۲۰۵۴۶۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

وزیر کشور اردن استعفا کرد

نخست‌وزیر اردن اعلام کرد که در پی رخدادهای اخیر امنیتی در شهر معان، وزیر کشور استعفای خود را تقدیم کرده و مدیر امنیت کل و فرمانده ژاندارمری بازنشسته شده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره نوشت: دفتر نخست وزیری اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد که دلیل استعفای حسین المجالی، وزیر کشور به کوتاهی در پرونده‌های امنیتی و عدم هماهنگی مناسب میان دستگاه‌های وابسته به وزارت کشور بوده است.

با این حال برخی منابع نزدیک به مسوولان اردنی به شبکه الجزیره گفته‌اند که المجالی استعفای خود را تقدیم نکرده بلکه به دلیل کوتاهی در امور امنیتی برکنار است.

بنا بر این گزارش استعفا به دلیل کوتاهی در امور امنیتی به ویژه رخدادهای اخیر شهر «معان» و عدم هماهنگی میان دستگاه‌های امنیتی به ویژه نیروهای ژاندارمری و امنیت کل بوده است. در همین راستا توفیق الطوالیه، مدیر امنیت کل و احمد السویلیمیین، فرمانده ژاندارمری نیز بازنشست شده‌اند.

در اوایل ماه جاری میلادی یک خودرو دستگاه اطلاعات اردن به سرقت رفت و پرچم داعش بر روی آن بر افراشته شد و پس از تهیه فیلم و عکس خودرو سوزانده شد. این رخداد به منزله یک نقض امنیتی از سوی دستگاه‌های امنیتی بوده که موجب خشم مسوولان اردنی شد.

در بیانیه تلویزیونی دولت اردن آمده است: قبول استعفای المجالی به دلیل تمایل عبدالله دوم، پادشاه اردن به تحکیم حاکمیت قانون و عدم سهل‌انگاری در برخورد با افرادی صورت گرفته که به کشور و نهادهای دولت لطمه می‌زنند.

تلویزیون اردن گزارش داد که عبدالله دوم خواهان بازنگری دولت در انتصاب فرماندهان اداره‌های امنیت کل و ژاندارمری جهت افزایش ثبات و امنیت در کشور شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج