۲۰۴۲۹۹
۵۲۴۱
۵۲۴۱
پ

چرا اجازه دارید هرگز برای خودتان تبلت نخرید

تمام افرادی که فکر می کردند آینده به تبلت ها تعلق دارد، سخت در اشتباه بودند چون آمارهای موجود نشان می دهد گوشی های هوشمند به طور کامل راه خود را از برادران بزرگترشان جدا کرده اند.

چرا اجازه دارید هرگز برای خودتان تبلت نخرید





روزنامه هفت صبح: تمام افرادی که فکر می کردند آینده به تبلت ها تعلق دارد، سخت در اشتباه بودند چون آمارهای موجود نشان می دهد گوشی های هوشمند به طور کامل راه خود را از برادران بزرگترشان جدا کرده اند.

تا سال گذشته میلادی تنها در آمریکا 44 درصد افراد بالغ برای خود یک تبلت خریده اند و پیش بینی می شود این آمار در آینده به 70 درصد برسد. با اینحال وقتی آمار گوشی های هوشمند با کامپیوترهای شخصی را مقایسه کنید متوجه خواهید شد که حتی عدد 70 درصد هم بسیار کم است.

تبلت یک نیاز است یا یک وسیله شخصی؟ شاید هم یک ولخرجی بزرگ؟ بیشتر افراد به گزینه سوم رأی می دهند. بیشتر مردم وقتی شمع تولد 14 سالگی شان را فوت می کنند، یک گوشی هوشمند به دست می گیرند. با اینحال در بیشتر مواقع تبلت ها را جایگزین کامپیوترهای شخصی خود می کنند تا بین اعضای خانواده دست به دست شود. یکی از دلایل نفوذ پایین تبلت همین مسئله است اما آیا شما حاضرید گوشی موبایل تان را به برادر، پدر یا مادرتان قرض دهید؟

چرا اجازه دارید هرگز برای خودتان تبلت نخرید

تولیدکننده های زیادی امیدوار بودند با جایگزینی کامل کامپیوترهای شخصی با تبلت ها، سهم زیادی از بازار را مال خود کنند اما حتی تلاش های اپل هم برای عملی کردن این آرزو تنها یک قدم کوچک بود. آنها دست به کار شدند و با کمک توسعه دهنده هایشان اپلیکیشن های زیادی خلق کردند. هدف شان این بود که مردم را راضی کنند نرم افزارهای محبوب شان را در تبلت خود نصب کنند تا دیگر به سراغ کامپیوترهای بزرگ نروند.

با اینحال در عمل اوضاع به شکل دیگری رقم خورد و ما متوجه شدیم مردم هنوز ترجیح می دهند کارهای جدی شان را پشت میز کامپیوترشان و با کمک صفحه کلیدهای واقعی انجام دهند.

چرا گوشی های موبایل موفق ترند؟

موفقیت گوشی های موبایل در بازارهای جهانی به چند دلیل تضمین شده است؛ اول اینکه اپراتورهای موبایل معمولا گوشی ها را با قراردادهای دو ساله می فروشند تا مشترکان شان با قیمت کمتری به آنها دسترسی داشته باشند.

موفقیت دو اپراتور AT&T و واریزون به همین دلیل تضمین شده است. اپراتورها به طور دائم در حال ارتقای سرعت و پوشش خود هستند و شبکه های جدید معمولا به دستگاه های جدید و مودم های جدید نیاز دارند. حتی باتری دستگاه ها نیز در فروش بیشتر تاثیر دارند. گوشی های موبایل چون هر روز شارژ می شوند معمولا بسیار سریع تر از تبلت ها یا لپ تاپ ها به تعویض باتری محتاج می شوند.

کامپیوترهای شخصی دست کم سه یا چهار سال یک بار تعویض می شوند و این عدد برای تلویزیون ها به پنج تا هفت سال می رسد. حدود چهار سال زمان می برد تا شما تصمیم بگیرید یک دستگاه پرینتر لیزری را عوض کنید. چرخه طولانی مدت تعویض یک امر مثبت است نمه یک مسئله منفی. این سخت افزارها گرانقیمت هستند. طراحی سخت افزاری که چند سال خوب کار می کند، روند تعویض آن را کند می کند؛ این در حالی است که ارتقای تبلت ها تقریبا غیرممکن است و یک یا دو سال بعد از اینکه یکی از آنها را بخرید، قدیمی و از کار افتاده محسوب می شود.

چرا اجازه دارید هرگز برای خودتان تبلت نخرید

اولین تبلت های مهم یعنی آی پد و گلکسی تب ها را در سال ۲۰۱۰ ملاقات کردیم. از آن زمان چهار سال می گذرد و تا به حال چهار نسل از آنها به روز رسانی شده اند. شاید اگر روزی برسد که در آن چرخه تعویض تبلت همانند کامپیوترهای شخصی باشد، دنیا مسیر دیگری را به خود بگیرد.

مجله PC، پیش بینی کرده است که پس از امضای قرارداد اپل با IBM که باعث ارتقای آی پدها می شود، بازار تبلت دوباره جان بگیرد و رشد کند. اپل تنها تولیدکننده ای است که به شکل جدی این ایده را دنبال می کند و بقیه تولیدکننده ها مشتری هایشان را تنها می گذارند.

اگر کاهش فروش تبلت ها را «سقوط» بدانیم کمی اغراق کرده ایم. ممکن نیست آنها را به طور کامل محو کنیم اما از نظر اقتصادی هم ناجوانمردانه است که هر سال یک تبلت جدید بخریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج