۲۰۴۹۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

دل‌دل‌هاي يك دلشوره‌زده!

توصیه های جدید برای غلبه بر دلشوره

اگر مانع نگراني‌هاي بي‌مورد خود نشويد، جسم‌تان هم در معرض خطر قرار خواهد گرفت

توصیه های جدید برای غلبه بر دلشوره

توصیه های جدید برای غلبه بر دلشوره

برترین ها: بعضي افراد بابت هر موضوعي نگران و مضطرب هستند و اين دلشوره‌هاي بي‌مورد گاهي تا آنجا پيش مي‌رود كه جسم اين افراد را هم درگير خودش مي‌كند. دل درد و دل پيچه، گرفتگي عضلات، مشكلات گوارشي، احساس سوزش در معده يا لرزش عضلات نمونه‌اي از تاثيرات دلشوره است كه تنها آدم‌هاي مضطرب و دلواپس آن را تجربه كرده‌اند اما آيا درماني براي اين دلشوره‌ها وجود دارد؟


مراقب دلشوره‌هايت باش

همه چيز از يك فكر شروع مي‌شود. قرار بود كه دوست‌تان راس ساعت 6 با شما در يك رستوران قرار ملاقات داشته باشد. ساعت نيم ساعت از 6 گذشته است اما هنوز خبري از دوست شما نيست. با او تماس مي‌گيريد و متوجه مي‌شويد، گوشي همراه دوست‌تان خاموش است. با خانواده‌اش تماس مي‌گيريد و آن‌ها هم به شما خبر مي‌دهند كه او يك ساعت قبل منزل را ترك كرده است. با خودتان مي‌گوييد از خانه دوست شما تا محل ملاقات‌تان تنها نيم ساعت فاصله است و اينجاست كه دلشوره به‌صورت مهار نشدني در شما شروع به تب و تاب مي‌كند و در نخستين نشانه‌اش احساس مي‌كنيد همه عضلات بدن‌تان گرفته است. در اين مواقع طبيعي است كه احساس نگراني و دلشوره به سراغ هر آدمي خواهد آمد اما كنترل كردن اين حس در دست خود شماست.

قبل از هرچيز بايد مانع افكار منفي خود باشيد و به آن‌ها شاخ و برگ اضافي ندهيد. آگاهانه افكارتان را تحت كنترل بگيريد و روي آن‌ها تمركز كنيد. مي‌توانيد برداشت‌هاي قابل‌قبول‌تر و مثبت تري را از شرايط بحراني كه براي‌تان پيش مي‌آيد، براي خود ايجاد كنيد. وقتي توانستيد فكر خود را به‌صورتي ديگر در آوريد دلشوره شما هم به همان سرعت تغيير مي‌كند. مثلا براي دوست‌تان كه هنوز نرسيده، اين‌طور فكر كنيد كه شارژ باتري گوشي همراهش ممكن است تمام شده باشد و دوست‌‌تان در ترافيك مانده باشد. با اين فكر منطقي‌تر در مورد شرايط به‌وجود آمده واكنش نشان خواهيدداد. پس در قدم اول فكرتان را تغيير بدهيد تا كنترل دلشوره‌هاي‌تان را در دست‌تان بگيريد.


تنهايي دلواپس نشو

در شرايطي كه دلشوره به سراغ‌تان مي‌آيد اگر تنها باشيد بيشتر به اين حس دامن مي‌زنيد اما اگر در اين مواقع وقت خود را با دوستان و افراد خانواده‌تان بگذرانيد و احساسات خود را با آن‌ها در ميان بگذاريد، نگراني‌هاي‌تان را كمتر كرده‌ايد. سعي كنيد نگراني و دليل دلشوره‌تان را با شخصي كه مثبت انديش و خونسرد است در ميان بگذاريد. در اين مواقع دوست شما مي‌تواند با جملاتي مثبت آرام‌تان كند و دلشوره‌هاي‌تان را كم كند. سعي نكنيد در تنهايي بمانيد و حتما اطراف خود را در موقعيت‌هاي استرس‌زا شلوغ كنيد تا خود را گرفتار افكار منفي نكنيد. در كنار همه مواردي كه براي‌تان گفتيم ورزش را هرگز از ياد نبريد. اگر اكسيژن و هواي تازه مدام به شما برسد تاثير زيادي در بالا بردن روحيه اعتماد به نفس شما دارد و افكار شما را قوي‌تر خواهد كرد اما يادتان باشد كه همه افراد در زندگي‌شان با اين حس روبه‌رو شده‌اند و تنها شما نيستيد كه اسير دلشوره شده‌ايد اما اين نحوه واكنش شماست كه نشان مي‌دهد توانايي‌تان در رويارويي با اين نوع احساسات تا چه اندازه است. فقط كافي است دلشوره‌هاي‌تان را خيلي جدي نگيريد.


موضوعي كه ناديده‌اش مي‌گيريد

شايد شما تا به حال به اين موضوع توجه نكرده باشيد اما به همان اندازه‌اي كه داشتن يك فكر بد و منفي مي‌تواند باعث به‌وجود آمدن دلشوره شود، استفاده نادرست شما از كلمات مي‌تواند به اين موضوع شدت بيشتري دهد.

در موقعيت استرس‌زا و شرايطي كه دلشوره چيزي يا كسي را پيدا مي‌كنيد مراقب نوع كلماتي كه به زبان مي‌آوريد باشيد. از گفتن جملاتي مثل؛ مي‌ترسم اتفاقي افتاده باشد، احساس بي‌تابي مي‌كنم، نگران هستم و... دلشوره و نگراني‌هاي‌تان را شدت مي‌دهد دوري كنيد. جايگزين كردن اين جملات به جملاتي مثل؛ هيچ اتفاقي نيفتاده، همه چيز رو به راه است، جاي هيچ نگراني نيست و خيلي جملات مثبت ديگر كمك زيادي به از بين بردن دلشوره شما مي‌كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج