۲۰۴۴۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

وقتی تنها ظروف شما را چاق می کنند

كم بخوريد تا فراموشي نگيريد

افرادي كه در مصرف مواد‌غذايي زياده‌روي مي‌كنند با احتمال ۲برابر بيشتر از ديگران دچار بيماري‌هاي مرتبط با حافظه مانند آلزايمر مي‌شوند.

كم بخوريد تا فراموشي نگيريد

كم بخوريد تا فراموشي نگيريد

برترین ها: افرادي كه در مصرف مواد‌غذايي زياده‌روي مي‌كنند با احتمال ۲برابر بيشتر از ديگران دچار بيماري‌هاي مرتبط با حافظه مانند آلزايمر مي‌شوند.

تحقيقات نشان مي‌دهد، افرادي كه سن بالا دارند و بيش از ۲۱۰۰ كالري در روز مصرف مي‌‌كنند با احتمال بسيار بيشتر توانايي‌هاي مغزي خود را از دست مي‌دهند. به اين ترتيب مشخص مي‌شود با داشتن رژيم غذايي كم كالري مي‌توان ذهن را فعال نگاه داشت و از ابتلا به بيماري‌هاي مرتبط با اين عضو حياتي بدن پيشگيري كرد.

كارشناسان معتقدند، بسياري از افراد به‌دليل رژيم غذايي نامناسب خود دچار بيماري‌هايي مانند آلزايمر مي‌شوند و اگر از ابتدا در اين مورد دقت مي‌كردند شايد اكنون سالم بودند. با اين‌كه افزايش سن از عوامل مهم دچار‌شدن به بيماري‌هاي ذهني است ولي عوامل ديگر مانند رژيم غذايي، ورزش‌كردن و داشتن بعضي بيماري‌هاي مزمن هم در اين ميان دخيل هستند. قبلا هم مشخص شده بود افرادي كه ژن‌هاي مرتبط با چاقي دارند، مغزهاي كوچك‌تري دارند و به همين دليل بيشتر از لاغرها ممكن است با افزايش سن دچار فراموشي بشوند.افرادي كه به‌طور مرتب ورزش مي‌كنند و مغز خود را فعال نگاه مي‌دارند نه تنها از اين بيماري‌ها در امان مي‌مانند بلكه در سنين بالا حافظه قدرتمندتري خواهند داشت.


كم بخوريد تا فراموشي نگيريد

زود به زود خانه عوض نكنيد

خانواده‌هايي كه مرتب محل زندگي خود را عوض مي‌كنند، بدانند كه با اين كار سلامت كودكان خود را در معرض خطر قرار مي‌دهند.

محققان متوجه شدند، كودكاني كه تا قبل از ۱۸‌سالگي چند‌بار محل زندگي خود را تغيير داده‌اند، بيشتر به بيماري‌هاي رواني دچار مي‌شوند و احتمال اعتياد به مواد‌مخدر نيز در آن‌ها افزايش پيدا مي‌كند. تا رسيدن به ۱۸ سالگي فرزندان، تقريبا ۵۹ درصد از خانواده‌ها حداقل يك يا ۲ بار محل زندگي خود را عوض مي‌كنند. نزديك به ۲۰‌درصد هم بيش از ۳بار خانه خود را تغيير مي‌دهند و فقط ۲۰ درصد در تمام اين مدت در يك محل، زندگي خود را ادامه مي‌دهند.كارشناسان معتقدند، اين تغييرات سلامت كودكان را در معرض خطر قرار مي‌دهد كه تعويض مدرسه كودكان يكي از مهم‌ترين دلايل مي‌تواند باشد.كودكاني كه بيش از ۳بار محل زندگي خود را عوض كنند با احتمال ۲ برابر بيشتر به سراغ مصرف مواد‌مخدر مي‌روند و ۳برابر بيشتر از كودكان ديگر به فكر خودكشي مي‌افتند.براي بسياري از افراد تعويض محل زندگي تجربه بسيار خوشايندي است و به زندگي آن‌ها انگيزه و شادابي مي‌دهد اما براي بعضي از اعضاي خانواده به‌خصوص براي كودكان، اين تغيير با استرس زيادي همراه است كه مي‌تواند ذهن و روان آن‌ها را درگير كند.به اين دليل والدين بايد حتما هنگام جابه‌جايي محل زندگي توجه ويژه‌اي به كودكان خود داشته باشند و تا آن‌جا كه ممكن است سعي كنند آرامش روحي آن‌ها با اين كار دچار اختلال نشود.


خانم‌ها، اين سم را نخوريد

سازمان (FDA) اعلام كرد در بيش از 400 برند مختلف از رژ لب‌ها سرب وجود دارد كه مي‌تواند سلامت زنان و خانم‌هاي جوان را در معرض خطر قرار دهد.

حدود 30 سال پيش استفاده از سرب‌ به‌دليل خصوصيات سمي آن در رنگ‌هاي نقاشي و ساختماني ممنوع شد اما متاسفانه اين فلز هنوز هم در پرفروش‌ترين مدل‌هاي رژ لب وجود دارد.
اين فلز به قدري خطرناك است كه پزشكان معتقدند؛ حتي مقادير بسيار كم آن هم مي‌تواند اثرات سوئي روي بدن انسان داشته باشد. متاسفانه بسياري از دختران از سنين پايين و حتي از دوران كودكي شروع به استفاده از محصولات آرايشي مانند رژ لب مي‌كنند‌ اما فلز سرب موجود در اين محصولات مي‌تواند روي مغز كودكان اثر گذاشته و فعاليت برخي ژن‌ها را بيشتر يا كمتر كند.در نتيجه اين امر، كودكان دچار بيماري‌هاي رواني مانند بيش‌فعالي، كاهش توجه، تمركز و مانند آن مي‌شوند و بهره هوشي آن‌ها به‌شدت كاهش پيدا مي‌كند. در زنان باردار هم سرب مي‌تواند روي رشد طبيعي جنين اثر گذاشته و عوارضي مانند تولد زودرس يا نقص عضو مادرزادي را به همراه داشته باشد. به هر حال كارشناسان توصيه مي‌كنند، زنان استفاده از اين نوع لوازم آرايش را به حداقل برسانند و حتما قبل از خوردن غذا آن را از روي صورت خود پاك كنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج