۲۰۴۳۲
۳ نظر
۵۰۳۰
۳ نظر
۵۰۳۰
پ

عکسی از دوران تحصیل اصغر فرهادی

خدای من باورم نمی‌شود. آن پسرک لاغر با آن عینک گُنده روی چشم‌هایش که هیچ رقمه با صورت ریزنقش‌اش جور در نمی‌آید و توی هیکل‌های خوش‌تیپ‌تر و به چشم آمدنی‌تر گم شده اصغر فرهادی‌ست؟! به‌ش می‌گویم: « من که باورم نمیشه این اصغر باشه.

کافه سینما: سال‌هاست در همان شهری زندگی و تدریس می‌کنم که اصغر فرهادی و محسن امیریوسفی هم در آن‌جا کودکی و نوجوانی‌شان را گذرانده‌اند و با بچه‌های همان مدرسه‌ای محشور هستم که اصغر فرهادی هم از همان مدرسه دیپلم رشته‌ی تجربی را گرفته است.

یکی از شاگردهایم دو تا عکس رنگی کاغذی بر ایم می‌آورد و می‌گوید: «آقا اگه گفتی اصغر کدوم یکیه؟» خدای من باورم نمی‌شود. آن پسرک لاغر با آن عینک گُنده روی چشم‌هایش که هیچ رقمه با صورت ریزنقش‌اش جور در نمی‌آید و توی هیکل‌های خوش‌تیپ‌تر و به چشم آمدنی‌تر گم شده اصغر فرهادی‌ست؟! به‌ش می‌گویم: « من که باورم نمیشه این اصغر باشه. اصغر که عینکی نیست آخه!

ولی انگار این‌که ردیف جلو نشسته آقای صفری خودمونه که کامپیوتر درس میده. بذار از صفری بپرسم.» عکس را می‌برم صفری ببیند. می‌گوید:« این اصغره دیگه. این هم که کنارش نشسته الان داروسازه. این هم که فلانیه که الان مکانیکی زده. این هم که...» خوب به اصغر نگاه می‌کنم.

عکسی از دوران تحصیل اصغر فرهادی

چقدر این بچه‌‌ی ریزه میزه شاد، پُر از لبخند و بی‌عقده به نظر می‌رسد. انگار در دنیایش برای همه‌ی بچه‌های کلاس که هیچ، برای همه‌ی دنیا جا دارد. به صفری می‌گویم: « پیش‌بینی می‌کردین یه روز جهانی بشه؟!» می‌گوید: « اصغر از همون موقع عشقش فیلم ساختن بود. کلی فیلم سوپر هشت ساخت. کلی ما را فیلم کرد.

حتی من تو یکی از فیلم‌هاش بازی هم کردم. ولی چند وقت پیش که تو شهر دیدمش، واسش دست تکون دادم. تحویلم نگرفت. انگار نه انگار!» می‌گویم: « ای بابا! حواسش نبوده. آخه تو نسبت به این عکس اونقد تغییر چهره دادی که طفلک اصغر نشناخته تو رو. ولی غصه نحور شاید وقتی رفت اسکارشو بگیره از تو هم تشکر کنه که تو اولین فیلم‌های زندگیش بازی کردی!!!»

عکسی از دوران تحصیل اصغر فرهادی

و دو تایی می‌زنیم زیر خنده. ولی صفری خاطره‌های خوشی از اصغر دارد. می‌گوید: « همه‌ی بچه‌های کلاس دوستش داشتیم. زنگ انشا اصلا زنگ اون بود. به انشاهاش گوش می‌‌دادیم و سحرمون می‌کرد. دبیر ادبیات عاشق‌اش بود . تو رو خدا ببین.

این اصغر به قول تو جهانی شده حالا با عکس و تصویر و تفصیلات همه جا در دسترسه ولی من عجیب دل‌تنگ اون کلاس با بچه‌های شیطون و پُر شر و شورش هستم. دل‌تنگ اصغری هستم که وقتی معلم‌ها حضور غیاب می‌کردن می‌گفت:« آقا ما حاضریم.» به صفری چیزی نمی‌گویم ولی در دل دارم به لحظه‌‌ای فکر می‌کنم که نام اصغر فرهادی را می‌گویند و او حالا نه در آن کلاس محقر که به گستره‌ی جهان حاضر است و حرف برای گفتن دارد!

این دو عکس مربوط است به دوران مدرسه‌ی اصغر فرهادی؛ زمانی که در دبیرستان شهدای خمینی‌شهر در کلاس دوم تجربی درس می خوانده، به گمانم باید سال ۱۳۶۷ یا ۶۸ باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اصغر خان فرهادی افتخار ایرانه

    • الهام

      حالا آقای فرهادی کدومش بود ؟!!!!!!!!!

    • سارا

      من قاطعانه نظرم اینه که این آقا به شدت به ایران و ایرانی توهین کردن.
      من به شخصه بهم خیلی برخورد :(

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج