جاباما
۲۰۵۶۱۴
۲۹ نظر
۵۰۰۷
۲۹ نظر
۵۰۰۷
پ

۱۰ ارتش بزرگ جهان را بشناسید

"توان نظامی و در اختیار داشتن ارتش‌های بزرگ همواره یک مزیت نظامی و حتی اقتصادی محسوب می‌شده است. برتری نظامی همواره در تمدن بشری یک هدف بوده است. تبدیل شدن به یکی از ارتش‌های قدرتمند جهان برای کشور شما احترام و تسلط بر کشورهای دیگر را به همراه می‌آورد و لازم به ذکر نیست که بسیاری از کشورها در این مسیر حرکت می‌کنند.

خبرگزاری ایسنا: "توان نظامی و در اختیار داشتن ارتش‌های بزرگ همواره یک مزیت نظامی و حتی اقتصادی محسوب می‌شده است. برتری نظامی همواره در تمدن بشری یک هدف بوده است. تبدیل شدن به یکی از ارتش‌های قدرتمند جهان برای کشور شما احترام و تسلط بر کشورهای دیگر را به همراه می‌آورد و لازم به ذکر نیست که بسیاری از کشورها در این مسیر حرکت می‌کنند.

داشتن یک ارتش قوی همچنین برای کشور شما مزیت‌های اقتصادی به همراه دارد چراکه ارتش‌های قوی می‌توانند کنترل بیشتری بر روی مسیرهای تجاری داشته باشند. ارتش‌ها یک خدمت بسیار مهم و اساسی برای یک کشور به همراه دارند و آن ایجاد امنیت است، اما در شرایطی که کشورها برای تقویت نیروهای نظامی رقابت می‌کنند، این امر می‌تواند کارآمدی اقتصادی را از مسیر خود منحرف کند."

پایگاه خبری بیزینس اینسایدر با ذکر این مقدمه به معرفی ۱۰ ارتش قدرتمند جهان از نظر تجهیزات و تعداد نیرو پرداخته است.

در صدر جدول ایالات متحده آمریکا قرار دارد و آنها این برتری را از ۱۹۴۵ و به صورت قاطع از ۱۹۹۱ در دست دارند. همانطور که در ادامه اشاره می‌شود، آمریکا بیش از ۹ کشور دیگر این گزارش برای ارتش خود هزینه می‌کند. آمریکا به صورت سالانه ۵۷۷ میلیارد دلار برای ارتش خود هزینه می‌کند و هم‌اکنون ۱.۴ میلیون سرباز فعال، ۱۳ هزار و ۹۰۰ هواپیمای نظامی و ۸۸۵۰ تانک آماده حرکت در اختیار دارد. ارتش آمریکا همچنین قدرتمندترین ناوگان نیروی دریایی جهان را با ۲۰ ناو هواپیمابر در اختیار دارد. پس از آن فرانسه با داشتن چهار ناو هواپیمابر در رتبه دوم قرار دارد.

10 ارتش بزرگ جهان را بشناسید

جایگاه دوم جدول به روسیه اختصاص دارد. روسیه حدود ۶۰ میلیارد دلار سالانه برای ارتشش هزینه می‌کند، حدود ۷۶۶ هزار سرباز فعال دارد و همچنین ۳۵۰۰ یگان هواپیمایی نظامی و ۱۵ هزار و ۳۹۸ تانک دارد. همانطور که می‌بینید روسیه بیشترین میزان تانک جهان را دارد و اخیراً نیز از تانک جنگی جدید آرماتا تی ۱۴ رونمایی کرد. جدا از اینکه روسیه دومین نیروی دریایی بزرگ جهان را پس از آمریکا دارد، این کشور بزرگترین تولیدکننده نفت جهان نیز است و به کشورهای دیگر لیست کنونی، نفت صادر می‌کند و این امر مزیت بیشتری به آن می‌دهد.

ارتش چین جایگاه سوم را دارد. بزرگترین مزیت ارتش چین داشتن ۲.۳۳ میلیون سرباز فعال است و دومین کشور بزرگ در زمینه تخصیص بودجه نظامی است و این میزان به ۱۴۵ میلیارد دلار می‌رسد. قدرت نظامی چین همچنین از آنجا حاصل می‌شود که آنها سومین نیروی دریایی بزرگ جهان را دارند و همچنین با داشتن ۹۱۵۰ تانک، دومین دارنده بزرگ تانک در جهان هستند. چین با داشتن ۲۸۶۰ یگان هواپیمایی نظامی، سومین ناوگان بزرگ جهان را دارد.

رتبه چهارم لیست به هند تعلق دارد. هند با داشتن یک میلیون و ۳۲۵ هزار سرباز سومین نیروی نظامی بزرگ را در اختیار دارد اما بودجه نظامی آن تنها ۳۸ میلیارد دلار است. هند چهارمین ناوگان هواپیمایی و تانک جهان را در اختیار دارد. با این وجود، بزرگترین مشکل هند این است که حجم زیادی نفت وارد می‌کند و همین امر گسترش نفوذ آنها در منطقه را کاهش می‌دهد.

شماره پنجم لیست انگلیس است؛ با در اختیار داشتن تنها ۱۴۷ هزار سرباز آماده خدمت جزو کوچکترین نیروهای این لیست ۱۰ تایی است اما ناوگان دریایی بزرگ همواره یکی از دارایی‌های اصلی انگلیس بوده است. انگلیس سالانه ۵۲ میلیارد دلار برای هزینه‌های دفاعی بودجه تخصیص می‌دهد و ۹۳۶ یگان هواپیمایی نظامی و ۴۰۷ تانک دارد.

در رتبه ششم فرانسه قراردارد که با داشتن ۲۰۳ هزار سرباز آماده خدمت وارد رقابت می‌شود. فرانسه سالانه حدودا ۴۰ میلیارد دلار برای ارتش خود هزینه می‌کند و ششمین ناوگان دریایی و هفتمین یگان هواپیمایی را با ۱۲۶۴ فروند هواپیما در اختیار دارد اما تنها ۴۲۳ تانک دارد. با این حال فرانسه بزرگترین صادر کننده سخت افزار نظامی در سراسر جهان است و همین امر به برتری نظامی آنها می‌افزاید.

جایگاه هفتم به کره جنوبی تعلق دارد. کره جنوبی پنجمین نیروی فعال جهانی با ۶۲۴ هزار سرباز است اما تنها سالانه ۳۳ میلیارد دلار برای ارتش هزینه می‌کند. کره جنوبی نیروی دریایی کوچکتری دارد و به این لحاظ در جایگاه نهم قرار می‌گیرد اما ۱۴۱۲ فروند هواپیما و ۲۳۸۱ تانک دارد که میزان چشمگیری است.

پس از آنها آلمان در رتبه هشتم جهان قرار دارد. آلمان نهمین ارتش فعال جهان را با ۱۷۹ هزار سرباز در اختیار دارد و سالانه ۴۰ میلیارد دلار برای ارتش هزینه می‌کند. آلمان ناوگان دریایی چشمگیری دارد اما تعداد هواپیماهای آن ۶۶۳ فروند و ۴۰۸ تانک است که چندان بزرگ و چشمگیر نیست.

ژاپن با در اختیار داشتن مقام نهم، ۲۴۷ هزار نیروی فعال دارد و سالانه ۴۲ میلیارد دلار برای ارتشش هزینه می‌کند و چهارمین ناوگان دریایی بزرگ جهان را دارد. علاوه بر تاکید بر ظرفیت‌های دریایی قدرتمند، ژاپن ۱۶۱۳ یگان هواپیما و ۶۷۸ تانک آماده اعزام دارد.

رتبه دهم و آخرین جایگاه به ترکیه تعلق دارد. ترکیه ۴۱۱ هزار سرباز فعال دارد و هزینه نظامی سالانه آن ۱۸ میلیارد دلار است. ترکیه دهمین نیروی دریایی بزرگ جهان را دارد و ۱۰۲۰ یگان هواپیمایی دارد. با این وجود ترکیه پنجمین موجودی بزرگ تانک جهان را دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      ايران چندمه؟

      پاسخ ها

      • مصطفی

        ایران ۸ سال بادنیا جنگید یک یادی هم ازایران میکردند

    • SAEED

      این آمریکا لامصب عجب چیزیه.بیشتر از تمام 9 کشور بعدی برا ارتشش هزینه میکنه.
      باز یه عده جوگیر میان به آمریکا میگن قدرت پوشالی

      پاسخ ها

      • ایرانی

        آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند - مرگ بر آمریکا - ما مسلح به الله اکبریم - الله اکبر

      • کوروش

        یک افسر امریکایی میگفت اگر آمریکا یک لحظه به این نتیجه برسه که با حمله نظامی می تونه به ایران چیره بشه ازحمله دریغ نمیکنه
        ولی هنوزم که هنوزه از 35 سال پیش به این نتیجه نرسیده
        آمارها هیچوقت میزان مناسبی برای بیان واقعیات نیست آنچه ملاک است اقدام در عمل است

      • بدون نام

        همیشه داشتن نیروی بیشتر قدرت نمی آورد.
        مگر در جنگ احزاب تعداد مسلمانان چه قدر بود؟
        ولی مسلمین با تکتیک و تخصص توانستند مشرکین را شکست دهند.

      • داریوش

        همه چیز درقدرت نظامی نیست دوست عزیز استراتزی جنگی نیز بسیارمهم است..36سال ازاین انقلاب میگذره مطمئن باش اگرآمریکا میتونست به ایران حمله میکرد..مرگ براسراییل وامریکا

      • بدون نام

        عزیز اون جنگ احزاب بود مال زمان پیامبر بود
        اون حمایت غیبی واسه همون ایمان و صداقت پیامبر بود و اصحابش

      • بدون نام

        فعلا که شما با 4تا آمار جوگیر شدی

    • بی نام

      وای ددم وای من نمیدونستم وضع اینجوری !

    • علی

      ارتش قدرتش به هزینه و تجهیزات نیس ، به قدرت ایمان هس ، بخاطر همون ایران ا ارتش قویی داره
      قبول کنید

    • بدون نام

      ایران طبق اخرین امار سیزدهم

      پاسخ ها

      • بی نام

        سیزده عدد نحسیه یه کاری کنید یا 12 بشیم یا 14

      • بدون نام

        یکی از مشکلات مملکت ما خرافات و آدم های خرافاتی اند

      • بدون نام

        امام علی علیه السلام 13 رجب به دنیا اومدن
        داشتن شعور چیزه خوبیه ها

      • بدون نام

        شما آمار رو از تو تومبونت درآوردی
        احیانا از آمارگیرهای دولت قبل نیستی

    • علی

      تا اونجا که من یادمه ایران در سال 1370 یعنی حدود 24 سال پیش 6000 تانک زرهی داشته که در یک رژه فقط 3000 از آن در روز آزادسازی خرمشهر بصورت یکجا رژه رفتند لذا بیان نکردن اطلاعات نظامی ایران دلیل بر ضعیف بودن آن نیست
      در ثانی هزینه سنگین حقوق پرسنل نظامی دلیل بر توان دفاعی و نظامی کشورها نیست بلکه توان نظامی از مجموعه ای از توانهای مختلف تشکیل شده است
      ثالثا ملاک توان نظامی کشورها توسط خبرگزاریها تعیین نمیشود

      پاسخ ها

      • ali

        میخوای ایران رو خودمون اول اعلام کنیم؟!!!؟
        :))

      • بدون نام

        آها بعد این اطلاعاتم قطعا صدا و سیمای ایران تو مانور نمیدونم چیچیک پخش میکردن دیگه !!!!

    • بردیا

      این آمار فقط ارتش هاست
      سهم زیادی از قدرت نظامی ایران مربوط به سپاه پاسداران می باشد

    • ناشناش

      ای خدا قلبم گرفت 40 سال پیش ترکیه جیره خوار ایران بود..

      پاسخ ها

      • محمد

        40 سال پیش؟
        واقعا باید به معلم ها هم حق داد که همیشه بنالند.

    • میثم

      لزومی نداره بیگانه از کار ما سر در بیاره.نیاز به تعریف و تمجید اونها هم نداریم.والسلام

    • علی

      ایران از همه لحاظ در جهان اوله جای هیچ بحصی هم نیست اولا از لحاظ بیروی نظامی ارتش بیست میلیونی داریم دوما از لحاظ بازدارندگی اولین قدرت موشکی را در خاورمیانه در اختیار داریم سوما قدرت ایمان که به جرات میتوانم اعلام کنم در جهان ما را در رتبه برتر قرار میدهد

    • بدون نام

      8 سال دفاع مقدس این همه کشور مقابل ما بودن بعد برا ما نزرسنجی 1 تا 10 میزارن

      پاسخ ها

      • محسن

        نظرسنجی

    • بدون نام

      ترکیه؟!!!چه جالب!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ترکیه من رو سورپرایز کرد به هر حال نتیجه روابط صمیمانه با آمریکا همینه دیگه

    • حمید

      انشا اله که ما اولیم اگه خودمون تانک هواپیما زیردریایی توپ و اسلحه های پیشرفته و ماهواره و... رو بسازیم نه اینکه اگه یک کشور بخواد ما رو از روی ماهوارش برداره دیگه تلوزیون نداریم که بگیم قوی هستیم اگه تحریم هواپیمایی بشیم هواپیماهایی با سابقه سی و نه سال .رو هوا بفرستیم ا گه اس سیصد رو بما ندن.... زیر دریایی که بماند هنوز یک موتور خودرو رو تمام ملی ند ریم عزیزان شعار بی خود ندیم اگه خیلی مردیم دانشمونو ببریم بالا خودمون تولید کنیم نه اینکه تمام اسلحه های نظامی مون خارجی باشه شعار تو خالی هم ندین کسی که با اسلحه روبروت ایستاده رو تو با دست خالی و با ایمانت به اینکه دست خالیت شلیک میکنه نمی تونیم شکست بدیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج