۲۰۴۴۳۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تردید در منشا برخی پول ها در روند انتخابات

سخنگوی سابق شورای نگهبان اظهار کرد: کم و کیف حقوقی شفاف سازی منابع مالی نمایندگان در جریان انتخابات برای عموم مردم مسئله ای مهم محسوب می شود.

خبرآنلاین: سخنگوی سابق شورای نگهبان اظهار کرد: کم و کیف حقوقی شفاف سازی منابع مالی نمایندگان در جریان انتخابات برای عموم مردم مسئله ای مهم محسوب می شود.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی سابق شورای نگهبان مسئله شفافیت سازی در منابع مالی انتخابات را از نظر حقوقی برسی کرد و گفت: انتظار اولیه این است ، مقاماتی که از سوی مردم برای پست های مختلف چه مجلس و چه ریاست جمهوری و شوراها انتخاب می شوند باید دارای یک مسیر صحیح انتخابات باشند.

وی در ادامه گفت:علاوه بر صلاحیت های عمومی که افراد دارا هستند و مردم می توانند نسبت به آن ها اعتماد داشته باشند، عمکرد و رفتار نمایندگان هم در مسیر انتخابات صحیح و باید تابع قانون باشد. طبیعتا یکی از نقاطی که معمولا آسیپ پذیر ترین نقطه در انتخابات محسوب می شود این است که ثروت ها و پول هایی وارد انتخابات می شود که منشا آنها دارای تردید می باشد و صحیح نیستند.

عضو سابق حقوقی شواری نگهبان افزود: اگر ما بتوانیم نظامی را تعریف بکنیم و در راس نظام انتخابات مان روش هایی را ابداع کنیم که این ها منجر به شفافیت بیشتر مالی نامزدها در همه انتخابات مختلف باشد، طبیعتا اعتماد مردم هم بیشتر می شود و در نتیجه افرادی انتخاب می شوند که از مسیر های صحیح و قانونی و مورد اعتماد مردم برگزیده شدند. همچنین این نکته منجر به اعتماد بیشتر مردم نسبت به آن نهاد مربوطه می شود. لذا قانون گذاران ما باید در هر مرحله و مقطعی بتوانند روش هایی را برای شفافیت در فعالیت های مادی انتخابات داشته باشند تا بتوانند وضعیت موجود را بهبود بخشند.

کدخدایی در پایان در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه چه ارگان و یا نهادی در تسریع این امر می تواند کمک بیشتری کند گفت: در درجه اول نیازمند قانون گذاری است که باید خود مجلس و نهاد های قانون گذار به فکر باشند و در مرحله دوم هم باید دستگاه هایی که مسئولیت اجرای این قوانین را بر عهده دارند آن را اجرا کنند. اگر قانون چنین چیزی تصویب کند شورای نگهابان هم به نوبه خود در اجرای کردن این قانون نقش به سزایی خواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج