جاباما
۲۰۵۰۵
۲ نظر
۵۰۲۵
۲ نظر
۵۰۲۵
پ

رازهای موفقیت درکسب وکارهای کوچک

بعضي كارها هستند كه حتي بدون سرمايه اوليه مي‌شود انجام‌شان داد اما لازمه آن تحقيق كردن، وقت گذاشتن و مهم‌تر از آن عجول نبودن است. پس نگران نباشيد، كمي وقت بگذاريد و فرصت‌هاي شغلي منطقه زندگي خود را بشناسيد.

رازهای موفقیت درکسب وکارهای کوچک

برترین ها: بعضي كارها هستند كه حتي بدون سرمايه اوليه مي‌شود انجام‌شان داد اما لازمه آن تحقيق كردن، وقت گذاشتن و مهم‌تر از آن عجول نبودن است. پس نگران نباشيد، كمي وقت بگذاريد و فرصت‌هاي شغلي منطقه زندگي خود را بشناسيد. به‌دنبال نيازهاي منطقه بگرديد. براي اين كار بايد مدتي در محل زندگي‌تان بچرخيد و درددل‌هاي كسبه و مشتريان را بشنويد. مطمئن باشيد اين روزها همه به‌دنبال يك گوش شنوا مي‌گردند، ايده‌هاي شما از همين درددل‌ها بيرون مي‌آيند، ما هم از همين درددل‌ها و تجربه‌هايي كه در از كارشناس و استادهاي فن پرسيديم به نتايج جالبي دست پيدا كرديم. شايد از نظر شما 35 ميليون تومان، پول زيادي براي سرمايه‌گذاري كردن نباشد اما باور كنيد به جاي اين‌كه با اين پول و به اضافه پول وامي كه از بانك مسكن مي‌گيريد، برويد و دنبال خانه باشيد، مي‌توانيد نهايت سودآوري را از اين سرمايه به ظاهر كم داشته باشيد. 30 ميليون تومان سرمايه زيادي است؛ به شرط اين‌كه قدرش را بدانيد و در راه مناسبي سرمايه‌گذاري كنيد. ما براي شما پيشنهادهايي را ارائه مي‌دهيم كه هرچند صد درصد تضمين سود آوري را نمي‌دهند اما از آزمون و خطاي ديگران با سربلندي بيرون آمده‌اند. در حقيقت آنچه در اين گزارش مي‌‌خواهيم بگوييم، حاصل تجربه كساني است كه با همين سرمايه شروع به كار كرده‌اند. به هر حال يادتان باشد كه شما 100 ميليون هم پول داشته باشيد و بهترين شيوه سرمايه‌گذاري را هم بدانيد، اگر دانش كافي آن كار و تجربه در آن زمينه را نداشته باشيد، فرصت‌ها، محدوديت‌ها و رقباي آن بازار را نشناسيد نه تنها سود نمي‌كنيد، بلكه سرمايه اوليه خود را هم بر باد مي‌دهيد.


رازهای موفقیت درکسب وکارهای کوچک

1 - بياموزيد و آموزش دهيد

اگر تخصص و سواد كافي براي انجام برخي از فعاليت‌هاي اقتصادي را نداريد، نگران نباشيد. در نخستين قدم كمي درباره كارهايي كه به تخصص كمتر و مكان محدودتر نياز دارند، تحقيق كنيد. در اين تحقيق خود به مقوله سود و فروش خوب دقت كنيد. قسمت كمي از سرمايه‌تان را صرف پرداخت هزينه‌هاي كلاس‌هاي تخصصي كنيد و حرفه‌اي را بياموزيد. به‌طور مثال، طلا‌سازي‌ ياد بگيريد و بعد يك كارگاه طلاسازي بزنيد يا مدتي در همين شغل كاركنيد و بعد از چند سال كه مهارت لازم را كسب كرديد با سرمايه‌تان يك كارگاه راه بيندازيد يا يك كلاس آموزشي. به هرحال مي‌توانيد دنبال هر هنري كه دوست داريد برويد، بياموزيد و سپس با همين سرمايه يك دفتر كوچك اجاره كنيد و هرچه مهارت كسب كرده‌ايد را آموزش بدهيد. اين مطمئن‌ترين روش است و شما درصورت موفق نشدن، هيچ ضرري نكرده‌ايد. البته يك راه ساده‌تر هم وجود دارد كه سود خوبي دارد و با اين سرمايه به راحتي مي‌شود، راه انداخت. مهم‌ترين موضوع اين است كه بدانيد چه راه‌هايي براي سودآوري شما وجود دارد و آن را راه بيندازيد. براي قدم اول سري به خيابان انقلاب بزنيد و دقت كنيد كه مغازه‌هايي كه به تكثير، چاپ، تايپ و... مشغول هستند و تعدادشان هم بالاست، هميشه شلوغ هستند. اين كار سرمايه زيادي نمي‌خواهد و سود خوبي هم دارد. فقط كافي است اگر با كامپيوتر و برنامه آفيس و فتوشاپ آشنايي نداريد به يك دوره كلاس آفيس برويد. كاركردن با دستگاه كپي هم كار سختي نيست. شما مي‌توانيد روزانه بيش از ۱۰۰ هزار تومان درآمد داشته باشيد، به‌خصوص اگر محل كارتان در مكان مناسبي مثلا نزديك مدرسه يا دانشگاه باشد.


رازهای موفقیت درکسب وکارهای کوچک

2- به‌دنبال مجوز باشيد

اگر ايده خاصي به ذهن‌تان نمي‌رسد، مي‌توانيد از ايده ديگران استفاده كنيد و درصد ايده آن‌ها را سر هر ماه بپردازيد. مثلا مي‌توانيد يك گشتي در شهر بزنيد و فهرستي از رستوران‌هاي كوچك اما معروف را تهيه كنيد. در اين زمينه رستوران‌هاي بين‌المللي كه زياد گران نيستند مثل رستوران‌هاي عربي يا تركي مناسب هستند. شما مي‌توانيد مجوز راه‌اندازي يك شعبه را از آن‌ها بگيريد و ماهانه درصدي از سودتان را به آن‌ها بدهيد. يا مي‌توانيد مجوز پيك موتوري بگيريد. تا جايي كه مي‌دانيم «پيك بادپا» كه در حال حاضر از معتبرترين پيك‌هاست، اين فرصت را در اختيار متقاضيان مي‌گذارد. خب براي اين كار فقط كافي است تا مكاني را اجاره كنيد و چند پيك موتوري استخدام كنيد و البته بيمه اجناس هم فراموش نشود. گرفتن نمايندگي فروش شارژ ايرانسل يا همراه اول و فروش اينترنت پرسرعت نيز گزينه‌هاي بعدي هستند كه با ريسك پايين‌تري همراه هستند.


رازهای موفقیت درکسب وکارهای کوچک

3 - توليدي راه بيندازيد

سرمايه افراد از يك حدي كه بالا مي‌رود دوست دارند براي خودشان كسب و كاري راه بيندازند و به‌اصطلاح خودشان آقاي خودشان باشند اما اين كار به اين سادگي‌ها نيست و بدون تجربه و دانش كافي نه تنها سودآوري ندارد بلكه ممكن است سرمايه خودتان هم از دست برود. براي مثال خيلي‌ها دوست دارند توليدي راه بيندازند، به‌خصوص آن‌هايي كه مكاني هم براي اين كار در اختيار دارند و نيازي نيست تا اجاره محلي براي راه‌اندازي توليدي را بدهند. ما به شما پيشنهاد مي‌كنيم اگر كه جايي مناسب براي اين كار داريد پس از به‌دست آوردن دانش و تجربه كسب و كار كوچكي راه بيندازيد. بهتر است سراغ كارهاي خيلي سخت نرويد و مهم‌تر از همه اين‌كه فرصت‌هاي محل زندگي‌تان را بشناسيد. شما مي‌توانيد كارگاه توليد جوراب زنانه راه بيندازيد كه هميشه بازار خودش را دارد. شما با خريدن چند ماشين ساده جوراب‌بافي، مي‌توانيد جوراب‌هاي زنانه را به سادگي توليد كنيد. جوراب‌هاي زنانه به‌دليل مصرفي بودن‌شان، قيمت مناسب آن و نوع مشتري هميشه بازار پرفروشي دارد و ضمن اين‌كه كاركردن با اين ماشين‌ها بسيار ساده است و قطعات يدكي آن هم به وفور در كشور موجود است و اگر دستگاه خراب شود يك تكنسين داخلي هم مي‌تواند آن را تعمير كند. جالب است بدانيد كه ممكن است كارتان بگيرد و حتي به كشورهاي همسايه صادرات هم داشته باشيد. بله، در حال حاضر جوراب‌هايي كه با نام «پارازين» توليد مي‌شوند به برخي از كشورهاي همسايه صادر مي‌شوند. شما مي‌توانيد روزانه حداقل ۱۰۰ هزار تومان از اين كار درآمد داشته باشيد پس بهتر است تحقيقات كافي انجام بدهيد و اگر بازار را مناسب ديديد، براي گرفتن مجوز به صنف جوراب‌بافان برويد. باور كنيد اگر كمي تحقيق كنيد، كارهاي ساده‌تر و پرسودتري هم پيدا مي‌كنيد.


۴ - مواد‌غذايي هميشه پرسود است

از آنجايي كه خوراك از نيازهاي اوليه هر انساني است پس در هر شرايطي بايد اين نياز برآورده شود. به خاطر همين نياز ساده، اين شغل و هر حرفه‌اي كه با مواد‌غذايي در ارتباط است، هميشه بازار خودش را دارد و سود بالايي هم دارد. اشتباه نكنيد، منظور ما اين نيست كه برويد و يك كارخانه مواد‌غذايي راه بيندازيد، كمي بيشتر فكر كنيد. شما مي‌توانيد به خدمات جانبي كه كارخانه‌هاي مواد‌غذايي نياز دارند هم فكر كنيد و روي آن‌ها سرمايه‌گذاري كنيد. به‌طور مثال اين روزها صنعت بسته‌بندي از خود مواد‌غذايي هم بيشتر اهميت دارد و مردم بيشتر جذب بسته‌بندي‌هاي خاص و متفاوت مي‌شوند. بهتر است به‌دنبال يك يا چند ايده خوب باشيد و در يك كارگاه كوچك به بسته‌بندي با طراحي‌هاي مخصوص خودتان بپردازيد. ايمان داشته باشيد كه اگر در اين كار خلاقيت به خرج دهيد در كمتر از يك سال فرد ثروتمندي مي‌شويد. اين روزها به راحتي مي‌توان با استفاده از ظرفيت خالي كارخانه‌ها يا كارگاه‌ها‌يي كه پروانه بهداشت دارند، حبوبات و ادويه‌جاتي مثل فلفل، دارچين، زردچوبه و... را به‌صورت سفارشي تحويل گرفت و آن‌ها را با بسته‌بندي‌هاي خود و با برند خاص خودتان در بازار خاصي چون پادگان‌ها، دانشگاه‌ها، بيمارستان‌ها و... توزيع كرد. البته ممكن است كارتان حسابي بگيرد و از يك كارخانه بزرگ، سفارش بسته‌بندي محصولات‌شان را بگيريد. هر گاه گذرتان به ميدان راه‌آهن افتاد، حتما يك سري به مغازه‌هاي ظروف يك‌بار مصرف بزنيد و سر صحبت را با مغازه‌داران اين حرفه باز كنيد. آن‌ها تنها صنفي هستند كه هميشه بازار خاص خودشان را دارند و نگران مشتري و ضرر كردن نيستند. به گفته آن‌ها در اين حرفه سودآوري حتمي است به شرط اين‌كه بتوانيد نبض بازار را در دست بگيريد.


5 - يك بوتيك و يك مشاور برندينگ لازم است

ما ايراني‌ها به سوي هر ايده‌اي كه جالب باشد، ناخودآگاه جذب مي‌شويم و به قول معروف؛ حسابي هم جوزده مي‌شويم. شما بايد به‌دنبال يك ايده تك باشيد. حتما داستان صاحب اصلي «هايدا» يا «آيس پك» را بخوانيد. آن‌ها دانشجويان معمولي بودند كه با يك ايده جديد كه اتفاقا خيلي هم كم‌خرج بودند، امروزه به دسته ميلياردرها پيوسته‌اند. اگر راهنمايي ما را مي‌خواهيد كه بايد بگوييم ايده شما بهتر است در راستاي خوراكي‌هايي باشد كه اتفاقا ارزان باشند، خاص باشند و اسم زيبايي هم داشته باشند. مثلا ذرت مكزيكي هم ايده جديد بود، هم اسم زيبايي داشت و هم قيمت آن مناسب بود كه اين روزها اين همه طرفدار دارد. بعد از خوراكي، خدمات پوشاك نيز ايده مناسبي است به‌خصوص براي افرادي كه دنياي مد را خيلي خوب مي‌شناسند. البته منظور ما راه انداختن يك بوتيك صرف نيست بلكه شما بايد ايده خاصي هم داشته باشيد. به‌طور مثال مي‌توانيد از يك كارشناس برندينگ مشاوره بگيريد و به مشتريان خود بگوييد كه شما يك طراح مد داريد كه به آن‌ها مشاوره مي‌دهد. باور كنيد اين ايده جالبي است كه مي‌تواند فروش شما را تا بيش از ۵۰درصد افزايش بدهد. يادتان باشد كه جوان‌ها از هيچ‌چيزي بيش از مشاوره گرفتن در امر مد و پوشاك خوشحال نمي‌شوند و اين‌گونه براي سوال هميشگي‌شان يعني؛ چي بپوشم؟ اين مدل به من مي‌آيد؟ حالا بايد با چي‌ ست بكنم؟ و... جواب مناسبي پيدا مي‌كنند.


۶ - كسب و كارهاي كوچك پرسود

تمام آن‌هايي كه پولدار شده‌اند از روز اول اين همه سرمايه نداشتند و با استفاده از ذهن اقتصادي خود پول زيادي به دست آورده‌اند. بايد پرس و جو كنيد و ببينيد در محل يا شهر شما چه كاري بازده و سود بيشتري دارد اما هميشه يكسري شغل‌ها به اقتضاي زمانه شكل مي‌گيرد كه ريسك كمتري دارد و درآمد خوبي هم نصيب افراد مي‌شود. براي مثال مي‌توانيد با اين پول نمايندگي ايرانسل و فروش شارژ بگيريد يا اين‌كه از مخابرات شهرتان نمايندگي فروش اينترنت پرسرعت بگيريد. بيليارد و تفريحاتي از اين قبيل هم با استقبال جوانان روبه‌رو مي‌شود. يك كار پرسود‌تر اين است كه شما بوفه يك مكان ورزشي، بيمارستان، فرهنگسرا، مدرسه، دانشگاه و امثال اين مكان‌ها را اجاره كنيد. اغلب اين مكان‌ها با قيمت مناسبي اجاره داده مي‌شوند و فروش بسيار خوبي هم دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد نوری

      مفید بود

    • حسن

      دلگرمی خوبی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج