۲۰۵۶۶۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تخصصی گوگل کنید!

بسیاری از کاربران (حتی از نوع حرفه ای) نمی دانند چطور بیشترین استفاده را از موتور جستجوی گوگل ببرند. بر اساس مطالعه ای که از سوی کالج ایلینوی وسلی صورت گرفته، این موضوع نه برای کاربران عادی، بلکه برای بیشتر دانشجویان نیز صادق است.

تخصصی گوگل کنید!





هفته نامه عصر ارتباط - سعید صباغی پور: بسیاری از کاربران (حتی از نوع حرفه ای) نمی دانند چطور بیشترین استفاده را از موتور جستجوی گوگل ببرند. بر اساس مطالعه ای که از سوی کالج ایلینوی وسلی صورت گرفته، این موضوع نه برای کاربران عادی، بلکه برای بیشتر دانشجویان نیز صادق است.

احتمالا شما هم از آن دسته افرادی هستید که با قابلیت های پنهان و مفید این موتور جستجو آشنا نیستید. اگرچه تایپ کلمات و اصطلاحات در جعبه جستجو ساده ترین کار دنیاست، می توانید با چند ترفند ساده به بهترین نتایج ممکن در جستجوها برسید. اگر اهل تحقیق و جستجو در اینترنت هستید، این مطلب را از دست ندهید.

تخصصی گوگل کنید!

جستجوی سریع

اجازه دهید کارمان را با برخی اصول اولیه جستجو شروع کنیم و به چند و چون دسترسی سریع به اطلاعات بپردازیم. در موتور جستجوی گوگل می توانید واژه movies را به همراه شهر وارد کنید تا فهرستی از فیلم های اکران شده در آن شهر را بیابید.

برای آنکه پایتخت جایی را ببینید، آن مکان را با عبارت capital of همراه کنید. چنانچه به دنبال وضعیت آب و هوایی شهر خاصی هستید نام شهر را با واژه weather همراه کنید. اگر در این جعبه کد پرواز خاصی را جستجو کنید می توانید اطلاعات دقیق تری در رابطه با آن پرواز به دست آورید. با وارد کردن عبارت time in به همراه شهر مورد نظر زمان دقیق شهر را به دست می آورید. برای تبدیل واحدها می توانید از عبارات ساده ای مانند ۲۱۲ F in C استفاده کنید و به سادگی فارنهایت را به درجه سانتیگراد تبدیل کنید.

داده هایتان را فیلتر کنید

در صورتی که می خواهید نتایج جستجو را به یک سایت خاص محدود کنید از Site استفاده کرده و مقابل عبارت یا واژه دلخواهی را تایپ کنید. برای نمونه، اگر می خواهید در سایت عصر ارتباط به دنبال واژه «کارشناس» بگردید از این دستور بهره بگیرید: کارشناس site asreertebat.com.

تخصصی گوگل کنید!

افزون بر این می توانید نتایج داده هایتان را به یک رده سایت خاص محدود کنید. به فرض چنانچه می خواهید فقط در سایت های دولتی به دنبال موضوعی بگردید، در مقابل Site پسوند این سایت ها یعنی org را وارد کنید (site:.org)؛ بنابراین در صورتی که می خواهید فقط سایت های ایرانی جستجو شوند عبارت site:.ir را بزنید. اگر به دنبال نوع فایل خاصی می گردید (برای مثال می خواهید نتایج را به فایل های PDF محدود کنید) از عبارت Filetype: استفاده کنید (Filetype: PDF). در صورتی که واژه ای برایتان مبهم است و به تعریفی از آن احتیاج دارید از Define استفاده کنید.

فرض کنید به فهرستی از رییس جمهورهای ایالات متحده در فاصله سال های ۱۸۰۰ تا ۱۹۰۰ نیاز دارید؛ در این صورت می توانید با استفاده از اپراتور چنین عبارتی را تایپ کنید: Uspresidents ۱۸۰۰…۱۹۰۰.

اگر بخواهید نتایج جستجو را از نظر زمانی فیلتر کنید کافی است روی دکمه search tools کلیک کرده و در بخش Any time زمان را تغییر دهید.

جستجوی تصویری

اگر عکسی از جایی دیده اید و روی گوشی یا سیستم ذخیره کرده اید و نمی دانید این عکس از کجا آمده، می توانید با رجوع به سرویس جستجوی تصویری گوگل محل اصلی آن را پیدا کنید. به آدرس images.google.com بروید و عکس دلخواهی را به جعبه جستجو درگ کنید. منتظر بمانید تا عکس آپلود شود و آدرس دقیق و موارد مشابه آن را برایتان پیدا کند.

تخصصی گوگل کنید!

یکی از قابلیت های مهم جستجوی تصویری در گوگل این است که می توانید تصاویر را با رنگ خاصی بارگذاری کنید. برای این منظور از منوی search tools روی دکمه Color کلیک کرده و رنگ دلخواهی را برگزینید. تا نتایج بر اساس آن رنگ نمایش داده شوند. این قابلیت در ابتدای امر چندان مفید به نظر نمی رسد اما می توان با وارد کردن متن مربوط نتایج بسیار بهتری گرفت.

یکی دیگر از قابلیت های کمتر شناخته شده گوگل مربوط به ویژگی های پخت غذا است. برای نمونه چنانچه در جعبه گوگل عبارت apple pie را وارد کنید، متوجه تغییراتی در منوی search tools می شوید. در این منو قادرید مدت زمان پخت و حتی میزان کالری غذای مورد نظرتان را هم فیلتر کنید.

شما همچنین می توانید گوگل را به یک تایمر تبدیل کنید. برای انجام این کار ابتدا تعداد دقیقه و سپس عبارت timer را وارد کنید؛ برای نمونه four minutes timer.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج