط سنی می توانند تقاضای بازنشستگی کنند. همچنین چنانچه کمیسیون های پزشکی موضوع ماده ۹۱ قانون تامین اجتماعی قبل از رسیدن بیمه شده شاغل در کارهای سخت و زیان آور به سابقه مقرر (۲۰ سال متوالی و ۲۵ سال متناوب برای کارهای سخت و زیان آور) فرسایش جسمی و روحی وی را ناشی از اشتغال به کارهای سخت و زیان آور تشخیص دهند، فرد بیمه شده می تواند درخواست بازنشستگی کند. بر این اساس هر سال سابقه پرداخت حق بیمه در کارهای سخت و زیان آور ۱.۵ سال محاسبه خواهد شد.

شرایط یکسان بازنشستگی برای بیمه شدگان خویش فرما و اجباری

شرایط بازنشستگی برای کلیه بیمه شدگان اعم از بیمه شدگان اجباری، اختیاری و حرف و مشاغل آزاد یکسان است.

حداکثر سابقه برای بازنشستگی

حداکثر سابقه برای پذیرش و محاسبه در تعیین مستمری ۳۵ سال است.

زمان پرداخت مستمری

تاریخ محاسبه و پرداخت مستمری از زمانی است که سازمان ترک کار بیمه شده را به کارفرما اعلام می کند. در مورد کسانی که کارفرما ندارند و موضوع ترک کار آنان منتفی است، مثل بیمه شدگان اختیاری یا مشاغل آزاد، پرداخت مستمری از زمانی است که بازنشستگی مورد تایید شعبه قرار بگیرد و به بیمه شده ابلاغ شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مطالبات فروردين کي پرداخت ميشود

    • احسان عباس پور

      با سلام و عرض ادب خدمت دوستان عزیز.
      با عرض خسته نباشید پدر بنده با سابقه بیست هشت سال حق پرداخت بیمه تامین اجتماعی و با توجه به اینکه سن ایشان پنجاه چهار سال میباشد تقاضای درخواست بازنشستگی را دارند لطفا در این مورد راهنمایی فرمایید که نحوه بازنشستگی ایشان به چه صورت خواهد بود.با تشکر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با سلام
        در صورت داشتن 30 سال سابقه مي توانند باز نشسته شوند.

    • شهره عسگری

      سلام .من با داشتن ۵۵سال سن وپرداخت ۱۰سال حق بیمه با چند سال مستمری بازنشسته میشوم؟

    • ارمان قاسمی

      با سلام آیا سوابق عسلویه و گنگان عادی محاسبه میگردد؟

    • ابولفضل

      باسلام .من 29سال بدون کسرروزتمام کارکردم هست 22ماه جبهه سربازی دارم و17ماه جبهه داوطلبانه .باتوجه به اینکه خدمت جبهه طبق قانون جزء کارسخت وزیان اورمحصوب میشودجهت جویای موضوع به اداره تامین اجتمایی مربوطه مراجعه کردم جواب مسئولان برایم این شد که بایستی کار فعلی شما نیز دراداره مطبوعتان کارسخت وزیان اور باشد سئوال بنده ازمسئولان عالی رتبه سازمان تامین اجتمایی این هست که چه عدله ای برای زیر بارنرفتن وقبول نکردن این موضوع دارید .با تشکر

    • میلاد

      سلام من پدرم راننده است و 13 سال سابقه بیمه داره چطوری میتونه بازنشسته بشه با چه شرایطی ممنون میشم اگر جوابم رو بدید

    • علی

      سلام ایا کارگران ساختمانی جزو کار سخت و زیان اور است و چند ساله بازنشست می شوند

    • صمدی نیا

      باسلام.من پدرم حدود 23 سال سابقه بیمه و 58 سال سن دارند وباتوجه به بیکاری ونداشتن درآمد چگونه میشود بازنشسته شوند ؟از پاسخگویی شما نهایت تشکر رادارم.

    • مهدی رحمتی

      سلام سن من 34 ساله بیمه تامین اجتماعی هستم
      13 سال سابقه پرداخت دارم
      بیماری پوستی دارم که به توان و قدرت و موتور بدنم داغ می شود از
      یک مرد 65 ساله ضعیفتر هستم
      بیمه من رو بازنشسته می کنه دیگه توان کار کردن ندارم
      کمکم کنید و راهنمایی
      تشکر

    • خضر قایدی

      با سلام وخدا قوت کارگر صدار بوشهر هستم شش ماه بیمیه شرکت پر داخت نکرد.بعد شش ماه که شرکت توانست بیمه برج۱.۲،۳.۶پرداخت کرده شرکت بیمه با شرکت همکاری نمی کن جهت تمدیددفترچه.باتشکر.جهت پیگیری

    • صمدی نیا

      با عرض سلام وادب. چرا جواب پرسشها داده نمیشود ما منتظر پاسخ هستیم؟

    • مجید

      باسلام پدرمن 58سال داردو4سال نیز سابقه بیمه دارد ایا میشود6سال رابه صورت ازاد واریزکردتابا10سال سابقه بازنشسته شوند.باتشکر

    • بدون نام

      سلام پرسنل بیمارستان تامین اجتماعی هستم با 8سال سابقه فرزند شهید هستم میخواستم بدونم کی بازنشست میشم؟

    • يوسف

      سلام ايا ميشه مردها با 25 سال سابقه با 55 سال سن بازنشست بشن

    • نادره عزمی

      سلام من سال1370ظرحم راگدراندم چرا با قیمت همان سال بیمه محاسبه نمی کنید ایا این ظلم نیست یعنی حالا من باید3ملیون بدهم تا یکسال سابقه حساب شود

    • فاطمه جعفری

      سلام من 4 سال بیمه پرداخت نکردم الان 12 سال سابقه کاری دارم با قیمت همان سال بیمه را محاسبه کنید که بتوانم پرداخت کنم

    • علی حسنی جوجاده

      باداشتن 23 سال سابقه کار درنانوایی بازنشت نشدم

    • مرتضی ساکتی

      با سلام
      در صورتی که بیبمه شده از سازمان خود باز خرید شده باشد و پس از گذشت چند ماه خود اقدام به پرداخت حق بیمه نماید ایا میتواند با پرداخت بیمه مدت منقضی شده سوابق بیمه خود را اقزایش دهد ؟ باتشکر

    • بدون نام

      سلام من 10سال 6ماه سابقه بیمه تامین اجتماعی دارم و قصد باز نشستگی دارم لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم لطفاً جواب بدید منتظرم. باتشکر

    • یوسف شجاعی

      من با 28سال سابقه بیمه تامین اجتماعی هستم وازبیمه بیکاری استفاده نکردم ایا میتوانم بازنشسته شوم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام بنده 49سال سن دارم و بیست هشت سال سابقه بیمه واز بیمه بیکاری استفاده نکرده ام الان بیکار شده ام آیا میشود تقاضای بازنشستگی کرد ممنون از کارشناس محترم راهنمایی کنید

    • حمیدرضا خادمی

      سلام بنده حدود بیست سال سابقه بیمه دارم مابین این بیست سال دو سال بیمه نبودم چطور میشه این دو سال جزو سابقه من حساب بشه ممنون

    • منصور

      من الان 29 سال سابقه بیمه دارم و سال آینده 30 سال کامل می شوم و سنم به 48 سال می رسد ، شرایط بازنشستگی من چجوریه؟ لطفا راهنمایی کنید ... من الان تو شعبه 18 تهران در اداره کل فرهنگ و ارشاد مشغول بکار هستم. ممنون

    • بدون نام

      سلام
      بقول شاعر
      برو کا میکن مگو چیست کار
      که سرمایه زندگانیست کار
      ولی یه خط شعر راجع به بازنشستگی نداریم!

    • محمد

      ۲۸سال سابقه بیمه دارم و۴۹سال سن والان اخراج شده ام برای بازنشستگی چه راهی دارد.

    • علیرضا

      اگه از چند شرکت برای یک نفر بیمه رد کنند تا جمع سه شرکت به سقف بیمه برسد ایا در تعیین حقوق باز نشستگی موءثر است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله سوال من هم هست

    • شیرین ربیعی

      سلام و خسته نباشید
      از مطلب خوبتون ممنونم. سوالی داشتم که از هرکس و هرجا پرسیدم حتی کارکنان تامین اجتماعی پاسخ درستی ندادند و یا میگفتند که نمیدانند. اینکه افرادی که بازنشسته میشوند طبق قانون میتوانند به صورت یکجا مستمری خود را دریافت کنند و محاسبه آن به صورت اخرین حقوق ضربدر کل سال های کار است برای همه افراد است یا خیر؟ به عنوان مثال از اطرافیانمان دیدم که آموزش پرورشی ها علاوه بر مستمری ماهیانه با 25سال سابقه 100میلیون یکجا دریافت کرده اند. و یا راننده اتوبوس بین شهری بعد از 25سا مستمری اش را یکجا 100میلیون دریافت کرد و بقیه عمر با آن سرمایه زندگی میکند. لطفا راهنمایی بفرمایید پدر بنده ده سال سابقه کار دارد و تازه بازنشست شده است میخواستم بدانم چه اقداماتی انجام بدیم؟ به کجا مراجعه کنیم برای این امر. اصلا قوانینش چه هستند؟ خیلی لطف بزرگی میکنید پاسخ بدید به خصوص که در شهر ما اطلاعات ضعیف بود. با تشکر فراوان

    • رضا بهمن پوری

      با عرض سلام .احتراما به عرض میرسانم بنده بمدت 25 سال در شناورهای دریایی مشغول بکار بوده ام و کارم هم جزء مشاغل سخت وزیان آور میباشد ولی مدتيست به علت خستگی و عدم توانایی نمیتوانم کار کنم آیا میتوانم به آخرین شعبه واریز بیمه مراجعه کنم و درخواست بازنشستگی نمایم .باتشکر

    • بدون نام

      جواب سوالم را چه زمانی پاسخ میدید

    • محمد

      سلام به همه لطفا یکی به ما بگه چرا کارگران باید شرط سنی داشته باشن برای بازنشستگی ولی کارمندان دولت بدون شرط سنی بعد از سی
      سال باز نشسته میشوند منطق این کار کجاست آیا کار اداری سخت تر از کارگریست

    • جهانشیردرخشان

      سلام
      سال 78بیمه بودم ولی کارفرماچندماه بیمه برام واریزنکرده ایامیتوانم حالا برای خودم واریز کنم نزدیک به 18ماه هست تا سال1380

    • بدون نام

      سلام چرا با وجود تصویب قانون19سال قرارداد و یک سال روز مزدی در کار سخت وزیان اور که بیمه به حساب تامین اجتماعی از همان شرکت بصورت پشت سرهم بدون قطی بیمه ریخته شده ولی اقدام به بازنشستگی نمیکند

    • بدون نام

      چرا جواب سوات هارو نمی دین

      پاسخ ها

      • ناشناس

        اینجا که کسی قرار نیست جواب سوال بده . شما جهت سوال وجواب به سایت تامین اجتماعی باید مراجعه کنی .

    • بدون نام

      سلام

    • رمضان طالبی

      سلام من 30سال سابقه دارم ولی سن45 چکار کنم بازنشسته شوم

    • ولی الله مباشری

      با سلام پدر من 21 سال سابقه بیمه دارد( در این 21سال چند ماه از هر سال بیمه به حساب سازمان تامین اجتماعی ریخته نشده است)وسنش 45سال است لطفا راهنمایی لازم را از طریق ایمیل ب ما اعلام نمایید با تشکر.alimobasheri321@gmail.com

    • محسن

      باسلام من 59سال دارم و3 سال سابقه بیمه دارم و راننده تاکسی هستم ایا میتوانم بازنشست شوم لطفا مرا راهنمایی کنید

    • مجتبی

      با سلام
      من با خرید خدمت مقدس سربازی 28 سال سابقه خدمت دارم و با توجه به اینکه دروان خدمت 24 ماه کامل در منطقه جنگی خدمت نمودم (البته هزینه آن دو سال خدمت را کامل به بیمه پرداخت نمودم در صورتی که ایثارگران نباید این مبلغ را پرداخت نمایند) طبق قانون به ازای دوسال خدمت یک سال سختی کار تعلق می گیرد ولی تامین اجتماعی این قانون را قبول ندارداظهار میکند که قبلا هم باید سختی کار داشته باشی
      خواهشمند است راهنمائی فرمائید

    • سیدحسین مهدوی

      اینجانب طبق حکم کرگزینی ازتاریخ20/10/63که دراداره ثبت اسنادمی باشم حق بیمه پرداخت میگردم ولی بیمه تامین اجتماعی طبق ماده571ازتاریخ1/1/76راقبول دارد حتی بنده واداره ثبت بابت 3سال حق بیمه راپرداختنمائیم ولی تامین اجتماعی قبول نمی کند وحقم زایه شده است دراین مورد مشکلم راحل کنید

      پاسخ ها

      • سیدحسین مهدوی ازکرمان

        لطفاجواب داده شود

    • مجتبئ

      سلام عرض خسته نباشید.من20سالمه وزیر نظر پدرم بیمه هستم خواستم بدونم بامدرک فنی حرفه ای شرایطش چطوره آیا حتما باید کارفرما داشته باشیم......ممنون میشم ایمیل کنید

    • جهانبخش منتطرانی

      ,سلام.۹سال سایقه تامین اجتمایی دارم. ۱۴سال نیز سایقه خدمات درمانی نیروهای مساح ،.ایا میتوانم سابقه تامین اجتمایی را به نیروهای مساح انتقال دهم

    • بدون نام

      ایاپرداخت حقوق بازنشسته گی براساس 2سال اخرمحاسبه میشود یا5سال اخر کارکرداحمد روح الامینی با31سالسابقه و52سال سن

    • بدون نام

      ّباسلام رياست محترم سازمان تامين اجتماعي اين جانب مهرانپوراين چه قانوني است که بايد کارگرسن ان پنجاه سال باشد شمابايد ببيندهرکسي باپرداخت سي سال را بازنشسته کنيد نه بايدان سي سه سال بيمه پرداخت که سن ان بشه پنجاه سال وسازمان دو سه سال بيمه بدتاان بميره

    • بدون نام

      سلام خواهشن سن بازنشستگی زنان راپایین بیاریدمن 17سال سابقه بیمه دارم 10سالش راکارکرده ام یک سال بیمه بیکاری گرفتم شش سال هست دارم بیمه ای خانه داری میدم باعثتی ماهی صدهزارتومان بریزم به حساب سن من 47 سال دارم حالامن بیکارچگونه این پول رابریزم به حساب ادامه اش برام سخت شده هیچ درامدی ندارم مجردهم هستم خواهشن دولت برااین جورامدهایه فکری بکندیه چاری بیندیشه یه فکربه حال خانومهای مجردبکنندایناچندسال اینده با مشکل برخودمیکنندخواهشن یه فکری بکننید

    • جوادرشیدی

      سلام من 55 سال سن دارم وباسابقه 25سال وتوانایی کار ندارم چه طوری میتوانم بازنشسته بشم

    • جوادرشیدی

      سلام من 55 سال سن دارم وباسابقه 25سال وتوانایی کار ندارم چه طوری میتوانم بازنشسته بشم

    • حسین علی مظلوم

      حدود7سال سابقه بیمه دارم و4ساله کارت مهارت جوشکاری اسکلت گرفته ام ولی بیمه شیروان لحاظ نمیکنه و8ماهه که بیمه ندارم لطفارسیدگی وراهنمایی بفرمایید

    • جواد بصام

      آیا صحیح است که از سال 95 سن بازنشستگی به 65 سال ویا 35 سال سابقه کار افزایش مییابد؟؟؟ دو ممنون میشم که پاسخ بدید با تشکر

    • موسی

      باسلام واحترام یك سوال دارم آیاكسی كه دریك مكانی كاركند وچندسال بیمه اش را بدون اینكه اطلاع داشته باشد سازمان مربوطه حقه بیمه را پرداخت نكرده باشد تكلیف این بیمه گذارچیست آیا امكانش هست خودبیمه شده می تواند اقدام به پرداخت حق بیمه خود در اون سالهای كه پرداخت نشده یكجا پرداخت كنم كه جزو بیمه ام حساب شود لطفا راهنمایم كنید باسپاس

    • فرشاد علی پور

      سلام خسته نباشیدمیخواستم بدونم حق بیمه تامین اجتماعی خدمت سربازی بنده که در سال 85 - 86 87 بوده چقدر میشه.؟

    • علی اکبری

      سلام.من ازسال۱۳۷۴تاکنون دریک شرکت حفاری مشغول به کارهستم.ولی متاسفانه درپیگیریهایی که داشتم متوجه شدم که دراین مدت ۲۸ماه بیمه برای من پرداخت نشده.اکنون میخواهم بدانم که چگونه میتوانم این مدت کسری رادرست کنم.لطفا من را راهنمایی بفرمایید.باسپاس.اکبری.

    • مجید

      با سلام ایا میتوان یک سال سربازی ام را (باپرداخت بیمه ویا بدون هزینه) جزو سابقه ام حساب کنم

    • احمد

      چرا نیروهای مسلح زودبازنشسته میشوند ولی قشرکارگران بازحمت های زیادی که میشوند دیربازنشسته میشوند

    • هاشم مدهوش طوسی

      سلام خسته نباشید
      من ازبرج 72/9 درسازمان اتوبوسرانی مشهد مشغول. بکارهستم هفت سال اول راننده بودم بعدبعلت عمل دیسک کارم تغییرکرد وکارسبک انجام میدهم چهارسال بیمه درشغل دیگردارم ودوسال خدمت سربازی راهم پرداخت کردم ضمنا متولد48میباشم لطف فرمائید من کی بازنشسته. میشوم ممنون

    • سعید شمشکی

      سلام ایا با 59 سال سن و سابقه بیمه 27 سال میتوانم درخواست بازنشستگی بدهم؟ با تشکر

    • علي زماني

      ايا براي باز نشستگي سختي كار بايد حق بيمه بيشتري واريز كنيم

    • سپیده

      پدرم 56 سال داره . شغل ازاد داشت. تازگیا تصادف کرده دو پاش شکسته میخواستم بدونم میشه چهار سال بیمه را بخریم تا بازنشسته بشه بیمه هم اختیاری است؟

    • علیرضا عبدالوند

      سلام بیمه تامین اجتماعی هستم سکته مغزی کرده ام چه مدارکی لازمه برای بازنشستگی بیمه رانندگان هستم باتشکر

    • سعيد

      چرا الكي سوال ميپرسيد برگرديد به اولين سوالها ببينيد كسي جواب داده؟ خدايا شفاي عاجل عنايت بفرما

    • فرانک

      با سلام و تشکر از شما خانمی هستم 41 ساله با 21 سال سابقه پرداخت بیمه تامین اجتماعی میخواهم در سن 42 سالگی با 22 سال سابقه خودم را بازنشسته کنم . خواهشمند است در این خصوص راهنمایی بفرمایید.
      1- در تاریخ اسفند 96 42 سال تمام می شود من دقیقا چه وقت میتوانم برای بازنشستگی اقدام کنم و چه موقع باید کارفرمای خود را از این موضوع آگاه کنم با توجه به اینکه قراردادی هستم اگر زودتر بگویم امکام دارد کارفرما زودتر اقدام به جایگزین کند و اگر دیر بگویم شاید موانعی جهت رفتن از شرکت ایجاد کند آیا اصولا کارفرما در بازنشستگی من میتواند دخالتی داشته باشد .
      2- سوابقم در 2 شهر مختلف میباشد آیا برای درخواست سابقه و جمع آوری باید به شهر قبلی مراجعه کنم یا به شعبه فعلی درخواست بدهم تا آنها اقدام کنند.
      3- آیا شما مشاوره حضوری نیز دارید . لطفا اعلام بفرمایید.

      با تشکر از زحمات شما

    • تلناز

      سلام خسته نباشید من 40سال دارم 12سال سابقه در کمک بهیار بیمارستان خصوصی دارم 2 سال بیمارستان میلاد دارم 6سال سختی کار ب من تعلق می گیره جمعا میشه 20سال و از بیمه بیکارهم استفاد نکردم میشه 10سال را باز خرید کنم بازنشسته شم یا با 20سال باید بازنشسته شم

    • صمیمی

      سلام. بنده 13 سال سابقه کار در موسسه مالی دارم، احتمالا تعدیل نیرو بکنن بخاطر ادغام با دو موسسه دیگر میشه در مورد بازخرید خدمت بنده توصیح بفرمایین. ممنونم

    • ناجی

      سلام. من 50 سال سن دارم و تاکنون 15 سال و سه ماه حق بیمه پرداخت کردم.بیمه کارگری کشاورزی. آیا میتوانم درخواست بازنشستگی قبل از موعد دهم؟

      پاسخ ها

      • علی نظافت

        با درود ۴۸ سال سن با سی سال بیمه دارم همش از یکجا بیمه بودم آرایشگاه برای بازنشستگی چه اقدامی باید بکنم

    • حسین احمدی

      من کارگر شهرداری هستم ودر 27 اسفند با شهرداری تسویه حساب کردم و باز نشسته شدم وشهرداری هم نامه ای به سازمان تامین اجتماعی فرستاده دال بر اینکه نامبرده 27 اسفند باز نشسته شده اما متاسفانه قسمت مالی شهرداری حق بیمه ما را تا پایان اسفند ارسال نموده ومجدادا هم شهردار محترم اعلام کرده‌اند که اشتباه از ما بوده ولی متاسفانه بیمه زیر بار نمی رود قانون در این مورد چه نظری دارد

    • مسیح

      با درود وخسته نباشی من 48 سال سن وسی سال بیمه تو بوشهر آیا شرایط بازنشستگی هست اقدام کنم ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج