۲۰۴۸۹
۴۶۲ نظر
۲۸۷۹۳
۴۶۲ نظر
۲۸۷۹۳
پ

چــه سنی برای عاشق شدن مناسب است؟

هر شخصی با هر سنی می‌تواند در هر شرایطی عشق را تجربه کند و به‌دنبال عشق، زندگی زیر یک سقف مشترک را شروع کند. گاه یک فرد ۵۰‌ساله و گاه یک نوجوان ۱۶‌ساله در یک دوره زمانی کاملا شبیه هم عمل می‌کنند آن هم تنها درصورت مسئله!

مجله تپش: هیچ محدودیت سنی برای عاشق شدن برای ازدواج وجود ندارد. هر شخصی با هر سنی می‌تواند در هر شرایطی عشق را تجربه کند و به‌دنبال عشق، زندگی زیر یک سقف مشترک را شروع کند. گاه یک فرد ۵۰‌ساله و گاه یک نوجوان ۱۶‌ساله در یک دوره زمانی کاملا شبیه هم عمل می‌کنند آن هم تنها درصورت مسئله!
یعنی عاشق شدن و تشکیل زندگی دادن اما این‌که عاشق شدن و ازدواج در سنین پایین یا سنین بالا می‌تواند چه تفاوت‌هایی داشته باشد؛ داستانش کاملا متفاوت است. اگر شما به تازگی عاشق شده‌اید و قصد ازدواج با فرد مورد علاقه‌تان را دارید و به‌دنبال این تصمیم‌تان، دیگران با زبان انتقاد به شما گفته‌اند: الان خیلی زود است» بهتر است قبل از این‌که در این مورد موضع‌گیری کنید قدری بیشتر روی نکاتی که برای‌تان شرح می‌دهیم، تامل کنید. در پایان این مقاله متوجه می‌شوید که بهترین سن برای انتخاب فرد مورد علاقه‌تان چه زمانی است و آیا الان شرایط ازدواج را دارید یا نه!
چــه سنی برای عاشق شدن مناسب است؟

وقتی همه چیز را فدا می‌کنی

در سنین پایین، افراد به دلیل نداشتن تجربه‌های کمتر اسیر احساسات زودگذر می‌شوند. درست است که عشق و ازدواج در سنین پایین پرسوز و گداز‌تر از ازدواج در سنین بالاتر است اما این نکته را هم درنظر داشته باشید که همین احساسات مهیج و پرسوز و گداز و ازدواج‌های زودهنگام می‌تواند پایانی تلخ و ناخوشایند را هم برای طرفین داشته باشد. در سنین پایین انسان‌ها واقع بین نیستند و اگر پایان یک ارتباط زناشویی به جدایی ختم شود، افراد قادر به درک درستی نیستند و وقفه بلندمدت تری را در زندگی افراد به جا می‌گذارد ولی در سنینی که افراد به رشد اجتماعی بیشتری رسیده اند، با وجود سختی و درد شکست ازدواج، راحت‌تر با این اتفاق کنار می‌آیند.
ترس از تنهایی یکی از علت‌های عاشق شدن و ازدواج در سنین پایین است و همین ترس باعث می‌شود در مواردی که حتی فرد مورد علاقه‌تان مناسب با معیارهای شما نیست، در کنارش بمانید و خودتان را قربانی یک ارتباط زناشویی ناموفق بدانید اما اگر فرد با تجربه‌ای باشید به‌خوبی تصمیم می‌گیرید و خود را برای تجربه‌ای بهتر آماده می‌کنید. چه خوش‌مان بیاید یا نه در سنین پایین به خصوص تا 20‌سالگی چنین درک درستی از ازدواج و عشق در ما وجود ندارد و به همین دلیل عاشق شدن در این دوره پر دردسر‌تر از سنین بالاتر است.

آدم مناسب، زمان مناسب

این انتخاب شماست که در سنین کم به‌دنبال عشق و ماجراجویی‌های آن بروید یا در سنی که کاملا با تجربه هستید دل به کسی ببندید و باقی‌مانده مسیر را با همسر ایده‌آلی که انتخابش کرده‌اید، ادامه دهید اما یادتان باشد آدم مناسبی که شما قرار است عاشق و دلباخته‌اش شوید و به‌عنوان همسر او را به همه معرفی کنید، در زمانی مناسب به سمت شما خواهد آمد. در سنین بسیار کم که هنوز دیدگاه‌ها و ایده‌های فکری فرد شکل نگرفته، انتخاب‌ها هم به همان اندازه می‌تواند ناپخته و نادرست باشد.
ممکن است فردی که شما در 17‌سالگی علاقه به ازدواج با او را داشتید چند‌سال بعد مثلا در 25 سالگی، به‌نظرتان کامل و مناسب نیاید اما دلیل این تغییر عقیده به دلیل بد بودن یا نامناسب بودن فرد مورد علاقه‌تان نیست بلکه این اتفاق به دلیل تغییراتی است که همزمان با رشد اجتماعی و فردی شما صورت گرفته است.
معیارهای شما مدام در حال تغییر هستند تا زمانی که شما به یک ثبات درستی از زندگی برسید. فردی که در 20 سالگی برای ازدواج عاشقش شده‌اید با فردی که شما در سنین بالاتری نسبت به او علاقه‌مند شده‌اید، کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. زیرا معیارها و نوع دیدگاه شما در مورد انتخاب افراد تغییر بزرگی کرده است. پیشنهاد ما به شما این است در سنینی ازدواج کنید که شناخت کافی از اطراف خود و آدم‌های زندگی‌تان داشته باشید. هرچه‌قدر شما کامل‌تر باشید، فرد مناسبی که وارد زندگی‌تان می‌شود، به معیارهای شما نزدیک‌تر خواهد بود و ارتباطی ماندگار‌تر را تجربه خواهید کرد.
چــه سنی برای عاشق شدن مناسب است؟

تو آدم درستی باش!

بیشتر از این‌که به‌دنبال زمانی مناسب برای عاشق شدن و تشکیل زندگی مشترک باشید و ذهن‌تان را درگیر پیدا‌کردن یک فرد ایده‌آل برای ازدواج کنید، این نکته را در ذهن‌تان بسپارید که تا زمانی که شما درست عمل نکنید و فرد ایده‌آلی نباشید، فرد مناسبی برای شما پیدا نخواهد شد. بیشتر ما به‌دنبال این هستیم که دیگران چه چیزی به ما می‌دهند.
ما همیشه به این سوال فکر می‌کنیم که وقتی زمان درست عشق ورزیدن رسید و شخص مورد علاقه‌مان را برای ازدواج پیدا کردیم، چه چیزهایی از سمت عشق‌مان در انتظارمان است اما هرگز به این فکر نمی‌کنیم که ما در این عشق قرار است چه کارهایی را برای عشق‌مان انجام دهیم. این‌که همیشه به‌دنبال دریافت خدمت باشیم و خودمان دست روی دست بگذاریم، کار درستی نیست و حتی با وجود زمان درست و شخص مناسب، عشق خوبی در انتظارمان نخواهد بود. اگر چیزی ندهید نمی‌توانید چیزی هم دریافت کنید.

دلیل درست، زمان درست

تنها انتخاب زمان مناسب و فرد مناسب برای عاشق شدن و ازدواج کافی نیست بلکه مهم‌ترین موردی که باید در عاشق شدن در نظر گرفت، دلیل قابل‌قبولی است که شما به خاطر آن عاشق می‌شوید و ازدواج می‌کنید. بگذارید این موضوع را دوباره با مقایسه‌ای بین عشق در سنین پایین و در سنین بالا برای‌تان توضیح دهیم. یکی از دلایلی رایج عاشق شدن و ازدواج در سنین پایین احساس تنهایی است و افرادی که مثلا در سنین 16 تا 20 سالگی دلباخته کسی می‌شوند و با او ازدواج می‌کنند، به‌دنبال پر کردن خلأ تنهایی خود هستند و این دلیل خوبی برای علاقه‌مند شدن به او نیست چون به‌تدریج علاقه جای خود را به سردی خواهد داد.
در این دوره زمانی افراد به جای این‌که بعد از شناخت طرف مقابل‌شان، عاشق و دلباخته‌اش شوند، در عوض ابتدا عاشق او می‌شوند و به‌تدریج او را می‌شناسند. به همین دلیل چون عشق قبل از شناخت شکل گرفته، حتی اگر فرد عاشق ویژگی‌های بدی را در فرد مورد علاقه‌اش ببیند اصلا به چشمش نمی‌آید و به‌اصطلاح ساده تر«کور و کر می‌شود» اما در سنین بالاتر این موضوع کاملا برعکس است.
عشق در افرادی که به دلیل سن بالا پختگی و تجربه بیشتری دارند، خیلی منطقی‌تر و قابل‌قبول‌تر است. افراد در سنین بالاتر بعد از این‌که به شناخت کافی از فرد مورد نظرشان رسیدند، دلباخته او می‌شوند و این نوع علاقه روز به روز با شناخت بیشتر، بهتر و عمیق‌تر می‌شود اما گاهی اوقات دلیل عاشق شدن و ازدواج‌های سریع و بدون شناخت، به خاطر خواسته‌های غلطی است که هم در سنین پایین این موضوع صدق می‌کند و هم در سنین بالا. عده‌ای عاشق می‌شوند چون دوست دارند با آن‌ها به‌خوبی رفتار شود، آن‌ها دوست دارند عشق خود را برای دیگران توصیف کنند و از توجه دیگران برخوردار شوند. مراقب باشید که دلیل درستی برای عاشق شدن بیابید چون در غیراین صورت عشق چیزی جز تنفر برای‌تان باقی نمی‌گذارد.

پول واقعا مهم نیست؟

گاهی اوقات به سن قابل‌قبول و منطقی برای عاشقی و ازدواج رسیده‌اید و از همه لحاظ خودتان را آماده عشق ورزیدن و تشکیل یک زندگی مشترک می‌دانید اما هنوز دیدگاه درستی از اطراف ندارید. شما برای عشق و انتخاب همسر ایده‌آل‌تان نیاز به تجربه دارید و این تجربه با نگاه به تجربه‌های دیگران تا حدودی به دست می‌آید ولی باز هم نسبی است و نمی‌توان تنها روی آن‌ها تکیه کرد. در سنینی خاص وقتی به پول فکر می‌کنید آنقدر غرق در عشق هستید که این موضوع را کاملا بی‌اهمیت فرض می‌کنید و اگر سنی داشته باشید که تجربه شکست مالی را داشته باشید، به‌خوبی می‌دانید که ازدواج بدون پول هیچ سرانجامی نخواهد داشت. این تجربه در سنین پایین به دست نمی‌آید و تنها با رشد اجتماعی فرد شکل می‌گیرد.
چــه سنی برای عاشق شدن مناسب است؟
با این همه باز هم نمی‌شود مانع عاشق شدن و تمایل افراد کم سن و سال برای ازدواج شد و افراد را به‌دلیل داشتن سن پایین از عشق ورزیدن منع کرد ولی دانستن تفاوت‌های عشق در سنین پایین و بالا می‌تواند کمک زیادی به انتخاب‌های شما کند. این‌که حالا چه سنی دارید مهم نیست، این‌که چه دلیلی برای علاقه‌مندشدن دارید و چقدر آگاهانه این مسیر را برای انتخاب همسر مورد علاقه‌تان انتخاب کرده‌اید، پایان خوب یا بد را برای‌تان رقم خواهد زد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسن71

      اولا اینکه معلومه انسان بعد از 8سال دوست بودن با یه دختر و رسیدن به همه ی خواسته هاش از اون دختر که 8 سال پیش میگفته من براش میمیرم و دوسش دارم و میخوام باهاش ازدواج کنم" دلسرد میشه و به عبارت خودمونی ها قیدشو میزنه.
      در ضمن پول هم مهم هست این نیست که پول مهم نباشه یه ضرب المثل قدیمی هست که میگه [گشنگی نکشیدی که عشق یادت بره]
      من میدونم الان منفی های که میگیرم بیشتر از مثبت هاست فقط خواهش میکنم رو هوا مثبت ویا منفی ندید یکم تفکر کنید
      ودر پایان امیدوارم همتون به خواسته هاتون برسید و امیدوارم به کم قانع نباشید.
      باتشکر

      پاسخ ها

      • آرتین

        تمام سعی رو بکنین به عشق اولتون برسید که بعد پشیمون میشید چون اولیش عشقه❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

      • Kimia

        من ۱۱ سالمه نمیدونم بهش علاقه مند شدم یا نه ولی یه حسی دارم شما چی میگین به نظرتون از نظر سنی حسم درست میگه

      • محمد مهدی

        من عاشق یه دختر 12 ساله شدم اما خودم 11 سالمه ععععععععععععععععععععععععععععشششششششششششششششششششششششقققققققققققققققققققققققققققققمممممممممممممم فقط میخوام رل بببببببببببببببببببزززززززززززززززنننننننننننننننننممممممممممممممممممم

    • tanha....

      man ba agha hasan71 moafegh hastam.............. to in rozegar age pol nadashte bashi hich eshgh nadare...... in yek vagheeiyat hastesh........... albate motlaghe nist in mozo.............. ya hagh...

      پاسخ ها

      • سهراب

        من عاشق شدم چهجوری حسمو بهش بیان کنم

    • موش

      حسن جان سلام. با پاراگراف اولت مخالفم . تا زمانی که مرد به زن رو به چشم یک وسیله نگاه کنه مسلما خسته می شه ازش . مثل ماشین مثل لباس مثل خونه و.... پس چطوره که اروپائیا و کلا جاهایی که این دید رو به زنشون ندارند تازه بعد از فرضا 15 سال دوستی با طرف ازدواج می کنن؟ و در اخر اینکه من بهت مثبت دادم چون حرف بدی نزدی نظرتو دادی

      پاسخ ها

      • حسن71

        تو اروپا چون دختره زیاد به پسره رو نمیده و پسره هلاکه اینه که بهش برسه به همین دلیل بعد از 15 سال هنوز دیدن اون دختر برای پسر جالب و زیباست

    • یاسی

      اینجا ایرانه نه اروپا من با نظر حسن جون موافقم

    • حسن اسمی

      من عاشقه یه دختره از اقواممونمم شما چی عاشق نیستین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخ بگیرش

    • میلاد

      من زززززززززززززززززززززززززززززززززززننننننننننننننننننن میخواااااااااااااااااااااااااااممممممممممم!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بی حیا, خجالتم خوب چیزیه

      • بدون نام

        خخخخ زن می خواد...خخخخ زن بگیر

    • بدون نام

      عاشقی ادمو میسوزونه................

    • بدون نام

      خیلی عاشق بودن سخته

    • پريسا

      من عاشق شدم شماااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا چي

      پاسخ ها

      • نگین

        منم همینجور...خوب چیزیه

      • Muzhgan

        منم ولی مطمعن نیستم که اونم منو دوست داره ولی از اکسول عمل هاش معلومه که دوستم داره

    • بدون نام

      سلام آقا حسن من با نظر شما کاملا موافقم . ولی با این همه نزدیک یه سالو نیمه عاشق یه نفرم و باهاش دوستم قراره این دوستیمون تا چهار سال ادامه داشته باشه .واسمون دعا کنید بهم برسیم

    • maryam

      عاشقی دردیه که وقتی گرفتارش میشی دیگه دردمون نداره !!!!!!!
      دوری از عشق خیلی سخته

    • داش رضا

      بزرگی میگه عشق اتشیه که هرروز بیشتر از دیروز شعله ورتر میشه پس بااین تفکیک اولین عشق گداخته ترین و شعله ورترین اتشو داره پس سعی کنین همیشه عاشق یکی بشین و به پاش بمونین چون در غیر اینصورت همیشه دلباخته یکی دیه ای هستید ومنگو احساسی میمونید عشق اول بهترین عشق برا همه اس به امید وارزویه خوشبختی برای تک تک عاشقان ودوستان گلم یاعلی....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        .خدایی راست میگه

    • سارا

      من سارام 17سالمه عاشق یه پسر 18ساله شدم دو سال باهم دوست بودیم و میخواستیم باهم از دواج کنیم خیلی همدیگرو دوست داشتیم درحد مرگ.ولی به دلیل مخالفت خانواده هامون نشدو ما از هم جدا شدیم هردو مون داریم عذاب میکشیم لطفا راهنماییم کنید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سارا جان در دنیای امروز که آدما نیازهای پیچیده ای دارن ۱۷سالگی سن مناسبی برای عاشق شدن و ازدواج نیست،و بعدها احتمال پشیمون هر دو طرف شدن خیلی خیلی زیاده،قدیما که آدما زود ازدواج میکردن چیز زیادی از زندگی نمیخواستن،اهداف و آرزوهای زیادی نداشتن مردم و داشتن خونه زندگی و همسر و بچه براشون کافی بود،کسی از بی توجهی همسرش افسرده نمیشد،خودکشی نمیکردن،کلا انتظاراتشون از زندگی پایین بود ولی الان آدما اونطوری نیستن. برای آدم امروزی ۱۷سالگی سن مناسب عاشقی نیست،چون ذهن و احساسات هنوز به پختگی نرسیدن،ده سال دیگه به خیلی از فکرا و کارای الانت میخندی و به نظرت مسخره میان. الان برای شما زمان تحصیل و یادگیری مهارت و هدف گذاری برای آیندته، الان برای موفقیت آیندت تلاش کن،۶-۷سال دیگه میتونی به راحتی برای ازدواج برنامه بریزی.

    • ABOLFAZL

      آقا من عاشق شدم چیکار کنم همش تو فکرشم،، اصن به کارهام نمیرسم ،، یه آدم خیر خواه کمکم کنه لطفا♡♡♡♡

      پاسخ ها

      • Amir

        سلام داش ابولفضل اگه کار،ماشین پول داری خب برو بهش بگو ولی اگه اینارو نداری به نظرم پشیمون میشی بعدا چون زندگی واقعا خیلی سخته منم مثل توام ولی خب چ میشه کرد

      • ن

        سلام سرانجام عشقت چی شد

    • ABOLFAZL

      آقا من عاشق شدم چیکار کنم همش تو فکرشم،، اصن به کارهام نمیرسم ،، یه آدم خیر خواه کمکم کنه لطفا♡♡♡♡

    • ABOLFAZL

      آقا من عاشق شدم چیکار کنم همش تو فکرشم،، اصن به کارهام نمیرسم ،، یه آدم خیر خواه کمکم کنه لطفا♡♡♡♡

      پاسخ ها

      • ساره

        سلام من ۱۲سالمه که عاشق یه پسر ۱۷ ساله شدم نمی دونم چیکار کنم لطفا کمکم کنید

    • ABOLFAZL

      تورو خدا همکاری کنید

      پاسخ ها

      • Muzhgan

        میدونم درکت میکنم سعی کن مثبت خودتو نشون بدی یا کار هایی که اون دوست داره انجام بده ولی اگه یه روزی خواستی بگی دوست دارم خودت از زبون خودت بگو دوست دارم نزار قبل از تو کسی بهش بگه این نشون میده که تو مردو مردونه رفتی بهش گفتی دوست دارم

    • مبینا

      واقعا عاشقی به سن نیست شاید خنده دار باشه ولی من یه دختر ۱۵ سالم که به شدت عاشق یه نفرم ولی حیف نمی تونم بهش بگهم

      پاسخ ها

      • بهار

        منم موافقم سن منم همین قدره ولی هنوز شدید نیس دارم جلوگیری میکنم

      • حبیب

        درسته. من یه چیز میگم نخندینا من 14 سالمه عاشق دختر 9 ساله شدم مطمعنم هوس نیست
        میمیرم براش ولی نمیدونم چ کنم
        مادرش هم اشناست ولی خیلی رو دخترش حساسه
        یه بدبختی هم دارم اینه که دختر 9 ساله عشق رو نمیفهمه

      • Muzhgan

        دقیقان مشکل منو داری عشق به سن سال نیست منم یه کی رو دوست دارم ولی مطمعن نیستم اونم منو دوست داره از اکسول عمل هاش معلومه که دوستم داره ولی خودش نگفته که دوست دارم

      • Parisa.mh

        ناموسا اینجا مهد،کودک راه انداختین:/

      • ایلمان

        یکی تون دوست دوخترم شین به خدا من بدنیستم پس دوست دخترم میشین لطفن شما شماره ی خودتون بدین

    • بدون نام

      من باهمتون موافقم عشق به سن نیستم من الان16سالمه عاشق یه پسر24 شدم ولی نمیتونم بش بگم چون خانوادم مخالفن ولی هرکی عشق داره توروخدا تنهاش نذارین که عذاب آور

    • ali

      سلام به روی شما عاشقان تنها ،هم آوازان من، هم دردان من، امید و ارم همتون به عشقتون برسین. واقعا عشق در سنین پایین کشندس نه می تونی با خودش حرف بزنی نه با پدر و مادرت. همش ما باید با درد خودمون بسوزیم و بسازیم. من 15 سالمه و عاشق یه دختر 18 ساله شدم و دارم می رم.

    • love

      منم 16 سالمه عشقمم 16 سالشه ...بدون شب بخیرش خوابم نمیبره اونم همینجوریه...فقط اون شبا گریه میکنه میگه بهم میرسین یعنی و واقعا نمیدونم کارمون اشتباهه یا نه ..کمک کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مطمئنا کارتون اشتباهه و ۱۰-۱۵ سال دیگه متوجه خام بودن احساساتتون میشید.این احساس شما عشق نیست،بلکه هیجانات زود گذره و ناشی از هورمونهای این سن

    • sisi

      من 16 ساله ام و الان عاشق کسی شدم ک هم احساسم و هم عقلم بهم میگن بهترین فردی بود ک میشد باهاش بود...درضمن دوستای عزیزم هیچوقت وابستگی عاطفی ک ب طرفتون پیدا کردینو با عشق اشتباه نگیرین.عشق واقعی مقدسه و نسیب هرکی بشه اون خوشبخت ترینه.امیدوارم اگ عاشق ادم خوبی شدید حتما بهم برسید...

    • amirreza

      عاشقی بدترین درد دنیاست من عاشق یه نفرم ولی نمیتونم بهش بگم

    • oje parvaz

      سلام
      عاشقی سخته وقتی عاشق کسی باشی که خیلی ازت دوره و شاید اصلا تو رو نمیشناسه سخت تر هم میشه....!

      پاسخ ها

      • سعید

        منم عاشق یه نفر شدم که از هم دوریم ، اون منو دیده منو می شناسه ولی نمی دونه من عاشقشم ، عین خیالشم نیست .
        حالا من موندم و عکسش که دارم هر روز از دوریش می سوزم .
        تنها چیزی که ازش شنیدم این کلمه ،،،،، مادرم در مورد این موضوع بو برده ولی به روی خودش نمیاره . می ترسم به مادرم بگم ،(خجالت) .

      • H

        منم دقیقن شرایط شما رو دارم خییلی بد دردیه نه میتونم به خودش بگم نه به خونوادم

    • میلاد

      سلام من عاشق دختری هسم که اختلاف سنیمون1ساله 17سالمه اصلا هم برا هواهوس باهاش دوست نشدم اونم واقعا دوسم داره خیلی هم منو امتحان کرده که به گفته خودش اون پسری که خودش میخواسه گیر اورده میخواسم بدونم عاشقی تو این سن مشکلی نداره یعنی بد نیس .
      لطفا جواب بدین.

      پاسخ ها

      • Amir

        داداش به نظرم اگه میخوای بعدا پشیمون نشی صبر کن یه مدتی

    • یه بدبخت

      سلام منم عاشق پسرعمومم اونم منو دوس داره اما چون خانوادم مخالفن تصمیم گرفتم فراموشش کنم خیلی سخته واقعا این کارو بکنم

      پاسخ ها

      • Somayema6679

        سه سال گذشته ازدواج کردین یانه

    • علی

      سلام بچه ها.
      تو سن کم عاشق شدن جرم نیست ولی نمیدونم چرا به ادم میخندن.
      سلامتی همه ی عاشقا دوستون دارم

      پاسخ ها

      • Amie

        اره داداش به هرکی میگی.میگه چرت نگو باوا

    • علی

      سلام بچه ها.
      تو سن کم عاشق شدن جرم نیست ولی نمیدونم چرا به ادم میخندن.
      سلامتی همه ی عاشقا دوستون دارم

      پاسخ ها

      • عشق زرد

        آقا علی فدلیی داری

    • سپیده

      سلام به همگی عشق رو باور داشته باشید !
      من تا قبل از اینکه عاشق بشم میگفتم اصلا یعنی چی ! این فیلم ها و اهنگ و.....که راجع به عشق می‌گفتن رو اصلا نمیتونستم درک کنم و لجم می‌گرفت چرا همش میگفتن ای عاشقا ای عاشقی درد بدیه اصلا باور نداشتم ولی حالا که خودم عاشق شدم میگم که واقعا حساب عاشقا از همه ادما جداست! امیدوارمکسایی که عاشق نشدن از این حرفم لجشون ننگیره ! عشق خیلی فراموشش سخته مواظب باشین تو سنین کم عاشق کسی نشین که بهش نمیرسین چون وقت این چیزا نیست اصلا فقط میسوزید تا قبل ۲۹۰ سالگی اصلا عاشق کسی نشین که اخرش با کمال نامردی از هم جدا میشین

    • یه عاشق

      هییییییی چیزی واس گفتن ندارم ولی عاشقی یعنی خودکشی عاشقی هیچوقت عاشق نشید چون هیچکس لیاقت عاشق شدن نداره بحث خدا امامان جداس اینو از من بشنوید هیچ وقت برای دوستی عاشق نشوید هیچوقت هیچکس

      پاسخ ها

      • Muzhgan

        عشق عاشق دست خود ادم نیست نمیتونیم به قلبمون بگیم عاشق کسی نباش
        واقعان نمیشه

    • محمد حسن

      سلام من یه پسر هفده ساله هستم خانواده خیلی پولداری دارم فوتبالمم خوبه از الان ایندم تکمیل درسمم جز شاگرد های خوب هستم . همیشه تو زندگیم هیچکس ادم حساب نکردمم ولی عاشق یه دختر شهرستانی شدم با هم دوستیم ولی خانواداش از نظر هیچی به ما نمیخورن اینم نمیدونم دختر واقعا عاشقم هست یا نه من خیلی غیرتی هستم ولی دختر با همه پسر های فامیل شون میپره خیلی خواستم ازش جدا بشم ولی نمی تونم تورخدا یکی بگه چی کار کنم

      پاسخ ها

      • یلدا

        اعتماد به نفست تو حلقم.....اگه ادم غیرتی بودی که به ناموس مردم به چشم بد نگاه نمیکردی

      • Amir

        داداش تو که انقدر کاملی بیا منو بگیر.والا همچین ادمی ندیدم از هرنظر خوبی که تو

    • نگین

      سلام دوستان...به نظر من عاشق شدن سن و سال نمیشناسه بزارین راستش رو بگم من 14 سالمه و عاشق یه پسر 18 ساله شدم میدونم شما الان میخواین بگین که تو بچه ای و هنوز خامی و ....ولی سختی هایی که من در این راه برای رسیدن به عشقم کشیدم مطمئنم هیچ کدوم از شما این سختی ها رو تجربه نکردین و نخواهید کرد ممنونم از حضورتون فعلا بای.....راستی یه صلوات بفرستین برای اینکه همه ی عاشق ها به هم برسن الهی امین

    • بدون نام

      به نظر من باید اسم مطلب رو میزاشتین سن ازدواج
      چون میگی در سنین بالا تر تجربه بیشتره اما این تجربه داخله سن بالا از عاشقی در نوجوانی است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عاشق شدن تو هر سنی هیچ اشکالی نداره چون دل سن وسال نمیشناسههههههه

    • پسر

      من عاشقم یکی از اقواممون شدم.همسنمه.(۱۵)ولی نمیدونم که اونم دوسم داره یا نه.راهنماییم کنید.

    • mahdieh

      نظر من اینه که عشق هییییچ ربطییییییی به سن سال نداره...هیچ ربطی...چون عشق سن و سال نمیشناسه...به نظر من عشق در دوران نوجوانی اصلا هم بد نیست...اگر واقعی باشه...دو طرفه باشه...خیلی هم خوبه...چون اون موقع خیالت راحته که دوست داره...و اگه واقعا عاشقت باشه هیچ وقت ولت نمیکنه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قضیه اینه که عشق در سنین نوجوانی به هیچ وجه واقعی نیست. ساختار ذهن هنوز کامل نشده و افراد به خودشناسی نرسیدن و درک صحیحی از جهان ندارن(خودشون فکر میکنن دارن ولی وقتی به بزرگسالی میرسن متوجه میشن نداشتن)، نمیدونن از زندگی چی میخوان و از یار آیندشون واقعا چی میخوان،بنابراین نمیتونن در عشق انتخاب درستی داشته باشن و عاشق آدمهای اشتباه میشن همیشه و ضربه میخورن. قضیه هیجانات نوجوانی و مسایل هورمونی هم که بماند

    • Milad

      يه دبير فارسي داشتم ميگفت عشق خودش سر وقتش مياد...فقط يكم لياقت ميخواد كه همه ندارنو شهوت رو قاطيش ميكنن..

    • محمد

      منم ۱۵ سالمه همین دردو دارم ولی .... دیگه حرف زدنم الکیه اخه دردمو دوا نمیکنه

    • فرزین

      سلام من ۱۵سالمه تو یه مراسم عقد یه دختری رو دیدم عاشقش شدم بعد اونم زوول زده بود تو چشمم منم زوول زدم تو چشم اون فک کنم منتظر بود بهش چشمک بزنم ولی من احمقو بگو هیچ کاری انجام ندادم الان یه ذره مونده بمیرم برای دوباره دیدنش واقعا دور از عشق سخته

      پاسخ ها

      • زهرا خانم :|

        دادا میدونم نمی بینیا ولی تعریف عشق یکم متفاوت تره :| جناب عالی با یکی نظر بازی کردی خوشت اومده به عبارت ساده تر بهش میل پیدا کردی اونم یه بار لنتی! کجا اسمش عشقه؟در مرحله دوم جسارت نباشه خاک بر سر اونایی که کاری نمی کنن که بعد موجب پشیمونیه! پشیمونی حاصل از انجام کار بهتر از پشیمونیه انجام ندادنشه...والسلام نامه تمام

    • پیمان

      سلام عزیزان.به نظر من عشق بزرگترین ریسک زندگیه.مخصوصا تو این دور و زمونه که فقط خودت باید خودتو حمایت کنی.پس سعی کنید همون اوایل که زیاد به همدیگه وابسته نشدید یکم عاقلانه فکر کنید و درست تصمیم بگیرید.ولی بعد از وابستگی شدید دیگه کاریش نمیشه کرد اونوقت باید با افکارت بسوزی و بسازی.موفق باشید.

    • علیرصا

      سلام من ۱۴سالمه عاشق شدم ولی روم نیشه به کسی بگم و فقط خودم میدونم

      پاسخ ها

      • Teenage

        باید به یکی که اعتماد داری بگی

      • l

        اخی عزیزم

    • حسین

      دیدگاه جوونا به عشق با بالارفتن سنشون تغییر میکنه..مثلا اگه تو 16 17 سالگی عاشق یکی شدن تو سنای 23 24 یه دیدگاه دیگه ای دارن نسبت ب اون دورانشون و عشقشون من خودم به رفتارای اون زمانم خندم میگیره البته اینم بدونید ک عشق همون علاقه شدید قلبی هست و هیچوقت تو رابطه ها وابسته نشین ولی شدیدا هم دوسش داشتین خوبه اما وابسته نشین ک پدرتون در میاد..ایشالا همه عاشقا ب عشقشون برسن

    • ندا

      میشه برام دعا کنید با اینکه پیرم و نمیتونم عاشق بشم باز عاشق بشم که از این پوچی در بیان؟ خواهش میکنم از همه تون . به دعاتون احتیاج دارم. دعای من مستجاب نمیشه چون آدم بد و کثیفی ام

      پاسخ ها

      • آلای

        عاشق اونی بشو که عاشقته عاشق خدا برای اون مهم نیست که پاکی یا نیستی اگه آدم بدی هستی خودش کمکت می کنه هر وقت عاشق یکی بشی شبیهش میشی چون برات مهمه از کاراتخوشش بیاد عاشق خدا که بشی یواش یواش سعی می کنی اونجور که اون دوست داره بشی عشق به خدا سن و سال نمیشناسه همه می تونن عاشقش بشن

    • ندا

      میشه برام دعا کنید با اینکه پیرم و نمیتونم عاشق بشم باز عاشق بشم که از این پوچی در بیان؟ خواهش میکنم از همه تون . به دعاتون احتیاج دارم. دعای من مستجاب نمیشه چون آدم بد و کثیفی ام

    • ندا

      از این پوچی و افسردگی در بیام

    • ali

      من 16سالمه و عاشق دختر خاله ام شده ام هر كاري ميكنم نميتونم اين موضوع را به خانواده ام بگم
      من هرشب خوابش رو مي بينم

      پاسخ ها

      • حامد

        اسم دختر خالت چیه

    • احمد

      پول باشه همه چی حله

      پاسخ ها

      • شیده

        آقا احمد شما یه آدم پولکی هستین و عشقتون و به خاطر پول میخواین جسارت نباشه

      • بدون نام

        خوب

    • لیلا

      سلام دوستان عزیز کی گفته پول داشته باشی
      همه چی حله عشق واقعی اصلن به پول سن
      موقعیت اجتماعی بالاشهری پاین شهری ربط نداره
      عشق اصن شاهو گدا نداره

    • پریسا

      از کرمانشاه بچه های کرمانشاه عاشق نمیشن

      پاسخ ها

      • دلارام

        چرا من عاشقم ولی دارم از درد عشق میسوزم

    • علی

      سلام بچه ها علی هستم از اهواز عاشق دختر عموم شدم ولی ای کاش بدونه که چقد دوسش دارم

    • باران

      سلام به نظر منم عشق سن و سال نميخواد

      يه درک خيلي قوي ميخواد كه بتوني عشقتو درک کني

    • بدون نام

      سلام منم عاشق پسر خالم شدم ولی نمی تونم بهش بگم 7سال که عاشقشم.

    • فاطي

      من دوسال بود عاشق يكي بودم ولي وقتي به هم كلاسي هام بعد يه مدتي دوتاشون رو باهاش ديدم ك خيلي قلبم شكست و به خاطرش چند بار دست به تيغ شدم واقعا دنياي نامرديه

    • Nazi

      سلام دوستان به نظر من هم عشق سن و سال نمیخواد تو باید یه حس قوی داشته باشی که اسم حس خودتو بزاری عشق نه مثل هوس .عشق سن و سال نمیخواد ولی بعضی از خانواده کاری جز نصیحت و چرت و پرت گفتن بلد نیستن تا میری باهاشون دردو دل کنی بهت میگن نه خیلی زوده تو هنوز بچه ای مشکل اینجاست اگه کارشون بهت بیوفته میگن تو دیگه بزرگ شدی ولی تا پای اینجور چیزا در میون باشه بچه حسابت میکنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چند سال دیگه خودتم با خونوادت موافق میشی، و میفهمی درست میگفتن و خدارو شکر میکنی که تو نوجونیت برای مسائلی مثل عشق به حرفت گوش ندادن

    • جعفر

      خیلی ممنون از اینکه به من روحی دادی

    • مهدی

      دوستان اینی که میگم نظر شخصی بندس......من نظرات دوستان و خوندم و چیزی که دیدم این بود که متاسفانه اکثرا این افراد عاشق پیشه بین 15 تا 20 سال سن دارن..و این سن در حال کاهش میبیاشد....من نمیخوام بگم عشق بده....اتفاقا خیلی هم خوبه و متعالی....ولی.....به زمانش،،به شرایطش و .......من واسم جای سواله اون دوستمون که خیلی کم سن و ساله میگه میخوام با طرفم ازدواج کنم.....به نظرم این اشتباهه محضه....اشتباه یک قرارداد اجتماعی که در اون طرفین مسوولیتهایی رو میپذیرند....ازدواج بچه بازی نیس....خرج داره....پول میخواد و مهمتر از همه شرایطش....همیشه میگن با همسان خودت ازدواج کن نه کسی که ظاهرا شبیهته......حالا به فرض این فرد 16 ساله پولداره ماشین داره و امکانات ولی معیار وصلی مهمتر از اینا اینه که به طرف مقابل بخوره و سازش داشته باشن....میخوام بگم که این جور عشق ها بدرد نمیخوره...و همش یه سری احساسات زودگذر عاطفیه.....یه استادی حرف خوبی میزد..انسان تو این سن عشق رو احساس میکنه ولی درکش نمیکنه.....خیلی مواظب باشین....چون همیشه اولش راحته اول این رابطه ها لذت بخشه و ادم احساس بزرگی بهش دست میده ولی به تدریج وابستگی ریشه میگیره و این ریشه قویتر میشه تا جاییکه این دونفر یک روز هم نمتونن همو نبینن و باید همو حتما ببینن و صد در صد این میتونه موجب افت تحصیلی..استرس درونی مستمر...وافسردگی و هزارو یک مرض دیگه بشه....پس چه بهتر انسان تو این سن جوونی و فعالیت با دوستان همجنس خودش بگرده و خوش بگذرونه چون دنیا دوروزه،،،،این سنا بگذره دیگه برنخواهد گشت و خوش بحال کسی که خاطرات خوبی از جوونیش تو ذهنش باشه و بگه من فلان کارک کردم و فلان چیزو تجربه کردم به جای این که بگه تو اون سنا وقتمو با غیر همجنسم سپری کردم و .....و بازگو کردن همینا انسانو رنج و عذاب روحی میده.....این یه نصیحت برادرانه از طرف من بودش......دیگه انسان انتخاب با خودشه ولی ولی ولی خوش به حال کسی که به سنش زندگی کنه یعنی به موقع تحصیل ....کار......فعالیت......تفریح......ودر نهایت ازدواج با شخص مناسب با انسان مناسب و در سن مناسب که در این صورت دیگه خیالتم راحته که تا اخر عمر با کسی که دوستش داری زندگی میکنی و لذت میبری به جای دوستیهای خیالی و زود گذر که اخرش هیچ سودی نداره.......انتخاب با شماس...

      پاسخ ها

      • بی نام

        عالی بود.... واقعا هیمنطوره

    • علیرضا

      سلام وخسته نباشید من یک عاشق 15ساله هستم من تا حالا به دو نفر عاشق شدم از شانسم اولیش که براش میمردم رفت یک شهر دیگه که دست رسی بهش امکان نداشت دومی بهم میگفت داداش بهش گفتم دوستت دارم هیچی نگفت رفت حالا بگذریم من روزی با امید خدا توبه کردم ولی حالا هم باز عاشقش هم دوومی رو میگم و میخوام بدونم کسی میدونه اگه عاشق واقعی باشی میتونی بهش نگاه کنی یا گناه هستش میخوام اینو بدونم دوستان سنم 15ساله میخوام عاشقش بمونم و در سن مناسب ازدواج کنم و من مثل یه ادم بزرگ همه چیو میفهمم پول. عشق. تفاوت........
      میخوام بگم که اگه کسی رو دوست دارید واسه شهوت.... دوسش نداشته باشین واسه عشق همسری بخواینش همین و به مراد دل خودتون برسین یا علی منتظر نظرتون درباره ای این مطلب هستم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        علیرضا جان همه بچه ها حتی ده ساله ها اگه ازشون بپرسی فکر میکنن بزرگ شدن و راجع به همه مسایل درک کاملی دارن،این احساس شما کاذبه و یک بزرگتر به راحتی میفهمه که سن شما همو پونزده هستش. صبر کنید و انرژی و فکرتون رو روی موفقیت و تحصیل و یادگیری متمرکز کنید،برای عشق همیشه فرصت هست

    • علیرضا

      سلام منتظر نظرهاتون هستم

    • misha

      آدم تو هر سنی که باشه عاشق میشه ولی خب باید زاویه ی دیدمون به عشق درست باشه وگرنه خودمون اذیت میشیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من دوازده سالمه نمیدونم این حرفا چیه که شما زدیم مگه تو سن بالا ازدواج نمی کنند من هیچوقت عاشق نشدم و نخواهم شد

    • میثم

      عشق بستگی به دیدگاه اون آدم داره سنش مهم نیست

      پاسخ ها

      • Mahdis

        آره وآقعا :)

    • faezeh

      دوستان عزیز هر چیزی زمانی داره مخصوصا عاشقی که سرتاسرزندگی رو فرامیگیره من خودمم سنم کم اما هیچوقت نزاشتم کسی قلب و ذهنم و درگیر خودش کنه سن نوجوونی فقط و فقط سن فراگرفتن علم و دانش بالاخره هرکس یه هدفی توی زندگیش داره نمیگم همش فراگرفتن دانش اما عشق نه چون فقط و فقط ذهنت و مشغول میکنه و از لحاظ روحی بهت اسیب میرسونه در سنین بالاتر میشه عاشق شد و عاشقی کرد اما هیچوقت نمیشه به عقب برگشت و از نو برای هدفت تلاش کرد یا حق

    • مهدیه

      عشق تو نوجوونی خریت محضه....بعدشم حیف نیست احساس پاک اون دوره و شور اشتیاق نوجوونیتون و ب ........بزنین واسه دوستیایی ک هیچی اخرش نیست فقط دردسره

      پاسخ ها

      • ....

        خیلی خوب گفتی

    • دريا

      من 14سالمه عاشق دکترم شدم اون زن داره و همينطور بچه هم داره من خيلی دوستش دارم واون خيلی مهربونه و خيلی بهم توجه ميکنه.چطور بفهمم اونم منو دوست داره يانه اصن اونکه زن و بچه داره ميتونه عاشق شه باز،منتظر نظرتون هستم دوستان

      پاسخ ها

      • مریم

        اگر یکی عاشق پدرت بشه و یه نظری مثل نظر خودت داشته باشه. ازش خوشت .
        میاد یا نه حالا دیگه ببین خودت چه جور آدمی هستی

      • Roya

        سلام عزیزم منم مثل تو ۱۴ سالم هست و عاشق دکترم شدم ولی اون نمیدونه باید بدی بهش بگی و عکس العمل ش را ببینی آرزو میکنم که بهش برسی❤❤❤❤❤

      • Mahdis

        ن رویا داری کاره اشتباهی میکنی ، این دوست داشتن اشتباس

    • معروف

      سلام .من تو دانشگاه از یه نفر خوشم اومده البته اون اولش بی اعتنایی میکرد نسبت به من ولی الان حس میکنم داره به من توجه میکنه نمیدونم چیکار کنم چون من قبلا یه تجربه بد داشتم یعنی یه نفرو دوست داشتم بعد نتونستم بهش بگم بعدش ازدواج کرد.الان تو همون وضیعت قبل گیر کردم .24 سالمه.چه جوری بهش بگم ؟

    • maryam

      فکر نمیکنم هیچ کدومتون از من سنش کمتر بوده زمانی که عاشق شده..من 13 سالم بود عاشقه یه پسری شدم تا 5 سالم باهم بودیم عاشق تره خودم وجود نداشت .....ولم کرد..هیچ عشقی ماندگار نیست الان 19سالمه 1 ساله میگذره از تموم شدنه رابطمون(که با بهونه ی الکی تمومش کرد)منم که غرورمو نخواستم بشکنم سمتش نرفتم ...دیگه نه من کاری به اون دارم نه اون کاری به من داره مثله دوتا غریبه.ولی کلا خواستم بگم که درسه عبرت بشه

    • علی

      سلام خسته نباشیدمن ی پسر 17 سالم ک با هر قشری از ادما بودم در جامعه ب نظر من هر پسری یا دختریا نمیشه باهم مقایسه کرد یکی ی افکار داره یکی ی افکار دیگه یکی ی هدف داره یکی دیگه ی هدف دیگه پ لطفا با نظر خودتون بقیه را نا امید نکنین اگه عشق واقعی باشه مطمئن باش اگر قسمت باشه ب هم میرسن توجه کنین از سن بلوغ ب بالا هرفردی هم میتونه عاشق بشه هم زندگی تشکیل بده ولی در این زمونه ب نظر من نمیشه از 18 سالگی ب پایین زندگی تشکیل داد چون باعث اذیت میشه هرگی واسش ی حرفی در میاره پ عشق را نه ولی زندگی ی زمانی داره پ درس و با فکر تصمیم بگیرید لطفا ممنونم از همتون بابت نظراتون

    • مینو

      سلام دوستان 19سالمه ودانشجوی پرستاری دانشگاه اصفهانم من ازیکی ازاطرافیانم حدودایکسال خوشم میومد البته اونم بهم کم توجه نبود؛منم بهش پیام دادم وبهش گفتم ازت خوشم اومده والان کلی روزهای خوب روباهم میگذرونیم.

    • مینو

      درضمن من اولین بارم بود که به خودم اجازه دادم بخوام بایه پسردوست بشم وبهش ابرازاحساس کنم تاالان همه فکرم دانشگاهم بود وبعدازاینکه بهش گفتم اونم خیلی خوشحال شدوگفت فکرمیکرده من بهش جواب منفی میدادم اخه تقصیرخودم بودمن جوری رفتارمیکردم که اون بی خیال بشه امابعدش پشیمون شدم وخودم دست به کارشدم.اون یه پسر کرمانشاهیه ومن واقعادوسش دارم♡

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احتمالا تا الان که سال نود هفته متوجه اشتباهت شدی مینو جان

      • ali kermanshah

        یعنی چه شانسی داری تو دختر

    • پرهام

      من که تاحالا عاشق نشدم اصلا احساس ندارم امیدوارم در اینده به مشکل نخورم خیلی دوس دارم با یه دختر رابطه برقرار کنم اما نمیتونم تظاهر کنم که دوسش دارم شایدم هنوز کسی نتونسته توجهمو جلب کنه به هر حالا امیدوارم شما به ارزوتون برسین

    • شمیم

      به نظرمنکه عشق های امروز همش یایکطرفس یااینکه بعدش یه خیانتی شکل میگیره منکه به شخصه تجربه خوبی ندارم پسرهافقط ازدوستی یه هدف دارن اونم اسیب رسوندن به دختراس اگه واقعاعاشق طرفن برن خاستگاریش!

    • mohammad1167

      اینکه عشق سن و سال نمیشناسه درست
      ولی خداییش عاشق شدن تو دوران مدرسه آدم رو داغون میکنه
      از همه چیز آدم میونه نه درس میخونه نه زندگی میکنه
      حداقل بگیم زمان دانشگاه بهتره
      اونموقع آدم چشمش بیشتر باز میشه
      اگه تونستی اونموقع هنوزم بگی عاشقشی و هیچکس به چشمت نیاد
      میشه گفت عاشقی
      من خودم عاشقم عاشق دختری شدم دوسش دارم همونطور که اون دوسم داره اونقدری نیست که باهمیم ولی هم دیگرو درک میکنیم تو هر حالت
      دعا کنید بهم برسیم
      دارم کار میکنم پول پس انداز کنم تا وقتی بتونم از درس پول در بیارم

    • شمیم

      آفرین به شما واقعاخوشم اومد
      انشالله که به عشقتون برسید...

    • raha

      به نظر من عشق اصلا سن و سال نمیشناسه همون طور که یه مرد 60 ساله عاشق میشه یه دختر 14 یا 15 ساله هم عاشق میشه .
      من خودم 14 سالمه و عاشق یه پسری شدم و بدون در نظر گرفتن غرورم خیلی طبیعی بهش گفتم و متوجه شدم که اونم منو دوست داره و الان حدود 8 ماه که با هم دوستیم و هیچ مشکلی هم نیست به نظرم آدم وقتی عاشق میشه خیلی بهتره که رک و راست بره به طرفش بگه و حتی یک در صدم به غرورش فکر نکنه.
      مرسی وقت گذاشتین بای

    • سارا

      بعضی وقتها آدم یه رفتارهایی روازطرفش میبینه که واقعاااااواسه خودش متاسف میشه من حتی یکبارهم باپسری ک اینقددوسش داشتم وبش گفتم بیرون نرفتم اماازهمون اول معلوم بودزیااادی سرش شلوغه وکلابیخیال هم شدیم چون من تاحالاباکسی نبودم این اولین بارم بوداماکلاازعاشقی منصرف شدم الان واقعاداغونم من19سالمه واون24امااصلادرکی ازاحساسم نداشت فقط به یه چیزفکرمیکردمتاسفانه.....امیدوارم هیچوقت عاشق نشم

    • ایلیا

      سلام من ۱۴ سالمه و عاشق دختر عمم شدم!
      شاید بگین این دیگه خیلی زوده که عاشق بشه
      ولی اتفاقیه که افتاده نمیتونم از فکرش بیرون بیام هر وقت هم تو مجلس یا مهمونی چیزی میبینمش از خود بیخود میشم
      بعضی وقتا هم یه حرکاتی واسه خودنمایی انجام میدم
      به طوری که یه بار الکی با یکی از فامیلا دعوا کردم و حسابی کتکش زدم دست خودم نبود
      بعضی وقتا هم اون انقدر بهم خیره میشه و لبخند میزنه که منم مغرور میشم و محل بهش نمیزارم و قیافه میگیرم
      همیشه هم وقتی میریم جایی که اونا هم هستن بهترین لباسامو میپوشم و حتما میرم حموم
      خلاصه جلوش دیوونه بازی زیاد درمیارم
      ولی مشکل من یه چیز دیگست!!!
      مشکلم اینه که برادر فاطیما همون دخترعمم که عاشقش شدم به تازگی ازدواج کرده و در اون خانواده ای که باهاش وصلت کردن پسری هست که خیلی سعی میکنه به فاطیما نزدیک بشه
      و اینم بگم که خانواده هاشون زیاد با هم رفت و آمد میکنن
      و اینا منو خیلی ناراحت و عصبی میکنه
      تا حدی که بعضی وقتا گوشه گیر میشم و هرروز دارم بیشتر حرس میخورم و اینم فهمیدم که پسره به فاطیما علاقه داره
      الان تکلیف من چیه خیلی اذیتم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بهترین کار اینه که به خودش بگی

    • ایلیا

      سلام من ۱۴ سالمه و عاشق دختر عمم شدم!
      شاید بگین این دیگه خیلی زوده که عاشق بشه
      ولی اتفاقیه که افتاده نمیتونم از فکرش بیرون بیام هر وقت هم تو مجلس یا مهمونی چیزی میبینمش از خود بیخود میشم
      بعضی وقتا هم یه حرکاتی واسه خودنمایی انجام میدم
      به طوری که یه بار الکی با یکی از فامیلا دعوا کردم و حسابی کتکش زدم دست خودم نبود
      بعضی وقتا هم اون انقدر بهم خیره میشه و لبخند میزنه که منم مغرور میشم و محل بهش نمیزارم و قیافه میگیرم
      همیشه هم وقتی میریم جایی که اونا هم هستن بهترین لباسامو میپوشم و حتما میرم حموم
      خلاصه جلوش دیوونه بازی زیاد درمیارم
      ولی مشکل من یه چیز دیگست!!!
      مشکلم اینه که برادر فاطیما همون دخترعمم که عاشقش شدم به تازگی ازدواج کرده و در اون خانواده ای که باهاش وصلت کردن پسری هست که خیلی سعی میکنه به فاطیما نزدیک بشه
      و اینم بگم که خانواده هاشون زیاد با هم رفت و آمد میکنن
      و اینا منو خیلی ناراحت و عصبی میکنه
      تا حدی که بعضی وقتا گوشه گیر میشم و هرروز دارم بیشتر حرس میخورم و اینم فهمیدم که پسره به فاطیما علاقه داره
      الان تکلیف من چیه خیلی اذیتم

    • مهتا

      اقاایلیا من اگه جای شمااصلاااا خودمادرگیرفکرهای بیخود نمیکردم شمامطمئن باش اگه دخترعمت واقعادوست داشته باشه تحت هرشرایطی سمت کسی نمیره اگه هم دیدی رفت که چه بهتر یعنی اصلاواسش مهم نبودی.من خودم دخترم19سالمه بایه نفربه هم علاقمندشدیم24سالشه تاالان خاستگارهای بهترازاونم داشتم امامن واقعافقط به اون علاقه دارم الان هم یک ماهی میشه نامزدیم...
      شماهم امیدت ب خدا اگه قسمت باشه ماااال خودته؛اگه هم نباشه که دیگه دست تونیست...

    • ارین

      سلام دوستان من تمام نظرات رو خوندم من 12سالم هست و واقعا از ته قلبم عاشق یه دختری شدم مدرسه ی دخترا جفت مدرسه ی ما هست و هر روز میبینمش(در ضمن عشقمم هم از روی هوس بازی نیست)خب من دیونشم خونشون هم یاد گرفتم و هر روز کنار پارک رو به روی خونشون میرفتم از اونجا چشمک زدن و دست تکون دادن و.... بوده بنظرم هر دومون همدیگر رو دوست داریم ولی سر کلاس وقتی داشتم براش نامه مینوشتم تو اوج عاشقی معلم برگمو گرفت داد به مدیر و ... زندگیم هر روز گریه و زاری سوختن از ته دل و بازم گریه بعضی موقه ها بعضی از دوستام رو میفرستم خبرشو بهم بده خلاصه هر روز دارم می سوزم دلم میخواد برم دم در خونشون بببینمش چون وقتی نبینمی دلم می سوزه ولی اگه کسی منو ببینه فاتحه ی من خوندس من سنم از شما کمتره اگه فکری دارین بگین ممنون

    • سها

      عزیزم نظر منابخوای میگم تواین سنی که هستی طبیعیه پیش بیاد البته هرچندمیگی ازروی هوس نیست امااخرش بعدیه مدتی ادم ازطرف دلسردمیشه البته بستگی ب دوطرف داره شایداونم اونقدری دوست داشته باشه ک دوام داشته باشه اماخب تویه شرایط مناسب که همه چیزعالیه بروبهش بگومن بهت علاقه پیداکردم ونظرت چیه ی مدتی درارتباط باشیم تاشناخت پیداکنیم اونوقت دیگه بستگی ب اون داره....
      ولی خب درکل سنتونم کمه مواظب باشید تصمیم درست بگیرید
      موفق باشید.

    • شراره

      من ٣٣ سالمه، ديگه عاشق نميشم، از اين موضوع خيلي ناراحتم، چون بدون عشق واقعا زندگي قشنگ نيست، الان با يكي دوستم، ولي اصلا نميدونم چقدر دوستش دارم ولي ميدونم عاشقش نيستم، خيلي دلم ميخواد عاشقش باشم ولي هيچ راهي نميبينم، چون عشق رابطه آدمو زيبا تر مي كنه و لذتشو بالاتر ميبرد. اگر ايده اي داريد كمكم كنيد ممنون ميشم.

    • رزیتا

      شراره جون اگه فکرمیکنی نمیتونی باطرفت کناربیایی بهتره رهاش کنی البته بعدازاینکه مطمئن شد

    • لاوین

      من جدیدا بایه نفرتودانشگاه اشناشدم خودم دندونپزشکی میخونم امااون اتاق عمل میخونه نمیدونم چراحس میکنم شایدبعدا یه نفرحداقل هم سطح خودم پیدامیکردم اماازطرفی بهش علاقه دارم واقعاگیج شدم!

    • رومینا

      سلام من دختری 17 ساله هستم یک سالی هست که به طور جدی عاشق پسرعمم شدم اون 24 سالشه و درسشم تموم کرده و مهندسی صنایع داره خیلی زرنگه و اینکه تا اردیبهشت مثل اینکه سربازیش تموم میشه البته سرباز معلمه خانواده کاملا فرهنگی داره من اولا فکر میکردم یه حس زودگذره ولی اینطور نیست جالبه چهره زیاد عالی هم نداره ولی احساس میکنم کنارش خوشبختم کمکم کنین و نظر بدین من نظرهمرو خوندم به نظرم برای همه شما بهتره باکسی که واقعا عاشقشین ازدواج کنین وگرنه زندگی خوب نمیتونین درست کنین لطفا جوابمو بدین

    • ماریا

      من خودم20سالمه ودقیقاشرایط شماروداشتم ازیه نفرتوفامیل خوشم میومد والبته همسن بودیم توی هرمهمونی یاجایی ک همدیگرومیدیدیم من رفتارکاملاعادی باش داشتم امااون توجه میکردجوری ک بفهمه ازش بدم نمیاد تااینکه من فهمیدم قصدش ازدواجه وباخانوادش درمیون گذاشت والان چندماهه نامزدیم حتی بااینکه رشته داروسازی اصفهان هم قبول شدومن پرستاری امااین مانع نشدکه بخوابیخیال بشه.ب نظرمن اگ دوست داشته باشه به خانوادش میگه فقط حواست باشه توجوری رفتارنکنی ک نظرش درموردت عوض بشه فقط درحدی باشه ک بدونه ازش بدت نمیاداماابرازعلاقه نکن من خودمم همینکاروکردم توکلت بخدا

    • سعید

      من پانزده سالمه و نزدیک به دو ساله که عاشق دختری هم سن خودم شدم . عشقمم بسیار قویه . به طوری که دیگه نمی تونم فراموشش کنم و او را برای زندگی میخوام . شرایط مالی و تحصیلی خوبی هم دارم . اگه میشه راهنماییم کنین که کاری که کردم چه پیامدی دارد یا الآن چه کار کنم . ممنون ...

    • روژین

      ب نظر من هیچچچچچچوقت نزارین طرفتون بفهمه ک بهش علاقه دارید90%ادم ها ب خودشون غره میشن وراحت ترکت میکنن حتی رفتارشون ازقبل باهاتون بدترمیشه...من ی دختره20ساله ام ازیه پسر24ساله ک ازاطرافیان بودبهش فهموندم ک دوسش دارم اماباورتون میشه خیلللی بی اعتنایی کردددصورتی ک من ازهمه لحاظ شرایطم بهترازاون بودچه تحصیلات چه قیافه چه خانواده اماوقتی فهمیدراحت بهم پشت کرد....توروخدانزارید بفهمههههههه

    • بیتا

      من بانظر روژین موافقم هیچوقت نبایدطرفتون بفهمه بخصوص اگه پسرباشه بازم دخترابهترن اگ بفهمن ی پسربشون علاقه داره تازه بش علاقمندمیشن اماپسراحتی میتونن سو استفاده کنن ازیه احساس پاک...!!!!

    • مهدی عاشق دیونه هانیه

      سلام به همه عاشقای خوب عزیزانم عاشق شدید عاشق بمونیدیکدیگرروکاملابشناسید برای هم جون بدین هموخوشحال کنیدبرای هم جذاب باشید پاک باشیدبه توکل برخدا ازخداهم کمک بگیرین ایشالله بهم دیگه میرسید وحس شیرین خوشبختی رودرکنارعشق پاکتون تجربه میکنید

      من مهدی ام ۱۸سالمه نیمه گمشدموپیداکردم هانیه همسن خودمه هیچ چیزی ازهم پنهون نکردیم دروغ نگفتیم سردرفتارنکردیم خداروشکررابطه محکم قوی استواری داریم فقط برامون دعا کنیدبه امیدخدا بهم برسیم. عشق ارتباط داشتن قبل ازمحرم شدن مث صحبت کردن خندیدن گناه ولی خداهم میدونه بدون هم نمیتونیم خداروشکرعاشق همیم نه برای هوس بلکه برای زندگی وخوشبختی کنارهم .مسیپارمتون دست خدا دوستون دارم التماس دعا ...

      پاسخ ها

      • Muzhgan

        عشقتون پایدار انشاالله خوشبخت باشین تو زندگی تون

    • بدون نام

      من عاشق ینفر بودم و همه به من می خندیدن ولی یه روز خاستم خو کشی کنم که نجاتم دادوبعد اومد برای خاستگاری ومن سریع قبول کرم ....ادم برای عشقش بایدهر کاری کنه تا بهش برسه♥♥♥

    • محمد

      سلام من همه‌ی نظرات رو خوندم
      الان من دانشجو هستم
      سال اولمه
      منم عاشق شدم

    • غلام حسین

      من عاش شدم اون کسی را که دوستش دارم چجوری ازش بگم دوستش دارم

    • عطا

      سلام من با این مطلب کاملا عوض شدم من یه دختری رو دوس داشتم که تو یه کشور دیگه ای بود البته باهاش در ارتباطم ولی وقتی فهمیدم که عاشق کس دیگه است کلا داغون شدم اصلا درس زندگی به باد رفته در ضمن اینو بگم که ۱۷ سالمه واسه همین که خودمو نبازم و روحیه ام از بین نره خودمو جمع کردم و میخوام فراموشش کنم البته اینو بگم که یک نصیحت دوستانه است اما سعی کنید تا دانشگاه عاشق نشوید که زندگی تون به باد میره چون تنهایی که میکشید خیلی سخته هرکسی هم تو این سنه و همچین مشکلی داره بیاد براش حرف هایی بگم تا بتونه خودشو جمع کنه اینو در نظر داشته باشید که زندگی شما وابسته به یه دختر نیست و هنوز سال ها و عمر زیادی برای عاشق شدن هست
      ببخشید که طولانی شد

    • آرام

      من 15 سالمه و پسری رو دیدم ک همیشه تو روياهام آرزو میکردم ی پسر قد بلند بور چشم آبی خوش تیپ و همه چی تموم (البته خودمم خوشگلم) من تو اولین نگاه ماتم زد من تو هايپر مارکت دیدمش و الان نمی شناسمش نمیدونم اسمش چیه هیچی هیچی نميدووووونم کی اتفاقی ميبينمش تورو خدا کمکم کنید چیکار کنم از من بدبخت ترم مگه هست

    • بدون نام

      سلام من همه‌ی نظرات رو خوندم
      منم عاشق شدم
      دانشجو هستم
      ولی چون کسیو خیلی دوست دارم...
      اگر کسی واقعا عاشق باشه همه‌چیز رو برای عشقش فدا میکنه
      چون شرایط من برای ازدواج مناسب نیست نمی‌خوام اونو هم ناراحت کنم
      حتی اگر اون کس دیگه ‌ای رو دوست داشته باشه چون دوستش دارم

    • مصطفی

      فکر کنم11 سالم بود که عاشق دخترعمم شدم اما اون نمیدونست 2 سال از من کوچیکتر بود 19 سالم بود بهش گفتم و اونم پذیرفت و قبل از سربازیم بین خودمون قرار ازدواج گذاشتیم تا وقتی من 25 سالم بشه الان 24 سالم هست و اون پارسال ازدواج کرد چون دوسش داشتم ساکت موندم و فقط براش آرزوی خوشبختی کردم
      حیف

    • Nargess

      سلام
      من یک دختر 15 ساله هستم که عاشق شدم..ولی اشتباه کردم.چون لیاقت نداشت
      خیلی پشیمونم از اینکه با دلم بد کردم چون هم اونو از دست دادم و هم اعتماد خانوادم ک فهمیدم رو کدوم قله ایستادم
      خیلی واسه خودم متاسفم..

    • النا

      سلام!
      من يه دختر ١٦سالم!
      من،علاقه ي خيلي شديدي به يه پسر دارم!
      ميدونم الان همتون به محض اينكه ببيند ١٦سالمه ميگيد خيلي كوچيكه و اين احساساتش زود گذره!
      همه همينو بهم ميگن و هيچكس به چيزاي ديگه و حرفاي من توجه نميكنه!
      من الان ١٠ماهه كه اون پسر رو ميشناسم!اولش رابطمون مثل دوتا خواهر و برادر بود،به هيچي فكر نميكرديم نه من و نه اون.
      گذشت تا بهم وابسطه شديم،اون وابستگي بيشتر شد،و در نهايت خيلي خيلي زياد شد و تبديل به يه علاقه شد،نميگم عاشق شدم چون....
      ولي فكر نكنم اين علاقه چيزي كم از عشق داشته باشه.
      من و اون وقتي فهميديم همو ميخوايم و علاقه ي بينمون اينقد زياد شده،دقيقا همون موقع مشكلات شروع شدن.
      خيلي مشكلات پيش اومد و در اخر هم من بهش گفتم ميرم و از جدا ميشم.موقع جدايي دوتامون گريه ميكرديم،من داغون،اون داغون...
      گذشت
      اولش با اين منطق كه از يادم ميره و فراموشش ميكنم خودمو اروم كردم،نشد.
      الان دوماه از اون جريان ميگذره و يه لحظه از ذهنم من بيرون نرفته بخدا دروغ نميگم حتي يه لحظه هم بيرون نرفته هر شب زل ميزنم به عكسشو بي اختيار گريه ميكنم.
      تا ديروز ازش خبري نداشتم الان از طريق يكي از اشناهاش فهميدم كه حال اونم بهتر از من نيست،فهميدم كه اونم خودشو حبس كرده تو خونه و ...
      اون فقط١٨سالشه و من ١٦سال
      ميخوام بدونم اگر ميگن اين احساس زودگذره چرا از بين نميره؟!چرا نه من و نه اون يكم از اتيشمون توي اين دوماه كم نشده؟!
      يني اين عشق واقعيه؟!
      خيلي سردرگمم
      دلم ميخواد بهش زنگ بزنم و باهاش حرف بزنم و بگم كه بدون اون چي بهم ميگذره!
      ولي ميترسم
      از جدايي دوباره
      از اينكه واقعا اين حس عشق نباشه
      ميترسم
      كسيو ندارم كه باهاش حرف بزنم
      هيچكسو
      همه ي دوستامم از دست دادم چون مدرسم عوض شده
      خواهرم ندارم.
      تروخدا شماهايي كه بزرگتريد كمكم كنيد،راهنمايي كنيد ،بگيد من چيكار كنم؟ اين زندگي كه همش پر از فكر اونه رو تحمل كنم؟ يا برگردم و پيشش بمونم و تا تهش بريم؟!
      كمكم كنيد
      ممنونم

    • eli

      من ١٦سالمه و يه پسر ١٨ساله رو به شدت دوست دارم!
      اما دوتامون از اين ميترسيم كه اين حسا زود گذر باشه
      كسي كه تجربه داره ميشه كمكم كنه؟!

    • یه دختر

      البته این نظر منه من 14 سالمه بیشتره دخترای فامیلمون همه دوس پسر دارن و به منم میگن تو چرا نداری ؟ راستش جولوی خودمو میگیرم هرچند یه نفرو دوس دارم ولی عاشقش نیستم چون میترسم این عاشقی یه طرفه بشه و از درد بسوزم یا اینکه اون طرف منو ول کنه و بره با یکی دیگه اون موقع من خودکشی میکنم به قول بابام به پسرا اعتمادی نیس البته همه نه بعضیا مثلا پسر عموم یکی از بهترین پسرایی که دختر عموم شانس اورده باهاش باشه یه وقت سوء تفاهم نشه بخاطر همین از خدا میخوام عاشق کسی نشم یا اگه بشم اول اون طرف عاشقم بشه بابامم همیشه میگه اول باید دو طرف هم دیگه رو دوس داشته باشن و وقتی که وارد زندگی مشترک شدن عاشق هم باشن اینجوری زندگی پایدار میشه ولی وقتی اول عشق باشه و بعدش دوس داشتن کم کم این احساس فروکش میشه و البته من با حرف بابام موافقم شما رو نمیدونم ولی واقعا عاشقی سن نمیشناسه یه حسه که در اون طرف بوجود میاد راستش کی خوشش نمیاد دوست جنس مخالف داشته باشه ولی اول بخاطر خدا و بعدش خانوادم و بعدش بخاطر درسام این کارو نمیکنم راستش خونوادم بفهمن ازم ناامید میشن خوب هر کسی یه ماجرایی داره ایشالا همه به ارزوهاتون برسید

    • یه دختر

      وای الان که میبینم کشورمون پر از نوجونا و جوونای عاشقه ولی پدرومادرا درک نمیکنن البته بعضیا هم درک میکنن مثه مادر و پدر دوستم خوب بگذریم عشق فراموشش خیلی خیلی سخته مخصوصا عشقه اول اون که هیچ وقت یادت نمیره ولی اگه عاشق شدین برای اینکه اون طرفو از دست ندید برید بهش بگید حتی اگرم شده غرورتونو بشکنید اینجوری عشقتون پیشتون میمونه ولی اگه اون طرفم خودش نخواست اون دیگه بحثه جداست

    • محمد

      من در سن ۱۶ سالگی عاشق شدم وبه شدت دیوانه ی یکی از آشناهامون شدم برای دوستی راهنمایی کنید

    • علی

      من دوست دارم عاشق بشم اما نمیدونم با دختر چگونه رابطه بر قرار کنم میترسم خانوادم دعوام کنم من چهارده ساله هم هستم لطفا کمکم کنید.

    • یه نفر

      من که عشق و عاشقی واقعی رو تجربه نکردم.اما بنظرم عاشقی های زیر 18سال بیشتر یه حس تند و تیز و زودگذره که وقتی بزرگ شدی برات خنده دار میشه.من17سالمه،مثلا عاشق یکی بودم.اما اون حتی از وجود من خبر نداشت توی این دنیا،الان که17سالمه کم کم دارم اشتباهم رو متوجه میشم.یه جورایی بهش میخندم.شاید هم من اینجوری بوده برام و شما دوستانی که ادعای عاشقی دارین،واقعا عاشق باشین،اما بنظرم حتی در صورت مهیا بودن همه چیز،زیر18سال اقدام به ازدواج نکنید.بهرحال امیدوارم این حس های تند و تیز بچگانه رو با عشق قاطی نکنید و اگر واقعا عاشقین،خدا کمک کنه که بهم برسین.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باحرفات موافقم اشتباهی منفی دادم

    • ندا

      من 13 سالمه عاشق یه پسر 19ساله شدم خیلی هم دوسش دارم ولی پسره میگه که میخوادبره باهام نمی مونه چیکار کنم کمکم کنید لطفأ

    • Sheyda

      ببخشید من ۱۶ ساله و میدونم که تجربه ی کافی رو برای عاشق شدن ندارم ولی تو ی اینیستاگرام یک پسر۱۴ ساله از آمریکا عاشق من شده من بهش گفتم که درمورد احساسات خودم مطمئن نیستم و نمیدونم که واقعا دوستش دارم یا نه
      ولی هر وقت که بهم میگه که دوستم داره احساس میکنم یه جوری میشم البته خودش گفت که درک میکنم از این که من درمورد احساساتم مطمئن نیستم و مشکل اینجاست که من حس میکنم بهتر که بخیال عشق بشم و فقط با اون دوست باشم راهنمایی شما چیه؟

    • Sheyda

      فقط خواستم بگم که لطفا من رو بخاطر اینکه کسی از آمریکا به من دل باخته قضاوت نکنید

    • Sheyda

      ولش کنید دیگه تو رابطه نیستم با این حال از سایتتون خیلی ممنونم

    • حسام فاطمی

      سلام
      من عشقای زیادی داشتم و با هرکدومشون تقریبا چند ماهی بودم بعد ولشون کردم همشونم با گریه رفتن و نفرینم کردن که اواخر نفرین یکیشون گرفت و تصادف کردم خدا بهم رحم کرد 4 روز بیمارستان بستری بودم و اینجا یه خواهش از پسرا دارم با دل کوچیک و مهربون دخترا بازی نکنید.خواهش میکنم.الانم 24 سالمه یه دختر عمو دارم 14 سالشه عمو میگه بیا جلو »مردونه تا بهت بدمش دختر عمومم خیلی دوسم داره نمیدونم الان چکار کنم میترسم………..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چهارده ساب؟شوخی میکنی پسر؟ یه دختر چهارده ساله چه درکی از زندگی داره؟ یه درصدم احتمالش نیست بتونه تو راه پر پیچ و خم زندگی همراه و شریک مناسبی واسه آدم باشه

    • صادق

      منم برعکس شما که سنتون پایینه۳۱سالمه. تازه فیلم یاد هندوستان کرده قبلا مسخرم میومدحرف عشق وعاشقی می شنیدم الان بیچارم کرده مخصوصا اینکه عشقم اول دلبری رو شروع کرد خانواده مخالفم. امان از این خانواده ها. تا سنتون پازینه عاشق بشیم تو این سن من ریسکه ممکنه قضیه مورچه و چای خشک بشه

    • حسام فاطمی

      سلام
      لطف کنید اگه میتونید کمکم کنید حتما را راهنمایم کنید...

    • یه دختر

      خطاب به آقای حسام فاطمی به نظر من دختر عموتون 14 سالشه خیلی کمه حداقل 18 سالش بشه چون واستون مثه خواهر میمونه و چطوری باید بچه نگهداره غذا سه بار در روز درست کنه تحصیل هم باید به شما هم که باید توجع کنه بنظرم چون من خودم 15 سالمه اصلا توان خونه داری یو.... ندارم حالا دقیق نمیدونم دختر عموتون دوس داره با شما ازدواج کنه یا نه و اینکه ممکنه زود خسته بشه و این باعث میشه که دچار اختلاف بشید به نظر من مشاوره بگیرید و صبر کنید بهتره چون باید تا اخر عمرتون با زنتون باشید نمیشه که هر روز با یکی باشید به نظرم اول خوب فکر کنید با خانواده و مخصوصا مشاور مشورت کنید سپس تصمیم بگیرید که اینکار و انجام بدید یا نه

    • حسام فاطمی

      یه دختر
      واقعا ممنون مشاور که حتما ولی من یه مشکل دیگه برام پیش اومده اینه که از بس با افراد مختلف معاشرت کردم (جنس مونث) الان واقعا نمیتونم به هرکسی اعتماد کنم دختر عمومم چون میشناسمش و باش بودم میدونم واقعا پاکه برا ازواج روش فکر میکنم ولی به قول شما اونم از لحاظ سنی مشکلات خواص خودشو داره...........

    • یه دختر

      درسته چون من دوستم 16 سالشه تو 15 ازدودج کرداول با اصرار زیاد بابا شو به زور راضی کرد و با پسری که 20 سالش بود ازدواج کرد و گف به من برای اینکه زندگیش خوب باشه درس و رها کرد منم اینقد نصیحتش کردم که باهام قهر کرد ولی بعد از یه سال بهم پیام داد که بیچاره شده و شوهرش خیلی بهش گیر میده ولی شانس اورده که اون پسره به زور ازش بچه نخواسته الانم رفتن پیش مشاور و خدا رک شکر دوباره به زندگی برگشتن چون تو این سن یه دختر 15 ساله چطوری میتونه 9 ماه یه بچه رو حمل کنه احتمال 80 % که هم مادر بمیره و هم بچه تو این سن زیاده مگه معجزه بشه که هر دو سالم باشن خلاصه اول مشورت بگیرید و باید یادتون باشه وقتی ازدواج کردید با دختر عموتون، نباید عوضش کنید و با یه دختر دیگه باشید باید به همین بچسبید و از خود دختر عموتون بپرسید که واقعا تحمل زندگی و داره میتونه سختی هاشو تحمل کنه ببخشید یه سوال دارم اینکه دختر عموتون میدونه شما قبلا با دخترای دیگه بودید یا نه ببخشید میپرسم اگه مایلید جواب بدید

    • حسام فاطمی

      یه دختر
      آره دختر عموم میدونه ولی نه همه رابطه هامو فقط دوتاش رو میدونه که اونم فکر میکنه یه رابطه سرسری بوده ولی واقعا من همه کاری کردم اولش خدا بهم رحم کنه دوم اینکه آخر عاقبت کارام به خیر بشه ولی الان خدایش با کسی نیستم فقط دختر عموم که اونم از همین الان یه مشکلی که باش دارم اینه از رابطه قبل از اینکه با هم رسمی بشیم بدش میاد بخاطر همین کمی نسبت بهش سرد شدم .فکر میکنم بخاطر بچگیشه و از طرفی بخاطر چیز دیگه که میترسم اینه که میگم نکنه عشقی که الان بهم داره فقط یه حس بچگانست فردا به مشکل بخورم.

    • حسام فاطمی

      یه دختر
      البته من بچه دوست ندارم البته الان ولی خودش تمایل شدیدی به بچه داره

    • یه دختر

      خوب خوبه مبارکه اگه هر دوتون مایلید اینکارو انجام بدید ایشالا به پای هم پیر بشید

    • یه دختر

      ممنون که جواب دادید چون شاید اگه دختر عموتون بفهمه که رابطه داشتید ازتون دلسرد بشه و ممکنه بعدا دخترایی که باهاشون رابطه داشید ازتون انتقام بگیرن البته شاید ولی اگه بچه که داشته باشید زندگیتون بانشاط تر میشه و ثباتشم بیشتر میشه همون دوستم الان بارداره یه ماهه من شدم خاله خخ خیلی خوش حالم خدا رو شکر شوهرش اذیتش نمیکنه خدا خودش کمک میکنه موفق باشید

    • حسام فاطمی

      یه دختر
      مر30 از شما بابت راهنماییاتون
      ان شاء الله عروسی خودتون

    • حسام فاطمی

      فقط یه سوال دیگه خدایش صادقانه راهنماییم کنید اینه که دختر عموم که قراره باش ازدواج کنم باهام خیلی خوبه تو جمع ولی تا یه جای که خلوته و مناسبه که پیش هم باشیم میترسه و دست پاچه میشه و سریع ازم دور میشه مثل امروز دقیقا که اومده بود به زن داداشم سربزنه اومد تو تا فهمید من تنهام سریع دسته پاچه شد و خونمونو ترک کرد حرفارو اشتباهی میگفت بنظرتون علت چیه مال بچگیشه یا از من بدش میاد که دوست نداره تنها باشیم
      تشکر فراوان که جواب میدین........

    • یه دختر

      دوباره سلام آقای فاطمی نه این طبیعیه حتی خوده من وقتی با پسر عموم یا هر کس دیگه ای تنها هستم که تاحالا پیش نیومده دستپاچه میشم و میترسم و ببخشید اینو میگم شاید بخاطر اینه که دختر عموتون میدونه شما با دخترای دیگه بودید میترسه یه بلایی سرش بیارید ببخشید اینو میگم چون منم یه دخترم میفهمم شاید دلیلش این باشه وگرنه اون که عاشق شماست دلیلی نداره وقتی تنها هستید از شما خوشتون نیاد بهنظرم همینه دلیلش خوب بالاخره یه دختره و میخواد ازدواج کنه میترسه طبیعیه بد به دلتون راه ندید حتی خوده من ی پسر از فامیلامون هست که زیادی نگام میکنه وقتی میریم خونشون تمام نگاش فقد به منه و منم بدم میاد و میترسم و.... ولی کلا طبیعیه نگران نباشید

    • حسام فاطمی

      سلام
      مر30 واقعا کمکم کردی چون داشتم سرد میشدم نسبت بهش...
      شما خیلی بلدین..............

    • یه دختر

      خواهش میکنم شما جای برادرمین . همه ی اینا تجربه های منه که از اطرافیانم کسب کردم و برام درس عبرت شده خوش حال میشم کمک کنم انشاءالله خوش بخت بشید

    • یه دختر

      و اینکه یه دختر یا پسر 14 ساله اگه واقعا عاشق باشه حس بچگونه نیس یادمه وقتی 11 سالم بود خوشم از همکلاسیم اومد ولی به یه هفته نکشید یادم رفت اون حس بچگانس ولی الان واقعا 6 ساله که خوشم از یه نفر میاد و مطمئنم که حس بچگونه نیس وگرنه تو طول این 6 سال از یادم میرف مطمئن باشید عاشقتونه دختر عموتون

    • Linda

      منم عاشق شدم ولی ظاهرا طرف دوسم نداره):

    • حسام فاطمی

      یه دختر
      دیروز بهش گفتم اگه واقعا منو دوست نداری یا بهم اعتماد نداری بگو تا همینجا تمومش کنیم اینقدر گریه کرد که پیش عموم و زن عمو آبروم رف

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این خودش نشان دهنده اینکه که خیلی بچست و به بلوغ ذهنی نرسیده هنوز. یه ده سال دیگه میشینه میزنه تو سرش که چرا وقتی بچه بودم راهنماییم نکردین که زود ازدواج نکنم

    • یه دختر

      خب چرا بهش اینجوری گفتید گفتم که خیلی دوستون داره و بخاطر شما گریه کرده خیالتون راحت باشه اگه واقعت یه حس معمولی بود خب گریه نمیکرد و میگفت باشه تمومش کنیم پس شما رو دوس داره شما هم انقدر اذیتش نکنید گناه داره دختر عموتون چون 14 سالشه همه چیو میفهمه پس خودش انتخاب کرده که با شما باشه

    • سارنیا

      سلام من 13 سالمه عاشق یه پسر 19 ساله شدم ولی اون دوسم نداره همه بهم میگن عشقت واقعی نیست خوسه ولی خودم فک می کنم واقعیه این 4 ماهه که عاشقش شدم. وقتی میبینمش گریه می کنم واقعأ نمی تونم بدون اون زندگی کنم انقد بهش فک می کنم که دیگه نزدیکه دیونه بشم بهش پیام میدم جواب پیامامو نمی ده ولی دفعه اخر که جواب پاییموو داد گفت قول میدم برگردم بعد این حرف بیشتر بهش فک می کنم لطفأ کمکم کنید ممنون

    • سارنیا

      سلام من 13 سالمه عاشق یه پسر 19 ساله شدم ولی اون دوسم نداره همه بهم میگن عشقت واقعی نیست خوسه ولی خودم فک می کنم واقعیه این 4 ماهه که عاشقش شدم. وقتی میبینمش گریه می کنم واقعأ نمی تونم بدون اون زندگی کنم انقد بهش فک می کنم که دیگه نزدیکه دیونه بشم بهش پیام میدم جواب پیامامو نمی ده ولی دفعه اخر که جواب پاییموو داد گفت قول میدم برگردم بعد این حرف بیشتر بهش فک می کنم لطفأ کمکم کنید ممنون

    • حسام فاطمی

      یه دختر
      نمیدونستم گریه میکنه بخدا رنگ صورتش کامل عوض شد ولی حق با شماست دیگه از این حرفا بهش نمیزنم ....شما باید مشاور میشدید

    • یه دختر

      خواهش میکنم نظر لطفتونه بله اگه بیشتر بهش محبت و توجه کنید عشق دختر عموتونم چندیدن برابر میشه

    • miss fati

      همه عاشقا اینجاتورده ی چارده پونزدهن چرااا:-|

    • حسام فاطمی

      فقط یه سوال دیگه که واقعا نمیدونم چطور مطرحش کنم ...
      قبلش بگم به خدا برا ازدواج باهاشم نه چیز دیگه که بخوام گولش بزنم
      ..این هستش که اگه من بخوام باش رابطه داشته باشم آیا در این سن براش مناسب نیست یا اینکه از علاقش به من کم میشه یا شکسته میشه .....یه صبر کنم تا وقتی که رسمی شد همه چیز ........
      لطفا راهنماییم کن تو این موردم چون خیلی برام مهمه

    • یه دختر

      خطاب به mis fati عزیزم چون تو این سن اشتیاق به داشتن دوست جنس مخالف بیشتره بعد حالا به دلایلی این اتفاق نمیافته و باعث جدایی میشه و حس بین اون دو فردهم بیشتر میشه تا جایی که به عشق تبدیل بشه که البته طبیعیه من همه ی دوستام الان یه عشق واسه خودشون دارن

    • یه دختر

      خطاب به mis fati عزیزم چون تو این سن اشتیاق به داشتن دوست جنس مخالف بیشتره بعد حالا به دلایلی این اتفاق نمیافته و باعث جدایی میشه و حس بین اون دو فردهم بیشتر میشه تا جایی که به عشق تبدیل بشه که البته طبیعیه من همه ی دوستام الان یه عشق واسه خودشون دارن

    • یه دختر

      به آقای فاطمی به نظر من صبر کنید وقتی کاملا محرم شدید و رسمی شد همه چی اونموقع با خیال راحت اینکارو کنید چون اگه بخواین زود اینکارو کنید شاید دختر عموتون فک میکنه که زود باهاش یه رابطه داشته باشید بعدش کات کنید بعدش ممکنه..... باردار بشه و تو این سن واقعا خطر ناکه یه دختر 14 ساله تحمل اینو نداره که 9 ماه یه بچه رو حمل کنه و اگه این کار بشه باید تو استراحت مطلق مطلق باشه و از گل نازک تر بش نگید و اینکه ممکنه خدایی نکرده بلایی سر دختر عموتون و بچه بیاد کلا عجله کار شیطونه

    • حسام فاطمی

      یه دختر
      مرسی از مشاوره بی منتتون
      فقط سوال من این بود که من تمایل دارم البته نه به بچه بلکه به رابطه ولی اون میگی حسی ندارم سوالم اینه چکارش کنم ؟؟؟؟؟؟؟

    • یه دختر

      منظورتون اینه که دخترعموتون تمایل به رابطه نداره ؟ درسته خب اگه اینجوری باشه صبر کنید تا دختر عموتون یکم بزرگ تر بشه یا این تمایل درش بوجود بیاد چون رابطه اجباری اصلا پیامد خوبی نداره

    • یه دختر

      و اینکه اگه به اجبار بخواهید باهاش رابطه داشته باشید دختر عموتون فک میکنه شما اونو بخاطر خودش نمیخواد بلکه فقد میخواید ازش لذت ببرید و این باعث میشه که از عشق دخترعموتون کم میشه پس صبر کنید تا این علاقه اول در خود دختر عموتون ایجاد بشه

    • حسام فاطمی

      اون همش میگه هرچیزی به وقتش

    • یه دختر

      خب اره راس میگه هر چیزی بوقتش ولی اگه شما زیادی اصرار کنید..... فک میکنه که شما فقد قصد رابطه باهاش دارید خب یکم صبر کنید اخرش که باید رابطه داشته باشید ولی اگه به زمانش باشه و خوده دختر عموتونم راضی باشه و علاقه به این کار داشته باشه اون موقع اینکارو بکنید و تمایلم دوطرفس

    • حسام فاطمی

      تورو خدا راهی بهم نشون بدید که نه اون ناراحت بشه نه منم تا اون موقع صبر کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • یه دختر

      والا نمیدونم باهاش صحبت کنید ازش بخوای که راضی بشه البته با ارامی و نرمی و محبت و یبارم اصرار کنید زیادی اصرار نکیند که به ضرره اگه خب صبر میکردید بهتر بود ولی عجله دارید باهاش حرف بزنید شاید نتیجه داد بهش بگید خوبه این کار نمیدونم یه جوری مخشو بزنید ولی حواستونم باشه زیاده روی نکنید

    • Zahra

      سلام به نظر من عشق خيلي هم خوبه البته واسه كسي كه قدر شما رو بدونه يا به عبارتي عشقتون دو طرفه باشه...بعدشم اينكه ميگن اول ببين طرف دوست داره يا نه بعد باهاش خاطره بساز الكيه...): الان من ١٥ سالمه دو ساله كه عاشق پسرخالم كه يه سال ازم بزرگ تره شدم.اولش احساس ميكردم كه خيلي دوسم داره (نگاه كردناش ، رفتاراش ، حرفاش، خنده هاش از همه چيش ضايع بود كه واسش مهمم...!) حتي يه بار كه ١١ سالم بود خواهرش آرايشم كرده بود.اونكه اومد خونه من در اتاقو باز كردم ببينم كيه،وقتي منو ديد از خجالت آب شدم چند دقيقه بعد يهو درِِ اتاقو باز كردو منو
      بغل كرد ...من جيغ ميزدم و اون منو با خودش عقب ميبرد تا به ديوار چسپيدم(عين فيلماي تركي شده بود...) دنيا دور سرم ميچرخيد صدا ها توي گوشم قاطي شده بودن... صداي جيغ من،صداي نفساي اون،صداي خنده هاي مامانش كه ميگفت بچم جو گير شده،صداي حرفاي مامانم...واااي خيلي شب عجيبي بود تا صبح گريه كردم...اصن نميخواستم اينطوري بشه...سره سفره روم نميشد سرمو بلند كنم ولي اون ديوونه خوشحال بود و ميخنديد....ووووو خيلي اتفاقاي ديگه كه عشقشو بهم ثابت ميكرد؛همه ي دختراي فاميل حسودي ميكردن
      ولي الان اون ديگه اصلا اون آدم سابق نيست خيلي عوض شده ديگه ازش ميترسم ترسمم از اينه كه راهزندگيشو درست نره... شايد به خاطر سنشه كه ز يادي مغرور شده مث غريبه ها از كنارم رد ميشه انگار نه انگار كه بعد از ٨ماه اومدم پيشش... اين د فعه كه از هزاران كيلومتر فاصله رفتم پيشش نه اون منو ميشناخت نه من اونو. حتي جلوي همه گفت كه نميدونه من چند سال ازش كوچيك ترم...خيلي خورد شدم بعدشم گفت من به تاريخ تولد دختر مردم چيكار دارم): يعني حتي به عنوان دخترخالشم قبول نداشت... بعد كه برگيشتيم شهرمون مامانم يه روز.زنگ زد بهش ...صداشو ميشنيدم با يه صداي غمگيني اصرار ميكرد كه برگرديم و چرا رفتيم...
      من واقعا نميدونم اين حالش خوبه چرا وقتي هستم بي محلي ميكنه وقتي ميرم دلتنگ ميشه؟
      شما بگيد من چيكار كنم؟؟؟
      البته منم خيلي بهش بي محلي ميكنم ولي خيلي هم دوسش دارم.يني ممكنه اونم اونجوري باشه؟!
      واقعا دوسش دارم ولي اگه اون دوست نداره اشكالي نداره مزاحم زندگيش نميشم(دو تا آدم مغرور چيكار ميتونن بكنن؟)
      اينارو گفتم كه بدونين طرف اگه فاميل هم باشه با احساساتتون بازي ميكنه .عاره اولش همهچي خوبه ولي بعدش كه زمان بگذره شايد يكي ديگه جا تو بگيره و تو براش زيادي باشي
      اميدوارم كه هيچ وقت چنين اتفاقي براتون نيفته چون من همه چي و نگفتم فقط بدونين عشق نوجووني به هيچ جا مميرسه چون اصن اتفاق خاصي نميفته تو اين سن همه عاشق ميشن ولي اگه ديدين يه نفر عاشق موند بدونين اون خيلي خاصه...
      خيلي ممنونم از اونايي كه حرفامو تا آخر خوندن ديگه د اشت سنگيني ميكرد اميدوارم به هرررر آرزويي دارين برسين...~ _ ^

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه مشکلیه
        اون فکر میکنه تو ازش بدت میاد
        تو فکر میکنی اون از تو بدش میاد

      • آرشیا

        سلام من عاشق یه دختری شدم وبه نظرم اونم عاشق من هستش یکم دختر خجالتی هستش وقتی نزدیکش میشم یکم هل می‌کنه و درست نمیتونه حرف بزنه هم سن هستیم به نظرتون اونم عاشق من هستش

    • یه دختر

      زهرا جان همه ی پسرا تو این سن اینطورین اول به ظاهر نشون میدن که عاشقتن بعدش ول میکنن نگران نباش مث خودم 15 سالته اگه بهش توجه کنی فک میکنه چه تحفه اییه باید بی محل باشی البته میگن غرورو عشق باهم نمیسازن اگه دوسش داری باید غرورتو بزاری و اگه دوسش داری و مغروری همون بهتر که مغرور باشی بهش توجه نکن اگه خودش عاشقت باشه میاد میگه من عاشقتم اگرم نگف با کاراش نشون میده یا باحرکاتش اگرم نه باید بهش فرصت بدی

    • حسام فاطمی

      یه دختر
      زهرا جون رو کمکش کن به من که خیلی کمک کردی من الان خیلی باش خوبم حیف که نمیدونم چجوری ازت تشکر کنم با اینکه از من کوچیک تری و لی از شعورت و آگاهیت خوشم میاد .........

    • یه دختر

      خواهش میکنم کاری نکردم وظیفم بود امید وارم همینطوری شما با دخترعموتون رابطتون عالی باشه و به پای هم پیر بشید

    • یه دختر

      خب اگر زهرا جون یا کس دیگه ای مشکلی داشت میتونید از من کمک بگیرید خوش حال میشم

    • Zahra

      مرسي عزيزم. واقعيتش منم مثل تو هميشه به حرفاي دوست و آشناهام گوش ميدم و اگه از يه چيزي مطمئن باشم بهشون كمك ميكنم اما نميدونم چجوري بايد به داد دل خودم برسم...آره منم ترجيح ميدم مغرور بمونم تا اينكه بخوام بازيچه ي دست هر آدم تازه از راه رسيده اي بشم. به نظرم مغرور بودن براي دخترا خيلي خوبه...

    • یه دختر

      اره زهرا جون چون نمیشه غرورو با عشق داشته باشی مثلا خودم از یه شخصی خوشم میاد ولی خب چون غرورم اجازه نمیده کلا بیخیالش شدم اگه طرف واقعا دوسم داشت اومد... خب منم همینطور بهتره که به پسر خالت فرصت بدی اگه واقعا عاشقت بود خودش میگه

    • سید

      عشق سنو سال نمیشناسه...مهم اینه انسان تو هر سنی چقدر درکو فهم داشته باشه. بتونه عشقو دوست داشتنو درک کنه
      ایشالا هرکی ک عاشقه ب عشقش برسه ی عشق پایدار براتون آرزو میکنم.

    • only girl

      سلام من 17 سالمه.من سه سال پیش با یکی دوس شدم.ن اینکه بهش علاقه داشته باشم فقط اینک من زود هوایی میشم و همیشه تصمیمام از روی احساسن،ی سال از رابطمون گذشت،و من بعد اینکه پسررو از نزدیک دیدم ی مدت،عاشقش شدم،قرارمون ازدواج بود اون منو امیدوار کرد.یه حرفایی میزد هر کسی بود باور میکرد من تو این دوسال که باهاش بودم از همه چی گذشتم و از همه چی دور شده بودم حتی از خونوادم.ولی آخرش اون ولم کرد

    • امیرحسین

      سلام من یه پسر 15 ساله هستم عاشق یه دختر هم سن خودم شدم اون خیلی خیلی منو دوست داره منم دوسش دارم،ولی بعضی وقتا حس میکنم که خیلی کم کاری هایی میکنه،و الان زیاد بهش محل نمیزارم ولی ادن میگیرمه،بنظرتون چیکار کنم

    • دختر پاييزى

      سلام...در جواب اقاي امير حسين:
      اول اينكه عشق توي دوران نوجووني ماندگاري زيادي نداره و بيشتر جنبه ي احساسات زود گذر داره تا عشق واقعي...و كمتر كساني هستن كه عشقي ماندگار رو تجربه ميكنن
      دوماً اينكه مگه خوده شما نميگيد كه اون خيلي خيلي دوستتون داره؟ و شماهم دوسشون دارين!
      چند تا سوال توي ذهنم اومده كه جوابشو بگيد شايد بتونم كمكتون كنم
      ١.منظورتون از اينكه كم كاري ميكنه چيه؟
      ٢. اون جايي كه نوشتين ولي ادن ميگيرمه يعني چي؟
      ٣. ببخشيد كه اين سوالو ميپرسم اون دختر خانوم دوستتون هستن يا يكي از آشنايان؟
      به هر حال بيشنهاد ميكنم خودتونو از عشق هاي زودگذر دوره ي نوجووني دور نگه داريد و بهتر اينه كه توي اين سن به درس و موقعيت خوب اجتماعي بيشتر توجه كنيد
      براتون آرزوي موفقيت دارم
      با تشكر

    • محمد

      شما ها سنتون خیلی کمه و دلایلی که واسه عشق و عاشقی میارین همس بچگونست مثلا بالا نوشته بود من دختره ۱۴ ساله ای هستم عاشق دکترم شدم زن داره بچه داره و..... من خودم یه دختر رو دوست دارم اونم عاشقه منه هفت سال ازش بزرگترم هم سر کارم هم موقعیت واسه ازدواج باهاش رو دارم اون ۱۴ سالشه من فقط دارم بهش کمک میکنم و راهنماییش میکنم به خصوص محبت اوایل خیلی بچه بازی در میاورد اما الان داره بهتر میشه میخوام باهاش ازدواج کنم دختر مظلوم و پاکیه البته باید منتظر باشم تا یکم بزرگتر شه

    • عشق

      من عاشق معاون مدرسم شدم به طورکه دیوووووونشم.حتی بدون اون میمیرم.دوووووووووووووووووونتم عشققققققمممممم

    • شاهین

      سلام من کلا عاشق کسایی می شم که بعدااااا شوهرشون پیدا می شه! البته متقابلا اون دخترا هم عاشقم می شن! یعنی دخترایی که شوهر دارن عاشقم می شن! و من عاشق هر کی بشم ی شوهر واسش بوجود میاد یعنی اگر عاشق ی دختر نه ساله بشم باز از شانس من ی شوهر واسش پیدا می شه یعنی کلا عاشق دختران بی شوهر نمی شم و متقابلا اوناهم عاشق من نمی شن چرا!؟

    • LOVE

      سلام من یه پسر ۱۵ساله هستم وعاشق یکی از فامیلامون شدم ولی نمیدونم چجوری عشقم رو ابراز کنم
      لطفا یکنفر راهنمایی کنه
      ممنون

    • بدون نام

      سلام آقايLOVE
      حالا چرا ميخواين به اين زودي ابراز كنين؟ به اين فكر كردين كه اگه بدونه چه اتفاقي ممكنه بيفته؟
      عجله نكنين به خودتون زمان بدين
      اينكه چجوري ابراز كنيد هم بستگي به شخصيت خودتون و رابطه ي خانوادگي تون داره
      ولي خب كلاً براي ابراز كردن مثلا وقتي ديدينش بهش لبخند بزنين ، خيلي دور و برش نباشيد ولي وقتي هستيد ازش حمايت كنيد، وقتي توي يه جمعي حرف زد حرفشو تاييد كنيد .طوري بهش نگاه نكنيد كه اذيت بشه و خيلي كاراي ديگه كه اگه مايليد ميتونم بگم...
      خودش خود به خود متوجه ي عشقتون ميشه لازم نيست حتما به زبون بياريد

    • Alireza

      هی عاشق شدن الکی نیست .من اولین شکست عشقیمو از یک دختر خوردم میدونی هر کاری میکردم میگفت کارای اشتباهتو با کارای اشتباه جواب میدم.اگه این دوست داشتنه اصلا دوستم نداشته باشه بهتره همشون برن به درککککککک

    • فیصل

      سلام به همه خوبان من تو ترکیه زنده گی میکنم و قبولی امریکا من هم اومده یعنی فوق اش یک ساله دیگه میرم ایا این وابسته گی یا امون عادت یا واقعا عاشق اش هستم نمیدونم درست ولی فقط حرف کسی رو که انتقاد میکنه فکر میکنم دشمن من هست و ناگفته نماند اگر عشق رو انتخاب کنم باید امریکا رو دوراش خط بکشم ولی نمیتونم هم از این عشق دست بکشم و من باید هم برم امریکا چون فامیل من هم میروند و تنها یک پسر دارند تو بد شرایطی هستم میشه لطف کنین رهنمایی کنید ممنون میشم

    • علی

      منم برای اینکه گناهان شهوتی نکنم عاشق یه دختر

    • یه دختر 14 ساله

      من یه دختر 14 ساله هستم منم عاشق شدم عاشقی خیلی عجیبه بعضی وقت ها دوست دارم بمیرم بعضی وقت ها دوست دارم ادامه بدم و زندگی کنم عاشق یه پسر 14 ساله شدم عشق ما خیلی خنده داره چون همسایمونه از پنجره باهم حرف میزنیم اونم عاشقم ه و خوشبختم فقط نگران اینم که اگه بهش نرسم چیکار باید کنم لطفا یه راهنمایی کنید چیکار کنم

    • روژی

      سلام من یه دخ

    • علی

      سلام .۱۸سالمه بخاطر کمبود محبت خانوادم چندساله عاشق دختری از اقوام شدم اونم ۱۸سالشه ازبچهگی باهم بودیم اما اون آدم دیگه ای شده دوسش دارم اما اون ندارد دوستان لطفاً راهنمایی کنید

      پاسخ ها

      • لیلی

        داداش سعی کن فراموشش کنی

    • بدون نام

      سلام

    • علی

      چند ساله تو فکرفراموش کردنم ولی نمیشه .کاش میشد فراموشش کنم

    • علی

      چند ساله تو فکرفراموش کردنم ولی نمیشه .کاش میشد فراموشش کنم

    • ملیکا

      سلام من ۱۲ سالمه عاشق پسر عمومم ماددم میگه اگه بیاد خواستگاریت مخالفت میکنم نمیدونم اونم منو دوست داره یا نه چکار کنم؟

    • ناشناس

      سلام به همگی من 12 سالمه و عاشق یکی از پسر های فامیل شدم که 3 ماه و 20 روز ازمن بزرگتره من واقعا دوسش دارم ولی نمیدونم اونم منو دوس داره یا نه؟یک بار تو یه بازی یدونه دخترو ارایش بد کردم و گفتم این زنته و اون گفت زن من تویی لطفا نظرتون رو بگین

    • ...

      منم تو بیست سالگی عاشق استادمون شدم
      ولی خوب اصلا نمیتونستم همچین حرفیو بهش بزنم
      اون ازدواج کرد والانم یه پسر داره
      و منم ازدواج کردم چندسال بعداز اون

    • بدون نام

      چقدر جالب ..... فکرکنم همه توی نوجونی یه مرتبه یک علاقه ی گذارا رو تجربه می کنن .... بعد توی سنین جوانی و 18تا 25 یه عشق واقعی و پخته که به خاطر شرایط سخت ازدواج 90 درصد نمی تونن بهش برسن ...

      وبعد مجبورن بعد از اون با فردی کاملاً متفاوت و بدون علاقه ازدواج کنن و فقط شرایط رو درنظر بگیرن


      تازه اگردخترهم باشن که کلاً باید بی خیال عشق شد

    • شهسوار

      عاشق شدن دست خودت نیس دست دله

    • روشنا

      عشق فقط یک توهمه وقتی میری توزندگی تازه میفهمی بردی یازندگیتوباختی عزیزم عشق تاوان داره باورکنیدخوشبختی روتضمین نمیکنه هیچ وقت به امیدتغییرکسی واردزندگی باهاش نشیدکه اگربشیدزندگی روباختید

    • تابستان

      خواهش میکنم کمکم کنین، بخونین تو رو خدا و افراد با تجربه جواب من و بدن.
      با سلام. من یه دختر 14ساله هستم، تو یه خانواده با اصالت
      پدرم فرماندهی بخش نظامی استانه، مادرم مشاور، مادربزرگم مدیر، خلاصه تعریف از خود نباشه خدا شاهده اصلا اهل دَک و پُز نیستم فقط گفتم بدونین که کمکم کنین، یه پسر هست که اصلا دست از سرم بر نمی داره، البته من اصلا فکر این چیزا نیودم تا این اومد تو زندگیم ،من خعلی بی محلی میکنم جوری که اصلا نگاهش نمی کنم. اما اون هر جا میرم پشت سرم یا با دوستام که بیرون میریم یا از مدرسه برمی گردیم ، میشینه سر راهمون ، انقد نگاه من میکنه که بعضی از دوستام شک کردن، خدا شاهده من اصلا این و نمیخوام چون پدرم رو همه میشناسن، اون وقت برا آبرومون خعلی بده. خلاصه یه روز من از ساختمان در اومدم در که باز کردم دیدم اینا با دوستاش سر کوچه مجتمع موندن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیز جانم، سن شما کمه، طبیعیه احساساتی بشی و ذهنت دگیر - یکم که بگذره از سرت می پره، البته تا اون زمان مراقب باش رابطه برقرار نکنی - پسری که بره بشینه سر کوچه رو سکو، تکلیفش معلومه!

    • تابستان

      البته منظورم از مجتمع ما یه خونه 2 طبقع داریم که با مادر بزرگم زندگی میکنیم، اینا با دوستاش سر کوچه بودن، وای منو میگی دوباره اضطراب و رنگ پریدگی و تپش قلب اومد سراغم ، آخع ما دوربین وصل کردیم تو کوچه میشه دید کل اونجارو، آقا این دوست بیشعورش یه دفعه بهش زد که مثلا من اومدم، داشتم از دور می دیدمشون، یه دفعه این بیشعور سرشو بالا اورد، من که اصلا داشتم میمردم خعلی راحت از کنارشون گذشتم، ولی این انتر از رو سکو بلند شد افتاد پشت سر من ، یعنی من داشتم سکتع می کردم، عوضی نجس یه طوری هم خیره خیره نگاه میکرد که من سنگینی نگاهشو حس می کردم،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام من عاشق شدم و حرف عاشقانه رو ارزوبدل موندم لطفا کمکم کنید

    • تابستان

      آخه ما بعضی مواقع با دوستامون در خونه ما قرار میذاریم همو ببینیم، از شانس بد ما اینا هم هستن، انقدر خیره خیره نگاه من میکنه که دوست دارم بکشمش، خعلی برای موقعیت شغلی پدرم بده خیلی، خانوادم هم بهم اطمینان دارن نمیخوام اطمینانشون برداشتع بشه، خلاصه هر جا میرم هرکار میکنم اونا هم اونجان اونم خیلی راحت فقط نگاه میکنه، به نظرتون من و دوست داره ؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • طاهره

        تابستان جان اگه دوباره این کارو کرد فورا به پدرت بگو.پسر معلوم الحاله از این مزاحمای علافه

    • تابستان

      آخع همسایه ما هستن، البته دوست اون آقا همسایه ما هستن، من داشتم می رفتم خونه ی مامانبزرگم کع تو کوچه اونا رو دیدم راهمو عوض کردم و پیچیدم تو کوچه که اونم خواست بیاد که من صدای دوستشو شنفتم گفت :چیکار میکنی احمق؟ می دونی بابای این دختر کیه؟؟ که من سریع تر پریدم تو خونه ی مامانبزرگم اصلانم علاقه ای به موندن اونجا نداشتم

    • تابستان

      من رمان میخوندم نوشته بود که پسرِ عاشق دختره شده و ولش نمیده، منم دستام و بردم بالا گفتم(آخه بابام تک فرزنده) خدایا پسر عمویی عمه ایی چیزی کع ندادی، یه خاطرخواهم ندادی که ما ناز کنیم و نازمونو بکشه، بعد این دعا تابستان خداوند این ایکبیری رو تو دامن من انداخت،
      همه رو گاز میگیره، ما رو چراغ نفتی
      اَییییییییییی ی ی ی ی خِددااااا

    • تابستان

      لطفا راهنمایی کنید مثل یه غده تو گلوم،
      تورو خدا ببخشید که خیلی طولانی شد،
      معذرت.
      خواهش راهنمایی
      خیلی محتاجم، مخصوصا به شما کاربر محترم :یه دختر
      پیلیز

    • بدون نام

      تابستان جان اتفاقی نیفتاده ،فقط نگات کرده !داری میگی خانواده سرشناسی هستید و اینجور که میگی اینم در سطح شما نیست ، فرار نکن ،بی تفاوت باش ،راحت برو بیا ،اگرم لازم شد راهت رو عوض کن ،یا با کسی برو و بیا تا کم کم بفهمه !
      البته تو سن و سال شما حساسیت به جنس مخالف عادی است ،اما از من به تو نصیحت ،الکی الکی تو این وادی ها نرو که گرفتار میشی ،بخصوص اگه از این پسر گیج ها باشه که به زور خودشون رو معشوق یه دختر می دونن ،و ازش انتظار وفاداری دارند و وگرنه اسید می پاشن و از این مسخره بازیا !

      شما وقتی میری خرید اولین مغازه که رفتی فوری انتخاب می کنی ؟یا خوب می گردی و جنس های مختلف رو برانداز می کنی و حتی می پرسی تا در نهایت تصمیم بگیری ؟

    • تابستان

      کار بی نام عزیز مرسی از راهنماییتون خیلی تشکر،
      منم دارم سعی میکنم که خیلی بی تفاوت باشم، مرسی خیلی گلی،

    • تابستان

      اخه بد تر از اون، پسر همکار بابام ، جوری که همکار بابام متوجع شدع، چپ میره راست میاد میگه عروس گلم عروس گلم، یعنی دوست دارم بمیرم،پدرمم مخالفه میگه دخترم باید خانم دکتر بشه ، ولی مگه این آدما میزارن،دارم روانی میشم،هم دارم تو تیزهوشان درس میخونم انقدر هم فشار درسی دارم هم این فشارا ، به خدا دارم میمیرم،

    • تابستان

      به کاربر یه دختر،
      عزیزم میشه کمکم کنی چون کامنتا رو خوندم شما از همه عاقل ترو بالق تری و خوب مشاوره میدی،
      لطفا به منم کمک کن مرسی،

    • بدون نام

      البته دوستانی که کامنت گذاشتن برام ناراحت نشن، شما خیلی خوب گفتین، دستتون درد نکنه ،

    • بدون نام

      چرا انقد بچه مچه ریخته اینجا خجالتم نمیکشن با پرویی تمام حرف از عشقوعاشقی میزنن یکم از سنتون خجالت بکشین

    • زهرا 21 ساله

      من که تا حالا عاشق نشدم ولی از فیلم خارجی ها می تونم درک کنم که چه جوری
      عاشق بشم خانواده پوستم رو می کنن می گن ما از عشق و عاشقی بدمون میاد خوب می دونین زمان اونا فرق می کرده دختر پسر همو نمی دیدن دختر حق اظهار نظر در مورد انتخاب همسر نداشته

    • asali

      چقدر بده عاشق باشی و عشقت عاشق کس دیگری باشه و تورو به چشم خواهرش ببینه
      ولی خدا بزرگه....
      زمینه گرده وچرخه زندگی همینجوری نمی‌مونه
      ولی یادتون باشه که اول خودتون دوم خودتون سوم خودتون چهارم و پنجم و......
      هیچیزی ارزش ناراحتی شما رو نداره...
      میدونم سخته ولی ما عاشقا همه ناممکنا رو ممکن مکنیم در کنار عقل و منطق
      (والبته احساس و.................قلب................)

    • شيلا

      من 15سال پيش وقتي عاشق پسرخالم شدم بهش نگفتم
      خيلي صبركردم و 9سال اين احساس رو توي دلم نگهداشتم
      بعد از اون خودش از رفتارم از نگاه هام متوجه شد و پيشنهاد
      داد يه مدت همديگرو بشناسيم
      خيلي حسرت خوردم كه چرا زودتر از اينها نشناختمش
      من توي ذهنم از اون چيزي كه خودم ميخواستمو ساخته بودم
      اما اون كسي بود كه فكرشم نميكردم اصلا اونيكه من توي
      خيالاتم تصور ميكردم نبود
      از خداوند خواستم براي هميشه فراموشش كنم الان دوسالي
      هست كه با كسي آشنا شدم انگار خودمه از جنس مَردش
      در كل ميگم وقتي عشق يكطرفه داريد براي خودتون اون شخص
      رو بزرگ و خوب جلوه نديد.

    • بدون نام

      تابستان جان
      تو دقیقا همسن دختر من هستی ،دهن شما بوی شیر میده ،این احساسات زودگذره ،مال نوسانات هورمونی و نوجوانی ست ،بچسب به درس ات ،حتما یه سرگرمی خوب مثلا یه رشته ی ورزشی پیدا کن و خودتو سرگرم کن ،تا حداقل 20 سالگی
      تازه اون موقع هم حتما باید دوران نامزدی داشته باشید حداقل یکسال ،تا طرف رو بشناسید،بالاخره ما مسلمان هستیم این دوستی ها بیشترش راه به ناکجا آباد داره ،حالا در حد سلام احوالپرسی اشکال نداره .


      من که میگم انسان باید بتونه خودشو کنترل کنه و چیزای غیر اخلاقی نبینه تا برانگیخته نشه

      یاد خدا

    • زهرا 21 ساله

      به این دلیل خانواده ام با عشق و عاشقی مخالفند کاربر 12:21 که به تابستان کمک کردی می شه به منم کمک کنی حرف های قبلم در بالا هست می ترسم اگه یه وقت برام اتفاق بی افته باهام دعوا کنند من که مثل اونا سنتی نیستم بابت حساسیت هاشون تا سوم راهنمايي بیشتر درس ادامه ندادم خیلی می ترسم

    • تابستان

      مرسی از کامنتاتون، البته که همین طوره دیگه این چیزا برام مهم نیست تموم شد رفت پی کارش،

    • تابستان

      من با مادرم در میون گذاشتم، همه چیز رو بهش گفتم ، اونم تشویقم کرد که اومدم پیشش و مثل یه دوست بش گفتم، گفت حواست باشه عزیزم تو مثل گلی قرار نیست هر گرگ صفتی نزدیکت بشه تو خودتو ببازی،الان سن تو فقط سن بازی و شادی و درسه برو به این چیزا فکر نکن دخترم،
      منم دیگع چسبیدم به درسم برا امتحانا،
      مرسی از راهنمایی همتون دستتون کربلا

      پاسخ ها

      • محمد

        با عرض سلام و وقت به خیر . خانم تابستان توجه کنید که پسری که اصل و نسب داشته باشه و انسان فرهیخته ای باشه هیچ وقت از این مدل از حرکات رو انجام نمیده.
        شما هم سنتون خیلی کمه در این سن خیلی به عشق و دوستی و ازدواج فکر نکنید . به وقتش همه چی درست میشه . در حال حاضر تمام تمرکزتون رو بر روی تحصیل و فراگیری مهارت قرار بدین . سعی کنید که همیشه همراه با بزرگتر ها بیرون بروید و اکیدا از عبور و مرور تنها خودداری کنید . .

    • صدف

      سلام من ۱۶ سالمه با یه خوشرویی کشیده میشم سمت پسرا. تازه به مامانمم میگم از حسم ولی بعد مدتی میفهمم اون عشق نیست بلکه یه چیز دیگست از ظاهر کسی سمتش نمیرم از اخلاقش هر چی هم به خانوادم میگن بهم عشق بورزین تا سمت جنس مخالفم نرم حرفمو گوش نمیکنن و بهم میخندن واقعا نمیدونم چیکار کنم میشه راهنماییم کنین

    • شهاب

      خیلی جالبه . همه سنشون پایینه و عاشق هستن . چطوری عاشق میشید . من که سنم پایین بود فقط تو خونه بودم و داشتم برا کنکور درس میخوندم . تا الآن هم که ۲۲ سال دارم هنوز عاشق نشدم . قدم خیلی بلند نیست و چهار شونه هم نیستم ولی خیلی خوش چهره هستم ، اخلاق مردنه خاصی هم دارم . دخترا زیادی در دانشگاه و ... میبینم ولی عاشق نمیشم . حس میکنم خیلی ها بهم علاقه دارن و به من توجه میکنن ولی راستش من عاشق هیچ کدومشون نمیشم . حتی به من شماره هم دادن ، ولی من هیچ وقت بهشون زنگ نزدم چون از دختری که جسارت شماره دادن رو داره اصلا خوشم نمیاد .
      خیلی دوست دارم عشق رو تجربه کنم حتی سعدی ، حافظ ،نظامی ، اسعد گرگانی و ... میخونم تا بتونم عاشق بشم ولی کارساز نیست . فکر کنم قسمت عاشق شدن مغزم سوخته . با این شرایط آخرش باید مادرم برام زن بگیره .
      آخه شما چطوری عاشق میشید ؟؟؟؟؟ اونم با این سن کم !!!؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • عاشق شده بودم هستم خواهم بود

        برو معین گوش کن با هندزفری همینطوری که گوش میدی به جنس مخالف نگاه کن 00(:

    • فرهاد کوه کن

      ببینید دوستان این چیزهایی که گفته شده شاید واسه اغلب جوان ها و نوجوان ها درست باشه ولی باید خودت رو ببینی دلیل علاقت مثلا من الان هیجده سالمه یک سال و خورده ای هم هست که دوستش دارم و خیلی بهش فکر کردم و فهمیدم اگه حوس بوده پس این همه غزل زیبایی که گفتم و شعر نویی که گفتم چی میگه !!!! در اخر دوستان من که از عشقم مطمئن هستم و فکر اول و اخرش کردم و با هیجده سال میتونم بگم شاید از خیلی بیست و اندی سال ها جوان های کشورمون بفهمم ،در اخر اینکه خودتون شخص مقابل و شرایط ببینین اگه مناسب بود عشق هیجده نوزده سالگی رو ترک نکنید چون پاکترین عشق(البته اگه هدف واقعا دوست داشتن باشه) و من خودم مثال نقض این قضیه خواهم شد سه چهار سال دیگه پیام میدم فدای شما بشم خداحافظ

    • Amir

      با سلام.. بنظر من تو این زمونه ازدواج زود هنگام اشتباه بزرگیه ( البته نه برای پولدارها) برای کسایی که وضع مالی شون پایینه..میدونید من 18 سالمه و تصمیم گرفتم تا وضع مالیم خوب نشه ازدواج نکنم... برادر یا خواهر هایی سنتون از 18 پایینه تا حالا به دردسر های بعد ازدواج فکر کردین..کمی با عقل جلو برید....یا علی

    • دیانا

      من خودم ۱۹ سالمه تازه تو دانشگاه یه دوست خوب پیدا کردم در حد قرار مرار هم نشده کسایی که ۱۸به پایین سعی کنی عاشق نشین اگه میخواید با یه پسر باشید فقط یه هم بازی پسر داشته باشین تا چند سال باهاش بازی مازی کنید تا خوب بشناسینش بعدش یواش یواش برید سمتش سعی کنید از کلمه ی «عشقم» تو ۱۸سالگی استفاده کنید من کامنتا رو خوندم دیدیم ۱۲تا۱۶ساله هم هست هنگ کردم

    • علی

      با سلام من چند وقتی عقد کردم تازه متوج شدم خانومم عشق کس دیگه هست الانم باهش در رابطه هست چکار کنم البته خانومم 17 سالش هست خیلی با من سرده عاشق یه پسر هست هم سن خودش من خودم دارای کار خونه از ایننظر مشکلی ندارم مونم چکار کنم

      پاسخ ها

      • مصطفی

        سلام من بودم شوتش میکردم تو خیابان طلاق

    • یه عاشق

      سلام من 15 سالم عاشقم بد جور شما تگید چیکار کنم اونی که عاشقشم 18 سالش تو رو خدا کمکم کنید

    • S%S

      سلام ب همگی من الان ۴ساله عاشق یه دختر ۱۴ شدم خودمم ۱۹ سالمه ولی نمیتونم بهش بگم دوست دارم تورو خــدا کمکم کنید آخه همسایمونه تورو خدا پاسخ بدید چجوری سر صحبت رو باش باز کنم آخه این چند سال فک کنم مرررردم

    • بدون نام

      سلام من دختری 15ساله هستم عشقمم16سالشه خیلی دوستش دارم ولی اون سنی من شعیه خیلی باهم تفاوت داریم ولی اون قبلاعاشقش دخترعمه اش بودوباهم بودن بخاطرمشکلی ازهم جداشدن الان بامن دوسته اونم خیلی منودوست گفته2سال دیگه میادخواستگاری مطمئنم اگه بیادخانواده راضی نمیشن نمیدونم الان اصلا چکارکنم میخواستم به خاطراین مشکل ازش جداشم ولی فکرش که میکنم گریم میگیره نمیتونم توروخداکمکم کنین چکارکنم

    • مصطفی

      26سالمه هنوز عاشق نشدم خداروشکر تا حالام با جنس مخالف دوست نبودم

    • محمد

      سلام داداشان خوبین راستش نظراتتون کلن متفاوته هرکدومتون طبق عقیده خودتون قبول دارین
      اما من میگم عشق به سن سال نیستش من ١٧ سالمه عاشق یه دختر ١٢ساله شدم الان نمیدونم چجوری بهش بگم تا بفهمه یا جواب مثبت بده دختر ١٢ سالشه اندازه یه دختر١٧ سال میدونه منم با تمام وجودم دوسش دارم ومیدونم عشق واقعیمه نمیتونم بدون اون زندگی کنم خودم هر سه ماه یه بار میبینمش اونم باهاش حرف نمیزنم اصلا خواهشا کمکم کنید تورو خدایه ادم باتجربه بهم بگه که جیکارکنم البته باسه ۵ سال دیگه میخوامش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقا محمد جسارتا اسمش چیه؟

      • ترسا

        ببین آق ممد ، من خودم یه دختر و پسر رو میشناسن، که دقیقا رِنج سنیشون مث شما و دختر خانمه، البته دختره من که ندیدمش، ولی همه میگن انگار دیپلم گرفته داره میره دانشگاه انقد دختر فهیمیه، خشگل هستش، خانواده خوبیم داره،با اصل و نسب پدرش هم سرهنگ سپاست،(همسایمونن)من آخه همیشه فضول محلم از داخل خانه به بیرون می نگرم، یه دختر مغروریه که با شاه فالوده نمی خوره، مغرور و متکبر، من اینا رو میدیدم تا یه مدت بعد سعی کردن با هاش رابطه برقرار کنم ،مغرور بود متکبر بود اما خون گرم و خوش خنده،خلاصه با هاش خوی گرفتم ما تو فضای سبز او جا والیبال بازی می کردیم با اینکه من 3یا4سال ازش بزرگتر بودم بهم چیزای جدیدی می گفت که من اصلا نمیدونستم،دختر باحالی بود اصلا به هیچ کس محل نمی داد مخصوصا پسرا، آقا دقیقا مثل کاربر تابستان، چند تا پسر مِسَر بودن که هی برا نگاه(اسمش نگاهِ)چشم و ابرو میومدن ،نگاه هم روانی شده بود هر جا با نگاه میرفتیم اونجا بودن مث جوجه اردک دنبال ما بودن، نگاه داشت روانی میشد، دو تا همکلاسی هم داشت که یکی شون با میل نگا پسرا میکرد،اون یکی هم همینطور ما میرفتیم بیرون جلو راهمون میشستن برا نگاه شماره می انداختن ،جوری مارو تماشا میکردن که دوستاش میگفتن برا ما میان،ما از این کوچه میرفتیم بر که می گشتیم قشنگ نشسته بودن سر کوچه ، نگاه دیگه اهمیت نداد و گفت ولش کن ،تا یه روزی توپ رفت بالا درخت، هیچ کس نبود به جز 3تا پسر ، هممون به نگاه خیره شدیم که گفت من عمراً برم بگم، رفتم به مامانم گفتم ، مامانم که رفت نزدیکشو، اونا ترسیدن و سوار دوچرخه دِ برو که رفتیم،گذشت حدود 10 دقیقه بعد اومدن داشتن از کنار من و نگاه رد میشدن، که مامانم به نگاه گفت:نگاه جان صداشون کن، نگاه رنگ عوض کرد ، ولی داخل منگنه بود که بگه یانه،خلاصه صداشون کرد و اونا هم از خدا خواسته سر و ته کردن ،مادرم بهشون گفت که چی شده و توپ کجاست، همون پروئه که خیره خیره دید میزد، چش از نگاه بر نمی داشت ، خلاصه اون روز با هرچی اتفاق بود گذشت، هرچی باشه اون یه دختره و تشنه ی محبت، میدونستم نگاه هم دلبسته شده، اما اشتباه بود،معلوم بود دوسش داشت، یه روز تو کوچه نگاه رو صدا کرد، نگاه برگشت اون به نگاه گفت دوسش داره ،و تنها بر خورد نگاه یه سیلی بود که نثارش کرد تف انداخت روش،،
        خلاصه چیزی که میخواستم بنویسم جاش نبود، بذار دادا محمد یه چیزی بگم آویزه ی گوشت کن، هیچ وقت به عشقت ،عشقتو اعتراف نکن، اتفاقا اسم پسرع هم محمد بود، ما همه فهمیدیم که پسره نگاه رو دوست داره، چون چند بار با دلتنگی زل زده بود بهش، اما نگاه دوری میکرد، همیشه معشوقه ها معتقد به دوری ان، تو اگه تو عشقتم سوختی بهش نگو ، هیچ وقت به عشقت اعتراف نکن، چون زده میشه

      • ترسا

        لازم نیست بهش بگی، تو میتونی با زبون بدن ببینی اون تو رو میخواد یا نه؟، اگه زیاد ازت دوری میکنه بدون نمیخواد دست و دلش رسوا بشه،نگاهت نمیکنه یعنی گرفتار توئه، همیشه سعی میکنه پیش تو بهترین باشه دوست داره، تو هم سعی کن مث محمد داستان ما نباشی، بهش بفهمون اما پا تو از گلیمت دراز تر نکن، تو میتونی با مقداری توجه بگی که برات مهمه، یا اگه ازت طرفداری میکنه بدون که گلوش گیر کرده،
        البته بدون تو این دوره زمونه هر وقت قلبت بیشتر از حد معمولی،
        برای کسی زد اشهد خودتو بخون، یه چیزه دیگه هیچ وقت اعتراف نکن، بدون هیچچ وقتت،...
        تا زمانی که موقعیت مناسب پیش اومد که فک کردی اون تو رو ترجیح میده به همه ی دنیا، اعتراف کن او ن موقع زمان خوبیه،

      • بدون نام

        دارم روانی میشم ،دوستم عشق من و دوست داره

    • محمد

      من میگم عشق به سنو سال نیس

    • مهوش

      من بچه ی یک روستا هستم توروستا مدرسه های ابتدایی اکثرا مختلط هستن .اون بعد از جداشدن پدر مادرش مجبورشد بیاد روستا .همکلاسی شدیم و مطمئنم هردو عاشق شدیم چهارسال بعد اون رفت ترک تحصیل کرد و رفت.تاوقتی ک من پیش دانشگاهی شدم اتفاقی تو تل بهش برخورد ک هیچی نگفتم اما اون گفت دوسم داره و من چون اون آدم درستی نبود هیچی نگفتم بعد ی مدت منم گفتم دوست دارم .و بنابراین گفت هیچ کیو دوس ندارم.
      وقتی سوم دبیرستان بودم یکی از همکلاسیام برام تل نصب کرد و تو ی گروه ک خود همکلاسی کم بود با نفر دوم آشنا شدم میلاد تقریبا ی سال مث دوتادوتا بودیم من برانکار میخوندم و اون برا کارشناسی ارشد اون رتبه برتر بود و همه جوهر ایده آل .
      بعد اعلام نتایج کنکور ک قبول نشدن تصمیم گ این ارتباط و بزارم کنار ..الان ی سال گذشته و من حس م دوسش دارم هنوز بفکرشم البت بگم من ادمیم ک ب کسی رونمدم ..

    • سه نقطه

      سلام من یه پسر ۱۸ساله م سه سال پیش از دختر همسایمون خوشم میومد هر روز صبح وقتی مدرسه میرفتم میدیدمش دختر باحیا و خوبی،بود و به من نگاه نمیکرد یه روز جرات کردم و ازش خواستم وایسه به حرفام گوش بده ولی رفت منم تا دو ماه نگاش نمیکردم ولی بهش فکر میکردم عاشقش بودم وقتی منو میدید بهم زل میزد منم همینطور هر روز کارمون این بود که بدون هیچ حرفی فقط بهم نگاه کنیم حتی اسمشم نمیدونم یه ساله که ندیدمش هر کاری میکنم نمیتونم فراموشش کنم خوشگل تر از اون دختر دیگه ندیدم دعا کنین برانم فقط یه بار هم که شده ببینمش پارسال خونشونو عوض کردن و نمیدونم کجا رفتن .میدونم اونم بهم فکر میکنه و منو دوس داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوش به حال دختره

    • مهدیه

      من15سالمه و عاشق یکی از فوتبالیست های لژیونر کشورمون شدم.اگه اسمشو بگم به من حق می دید که عاشقش بشم.پسر خوب و باوقاریه.خودمم میدونم که نباید بهش علاقه مند می شدم.خب من هشت ماهی بود که میشناختمش و به چشم یه آدم معمولی بهش نگاه میکردم اما نمی دونم یهو چی شد که عاشقش شدم.از خدا میخوام که منو کمک کنه تا اونو فراموش کنم.

      پاسخ ها

      • مارال

        .میشه لطفا اسمش و بگی آخه منم عاشق یکیشون شدم
        اولش س داره؟؟

    • یلدا

      من 37 سالمه هشت سال پیش عاشق یکی شدم داشتم دیوونه می شدم بهش گفتم اما اون بهم گفت میخواد به اهدافش برسه به ازدواج فکر نمی کنه اما چند ماه بعد ازدواج کرد به نظرم عشق شانس میخواد زمان مناسب شخص مناسب درنهایت اون ادمی که تا اخر عمر باهاش باشی خودتی ادم باید رو خودش کار کنه دیگه شانس باید واگذارکرد بخدا خودتو به اب واتیش زدن فایده ای نداره

    • یه عاشق دلخسته

      من یه نفری رو دوست دارم که هم سن خودم هست ولی نمیتونم بهش بگم دوست دارم هرشب به امید اینکه بهم ‌‌پیام بده تا صبح بیدارم اون یه نفر دیگه رو دوست داره من هر روز به برای اینکه ببینمش میرم محل کارش نمیدونم بهش بگم یا نگم میترسم اگه بگم اون بهم اهمیت نده کمکم کنید

    • مارال

      سلام منم دقیقا همینطوری.
      خیلی زود عاشق میشم من ۱۴ سالمه و خیلی زیاد و زود عاشق میشم و به همه میگم حتی خالمم بهم گف چرا هر دفعه عاشق یکی میشی مثلا مثل یه بازیگر ممکنه من فقط طرفدار اون باشم واقعا حرفش درست نیست...

    • مارال

      سلام.من هم دقیقا همین مشکل و دارم و خیلی زیاد و زود عاشق میشم و عشقم و به همه میگم.یه جوری دنبال کسی میگردم که بتونم در موردش باهاش حرف بزنم اما متاسفانه همچین کسی پیدا نمیشه.با هرکی که حرف میزنم بهم ارتشاعات منفی میده.
      من دوسه روزی هست عاشق یه فوتبالیست شدم.پسر خوشگل و خوش قلبی به نظر میاد.بهتره که اسمش و نیارم.
      با اینکه اون ازم ۱۲ سال بزرگتره ولی واقعا نمیدونم چجوری عاشقش شدم . خالم فهمید که من طرفدار شم و بهم گفت تو همش عاشق یکی میشی . واقعا برای طرز فکرش متاسفم به نظر شما من باید چیکار کنم؟؟

    • یه دخی بدشانس

      سلام.....شروع حس و عاشقی بچگانم از ۱۲ سال بود وقتی ک کلاس زبان رفتم و اونجا مختلط بود عاشق یکی از پسرا شدم ک یه سال ازم بزرگتر بود ازش خوشم میومد ولی زود فراموشم شد و یه پسر جدید اومد و من خوشم از اون اومد و بازم بعد از اون بازم فراموشم شد واس پسر سوم زیاد دوسش داشتم اما خب این حسای من اون موقع بهشون میگفتم عاشقی ولی الان ک ۱۵ سالمع میگم حس بچگانه و من نمیتونم عشقمو بگم ب کسی ک دوسش دلرم چون حس میکنم یه نوع ناهنجاریه و خانوادم شاید منو درک نکن چون بالاخره تو این زمونه دختر و پسر از راه های مختلفی باهن ارتباط دارن و زود حسشون بوجود میاد....الانا من دیگ نمیخوام عاشق شم به هیچ وجه چون اصلا شانسی براش ندارم حس میکنم بوجود اومدم ک تنها ( سینگل ) باشم البته پسرایی هستن ک توی فضای مجازی یا بیرون میخوان شماره بدن ولی من هیچوقت قبول نمیکنم چون میدونم این حسم زود میگذرع واقعا اینو درک نمیکنم ک چرا تو این سن نوجونی باید این حس بوجود بیاد و کسایی مث من با دیدن همسن و سالاشون زجر بکشن ک چرا میترسن دوس داشتنشونو ابراز کنن و همیشه توی دلشون میمونه و ب کسی نمیگن چون میترسن ابروشون بره واقعا از این سایت ممنونم باعث شد سبک بشم واقعا مرسیــــــــ

    • طاها

      سلام من ۱۸ سالمه عاشق دختر همسایمون شدم دختره ۱۴ سالشه قصدم ازدواجه به نظرتون برم با خودش رک و راست صحبت کنم ؟؟؟. بزرگواران لطفاً راهنماییم کنید. باتشکر فراوان. یاعلی

      پاسخ ها

      • am

        نه با خودش نه. چون شاید خجالت بکشه واگه بخواد هم بگه اره میگه نه. پس به خوانوادت بگو

      • بدون نام

        سلام دوست عزیز لطفا به خوانوادت بگو تا با خوانوادش صحبت کنه اگر هم جواب رد شنیدی بخواطر عشقت حتما بجنگ تا پیروز شوی

    • سويل

      سلام من يه دختر17 ساله هستم تو تلگرام 8 ماهه پيش با پسر 16 ساله اشنا شدم اون منو خيلي دوس داره منم اونو به من ميگه يا من يا خانواده ميگه خانواده من نمياد خاستگاري بيا فرار كنيم منم هم اونو ميخام هم خانواده چيكار كنم هي گريه ميكنم تو رو خدا كمكم كنيد حتي به خاطر من داره كار ميكنه تا سه سال بعدبياد ازدواج كنيم خيلي منو دوس داره منم اونو به هم خيلي وابسته شديم تورو خدا كمكم كنيد

      پاسخ ها

      • am

        اشتباه نکن. اگه فرار کنی که بزرگ ترین اشتباهِ. فقط با خوانوادت در میون بزار. من خودم 18 سالمه 3 سال عاشق که نه دیونه دختر خالم بودم می پرستیدمش اما منو کاشت. پس زود اعتماد نکن و اگه به خوانوادم گفته بودم الان مال خودم بود واز دست نمی دادمش

    • ghazaleh

      ما با خانواده رفته بودىم دبى ىه پسره اىرانى خارجى تو دستشوىى منو گىراوردو به زور بوسىد هرچى جلوشو مىگرفتم بازادامه مىداد الا ن چند وقته اسىرش شدم با حرفاسى که مىزنه چند وقت پىش به زور لباسمم در اورد و رابطه داشتىم مىترسم به کسى بگم

    • هلیا

      سلام من یه دختر 12 ساله ام و عاشق یک پسر 15 ساله شدم درسته سنم پایینه ولی خوب از 4 .5 سالگی عاشقش بودم یعنی فکر نمیکنم ربطی به سنم داشته باشه اما واقعا خسته شدم به هیچکس نمیشه گفت به خودش هم روم نمیشه بگم:/

    • Sepehr Khalse

      خدایی خطاب ب اون افراد 15/16ساله ای ک همسنم هستن میگم این حس عاشقی و... رو از کجا میارید؟

    • pari

      دوستان و تینیجرای عزیز عشق و عاشقی تو ۱۳تا ۱۹سالگی رو خیلی جدی نگیرین منم وقتی ۱۴ سالم بود فک میکردم عاشق شدم تا ۱۸ سالگیمم تو فکرش بود ولی الان برام خنده داره...با اینکه قلباً فراموش کردم ولی هر چن وقت یه بار مغزم احساساتی که داشتمو بهم یاداوری میکنه که خیلی رو مخه...ولی خدایی اگه تو این سن عاشق شدین دنبالش نرین چون تهش پشیمونیه و بس...

    • موچوم

      سلام من عاشق یکی شدم سیزده سالشه نمیفههم که چیزی از عاسقی میفهمه چه کنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیبین بچه سیزده ساله تازه دداره سن بلوغو میذرونه چی میگی تو

    • برو بابا

      ديوونه ها

    • ندارم

      بیخیلب بابا

    • علیرضا

      منم می خوام یه چیزی بگم من ۱۶ سالمه و عاشق خواهر رفیقم شدم دختره ۱۰ سالشه . دختر خیلی خوبیه عاشقشم فقط حیف کی اون از عشق زیاد نمیفهمه نمیدونم باید چیکار کنم مادرشم میدونه بهشم گفتم که به دخترش بگه ولی میگه میترسم پروبشه بره دنبال عشقو. هوس بازی خواهشا کمکم کنین جواب بدین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هم تو وهم اون تازه یک سال از سن بلغتون میگزره اینا هوسه زود یادت میره فقط مواظب باش کاری نکنی که عواقب بدی داشته باشه

    • Am

      سلام.
      من فقط می خواهم بگم کاری که من کردم رو نکنید. چون من توی سن 15 سالگی عاشق شدم اما خجاالت کشیدم به کسی بگم چون می گفتم سنم کمه و من رو مسخره می کنن وبه سنی که رسیدم که هم کار و خونه و ماشین داشتم برم خواستگاریش. اما الان 18 سالمه ناگهان شندیدم که ازدواج کرده و از دست دادمش. به خودش هم گفته بودم قبول کرده بود اما رفت. پس حتما در هر سنی هم که بودید اول به خانواده ها بگید

    • Hosein

      سلام من یک سری از نظرات رو خوندم با بعضی موافق و با بعضی مخالف بودم فقط خواستم بگم در مورد عشق هیچ چیز مطلق نیست من از سن چهارده سالگی به دختری علاقه مند شدم الان بیست و دو سالمه هنوز هم همون علاقه رو بلکه بیشتر نسبت بهش دارم اگه تو سن کم به کسی علاقه پیدا میکنید سعی کنید کامل بشناسیدش و ببینید میتونید با خصوصیات بدش کنار بیایید یا نه به آینده همیشه فکر کنید زندگی همین چند سال جوانی نیست



      در کل خواستم بگم علاقه تو سنین پایین اگه با فکر باشه میتونه تا ابد ادامه داشته باشه و اصلا هم بد نیست. : )

    • ali kermanshah

      عشق

    • ali kermanshah

      مدیریت خوابه خخخ

    • خودم

      سلام دوستان من 12 سالمه عاشق یه کی از پسر های فامیل شدم که 15 سالشه خیلی دیوونشم 1 یا 2 ساله که عاشقشم اما نمیدونم دوسم داره یانه دارم روانی میشم میشه کمکم کنید خاهشا نگید زودگذره و سنت کمه و فلان چون خودمم این مشکل رو دارم و شما بگین حالم بدتر میشه

      پاسخ ها

      • عشق

        عزیزم عشق به سن وسال ربطی نداره اگر واقعا عاشقشی برو بهش حتما بگو واز عکس العمل هایش قبل از گفتن تو یا بعد از گفتنه تو بفهم که دوست داره یانه راستی عکس العمل های یه پسر که عاشق دختری میشه رو میدونی اگر نمیدونی برو از گوگل سرچ کن بای عزیزم انشاالله به عشقت میرسی امیدتو از دست نده این نشد یکی دیگه هنوز سنت کمه منم وقی دوازده سالم بود عاشق شدنم ولی طرف مقابلم رفت پیشه کسه دیگه ای اگر نپذیرفتت اصلا نگران نشو مهم اینجاست که فهمیدی که دوست داره یا نه موفق باشی عزیزم راستی من یه دختر ۱۵ ساله هستم

    • فاطی

      عشق

    • مریم

      با مزه بود

    • اوینا

      من الان ۲۰سالم وهمسرم ۲۴سالشه من ۱۶سالم بود که باهاش اشنا شدم و واقعا عاشق همیم و ۲ماه پیش باهم ازدواج کردیم

    • aria

      منم عاشق یه نفرم. شاید خنده دار بیاد ولی اون شخصی که عاشقشم یه شخصیت تخیلیه داستانه که یک نویسنده اونو خلق کرده. و منم الان خیلی سختی میکشم که نمیتونم بهش برسم

    • مژگان

      سلام امیدوارم حال همگی خوب باشه.
      من اسمم مژگانه و 14سالمه و عاشق یه پسر 20 ساله شدم هر دومون در کشور سوئد زندگی میکنیم.من خیلی عاشقشم ولی نمیدونم اونم عاشقمه ما تو یه عروسی اشنا شدیم ولی به نظر میومد که اونم من دوست داره.این که من دارم میگم یه عشق زود گذر نیست یا از روی هوس نیست من واقعان عاشقشم اونطوری که شاید هیچ کس تا حدود من عاشق کسی نبوده.
      من شما میخوام نظر بدین که من چیکار کنم خواهش میکنم نظر هاتونو بنیوسید.

    • نیلوفر ........

      سلام عاشق یه پسر بیست وپنج ساله بودم اما خودم 13سالم بوداون به من علاقه نداشت اما من عاشقش بودم

      پاسخ ها

      • مهدی

        سلام به نیلوفر خانوم بنظر من کسی که شما بهشان علاقه مندی خیلی از شما سن شان بیشتر است

    • حسام

      30 سالمه توی 20 سالگی عاشق شدم 22 سالگی جدا شدیم خانواده ها مخالف شدید ارتباط ما بودن بعد از اون با تعداد زیادی دختر اشنا شدم فقط بخاطر اینکه بتونم اونو فراموش کنم حتی از اون بهتر هم با من دوست شد متذکر میشم فقط برای فراموش کردن اون دختر با بقیه دوست شدم و هیچ توی فکرای جنسی نرید
      الان بعد از 8 الی 9 سال هنوز به یادشم و نتونستم فراموشش کنم به هیچ دختری هم حس ندارم اصلا وقتی حرفای عشق و عاشقی بقیه رو میشنوم میخوام بالا بیارم یک کلام عشق اول که رفت بقیشون واسه پر کردن تنهایی ادما میان و میرن و بس زندگی هم دیگه اون حال و هوای اون زمان رو نداره
      تعجب میکنم بعضیا تو 37 سالگی و 40 سالگی میگن من عاشقم امکان نداره توی اون سن و سال و کلی تجربه کسی عاشق بشه

      پاسخ ها

      • F

        سلام چه خاطره ی دردناکی واقعا متاسفم اما شما بابد تو اون سن بخاطرش تلاش میکردید چون همه چیز به شما پسرا بستگی داره اخه ما دخترا تا ی جایی میتونیم بخاطرتون بجنگیم..امیدوارم بتونید ی اینده ی خوب برا خودتون بسازید چون اتفاقیه که افتاده میدونم سخته اما تلاش کنید به این فکر کنید که دیگه امکان نداره چیزی درست بشه ‌...ادم فقط یبار عاشق میشه بقیه ی ادما فقط ی همدمن که حس تنهایی نکنی همین

    • سيما

      واي من چهارده سالمه و خوانوادم با داشتن دوست پسر مخالفن ولي من با يكي دوستمو هيچ كس نميدونه بنظرتون چيكار كنم مامانمينارو

    • مهدیه

      مارال جان ببخشید که دیر جوابت رو دادم.اسم اون فوتبالیستی که بهش علاقه مندم با ع شروع میشه.آقای علیرضا جهانبخش.

      پاسخ ها

      • طوفان

        بعد در ارتباطی باهاش ؟ تو یه دخترو نام ببر که عاشقش نیس...باو بس کنید این طرفدار بازیا رو.پسرا مخصوصا سلبریتیا دم به تله نمیدن.باش تا بیاد

    • Gamer

      سلام دوستان.من 14 سالمه.پسرم.کلا آدم احساساتییم.یکی رو دیدم که خیلی دختر خوبیه اصلا دل منو برده میدونم که خیلی بچم و میخوام که بهش فکر نکنم ولی کلا همش میخوام خودمو جلوش بزرگ نشون بدم میدونم که احساسات اشتباهیه ولی کمکم کنید

    • AVA

      سلام دوستان لطفا یکی که تجربه داره به من بگه چیکار کنم.من 14سالمه، یکی از پسرهای اقواممونو دوس دارم توی سالهای اخیر به دلایلی خیلی از هم دور شدیم، ولی بعد یه مدت اون به یه نفر گفته بود یه سری حرفا رو به من بزنه و اون نفر حرفا اون شخص بهم گفت حرفاش و هر کس دیگه ای هم میشنید مطمئن میشد که دوسش داره و منم همین فکرو کردم تا همین ماه اخیر که فهمیدم با یه دختر وارد رابطه شده والان خیلی از این بابت ناراحتم اتفاقا دیروز همدیگه رو دیدیم وقتی توی جمع بودیم اصلا حرف نمیزد و فقط یه گوشه نشسته بود و خیلی تو خودش بود و این واقعا خیلی عجیب بود چون شخصیت همیشگیش یه چیز دیگه بود.خیلی سعی کردم فراموشش کنم اما نتونستم لطفا کمکم کنید.

    • امیر

      سلام، سن 20 سالگی خوبه برای ازدواج؟!

      پاسخ ها

      • ناشناس

        اگر امکانات شروع زندگی رو دارید و میتونید خرج و مخارج زندگی رو تامین کنید چراکه نه خیلی هم زمان مناسبیه

    • Mehdi

      سلام من 14سالمه و دوست دارم یکی منم دوست داشته باشه ولی هرجا میرم اهمیت به من نمیدن من عاشقم عاشق یه نفری که دوسم داشته باشه و عشق اصلا به سن وسال نیس خدا کنه یکی هم منو دوست داشته باشه دعام کنید

    • سمیرا۷۷

      من ۲۰ سالمه تاحالا عاشق نشدم

    • fatemeh

      سلام من ۱۵سالمه ۵ماه دیگه میرم تو ۱۶پسرداییم ۲۰سالشه وعاشقمه اخه اول که فکرمی کردم خیلی دوستش دارم وقتی بهم گفت عاشقتم من گفتم عاشقتم اما الان به من هیچ مهری نداره خیلی بهش گفتم که ازم جداشه اما میگه نه شایدم بگم خیلی دوروغ گفتم میگه نه من از توجدانمیشم نمیدونم سخته بهش بگم دوستت ندارم اما نمی دونم چیکارکنم ازش جداشم

    • fatemeh

      سلام من ۱۵سالمه ۵ماه دیگه میرم تو ۱۶پسرداییم ۲۰سالشه وعاشقمه اخه اول که فکرمی کردم خیلی دوستش دارم وقتی بهم گفت عاشقتم من گفتم عاشقتم اما الان به من هیچ مهری نداره خیلی بهش گفتم که ازم جداشه اما میگه نه شایدم بگم خیلی دوروغ گفتم میگه نه من از توجدانمیشم نمیدونم سخته بهش بگم دوستت ندارم اما نمی دونم چیکارکنم ازش جداشم

    • رها

      سلام من ی دختر ۲۱ساله هستم تابه حال واسم پیش نیومده از کسی نظر بخوام ...من ۷ساله با کسیم یعنی هزار بار خواستم که جدابشیم که وابسته هم نشیم که ی موقع به هم نرسیدیم اذیت نشیم خیلی گیر داده که من تورو واسه ازدواج میخوام اجازه نمیدم کسی بیاد خواستگاریتو این حرفاپسره۲۷سالشه نمیدونم واقعا چیکار کنم چجوری دست از سر هم بر داریم اگه میخواست بیاد میومد واسه خواستگاری ن که همش بگه صبر کن

    • بدون نام

      سلام من11 سالمه و علاقه ای به پسرعمو ی خود دارم که او همسن من است و ۶روز از من بزرگتر است آیا درست است که عاشق او هستم؟ لطفا پاسخ دهید(

    • ❄❄❤L❤VE. K

      سلام 12سالمه و علاقه ای به پسرعمو ی خود دارم که او همسن من است و ۶روز بزرگتر از من است. من نمیدانم که او هم مرا دوست دارد یا نه؟ لطفا به من بگویید آیا عاشق شدن من درست است یا نه؟ لطفا به من بگویید! با تشکر یا علی ❤❤

      پاسخ ها

      • بد بخت

        نیم ساعته یه سال بزرگتر شدی تو یه روز ۴۸ سال میاد روت ۵۰ سالت میشه با این روند رشد بیخیالش

    • بدون نام

      منم عاشق شدم عاشق یه دختر ۱۴ ساله من خیلی دوسش دارم ولی هر وقت باهاش حرف می زنم سرش تو مبایلش فکر نکنم منو دوست داشته باشه من دیوونه وار دوسش دارم عشق احساس سختی اگر نتونی کنتورولش کنی نابودت می کن

    • بدون نام

      منم عاشق شدم عاشق یه دختر ۱۴ ساله من خیلی دوسش دارم ولی هر وقت باهاش حرف می زنم سرش تو مبایلش فکر نکنم منو دوست داشته باشه من دیوونه وار دوسش دارم عشق احساس سختی اگر نتونی کنتورولش کنی نابودت می کن

    • بدون نام

      منم عاشق شدم عاشق یه دختر ۱۴ ساله من خیلی دوسش دارم ولی هر وقت باهاش حرف می زنم سرش تو مبایلش فکر نکنم منو دوست داشته باشه من دیوونه وار دوسش دارم عشق احساس سختی اگر نتونی کنتورولش کنی نابودت می کن

    • بدون نام

      منم عاشق شدم عاشق یه دختر ۱۴ ساله من خیلی دوسش دارم ولی هر وقت باهاش حرف می زنم سرش تو مبایلش فکر نکنم منو دوست داشته باشه من دیوونه وار دوسش دارم عشق احساس سختی اگر نتونی کنتورولش کنی نابودت می کن

    • L❤VE .K❤❄❄❄

      آقای بدون نام . ممنون. چند وقت پیش که خونه ی عمه ام رفته بودیم. با دخترعمه هایم در یک اتاق نشسته بودیم و پسر
      عموم چون من تو ی اون اتاق بودم نیامد تو اما وقتی من رفتم رفت تو.

    • Mahan

      آقا یه سؤال اینا همش حرف از سن میزنن پس چرا میگن بزرگی به عقل است من الان یه جوون 30 ساله میشناسم که عقل یه نوجوون 15 ساله رو داره حالا جواب ما چیه؟

      پاسخ ها

      • کامی

        چن سالته عمویی؟شک نکن تو این سن تفکر اینجوری داری.و البته اوناییم که لایکت کردن بیشتر از ۱۵ ندارن :/

    • یک ادم تنها

      منم13عاشقش شدم اما الان 16سالمه هنوزم دوستش دارم ولی چون سه ساله ندیدمش چهری ازش به ذهنم نمیرسه خیلی دوستش داشتم ولی اونجا نمیدونستم پول نباشه نمیشه ولی الان میفهمم که بدون پول هیچ کاری نمیشه کرد اگر شما میگید با بی پولی میشه ازدواج کرد سخت در اشتباه هستید پول نداری عاشق نشو سرت رو پاین بگیر باور کن زندگیت مثل من نابود میشه

    • ناشناس

      99% این چیزایی که گفتین اصن عشق نیست بلکه همش وابستیگی عاطفی و هیجانات زود گذره تابحال کسی تو اطرافتون بوده برای همیشه که عاشق یه نفر بوده باشه پس جسارتا چرت وپرت نگید عاشق یعنی مجنون که عاشق لیلیی شده بود که اصن ظاهر زیبایی نداشت عشق یعنی یک نفرو بخاطر خودش بخوایم یعنی اونقدز عاشق باشیم که اگه طرف مقابل گفت من دوست ندارم زود نریم پی دیگه البته این زود رفتن برای بعضیا 6ماه برای بعضیا2سال عشق یعنی تا اخر عمر به یادش بمونیم عشق یعنی صد سال دیگه هم بهش حسی که داری تو دلت جوونه پس کم خزعبلات ببافین از هر5هزار نفر فقط یه نفر عاشق میشه این چیزایی که ما بهش میگیم عشق یا از کمبود هانونه مثل کمبود محبت تنهایی عاطفی جنسی و.......... یا از ارزوهامونه مثل لپای حسنا چشمای مینا اخمای میترا مهربونی های بیتا تیپ ژیلا دوست دارمای تینا پس کم بگیم من الان عاشق شدم عاشق شدم اینا همش دوست داشتنه معمولیه که بعضیا اب وتاب میدن بهش موندگار تر میشه برای بعضی هاهم زود به پایان میرسه

    • N8A

      من دختر 27 ساله فوق لیسانس مهندسی برق ، حتی یه بار به عشق فکر هم نکردم....جالبه نه!؟اتفاقا 3 تا خواستگار کنه داشتم اصلا منو ندیدن....

    • بد بخت متولد 85

      وقتی بچه تر بودم(قبل ۱۲) نمیدونم چرا ولی دختر های هم سنم خیلی جذبم میشدن نمیدونم چرا اون موقع به من میگفتن عشق می گفتم عین شین قاف (شاید هم قین میگفتم میدونم اشتباهه) بچه درس خونم و خیلی اهل این چیزا نیستم با اینکه منطقه یکیم ولی تا قبل دوازده به رابطه با دخترا به چشم بازی نگاه می کردم ولی رابطه ام با هر کدوم به یه علتی تا دوازده سالگی تموم شد حالا یه ۶ ماهی هست این چیزا رو فهمیدم (عشق و مشتقات آن)ولی هیچ در ک و فهم خاصی ندارم ازش ولی فکر کنم حس خوبی باشه راستش خیلی دوست دارم بفهمم عشق چجور حسیه دقیقا حتی از نوع زود گذرش دخترهای فامیل هم سن و سالم هست ولی خب فامیله دیگه اصلا رو م نمیشه نیم نگاه کنم حتی وقتی حرف می زنیم سرم پایینه ولی دوست ارم عاشق یکی باشم که عاشقم باشه.

      ولی نکنه مجبور شم خودکشی کنم.افسردگی نگیرم.دارم نزنن. در آینده پشیمون و بدبخت و فلک زده نشم. فکر کنم فقط درسم رو بخونم و به حرف های همکلاسی هام درباره عشقشون توجه نکنم بهتره.

      ولی خداییش می‌خوام عاشق بشم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقای محترم شما میخواین بدونین عشق چیه خب من بهتون میکم عشق یعنی مثلا آز خواب پاشی ببینی کنارته و نگاها به هم همین طور عاشقانه تا آخر روز در کنار هم باشین عشق یعنی یه لیوان هر لحظه تو فکر اون باشی واینکه اگر شما میخواین عاشق بشین سعی کنین عاشق فامیل دوست وآشنا نشوید واینکه عشق وقتی یکی و نگاه کنی شاید خودش اتفاق بیوفته عشق یعنی توفکر این باشی که آیا اون هم داره به من فکر میکنه ولی اگر عاشق شدین بع از یک هفته بدون هیچ ترسی برین بهش بگین

    • پریا

      سلام بچه ها خوبید منم یکی و دوست دارم ولی مال من خیلی محدوده مثلا من مجردم اون متحله به نظرم بچه داره. من21اون41 چیکار کنم کمک کنید بچه ها به نظر خودم همون طور که بالا فرمودن هنوز سن من به حدی نرسیده که عاقلانه تصمیم بگیرم هنوز21سالم است بچه ها به نظر شما من از روی احساس تصمیم میگیرم امکان داره بعد سه و چهار سال بعدش منصرف شم پشیمون شم هر چند کا الانم نمیتونم بهش برسم. خواهش میکنم کمک کنید یه چی بگید بچه ها

      پاسخ ها

      • آذر

        دوست عزیز لطفا فراموش کن این کار آینده خوبی ندار خواهش میکنم ازت که فراموشش کن

      • ناشناس

        عاشقی و ازدواج‌ تو این سن مشکلی نداره فقط شما باید تو عشقت تجدید نظر کنی و به نظر من اشتباهی عاشق شدی

    • مجید

      من عاشق دختر۱۴ ساله شدم فقط نمیدونم بهش بگم یا نه بنظرتون چیکار کنم

    • خسته شدم

      من ازدواج کردم یه ازدواج اجباری ۱۵ سالمه یکی دیگر و میخواستم که اس وپاس بود ولی میخواستمش من که از تیغ میترسیدم بارها بخاطرش دست مو خط خطی کردم هنوزم تو دلم هست هنوزهم الان از یه مرد که از من ۲۰ سال بزرگتره خوشم اومده ولی هنوزم به یادعشق اولم هستم و نمی تونم فراموشش کنم ازدواجی که به خواست من نبود منو نابود کرد

    • ali.kh

      سلام به همگی امیدوارم که همیشه سرفراز باشید.شاید براتون خنده دار بیاد ولی بنده حقیر تو هشت سالگی عاشق شدم و طرف مقابل هم منو دوست داشت.ما عشقه همو به یکدیگه گفتیم.با اینکه اونا تهران بودن من تبریز.ولی پای هم وایسادیمو الان که 16سالمه هنوزم که هنوزه همو داریم.و قرار شده که چهار سال بعد ازدواج کنیم.مادرش هم درجریانه و ب من پسرم میگه...عشق هیچ موقع ب سن نگا نمیکنه.من از همون اولش مطمعن بودم که هوس نیست.و البته انتخابم درست بود...شادو پیروز باشید.

    • mohammad javad

      من تو اموزشگاه قلمچی عاشق یک دختر همسنم شدم میخام شمارشو بگیرم به نظرتون چکار کنم

    • میلیکا

      سلام تابستان جان .
      من اصن هیچی از حرفاو احساساتتو نخوندم فقط یه چیزو خیلی بات موافقم تییییزهوووووشششاااانی بودن دل و جرئت شیر میخاد

      پاسخ ها

      • میرم نهم

        منم نمونه دولتی ام.ایول .خخخخخخ .البته تا حالا عاشق نشدم.

    • بدون نام

      عجب گرفتاری شدیم بخدا از خودم بی ظرفیت تر تو این دنیا ندیدم (-:
      ترم اولمه که رفتم دانشگاه عاشق شدم (((((:

    • ارش

      سلام من پسر ۲۰ ساله هستم ک قبلا با دختری ۶ ماه دوست بودم و اون بهم خیانت کرد من بهد جند ماه با یه دختر ۱۸ ساله اشنا شدم و الان دو ماه باهیم ولی مشکل اینجاس ک من میترسن بهش اعتماد کنم و باز عاشق بشم میترسم اینم بره و من نابود شم اون دختر میگه دوسم دازه ولی واسم سخته بهورش و درضمن فق تو تلگرام باهمین فعلا قصدموت ازدواحه ممنوت اگ راهنمایم کنین

    • خسته تنها

      سلام دوستان من ۲۴ سالمه عاشق دختر همسایمون شدم اون ۱۵ سالشه اون هم به من علاقه داره ولی هردومون خجالتی هستیم فقط درحد نگاه بنظرتون برم خواستگاریش هفت ساله عاشقشم نمیتونم فراموشش کنم

    • نرگس

      سلام من عاشق یه پسر ۱۶ ساله شدم خودم ۱۴ سالمه اما نمی دونم انم عاشقمم یا نه از کجا باید بفهمم که عاشقمه واقعا عاشقش هستم ۲ سال ۱۱ ماه خوانوادم میگن اصلا پسر خوبی نیست ولی من عاشقشم

    • محمد

      سلام من اسمم محمده تقریبا ۱۸ سالمه سه ساله تو یه محل کار میکنم و توی اون محل عاشق یه دختری شدم که هنوز خودش نمیدونه و منم روم نمیشه بهش بگم الانم چار صبح و بخاطرش خواب از چشمام پریده تو رو خدا راهنمایی کنید خیلی به نصیحتتون نیاز دارم ممنون از همتون

    • آوا

      من الان دو ماهه عشقم تصادف کرده دعا کنید براش دارم دیووووونه میشم

    • شرمیلا

      فرارکنیدجدی میگم

    • ya3in

      عشق یعنی کشک من که هیچوقت عاشق نشدم و نخواهم شد

      پاسخ ها

      • rojin

        درور برشما

      • ناشناس

        بزار دلت گیر کنه بزار پیداش بشه بهت میگم اونوقت

      • rojin

        بیخیال بابا عشق دیگه چیه

      • rojin

        ازعشق بی معنی تر چی هست آخه

    • رها

      من تازه دارم وارد 14 سالگی میشم راستش یه سالی هس که که شکست عشقی خورده ام همش فاز افسردگی و از زندگی قبلیم خیلی دور شدم و البته مادرم قضیه میدونس و خیلی مراعاتمو کرد ولی ....قبل اینکه عاشق بشم از پسرا متنفر بودم ولی الا بیشتر میخوام بدونم که امکان داره از این به بعد کسی هونجوری صادقانه دوسم داشته باشه یا من میتونم همون عشق رو دوباره حس کنم ؟

      پاسخ ها

      • rojin

        سلام ی جوری داری میگی که آدم فکرمیکنه چیه؟چه شکستی خوردی تو که افسرده شدی ماکه تو سن شما بودیم داشتیم توکوچه توپ بازی میکردیم
        عزیزم اینا روزهای خوابیدنت هست الان توخوابی وقتی بیدار شدی ان شالاه پشیمون نمیشی .

    • ارمیتا

      سلام بهم نخندین ولی من 13سالمه و توی محرم عاشق یه پسر شدم که ازم بزرگتره توی یک مطلب درباره ویژگی پسر عاشق خوندم و اون هم همون ویژگی هارو داشت الان هم خیلی دوست دارم دوباره ببینمش دارم می میرم و احساس می کنم دو طرفست کمکم کنید عاشقی تو این سن مناسبه؟

    • Mojtaba

      سلام من 19 سالمه و 4 ساله عاشق دخترخالم هستم یعنی تقریبا از 15 سالگی هیچوقت نتونستم بهش علاقم رو بگم چون حد و مرز رو میدونستم اینکه الان نمیشه و شرایطش رو ندارم یا اینکه الان زمان مناسب نیست ممکنه ازدواج کنه و من نابود بشم و...
      که همینم شد و پارسال ازدواج کرد خیلی ناراحت شدم تا یه مدت کلا حوصله نداشتم حتی تو خلوتم خیلی گریه کردم اما تلاش کردم فراموش کنم و اینکارو کردم اما به طور کل نه فقط دیگه خودمو اذیت نمیکردم اما یادم میومد که عاشقش بودم

      پاسخ ها

      • rojin

        یک آدم نه همه ی آدم های اطرافم ازم استفاده کردن حتی کسایی که ازخودم بودن هم اذیتم کردن بیخیال بگم که چی بشه
        فقط زخم های قدیمی تازه میشن

    • Mojtaba

      داشتم میگفتم که پارسال ازدواج کرد اما به دلایلی اذواجش به هم خورد چند ماهی زندگی کرد اما زندگیش ریخت به هم الانم میخواد طلاق بگیره چهار ماهی هست که خونه باباشه حالا من به جای اینکه فراموشش کنم بدتر عاشقش شدم حتی با اینکه میدونم چه اتفاقی براش افتاده اما عاشقش موندم و فکر میکنم این عشق واقعی هستش راستی یادم رفت بگم ایشون هم هم سن خودم هستش. حالا به نظر شما درست فکر میکنم البته اینم بگم که هیچوقت احساسم از روی شهوت نبود و احساس پاکی نسبت بهش دارم.

      پاسخ ها

      • rojin

        سلام آقامجتبی عشق خیلی کوره اگه دوسش داری بروجلو الان که داستان تورو خوندم یاد داستان یکی افتادم به نظرم برو اونو مال خودت کن شماها واسه ی هم ساخته شدین .

      • Mojtaba

        سلام به طور اتفاقی بعد چند وقت به این سایت سر زدم فکر نمی کردم
        کسی جوابمو بده آخه دیگه کسی واردش نمیشد
        ممنون روجین خانم
        ایشون طلاقشو گرفته و الان دانشگاه رفته و مهندسی میخونه راستش منم راز دلمو با مادرم درمیون گذاشتم اولش شکه و ناراحت شد و مخالفت کرد
        ولی بعدش بهم حق داد و حالا احساسمو درک میکنه هنوزم مقداری مخالفه
        به خاطر خوانوادش چون از نظر مالی از ما سرترن و مشکلات دیگه ک خودمم میدونم اما چون به ایشون علاقه داشتم و چیزهای خوب و روشنی در ایشون میدیدم پافشاری کردم
        هرچند الان فکر میکنم داره مثل خانوادش میشه از نظر اخلاقی و.. که ترجیح میدم شرح ندم که اگر اینطور بشه قطعا ما درد هم نمی خوریم‌ فعلا عجله ندارم و اگر صلاح باشه و بشه سال دیگه انشالله شاید بریم خواستگاری
        اینم بگم که ایشون از قبل عروسی توجه هاتی به من داشت که آدم فکر
        هایی میکرد ولی گفتم شاید علاقه خواهری باشه اما از زمان جدایی و حتی قبل طلاقش توجه خاصی به من داره و جلب توجه شدیدی میکنه حالا نمیدونم واقعا دوسم داشته و الان هم داره یا اینکه داره جلب توجه میکنه به خاطر موقعیتی که اگر خدا بخواد بدست میارم و میخواد منو عاشق خودش کنه.

      • Mojtaba

        راستی دیگه رفتم تو 20

      • rojin

        سلام اسمم روژین هست انشالاه که اونجوری که میخوای بشه میدونید چیه ؟ من ازاینکه شما اینقدر دل وجورات دارین خوشم اومد چون من اونو ندارم من ازعاشق شدن خیلی میترسم

      • Mojtaba

        سلام عشق نه ترس داره و نه زورکی میشه که خودتو عاشق کنی
        فقط خوش حال باش و زندگی کن سعی کن خودتو اذیت نکنی و فکر نکن اگر عاشق نیستی ناقصی
        از خدا کمک بگیر برو طرفش قول بهت میدم عاشق کسی میشی یا با کسی ازدواج میکنی که میگی خدایا شکرت ارزششو داشت ارزش صبرمو داشت.

      • rojin

        سلام شما چقدر دارین خوب ازعشق میگین
        میشه بگین من چه گناهی کرده بودم که توسن 15سالگی خورد شدم ؟
        من الان 19سالمه 3ساله ازخونواده ودوست وشهر وهمه چیز دورم 3ساله توتنهایی دارم زندگی میکنم نه دوستی نه کسی کنارم هست من ازهمه چیز فراری شدم چرا هان ؟فقط به خاطر این عشق لعنتی بود من تاحالا عاشق هیچ پسری نشدم من عاشق خونواده ودرس ودوستام بودم که خیلی شکست بزرگی خوردم فرارکردم ازهمه چیز فرارکردم و اومدم تهران خودم ومشغول کار کردم درسته دارم زندگی میکنم ولی نه مثل ی ادم سالم بلکه مث ی ادم سرد وبی روح دارم زندگی میکنم
        میشه بگید تقصیرمن این وسط چیه؟
        من دیگه ازرابطه برقرارکردن میترسم ازعاشق شدن میترسم شماچیزیدرموردم نمیدونید فکرمیکنید عشق همونجوری که برای شما خوبه برای همه هم خوبه ولی این طورنیس بیخیال هرچی بوده گذشته من الان دارم توتنهاییم زندگی میکنم خیلی اروم وبی صدا
        ان شالاه شما همونجوری که میخوایید به عشقتون برسین .

      • Mojtaba

        اگر اشتباه نکنم شما قربانی اعتماد اشتباه به یک آدم نادرست شدی درسته؟

    • sewin

      سلام عرض ادب خدمت شما دوستان عزیزم،،عزیزانی که کم سن سالید تمامی نظرات را خوندم ولی خواهش میکنم به قلب بی ادبتون بگید فعلا ساکت باشه

    • بی نام

      عاشق کسی هستم و اولین بارمه وخیلی دوستش دارم چکار کنم راهنمایی کنین و او نمیداند دوسش دارم

    • بدون نام

      سلام من یک دختر17سالم چندوقت پیش با پسر24ساله اشنا شدم که بعد تقریبا2ماه ابراز علاقه کرد.بعد بخاطر رضایت خانواده من به سربازی رفت و میگه بمون تا باهم اینده رو بسازیم و ...
      من نمیدونم باید چیکار کنم.دوستش دارم اما از تفاوت سنیمون یکم اذیت میشم و از اینکه در این سن ایا واقعا میتونم انتخاب درستی کنم برای شاید10سال بعد یا اینک ممکنه پشیمون بشم خیلی نگرانم
      با چندنفر مشورت کردم 3نفر موافقت کردن 1نفر مخالفت
      میشه لطفااا راهنمایی کنید چیکار کنم؟

    • عاشقانه

      سلام ببخشید من یه سوال داشتم من یک دختر ۱۵ ساله هستم و عاشق شدم و دلم میخواد برم بهش بگم عاشقتم اما میترسم لطفا کمکم کنید

    • sara

      من عاشق ی پسر ۲۳ساله شدم خودم ۱۴سالمه اما اون دوسم نداره نمیدونم چیکار کنم

    • هلن توکلی1384

      من 14 سالم و عاشق پسری 16 ساله ام بدجور، حتی شبا خوابم نمیبره و اما اون اصلا دوستم نداره و تازه چند وقت پیش فهمیدم به یکی علاقه داره و البته دوستم یسنا داداششو دوس داشتو بهش رسید،اما من.....
      ولش کن من که دیگه قید عشقو زدم
      ولی پسرا،اینو بدونین فقط پسر عاشق نمیشه،دخترم عاشق میشه و اما نمیتونه به شماها پسرا بگه

    • تنها

      من 15 سالمه و عاشق ی مرد 30 ساله شدم. ولی نه از اون 30 ساله هایی ک فکرشو میکنید
      از هر نطر خاصه خیلی خاص
      خاستگارمم بود ولی بهم خورد
      مرسی ک نمیخندید

    • سیمین

      خخخخخخ

    • بدون نام

      سلام من مقداری از اول خوندم خیلی غیر معتبر است
      این از من نصیحت:عشق بعد از ازدواج ب وجود میاد ولی در ادامه مطالب خوبی هم داشت. سعی کن مطالعه بیشتری در احادیث داشته باشی علم واقعی دست ائمه است

    • مهــــــــــــــــدی

      سلام به هم عاشقا
      کیا عاشق هست دستشونو ببرن بابا
      من ۱۸سالمه
      ۱۸تادوست دختر دارم
      ممنونم از لایکتون چون دروغ گفتم من یعشق دارم همه چیمه زمدگیمه دنیامه نفسمه عشقمه دارو ندارمه ......

    • آلباتروس

      هلن عزیز من خوب درکت میکنم چون همسن خودتم با تمام احساسات دخترانه این سن بهترین راه برای تو فراموش کردن اون پسره در غیر اینصورت بیشترین لطمه رو به خودت میزنی!!!!

    • محمد

      سلام من ۴۷ سالمه ازدواج کردم و سه فرزند دارم ولی مدتی است که عاشق عاشق کارمندم شدم و دیوانه وار دوستش دارم و بهش گفتم دوستت دارم ولی اون می خنده و چیزی نمیده چه کار کنم اونم ۳۰ سالشه ومجرده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برا مردایی مثل شما متاسفم با زن و بچه هم عاشق میشین

    • محمد

      من 16 سالمه عاشق ی دختر تقریبا هم سن خودم شدم ولی فک کنم اون یه سال ازم بزرگترهبخدا هوس نیس. قبلا هم میدیدمش اما حسی نسبت بهش نداشتم بعدا عاشقش شدم. تو ایام این محرم میرفتم هیئات نگاش میکردم و از امام حسین میخواستم اونم منو دوس داشته باشوقتی میبینمش یه حسی بهم دست میدهاونم دختر خوبیه و چادری گاهی مانتو میپوشه حدود دوساله عاشقش شدم و از وقتی عاشقش شدم دارم سعی میکنم کارهای بدمو کنار بزارم و دیگه به دخترای دیگه فک نمیکنم نم دونم واقعا عشقه یا نه

    • محمد

      چرا جواب منو نمی دید خب

      پاسخ ها

      • rojin

        چون دیوونه ای

    • محمد

      خخخ

    • محمد

      جواب نمی دید

    • یه دخمل عاشق

      سلام، 12 سالمه عاشق پسر داییم16سالشه شدم. اونم معلومه عاشقمه، پسرا اگه عاشق دختری شدین بهش بگین چون ممکنه عاشقتون باشه و تو درد عشق بسوزه

      پاسخ ها

      • ناشناس

        شما هم میتونی راز دلتو بگی حتما نباید پسر پیشقدم بشه

      • Al

        به نظر من شما اشتباه میکنی و باید لاقل چهارسال تا شش سال صبر کنی
        بسیاری از این علاقه ها کاذبه و هیجانیه و افراد نمیدونن دارن اشتباه میکنن

    • ابوالفضل

      من الان ۱۲سالم شده و از یه دختر خوشم اومده نظرات شما عزیزان چیست

    • طناز

      من عاشق پسر خالم بودم باهم چت میکردیم میرفتم بیرون خلاصه همیشه پسرخالم پشتم بود اخر هم ازدواج کردیم دوسال پیش زندگیمون عالیه انشا الله همیشه خوشبخت باشیم مامان بابا هم داریم میشم 22سالمه شوهرم 23

      خخخخ عاشق س ک س هم هستیم بچه هامون دوقلو هستن مارال و ماهان

      پاسخ ها

      • Azerila

        عشقتون پایدار من هم شبیه شما هستم البته در جای مخالف من عاشق دختر خالم هستم و دعا میکنم انشالله همه به عشقی که صلاحشونه برسن ماهم اگه اوکی بودیم به هم برسیم انشالله

    • مهنا

      سلام من عاشق ۲پسر دو قلو شدم که اسمشون مهدی و هادی هستشاین ها معلومه که من دوست دارن اما چرا مسخرم میکنن همش تیکه میندازن

      پاسخ ها

      • rojin

        خب دیوونه ای به خاطر همین

    • مرتضی

      سلام من ١٩ سالمه و از ١٥سالگی تا حالا ٢تا شکست عشقی خوردم و به خودم قول دادم سمت هیچ دختری نرم و نرفتم ولی یک ماهی میشه یه دختره خودش به سمتم اومده دختره ١٥ سالشه و التماس و گریه میکرد منم ردش نکردم وگفتم بمون چند وقتی هس گذشته و دختره خودش سرد شده ولی من کمی بهش علاقه مند شدم بنظرتون چیکار کنم؟؟؟

      پاسخ ها

      • rojin

        سلام دوست عزیز بیخیال دختر شو اون خودش هم نمیدونه داره چیکارمیکنه اون دختری که برای عشق به پسرالتماس کنه به درد هیچکی نمیخوره دخترباید مغرورباشه

    • طاها

      سلام من یه دخترم ۱۹ سالمه یه پسری از فامیل عاشقم شده که ۳۶ سالش هست وقتی بهم ابراز علاقه کرد منم بهش گفتم دوستش دارم الانم تو فضای مجازی باهم در ارتباطیم قراره بعد از ماه صفر بیاد خواستگاری ولی مامانم بخاطر تفاوت سنی مون نگرانه تو رو خدا ما با ۱۷ سال اختلاف سنی مشکلی برامون پیش نمیاد تو رو خدا جواب بدین

    • محمدرضا

      من عاشق یکی شدم اونم بسیار زیاد ولی اون نمیدونه _ باید چکار کنم که باهاش بدونه اینکه کسی بدونه ارتباط بر قرار کنم یا دوست بشم من از این چیزا بلد نیستم یکی بگه لطفا

    • آنیتا

      من ۱۲ سالمه عاشق یه پسره ۱۶ ساله شدم خیلی دوسش دارم اما اون متوجه نیسته و همش به من میگه ابجی باید چیکارکنم لطفا راهنماییم کنید

    • ناشناس

      حیفه این عمر که اینجوری به بطالت میره گیرم عاشق شدی تهش که چی؟ اونم میخوادت خواستت تو این مملکت میتونی نفس بکشی تلفیقی از دین و فرهنگ غلط این مردم جوونارو ناامید کرد. شماها که میگید عاشق شدید همتون خوشی زده زیر دلتون.

      پاسخ ها

      • rojin

        سلام اول ازهمه چیز من بهتون حق میدم عشقی وجودنداره منم این نظر رو دارم ولی شما اصلاحق ندارید این حرف رو به عاشقا بگید مشکل شماست که عاشق نیستید

      • rojin

        سلام ببخشید شماکی باشید که به عاشقا همچین بگید اگه شما عاشق نیستیداین مشکل شماست

    • شکست عشقی

      حالا شما که اینارومیگین.اصلا ازعشق چیزی میدونین

    • rojin

    • rojin

      سلام ببخشید شماها اینجا رو کردین مهد کودک .

    • rojin

      سلام ودرود به همه ی عاشقایی که اینجا حضوردارن
      شماهاخیلی خوش شانس هستین که تواین سن کم عاشق شدین واقعا عشق نصیب هرکسی نمیشه هرکسی نمی تونه عاشق بشه هرکسی نمی تونه عشق رو درک کنه مثلا یکی خود من که تا الان عاشق نشده

    • rojin

      من ی دختر19ساله تو تهران مشغول کارتو شرکت شوهرخالم حسابدار هستم . من دختری هستم که واسش عشق معنایی نداره کل روزم رو باکارکردن میگذرونم ازخونوادم دورم همه به من میگن تو دیوونه شدی باید بری پیش ی روانشناس مریضی .
      میدونید چرا چون نه عاشق میشم نه ازدواج میکنم هردو رو همیشه مسخره میکنم میدونم شاید کارم اشتباه باشه دوستان اگه عاشق هستین سعی کنیدبهش برسین قدرش رو بدونید این عشق شاید واسم بی معنی باشه ولی خیلی باارزش هس .

    • rojin

      شاید الان میگید چراازعشق بدم میاد .
      شکست تنها تو عشق نیست مشکل ماها اینه که فکرمیکنیم تنها توعشق شکست میخوریم وقتی طرف میزاره میره داغون میشیم فکرمیکنیم دیگه دنیامون خراب شده شکست بزرگی خوردیم .کاش منم مث شماها توعشق شکست میخوردم.من شکست بزرگی تو زندگی خوردم ی شکستی خوردم که هیچ وقت نتونستم خودم روجمع کنم 3ساله که ازخونواده .ازدرس .ازدوست .ازهمه چیز دورم من ی داستان خیلی تلخ دارم که هنوزم داره اذیتم میکنه دوستان قدرهم دیگه روبدونید.

      پاسخ ها

      • آیسل

        دقیقا منم مث توام.ای کاش بزرگترین درد زندگی منم عشق بود اما هیچوقت این همه سختیو تحمل نمیکردم

    • عسل

      سلام

    • عسل

      سلام،من 15ساله،عاشق پسر همسایمون شدم،اون 17سالشه و به احتمال زیاد اونم از من خوشش میاد،فعلا که اون هیچی بهم نگفته،نمی دونم چیکار کنم،ایا از عشق با اون دست بکشم یا منتظر بمونم که ابراز علاقه کنه؟من با کلی راه های مختلف فهمیدم که دوسم داره.
      لطفا راهنمایی کنین

      پاسخ ها

      • rojin

        عزیزم توهنوز سنی نداری توسن توعشق فقط ی بچه بازی هست توالان وقت درس خوندن وکیف کردنت هست نه عاشق شدن تواصلا ازعشقی چیزی میدونی؟

      • rojin

        عزیزم منم سن تورو گذروندم لطفا باخودت این کارونکن اول به جایی به مقامی برس بعد فکرعاشق شدن روبکن توباید یکی بالا ترازخودت رو داشته باشی نه کسی که درسطح خودته باید کسی باشی که خونوادت بهت افتخارکنن ازاینکه دختری مث تورودارن افتخارکنن باعاشق شدن نمی تونی مایه افتخارخونوادت بشی

    • کیانا13ساله

      به نظرمن عشق یه چیزمضخرفه که همش دوروزه واقعاشماکدوم عشقودیدیدکه تااخرعمر به پای هم موندن دخترعموم بهن میگه توچراعاشق نمیشی همه تواین سن ازاین سنا دارن ولی من اینطورنیستم

      پاسخ ها

      • rojin

        سلام واقعا واست خوشحالم که همچین طرز فکری داری.
        دوست عزیز هرچیزی به موقعش خوبه لذت بیشتری داره این شاید به خاطر کم سن بودنت هست که همچین فکرمیکنی ولی بازم خوبه اینشالاه موفق بشی.

    • مامان

      سلام من مادر یه دخترچهارده ساله هستم که دورمون پر از دخترهایی هست که هرروز عاشق میشن و بادخترم هم خیلی رفت و امد دارن یا خود هم کلاسی هاش هم همین اخلاق و دارن خداروشکر دخترم تو فاز این چیزا نیس ولی همه اش نگرانم که اثر منفی رو دخترم بزارن لطفلا راهنماییم کنید

      پاسخ ها

      • rojin

        سلام من حس مادرانتون رو درک میکنم
        شماباید بزارید خودش روپاهای خودش وایسته نمیگم هرکاری میکنه تایید کنید منظورم اینکه بزارید بامشکلات رودرو بشه اگه اون تواین سن عاشق شد اصلا اشکالی نداره بعدا خودش متوجه اشتباهش میشه لطفا بهش گیر ندید امکانش هست ازشما زده بشه بازم هرطور که خودتون صلاح میدونید انجام بدید .

    • Amir

      سلام من 18 سالمه به نظر من اینکه خوانواده ها مخالفت میکنن حتما دلیل دارن اول ببینین چطور آدمیه سعی کنید بشناسیدش کاملا نکه بگیم مهم اینه رفته تو دلم درست میشه نه آدمایی میشناسم که تو سن 21 سالگی اینو گفتن بعد کارشون به طلاغ کشیده ببینین اخلاق داره باهاش صلاح میرین اگه بشه نامزد کنین اگه صلاح رفتین بعد یه مدت اون موقع میتونین ازدواج کنید اما نه تو سن خودم و پایین تر برا اونایی که 20 سال به بالا هستن گفتم

      پاسخ ها

      • rojin

        سلام دوست عزیز منم هم سن توام
        من کل این نظرهایی که تواین سایت هست رو خوندم اینجا جای این حرفا نیست اینجا مهدکودک که توش کلی بچه هایی هستن که اصلا نمیدونن عشق رو باید چجوری تلفظ کنن

    • مهدی

      من 15 سالمه و عاشق دختری شدم که بامن 8ماه اختلاف سنی داره.دو ساله که هم دیگرو میبینیم ولی تا حالا درباره ی اینکه دوسش دارم حرفی بش نزدم چون توی گروه موسیقیمونه و سخت میشه این کار رو کرد
      ازتون میخوام کمکم کنید که چجوری این احساسمو بیان کنم و بش بگم.

      پاسخ ها

      • rojin

        سلام اول از همه باید مطمئن بشی که واقعا عاشقشی یا اونم عاشقته بعد اقدامی بکن چون شاید امکان داره بعدا هم به خودت و هم به طرف مقابل ظربه بزنی
        نمیخوام ازردت کنم ولی الان سنی برای عاشق شدن نداری

    • علی

      سلام پسری سیزده ساله هستم می خوام عاشق بشم ولی می دونم سنم خیلی کمه و نمی دونم چیکار کنم لطفا ره نمایی کنید

      پاسخ ها

      • مشاور

        برا قرنطینس حوصلت سر رفته تا آخر عید صبر کن درست میشی:|

    • امیر

      سلام من عاشق ی دختر شدم از اون اولا ی کارای که میکرد احساس میکردم عاشقم شده ولی دوستاش ی چیزا الکی در مورد من گفتن الان دختره از من بدش میاد چیکار کنم علاقه مند بشه بهم و حرفا دوستاشو فراموش کنه؟؟

      پاسخ ها

      • جواد

        بزن فک رفیقاش رو بیار پایین چون حقشونه چرا الکی دارن دخالت میکنن؟

    • ارشام

      سلام من ۲۲سالمه از دختر داییم که۱۵سالشه خوشم اومد وهمین دیروز باواسطه خاله اش که قبلا باهاش درمیون گذاشته بودم بهش گفته شد...بنظرتون کار خوبی کردم که به خاله اش گفتم بهش بگه بنظرتون عقل دختر ۱۵ ساله کافیه برای همچین حرفی...لطفا یکم راهنمایی کنید ممنون

      پاسخ ها

      • جواد

        بنظر من اون هنوز کم سن و ساله باید میزاشتی بزرگتر میشد

    • بدون نام

      سلام من ۱۷ ساله ومتهل هستم وبعد از دوسال تازه فهمیدم که دوستش ندارم من عاشق یکی دیگه هستم واقعا نمیدونم باید چیکار کنم میشه راهنماییم منو بکونین آخه خیلی دارم ناراحت میشم نمی دونم باید چی کار کنم

    • رستا

      فک کنم 13سالم بود که عاشق یکی شدم که حتی ازجونش واسم مایه میگذاشت اما اون غرورشو زیرپا گذاشت و من به هیچ وجه نمیتونستم غرورمو زیرپا بزارم بهش بگم دوسش دارم اوازه عشقش به من تو کل فامیل پیچیده بود شایدبارها عشقشو بهم ثابت کرد الان 17سالمه همچنان همو دوس داریم یساله که بهش گفتم دوسش دارم الاان عشقمون طوریه که بدون هم نمیتونیم نفس بکشیم روزبه روز هم عاشقتر میشم عشق حس قشنگیه مخصوصابعد5سال پایدارتربشه عاشقی خودش بهترین حس دنیاس به شرطی که دوطرفه باش

    • یه دوست

      خانوم یااقای بدون نام که 17سالشونه و متهل هستن میشه بگید تفاوت سنی شما باهمسرتون چقدره وچطور اشناشدین یاخانواده باعث ازدواجتون شدن

    • زهرا

      من ۱۷ سالمه یه پسره هست که دو سه سالی دنبالمه اون ۱۹ سالشه من خیلی اونو نمی شناسم خیلی خیره نگام میکنه و انگار که عاشقم شده و از یکی شنیدم که میگه قصدش ازدواجه و ..
      به نظرتون باورش کنم ؟

    • رستا

      ببین زهراجون به این زودی بهش اعتمادنکن اول مطمعن شو که قصدش ازدواجهه وهمچنین بایدثابت کنه

    • Roya

      سلام دختر ۱۷ ساله هستم عاشق دکترم شدم ۲ ساله ولی اون متاهل هست خیلی دوسش دارم میخوام بهش بگم خسته شدم هرشب دارم گریه میکنم دیگه نمیتونم زندگی کنم یا اون یا خودکشی
      لطفا یکی راهنمایی کنه منو

      پاسخ ها

      • ..

        خانم محترم شما دارید اشتباه میکنید از ایشون فاصله بگیرید و خودتون رو مشغول بکنید
        زندگی خودتون و زندگی اون آقا و همسرشون رو خراب نکنید.

      • جواد

        خب تو دیگه چرا؟ از سنت خجالت بکش

    • بدون نام

      من ميرم پارک نزديک خونمون اونجا ي پسريو ديدم که عاشقش شدم فکر ميکنم با کار هايي که ميکنه عاشقمه من 12سالمه و اون پسره14سال

    • ناشناس

      سلام دوستان من چهارده سالمه و یه حسی نسبت به یکی از دختر های اقواممون دارم(قبلنا فک میکردم دوست داشتن زیاد عشقه) ولی حالا که تجربش کردم متوجه شدم اصن قابل گفتن نیست.من به نظر بعضی از دوستانی که گفتن عشق در این سن مناسب نیست توجه کردم ولی هرکاری میکنم نمیتونم فراموش کنم لطفا کمکم کنید

    • Saba

      سلام
      من صبا ۱۲ ساله هستم . شاید برای شما مسخره بیاید ولی من عاشق شده ام و فرد مقابل هم عاشق من است . ولی من و اون یه مشکلی داریم.
      اینکه من و اون از خانواده هامون میترسیم که بهشون بگیم .
      و با هم حرف بزنیم .
      به نظر شما ما چکار میتونیم بکنیم ؟؟
      ممنونم

    • مریم

      سلام من ده ساله یه پسری رو دوس دارم هنوز نگفتم دوسش دارم چیکار کنم نظر بدین لطفا ممنون میشم

    • شهرزاد

      من 11 سالم گه عاشق یکی شدم هم سنیم من عاشق اونم ولی نمی دونم اون عاقمه من تا حالا سه بار عاشق شدم کمکم کنین که از یادم بره من دارم دیونه می شم

      پاسخ ها

      • جواد

        بچه خو تو که دهنت بو شیر میده اصن میدونی عشق چیع؟
        جمش کنین بابا مهد کودکش کردین

    • مانی

      یکی منو عاشق خودش کرد و من اینو فهمیدم که عشق یه حس شادی و تنهایی یعنی میخوای پیشت باشه ولی یهو عصبانی میشی و از دستش میدی یعنی ۲ سال از هم جدا شدیم ولی تا حالا به هر کی عاشق شدم فکرم پیش اون عشق اولین بود و الانم بعضی وقت ها دلم میگیره و نگرانش میشم و همین هنگ های غمگین و مهراب دل آدم رو سر جاش میاره، ولی افسرده میکنه به خاطر همین دیگه گوش نمیکنم و درضمن خدا دل هیچ عاشقی رو نشونت بد دردی داره

    • بدون نام

      من الان عاشق یه پسره شدم واونم عاشق منه حتی جوری عاشقمه که برام میمیره و طرف داریمو میکنه منم دوسش دارم اون خودش از من خواستگاری کرد با دوستی دوستش بادوستم این کارو کردیم دوستم میگه بهش بگو قطع رابطه اما من نمیدونم چیکار کنم میگم نه من عاشقشم خب عشق دست خود آدم نیس هرکی موافقه مثبت بده

    • بدون نام

      ببخشیداا.ولی عشق وقت حدر دادنه.بابا بچسب به آینده خودت بابا.کهچه جوری زندگی کنی.

    • Amir

      شاید خنده دار باشه ولی من ۱۷ سالم عاشق بازیگر هرمیون ذتو هری پاتر شدم

      پاسخ ها

      • علی

        الان سنش نزدیک 30 هست.شکستتو بهت تبریک میگم.خخخخ اسکول

    • علی

      از نگاه فیزیک و نجوم عشق چیزی هست که از بعد و زمان فراتر میره و جالب تر اینکه ما موجوداتی که فقط تا بعد سوم رو درک میکنیم هم این احساس رو درک میکنیم پس وقتی یک بچه ی ده ساله میگه عاشقه نباید بزنیم تو دهنش بلکه باید با حرف های درست قانعش کنیم.

    • BARAN AAA

      سلام بنظرتون یه دختر ۱۳ ساله به یه پسر ۱۷ ساله می خوره یا نه؟ــــــــــــــــــ

    • Alireza

      من خودم عاشق یه دختری هستم شمارش هم دارم به شم گفتم ولی از این دختر مغرور ها هست و اصلا نخ نمیده خیلی تلاش کردم که یه جوری فقط یکبار باش بیرون قرار بزازم ولی نمیشد از این درس خون ها هست کارنامه همش بیست البته خودم هم خیلی درس میخونم با اینکه میدونم نباید دنبالش برم ولی باز نمیتونم کنترل کنم خودم رو اصلا اصلا اصلا هم دکبال هواهوس نیستم فقط دوست دارم کنارش باشم به تظر شما بازم دنبالش برم
      به نظرم داخل ایران رل زدن اصلا معنا خوبی ندا ه بین مردم
      مرس

    • Mina

      چگونه یه پسر رو عاشق خودم کنم؟

    • یک عاشق

      عزیزان دلم عشق پول نمی خواد

      عشق دل میخواد

    • مریم

      سلام من ۱۴ سالمه عاشق یه پسر ۲۴ ساله شدم و واقعا عاشقانه میپرستمش دارم دیونه میشم ولی نمی تونم بهش بگم شدم انگشت نمای یه فامیل افسردگی گرفتم حتی شمارشو دارم ولی نمی تونم تورو خدا کمک کنید و عشق من نسبت بهش ۶ ماهه دارم دیونه میشم دلم میخاد هرطور شده بهش بگم اما اصلا نمی تونم

    • Alireza

      شاید بعضی از روانشناس ها ... بگن که عشق توی سن های پایین یه چیز دروغ ولی من میگم اینطور نیست چون اگه از عشق مفهوم خوبی در ذهنت داشته باشی در هر سنی که باشی میتونی یه عشق واقعی از خودت نشون بدی

    • بدون نام

      من 15 سالمه عاشق پسر 19 ساله شددم و من از بچه گی عاشقش بودم و هستم اما نمبدونم اون من رو دوست داره یا نه من 8 ساله عاشقشم یعنی از 7 سالگی تا الان صبر کردم کمکم کنید فقط از خدا هر روز کمک میخام نظ شما چی هست

    • نازی

      یک دختر میشه جوابمو تو بدی ممنون

    • حسن

      من عاشق هم‌کلاسی دانشگاه شدم خیلی وقت هم دیگه دوست داریم وباهم قول دادیم ازمون استخدامی قبول بشیم به نظر شما من اون به هم میرسیم‌یانه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج