۲۰۴۷۹
۱۲ نظر
۷۱۵۲
۱۲ نظر
۷۱۵۲
پ

راه های مبارزه با بدبینی در رابطه

اگر بخواهيم شك و بدبيني را بين زنان و مردان مقايسه كنيم، اين زنان هستند كه بيشتر از مردان نسبت به همسران‌‌شان دچار بدبيني و ترديد مي‌شوند.

راه های مبارزه با بدبینی در رابطه

راه های مبارزه با بدبینی در رابطه

برترین ها: اگر بخواهيم شك و بدبيني را بين زنان و مردان مقايسه كنيم، اين زنان هستند كه بيشتر از مردان نسبت به همسران‌‌شان دچار بدبيني و ترديد مي‌شوند. گاهي دير آمدن همسر شما به خانه، بوي عطر ناآشنا يا سردي رابطه همسرتان دليل خيانت نيست، همينطور اگر درآمد ماهانه همسرتان هرماه به طرز عجيبي و نامعلوم غيب مي‌شود، باز هم ممكن است دليل بدي را پشت خودش نداشته باشد. درست است كه در اين شرايط هر آدم خونسرد و منطقي هم به اوضاع به‌وجود آمده شك مي‌كند اما بهتر است منطقي‌تر در مورد بدبيني‌هاي‌تان مديريت كنيد. در اين مقاله مي‌خواهيم راهكارهاي رويارويي با ترديد‌ها و گاه بدبيني‌هاي زوجين را بررسي كنيم. شايد شما هم يكي از آن زن و شوهرهاي بدبين باشيد و اين راهكارها كمك‌تان كند.


حسود نباش!

همسر بدبين هميشه هم بدبين نيست بلكه تحت يك سري شرايط ممكن است دچار بدبيني شود. مثلا همان‌طور كه گفتيم زنان در موارد بسياري نسبت به همسران‌شان دچار بدبيني و ترديد مي‌شوند. قبل از هرچيز علت اين بدبيني را با هم مرور مي‌كنيم چون اگر علت اين موضوع را بدانيد راحت‌تر با اين موضوع كنار مي‌آييد. نداشتن اعتماد به نفس، نخستين دليل بدبيني است. اگر مدام نسبت به همه چيز بدبين هستيد اين نشان مي‌دهد آنطور كه بايد روي توانايي‌هاي خودتان كار نكرده‌ايد. آدم‌هايي كه اعتماد به نفس بيشتري دارند كمتر دچار بدبيني مي‌شوند. اگر احساس مي‌كنيد همسرتان نسبت به شما خيلي بالاتر است سعي كنيد خودتان را به سطح توانايي‌هاي او برسانيد. اگر اين كار را انجام دهيد هم روي نقاط قوت‌تان كار كرده‌ايد و هم بدبيني‌هاي مربوط به خيانت را از بين خواهيد برد. حسادت يكي از دلايل بدبيني است و در قدم اول اگر دليل بدبيني خودتان را به حسادت ارتباط مي‌دهيد، بهتر است روي خودتان متمركز شويد و انرژي مثبت را به سمت خودتان بياوريد.


تغيير محيط را جدي بگير

ما آدم‌ها خيلي از اوقات نمي‌دانيم كه تحت‌تاثير محيطي قرار مي‌گيريم كه در آن زندگي مي‌كنيم. معاشرت با افراد بد‌بين و كساني كه خودشان در زندگي شخصي شان دچار مشكل هستند، تاثير بدي را در شما خواهد داشت. براي خلاص شدن از بدبيني‌ها بهتر است با افرادي معاشرت كنيد كه به شما انرژي مثبت بدهند و ديدگاه بهتري را در رويارويي با مشكلات و ترديد‌هاي ازدواج به شما پيشنهاد دهند. مراقب افراد بدبين كنار خودتان باشيد. اين صرفا يك هشدار است. گاهي نسخه‌اي كه ديگران براي‌تان مي‌پيچند خيلي به نفع‌تان نيست.


كشتي را هدايت كن

يك كشتي زيبا و رويايي را تصور كنيد كه شما و همسرتان در آن هستيد. از قبل برنامه‌ريزي كرده‌ايد كه بهترين سفر رويايي را با همسرتان داشته باشيد. اين كشتي همان ارتباط زناشويي شماست اما ناگهان متوجه مي‌شويد كه توفان بزرگي در راه است. در اين لحظه شما دچار ترديد مي‌شويد. ترديد بين ادامه دادن سفر و سفر بين موج‌هاي سهمگين و خطرات احتمالي و برگشت به ساحل و آماده شدن براي سفري ديگر در روزي آرام كه استرس و نگراني توفان آزارتان ندهد. اگر بتوانيد تمامي بحث‌ها و مشاجرات و ترديد‌هاي به‌وجود آمده در رابطه‌تان را با اين مثال مقايسه كنيد بهتر مي‌توانيد اوضاع را تحت كنترل خود بگيريد. براي رويارويي با اين مشكل بايد مكانيسم خوبي را براي رويارويي با ترديدهاي‌تان پيدا كنيد. ابتدا آرامش خود را حفظ كنيد و هرگز در مواقعي كه عصباني و ناراحت هستيد_ توفان‌هاي احتمالي_ اوضاع را كنترل نكنيد. به ساحل برگرديد و وقت ديگري را براي ادامه بحث‌ها و حل مشكل‌تان در نظر بگيريد.


تنها يك راه جواب نمي‌دهد

وقتي در يك جمع دوستانه راجع به نوع ارتباطي كه با همسرتان داريد بحث مي‌كنيد راه‌حل‌ها و نسخه‌هاي متفاوتي را در مورد نحوه برخورد با همسرتان دريافت مي‌كنيد. هركسي مي‌خواهد تجربه‌اي كه در مورد ارتباط با شريكش داشته را با شما به اشتراك بگذارد و انسان دوستانه به‌دنبال كمك به شماست. بعد از مدتي وقتي راه حل پيشنهادي دوست‌تان را به كار برديد و به نتيجه نرسيديد دچار ترديد در ادامه رابطه‌تان مي‌شويد. شما بارها و بارها در خلوت‌تان با خودتان كلنجار مي‌رويد كه چرا راه‌حل‌هايي كه براي ديگران نتيجه بخش بوده در مورد همسر شما جواب نداده و با اين تصور غلط همسرتان را يك فرد غيرقابل تحمل كه ديگر نمي‌توان با او زندگي كرد، فرض مي‌كنيد. ترديد در اين مواقع به‌صورت عميقي در شما نفوذ مي‌كند و ديگر اميدي به ادامه ارتباط با همسرتان نداريد. اشتباه نكنيد و همين جا دست نگه داريد. افراد مختلف براساس ويژگي‌هاي متفاوت، نيازهاي متفاوتي دارند. يادتان باشد راه‌حلي كه در مورد دوست و همكار شما نتيجه بخش بوده تنها روي آن ارتباط تاثير داشته و در مورد شريك شما با ويژگي‌هاي منحصربه‌ فردش، بايد به‌دنبال راهكاري ديگر باشيد. هرگز راه حل ايده‌آل و نهايي براي برخورد با شريك‌تان وجود ندارد. اگر همه راه‌ها را امتحان كرده‌ايد باز هم نااميد نباشيد و ترديد را به آساني به‌خود راه ندهيد. به‌دنبال راهي متفاوت باشيد كه در مورد شريك‌تان نتيجه بخش باشد. تسليم نشويد و راه منحصر به فرد ارتباط با همسرتان را بيابيد. جدايي هميشه آسان‌ترين راه ممكن است اما اگر براي ارتباط‌تان اهميت قائل هستيد، كمي بيشتر زمان بگذاريد و راه بهتري را بيابيد.


ترسي كه مثل خوره است

همه ما در زندگي تجربه‌هاي تلخي داريم كه فكر كردن به آن‌ها مي‌تواند خيلي براي‌مان آزار‌دهنده باشد ولي تا زماني كه استفاده درستي از تجربه‌ها نداشته باشيم ترس‌ها مانع پيشرفت ما به جلو مي‌شود و يك عامل بازدارنده قوي براي‌مان به حساب مي‌آيد. بيشتر اوقات ترديد‌هايي كه در مورد رابطه‌مان داريم نيز به خاطر تجربه‌هايي است كه در گذشته داشتيم و به تصور خودمان مي‌ترسيم كه دوباره اتفاق‌هاي تلخ گذشته براي‌مان تكرار شوند اما در اين موقعيت قبل از هرچيز بايد به‌خودتان اعتماد داشته باشيد چون اعتماد نداشتن باعث ترديد‌هاي آزاردهنده‌اي مي‌شود كه راهي جز پايان دادن به يك ارتباط براي‌تان نمي‌گذارد. گذشته را به كنار بگذاريد و در همين لحظه زندگي كنيد. تجربه‌هاي گذشته نبايد مانعي براي ارتباطي كه در حال حاضر داريد باشد. بيشتر از اين‌كه به ترديدهاي‌تان قوت دهيد، به‌دنبال دليل آن‌ها باشيد تا بهتر آن‌ها را كنترل كنيد. شما از عهده مديريت يك ارتباط بر مي‌آييد. شك نكنيد.


نقش بازي نكن

هرگز خودتان را سانسور نكنيد. سعي كنيد صادقانه در مورد بدبيني‌‌هاي‌تان با همسرتان صحبت كنيد و با او مشكل خود را درميان بگذاريد و وانمود نكنيد كه آدم مثبت و خوش بيني هستيد. مطمئن باشيد اين كار به شما كمك زيادي خواهد كرد. تمام بدبيني‌هاي خود را روي كاغذ بنويسيد و روي آن‌ها فكر كنيد و با كمك همسرتان دليلي قانع‌كننده براي آن‌ها بيابيد. ترس‌هاي خود را سركوب نكنيد و به جاي فرار با آن‌ها روبه‌رو شويد.


ترديد بين عشق و رنج

اما گاهي ترديد و بدبيني‌ها در مورد مسائل كلي زندگي زناشويي است و اين ترديد‌ها اقسام مختلفي دارند. نخستين نوع ترديد را با يك مثال شروع مي‌كنيم. زن جواني به تازگي ازدواج كرده و علاقه زيادي به همسرش دارد. همسر اين زن با همه ويژگي‌هاي مثبتي كه دارد، كمي حساس و زودرنج است و اين زودرنجي مرد باعث به‌وجود آمدن بحث‌ها و اختلاف نظرهاي جدي بين او و همسرش مي‌شود. زن با وجود عشق شديدي كه نسبت به همسرش حس مي‌كند، با حساسيت مرد نمي‌تواند كنار بيايد و اين وسواس فكري همسر، آرامشي كه او به‌دنبالش بوده را از او سلب مي‌كند. زن در اين شرايط دچار ترديد مي‌شود و ميل به جدايي و ترك همسر در او شدت پيدا مي‌كند اما اگر شما شرايطي مثل اين زن و شوهر فرضي ما داريد بهتر است دقيق‌تر به ترديدهاي‌تان نگاه بيندازيد. شما به‌دنبال عشق و امنيت هستيد اما دردي كه شما از رابطه‌تان حس مي‌كنيد شما را به عقب‌نشيني وادار مي‌كند. پس شما به‌دنبال آرامش هستيد و نبود آرامش اين ترديد را به سراغ‌تان آورده است. به جاي عقب نشيني بهتر است به‌دنبال راهكارهايي براي به دست آوردن آرامش دوباره بين خود و همسرتان باشيد و دردي كه از رابطه‌تان حس مي‌كنيد را برايش توصيف كنيد چون در غير اين صورت ترديد راهي جز جدايي را براي‌تان ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد مجید

      زن غریضش همینه همیچ کاریشم نمیشه کرد.غیر ممکنه یه زن نسبت به کسی که دوستش داره به قول خودش..بدبین نباشه

    • بدون نام

      خیلی خوب و سنجیده بود.
      مرسی بهترین ها

    • مریم

      این مرد ها هستن که کاری میکنن که زن ها بدبین بشن من خودم عاشق زندگیم هستم ولی خیلی موقع ها بدبین و شکاک هستم و از این بابت خیلی اذیت میشم همش خودم رو قانع میکنم که همسرم ادم خوبیه نمیدونم شاید چون همسر رو خیلی دوس دارم و از علاقه ی زیاد باشه من از شما میخوام کتابی معرفی کنید که راه مقابله با بدبینی باشه ممنون

    • قاصدك

      سلام و خسته نباشين .من خيلي به همسرم و زندگيم شكاكم.هروز هربار به يه نحوي مسئله داريم.از بس حساس و شكاكم.خيلي گريه ميكنم و واقعا حتي تصميم ب جدايي گرفتيم.لطفا راهنماييم كنين.نميدونم چكار كنم ولي خييييييلي بدبين و شكاكم.همش فكر ميكنم همسرم با يه نفر در ارتباطه.حتي يك لحظه حاضر نميشم ازش جدا باشم و تنهاش بذارم چون ميترسم زندگيم از دست بره.لطفا منو راهنمايي كنين.مورد اخر مطلبتون دقيقا راجب من صحت داره.

    • ناشناس

      ببخشید من تازه دوماه هست ازدواج کردم ودر موبایل شوهرم چندین اس ام اس به دخترای غریبه و انواع وسایل رابطه دیدم و شوهرم هیچ کدام را قبول نمیکند و میگه که قبل از من بوده ولی تاریخ گوشی اینو نشون نمیده برای زمان اشنایی ما بوده که در اون دوران این کارارو انجام داده در حالی که قبول نمیکنه بنظرتون باید چیکار کنم دیگه دارم دیوونه میشم؟!

    • بدون نام

      شک بدترین چیز ممکن..آدم رو نابود میکنه..یک سال و نیم ازدواج کردم با این که همسرم کاری نکرده ولی همش فکر میکنم بهم داره خیانت میکنه..شک روح و روان من و از بین برده

    • مهسا

      من ده ساله خانه دار هستم دوتادختریکی نه ساله یکی چهارساله شوهرم ادایه ادم هایه شکاکودرمیاره ومیخادمنوبچزونه دیگه واقعا خسته شدم ازدستش نمیدونم چیکارکنم لطفا راهنماییم کنین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقت کن تو رفتارت ببین با مردای اطرافت چطور رفتار میکنی و چطور درموردشون صحبت میکنی ک همسرت مشکوک میشه،و توجهتو بهش زیادکن چارش فقط همینه.انقدر نوجه کن ک دیگه جایی بدای نگرانی نباشه براش...

    • منتظر

      مطالبتون خیلی مفید بود اما کاش یه راهی بود ک آدم خلاص میشد از این فکرها....برای همیشه،حالا اصلا گیریم هم ک یه زن دیگه بگیرن فک نمیکنم حضور یه زن تحملش سخت تر از این فکرهاست ک من میکنم...

    • بابک

      جدا از بحث فرهنگ و آداب و رسوم خانوادگی گاهی اوقات فردی که دچار بدبینی و بددلی شده دلیل این حالت در اون فرد وقوع حوادثی هست ک در زندگی گذشتش یا تجربیات روزانه ی او اتفاق میفته
      همیشه بدبینی حاصل بد باطن بودن خود انسان نیست

    • بدون نام

      سلام تورو خدا کمکم کنید شوهر من خیلی خیلی خوبه ولی نمیدونم چرا دارم اینجوری میکنم همش بهش شک دارم اونم فقط روی دوتا جاریم ما اصلن دعوامون نمیشه فقط سر این دوتا همسرم اصلن باهاشون حرف نمیزنه بخاطر من ولی من بازم بدبینم کمکم کنید خاهش میکنم

    • نیلو

      نظری ندارم چون خودم نیازبکمک ونظرشمادارم دارم دق میکنم بشوهرم مشکوکم قبلابهم خیانت کرده حالاقسم میخوره ک دیه خیانت نمیکنه ولی من نمی تونم قبول کنم هرروزدعواداریم نمیدونم چیکارکنم دلم میخادجدابشم هرروزوشبم باگریه تموم میشه کمکم کنیدلطفا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج