۲۰۳۷۷۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ایرانی ها چقدر شادند؟

آخرین نظرسنجی «گالوپ»، ثابت کرد که جمله «پول خوشبختی نمی آورد» فقط یک ضرب المثل نیست و حس خوشبختی در میان مردم جهان با میزان ثروت آن ها، می تواند روندی معکوس داشته باشد.

ایرانی ها چقدر شادند؟





مجله سپیده دانایی: آخرین نظرسنجی «گالوپ»، ثابت کرد که جمله «پول خوشبختی نمی آورد» فقط یک ضرب المثل نیست و حس خوشبختی در میان مردم جهان با میزان ثروت آن ها، می تواند روندی معکوس داشته باشد. براساس این نظرسنجی، ایران بین 143 کشور شاد و خوشبخت رتبه 106 را به دست آورد، و این نشان می دهد که «درجه خوشبختی» ایرانی ها نگران کننده است.

سازمان ملل متحد 20 مارس (29 اسفند) را «روز جهانی خوشبختی» نام گذاری کرده است. به همین خاطر، موسسه نظرسنجی «گالوپ» در همین روز نتایج تحقیقاتش را در مورد «تجربیات مثبت و درجه خوشبختی مردم کشورهای مختلف» منتشر کرد. در این تحقیق هزار نفر از ساکنین 143 کشور جهان به سوالات مسئولان این موسسه تحقیقاتی پاسخ دادند.

محور سوالات این نظرسنجی بدین ترتیب بود: آیا افراد در روز قبل از نظرخواهی احساس آرامش و شادی کرده اند؟ آیا خندیده اند و مورد احترام دیگران قرار گرفته اند یا نه؟

با جمع بندی نتایج تحقیقات، مشخص شد 10 کشور دنیا که خوشبخت ترین مردم در آن زندگی می کنند در آمریکای لاتین قرار دارند. براساس نتایج «پاراگوئه» از مجموع 100 امتیاز موجود برای درجه خوشبختی، 89 امتیاز به دست آورده و رتبه نخست را به خود اختصاص داد. پس از پاراگوئه کشورهای «کلمبیا»، «گواتمالا» و «هندوراس» قرار دارند که آن ها نیز همه در آمریکای جنوبی و مرکزی واقع شده اند.

بر همین اساس موسسه نظرسنجی «گالوپ» این نظر را که «رفاه مادی، لزوما معیاری برای خوشبخت بودن نیست و تنها می تواند بر خوشبخت بودن انسان ها تاثیر داشته باشد» را عنوان کرد. به طور نمونه کشور گواتمالا یکی از فقیرترین کشورهای جهان است، اما همین کشور سال هاست که در بالای جدول کشورهای خوشبخت جهان قرار دارد.

با این حال مطابق با این نظرسنجی مردم کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا کمترین احساس مثبت را داشته اند. از 5 کشور که بدترین تجربه ها را در رابطه با خوشبختی داشتند 4 کشور از خاورمیانه حضور داشت. کشور ایران هم با 61 امتیاز در رده 106 قرار دارد و تقریبا در رده کشورهایی مانند مجارستان و جمهوری چک قرار گرفت. اوکراین، صربستان و ترکیه با 56، 54 و 54 امتیاز قرار قعرنشین های جدول کشورهای خوشبخت جهان بودند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج