۲۰۵۶۵۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

واکنش سایپا به اظهارات رئیس شورای رقابت

معاون کیفیت گروه خودروسازی سایپا گفت: در حالی‌که طبق آمارهای مورد تائید وزرات صنعت، معدن و تجارت کیفیت پراید هشت درصد رشد داشته، اعلام کاهش کیفیت این محصول از سوی رییس شورای رقابت نشان دهنده نادرست بودن اطلاعات ارائه شده به این شورا است.

خبرگزاری ایسنا: معاون کیفیت گروه خودروسازی سایپا گفت: در حالی‌که طبق آمارهای مورد تائید وزرات صنعت، معدن و تجارت کیفیت پراید هشت درصد رشد داشته، اعلام کاهش کیفیت این محصول از سوی رییس شورای رقابت نشان دهنده نادرست بودن اطلاعات ارائه شده به این شورا است.

فرزاد غزائی اظهار کرد: یکی از شاخص‌های ارزیابی کیفیت در صنعت خودرو، شاخص آدیت (ارزشیابی کیفی خودرو) است که به صورت دوره‌ای از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مورد تائید وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه طبق شاخص آدیت در بازه زمانی فروردین ۱۳۹۳ تا اسفند ۱۳۹۳، کیفیت پراید ۱۳۱ به عنوان پرتیراژترین پراید تولیدی در کشور معادل هشت درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: در این شرایط رییس شورای رقابت از کاهش ۲.۵۷ درصدی کیفیت پراید سخن گفته که نشان می‌دهد اطلاعات نادرستی در این زمینه به وی رسیده است. بنابراین از رییس شورای رقابت درخواست می‌کنیم اطلاعات کیفی مربوط به خودروی پراید را از وزارت صنعت، معدن و تجارت یا شرکت بازرسی کیفیت استاندارد دریافت کرده و پس از بررسی، آمار خود را اصلاح کنند.

معاون کیفیت گروه خودروسازی سایپا افزود: طبق ارزیابی‌های کیفی صورت گرفته کیفیت تیبا به عنوان دیگر محصول پرتیراژ سایپا نیز رشد داشته است به‌گونه‌ای که میزان نمره منفی این خودرو معادل هشت نمره کاهش داشته است.

غزائی با بیان اینکه کیفیت یک مفهوم چند بعدی بوده و در ارتباط با شاخص‌ها و استانداردهای مربوطه در این زمینه تعریف می‌شود، تصریح کرد: وقتی صحبت از کیفیت خودروها می‌شود باید آمارهای رسمی موجود در این زمینه مبنا قرار گیرد.

شب گذشته رضا شیوا - رییس شورای رقابت، در برنامه تلویزیونی گفت‌وگوی ویژه خبری اظهار کرده بود: به دلیل پایین بودن کیفیت خودروهای سایپا به خصوص پراید که منفی۲.۵۷ بوده است ما در نظر داریم جریمه برای این شرکت اعمال کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج