۲۰۵۷۰
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

بوگاتی رکوردقیمت را شکست

رونمایی از جدیدترین خودروها در نمایشگاه ژنو تمامی ندارد. خودروهایی که هرکدام ویژگی منحصر به فرد و جالبی را به دوستداران خود عرضه می کنند. حالا نوبت بوگاتی است

بوگاتی رکوردقیمت را شکست

هفت صبح : رونمایی از جدیدترین خودروها در نمایشگاه ژنو تمامی ندارد. خودروهایی که هرکدام ویژگی منحصر به فرد و جالبی را به دوستداران خود عرضه می کنند. حالا نوبت بوگاتی است؛ ویرون که با سرعت 410 کیلومتر در ساعت، عنوان سریع ترین رودستر جهان را به خود اختصاص داده است. البته سرعت این رودستر در دنیای واقعی به 375 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

به هر حال اگر فکر می کنید بوگاتی ویرون بهترین خودرو اسپرت جهان است یا مانند گوردون موری معتقدید که ساخت آن یکی از بیهوده ترین کارهای دنیاست، باز هم نمی توانید طراحی های جسورانه و جدید بوگاتی را نادیده بگیرید. یکی از تازه ترین این طرح ها، رودستر جدید این شرکت با نام بوگاتی ویرون 16/4 گرند اسپرت Vitesse است که این هفته در نمایشگاه خودرو ژنو به نمایش درآمد.

بوگاتی رکوردقیمت را شکست

به گزارش خبرآنلاین به نقل از گیزمگ، یکی از بخش های جالب توجه در طراحی این خودرو که در حقیقت رودستر مبتنی بر بوگاتی ویرون ۱۶/۴ است، اسپویلرهای روی سقف آن هستند که صدای برخورد باد را به شکل چشمگیری کاهش داده و آن را به سمت قسمت های داخلی هدایت خواهند کرد. تیغه بادشکنی هم برای خودرو در نظر گرفته شده که می تواند در قسمت بار جا بگیرد و تنها زمانی که موردنیاز است، باز شود. این دو بخش در کنار هم باعث می شوند رانندگی رودستر با سقف باز حتی در سرعت حدود ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت بسیار روان و دلچسب باشد. برای بوگاتی ویرون ۱۶/۴ که در سال ۲۰۰۵/۱۳۸۴ وارد خط تولید شد، موتوری طراحی شده که می توان آن را یکی از شاهکارهای صنعت خودروسازی به شمار آورد. این موتور ۱۶ سیلندر، هشت میل سوپاپ، ۴ توربوشارژ و ۶۴ والو (دریچه) دارد. آرایش سیلندرهای این موتور W۱۶ است و در واقع از کنار هم قرار داده شدن دو موتور ۴ لیتری با یک زاویه تند شکل گرفته است. این دو موتور در مجموع ۷/۹ لیتر ظرفیت دارند و می توانند در نمونه اصلی توانی برابر ۹۸۷ اسب بخار تولید کنند. تمامی دیگر بخش های عملیاتی این خودرو باید آن قدر قدرتمند باشند که بتوانند چنین باری را تحمل کنند. به همین دلیل برای این خودرو جعبه دنده هفت سرعته اختصاصی با دو کلاچ طراحی شده است.

این خودرو توانست با رکورد ۴۰۶ کیلومتر بر ساعت به سریع ترین خودروی جهان تبدیل شود و اولین خودرو تولید شده باشد که مرز ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت را پشت سر گذاشته است. رکورد قبلی متعلق به گونیخزگ CCR با ۳۸۷/۸۷ کیلومتر بر ساعت بود که موفق شد برتری ۷ ساله مک لارن اف ۱ را بشکند. در سال ۲۰۰۷/۱۳۸۶ شلبی سوپرکارز توانست با ساخت خودرویی با سرعت نهایی ۲/۴۱۲ کیلومتر بر ساعت مدعی سریع ترین خودرو تولید شده جهان شود. پس از آن بوگاتی موفق شد با تولید ویرون ۴/۱۶ سوپراسپرت با سرعت ۰۷۲/۴۳۱ کیلومتر بر ساعت این عنوان را دوباره پس بگیرد. رقبای تازه این خودرو شلبی Tuatara و کوئینخزگ آگرا R خواهند بود.و رودستر جدید بوگاتی که Grand Sport Vitesse نامیده شده و سریع ترین رودستر جهان است می تواند با سقف باز با سرعت حداکثر ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت و در حالی که سقف آن بسته شده با سرعت نهایی ۴۰۷ کیلومتر بر ساعت حرکت کن د. سرعت رودستر تازه بوگاتی تنها در ۲/۶ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و می تواند با سرعت نهایی ۴۱۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند که به شکل الکترونیکی به ۳۷۵ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. از این خودرو جدید نمونه های متعددی که در رنگ و جنس مواد اولیه متفاوت هستند، تولید شده اند. یکی از جالب ترین خصوصیات این ویرون تازه استفاده از فیبر کربن رنگ شده به جای استفاده از لایه های رنگ است. این تغییر ظاهر زیبا و درخشان تری به این رودستر جدید داده است. یکی از این رنگ ها خاکستری تیره نامیده شده و در آن به جای ایجاد تضاد توسط دو رنگ گوناگون رنگ خاکستری تیره در بعضی بخش ها مانند سقف براق و در سطوح دیگر مانند آینه های خارجی و دسته های داخلی نارنجی هستند. بوگاتی رکورددار گران قیمت ترین خودرو تولید شده جهان است و این رودستر فوق العاده نیز ۲/۳۱ میلیون دلار قیمت خواهد داشت. نمونه دیگری که در نمایشگاه ژنو به نمایش درآمده این گرند اسپرت با فیبر کربن رنگ شده است که تمامی بخش های خارجی آن از جنس فیبر کربن هستند و به رنگ قهوه ای دیده می شوند. بخش های داخلی از چرم قهوه ای پوشیده شده است. این نمونه سوپر اسپرت با قیمت ۲/۳۶ میلیون دلار وارد بازار خواهد شد. یکی دیگر از نمونه های رودستر جدید بوگاتی، فیبرکربنی آبی است که قسمت های بالایی بدنه آن آبی کاربنی و بخش های پایینی آن آبی آسمانی هستند. خریداران باید برای خرید این نمونه ۲/۵۲ میلیون دلار هزینه کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج