جاباما
۲۰۵۸۸۶
۳۰ نظر
۵۰۹۹
۳۰ نظر
۵۰۹۹
پ

۱۰ خودروی پرسرعت دنیا در سال ۲۰۱۵

هیچ فکر کرده اید وقتی یک خودرو به عنوان پرسرعت‌ترین خودروی جهان شناخته می‌شود به چه معناست؟

شبنم نیوز: هیچ فکر کرده اید وقتی یک خودرو به عنوان پرسرعت‌ترین خودروی جهان شناخته می‌شود به چه معناست؟

بوگاتی ویرون سوپر اسپرت (Bugatti Veyron Super Sport) تا سال ۲۰۱۰ صدرنشین جدول پرسرعت ترین خودروهای جهان در کتاب رکوردهای گینس بوده است اما ۲ سال پیش خودرویی به نام هنسی ونوم جی .تی (Hennessey Venom GT) این رکورد را شکست. هنوز مزه صدرنشینی را سازندگان هنسی ونوم جی تی بخوبی نچشیده بودند که چند روز بعد این رکورد دوباره به بوگاتی ویرون سوپر اسپرت تعلق گرفت.

مقامات گینس علت عدم صلاحیت ویرون را غیرفعال سازی دستگاه محدودکننده سرعت در این خودرو اعلام کردند؛ اما در نهایت به این نتیجه رسیدند که کارکرد یا عدم کارکرد محدودکننده سرعت در این رده بندی هیچ نقشی ندارد. با این حال عده ای بر این باورند ونوم جی تی نه تنها چند روز بلکه همچنان صدرنشین جدول پرسرعت ترین خودروهای جهان است.

خودروهای پرسرعت براساس مجموعه ای از معیارهای مشخص رده بندی می شوند و در نهایت فقط یک خودرو عنوان پرسرعت ترین خودروی جهان را از آن خود می کند. کسب این عنوان در کتاب رکوردهای گینس مستلزم گذراندن فرآیندهای رسمی برای تائید این برتری است.

۱۰ خودرویی که در این مقاله از آنها نام برده ایم، فقط در سطح خودروهای به اصطلاح خیابانی رده بندی شده اند؛ یعنی خودروهایی که قابلیت استفاده در جاده های شهری و برون شهری را دارند و خریداری و راندن آنها به طور قانونی برای عموم آزاد است. از این رو، خودروهای تغییریافته و نیز خودروهایی که کمپانی سازنده فقط یک نسخه از آنها را تولید و عرضه کرده شامل این فهرست نمی شوند. از این بین، خودرویی که در کمترین زمان از شتاب صفر به شتاب ۹۶.۶ کیلومتر در ساعت (معادل ۶۰ مایل بر ساعت) برسد عنوان پرسرعت ترین خودروی جهان را به خود اختصاص خواهد داد.

۳۷۰.۱ کیلومتر بر ساعت

۱۰- پاگانی هوآیرا Pagani Huayra

10 خودروی پرسرعت دنیا در سال 2015

پاگانی هوآیرا مانند بسیاری دیگر از خودروهای رکورددار در ایتالیا ساخته شده است. کمپانی پاگانی از سال ۱۹۹۲ آغاز به کار کرد و در مدت کوتاهی مورد توجه علاقه مندان به خودروهای مسابقه ای قرار گرفت. این کمپانی علاوه بر طراحی و ساخت ماشین های باکیفیت و کم نظیر، به استفاده از فیبرکربن در محصولاتش شهرت دارد.

به زبان ساده، فیبرکربن از رشته های نازک کربن ساخته شده و بسیار مقاوم، سبک وزن و گرا ن قیمت است. موسس آرژانتینی این کمپانی، هوراشیو پاگانی، پیشتر نیز استفاده از مواد کامپوزیت را در تولیدات لامبورگینی آزمایش کرده بود. هوآیرا که در سال ۲۰۱۱ رونمایی شد مجهز به موتور ۶ لیتری ۱۲ سیلندر V شکل به همراه یک جفت توربو شارژ است.

از دیگر مزیت های هوآیرا می توان به قدرت نمایی و سرعت بالای آن در خط مستقیم اشاره کرد. هوآیرا در فوریه سال ۲۰۱۳ موفق به ثبت رکورد در برنامه تلویزیونی تاپ گیر (Top Gear) شده است که با نام استارت از شبکه مستند صداوسیما پخش شد. پاگانی هوآیرا سریع ترین خودروی جهان در کتاب رکوردهای گینس نیست، با این حال مورد توجه علاقه مندان به سرعت قرار دارد.

۳۷۵ کیلومتر بر ساعت

۹- زنوو اس تی وان Zenvo ST۱

10 خودروی پرسرعت دنیا در سال 2015

وقتی اسم دانمارک به میان می آید لابد یاد کمپانی های اسباب بازی معروف این کشور می افتید، اما خودرویی که اینجا معرفی می کنیم اصلا مناسب بازی بچه ها نیست. از زنوو اس تی وان در سال ۲۰۰۹ رونمایی شد.

این خودرو که در ساخت آن فیبرکربن به کار رفته، مجهز به موتور ۷ لیتری ۸ سیلندر است و قدرتی معادل ۱۲۵۰ اسب بخار تولید می کند (قدرت بیشتر خودروهای معمولی شهری حدود ۱۱۰ اسب بخار است). دیگر ویژگی منحصربه فرد زنوو قطعات گران قیمت آن است و این که برای هرگونه تعمیر اساسی خودرو باید به دانمارک فرستاده شود. از ۱۵ خط تولید زنوو ۳ خط تولید آن در ایالات متحده قرار دارد و قیمت پایه آن از ۱.۸ میلیون دلار آغاز می شود.

۳۸۶.۲ کیلومتر بر ساعت

۸- مک لارن اف وان - McLaren F۱

10 خودروی پرسرعت دنیا در سال 2015

وقتی مک لارن اف وان رونمایی شد، بیشینه سرعت آن ۳۷۱.۸ کیلومتر در ساعت گزارش شد؛ اما اندکی بعد این عدد افزایش یافت. خودروسازی بریتانیایی مک لارن مدل کوپه اف وان را در سال ۱۹۹۲ رونمایی و ۲ سال بعد اولین نسخه آماده فروش آن را به بازار عرضه کرد. گرچه خط تولید آن در سال ۱۹۹۸ متوقف شد، همچنان با گذشت بیش از ۲۰ سال از معرفی آن در ردیف پرسرعت ترین خودروهای جهان قرار دارد. علاوه بر سرعت بالا، طراحی اتاق راننده مک لارن اف وان منحصربه فرد است. اتاق راننده به گونه ای طراحی شده که راننده در مرکز و جلوتر از صندلی های کناری مسافر قرار می گیرد. این طرز قرارگیری دید بهتری را برای راننده فراهم می کند. مک لارن اف وان مجهز به موتور بی ام دابلیوی ۱/۶ لیتری ۱۲ سیلندر V شکل است. این خودرو انتخاب متفاوتی برای علاقه مندان به خودروهای اسپرت بوده و به نظر نمی رسد که با گذشت زمان از طرفداران آن کاسته شود.

۳۹۹.۱ کیلومتر بر ساعت

۷- سالین اس سون دو توربو شارژ Saleen S۷ Twin-Turbo

10 خودروی پرسرعت دنیا در سال 2015

کمپانی سالین در کورونا واقع در کالیفرنیا قرار دارد. اولین نسخه سالین اس سون در سال ۲۰۰۳ رونمایی شد. این نسخه مجهز به موتور قدرتمند ۷ لیتری ۸ سیلندر V شکل بود که چند سال بعد یک جفت توربوشارژ گرت (Garrett) نیز به آن اضافه شد. سالین ایده نصب توربوشارژ را از خانواده بوگاتی بویژه بوگاتی ویرون الهام گرفته بود و همین نسخه برداری از پرسرعت ترین خودروهای جهان سالین اس سون را به یک غول تندرو با قدرت ۷۵۰ اسب بخار تبدیل کرد. کمپانی سالین تولید مدل کوپه اس سون را در تعداد محدود تا سال ۲۰۰۹ ادامه داد، اما بعد از تجهیز آن به توربوشارژ بود که اس سون در میان طرفداران بسرعت جا باز کرد.

۴۰۲.۳ کیلومتر بر ساعت

۶- کوئنیگسِگ سی سی آر Koenigsegg CCR

10 خودروی پرسرعت دنیا در سال 2015

در اینجا با یک مشکلی مواجه هستیم و آن، این است که خودروسازی سوئدی کوئنیگسِگ ۲ مدل ماشین با نام ها و مشخصات مشابه تولید و عرضه کرده است: سی سی آر (CCR) و سی سی ایکس (CCX) کوئنیگسِگ سی سی آر با سرعت ۴۰۳.۵ کیلومتر در ساعت زمانی در ردیف اول جدول پرسرعت ترین خودروهای جهان قرار داشت. وبگاه کمپانی کوئنیگسگ در آن زمان اعلام کرد که سی سی آر موفق به ثبت رکورد گینس شده است. این کمپانی تا آن زمان فقط ۱۴ دستگاه از سی سی آر را تولید و عرضه کرده بود.

این در حالی است که اکنون ثبت چنین رکوردی در کتاب رکوردهای گینس مستلزم تولید حداقل ۳۰ دستگاه از یک مدل مشخص است. کمپانی کوئنیگسگ تولید سی سی آر را در سال ۲۰۰۶ متوقف و از مدل جدید سی سی ایکس رونمایی کرد. سی سی ایکس به گونه ای طراحی شده بود که با استانداردهای ایالات متحده در زمینه امنیت و انتشار گازهای گلخانه ای هماهنگ باشد. بالاترین سرعت سی سی ایکس در حدود ۳۴۹.۳ کیلومتر در ساعت گزارش شد و این کمپانی در طول ۵ سال فقط ۱۴ دستگاه از این مدل را تولید و عرضه کرد. تعداد محدود این مدل راهیابی آن را به کتاب رکوردهای گینس بحث برانگیز می کند.

۴۱۳.۶ کیلومتر بر ساعت

۵- ناین.اف.اف.جی. تی .ناین ـ آر ۹ffGT۹-R

10 خودروی پرسرعت دنیا در سال 2015

جی. تی. ناین ـ آر متعلق به خانواده پورشه آلمانی ناین.اف .اف است که فقط ۲۰ دستگاه از آن تولید و عرضه شده است. شمار محدود این مدل کافی بود تا نشان دهد سازندگان آن به دنبال ثبت رسمی جی .تی .ناین در کتاب رکوردهای گینس نیستند. عده ای بر این باورند که این خودرو نیازی به ثبت رکوردهای رسمی ندارد؛ زیرا برتری آن نسبت به رقیبان کاملا مشهود است! جی .تی .ناین ـ آر یک مدل جدید از پورشه ۹۱۱ و مجهز به موتور بوکسور ۴ لیتری ۶ سیلندر با قدرت ۱۱۲۰ اسب بخار است. ناین.اف. اف جی .تی.ناین ـ آر یکی از اولین خودروهای مسابقه ای بود که مجوز قانونی تردد در خیابان های شهری را کسب کرد و از مرز سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت گذشت. گزارشات نشان می دهد جی. تی.ناین ـ آر از این سرعت نیز کمی فراتر رفته است. متأسفانه این قدرت نمایی عظیم به خوش اقبالی ختم نشد. ناین.اف.اف در اواخر سال ۲۰۱۳ ورشکست و مسیر پیشرفت آن در تولید غول هایی از این قبیل متوقف شد.

۴۱۳.۶ کیلومتر بر ساعت

۴- اس اس سی آلتیمت آئرو SSC Ultimate Aero

10 خودروی پرسرعت دنیا در سال 2015

آلتیمت آئرو که برای مدتی صدرنشین جدول پرسرعت ترین خودروهای جهان بود، متعلق به کمپانی اس اس سی واقع در واشنگتن در آمریکای شمالی است که پیشتر با عنوان شلبی سوپرکارز (ShelbySupercars ) شناخته می شد. سازندگان آلتیمت آئرو روی تجهیزات الکترونیکی از قبیل کنترل کشش و ترمز ضدقفل چندان مانور ندادند و تمرکز خود را صرفا به مقوله سرعت محدود کردند. آلتیمت آئرو که در سال ۲۰۰۷ به عنوان یکی از پرسرعت ترین خودروهای جهان معرفی شد، مجهز به موتور ۸ سیلندر V شکل است و بیشینه سرعت آن ۴۱۳.۶ کیلومتر در ساعت گزارش شده است. بیشینه سرعت ناین.اف.اف.جی.تی.ناین ـ آر نیز دقیقا رقم مشابهی است، با این تفاوت که آلتیمت آئرو در زمانی به کوتاهی ۲.۷ ثانیه از شتاب صفر به شتاب ۹۶.۶ کیلومتر در ساعت می رسد.

۴۱۸.۴ کیلومتر بر ساعت

۳- کوئنیگسِگ آگرا آر Koenigsegg Agera R

10 خودروی پرسرعت دنیا در سال 2015

کوئنیگسگ آگرا اس متعلق به کمپانی خودروسازی سوئدی است که پیشتر نیز به یکی دیگر از خودروهای ساخت این کمپانی یعنی همان سی سی آر اشاره شد. به نظر می رسد آگرا اس در جدول پرسرعت ترین خودروهای جهان از سی سی آر جلوتر باشد. کمپانی کوئنیگسگ حداکثر سرعت آگرا اس را ۴۳۹.۴ گزارش کرده است. این مدل مجهز به موتور ۵ لیتری ۸ سیلندر V شکل دوتوربوشارژ است. به لحاظ امکانات موتور آگرا اس در مقایسه با سایر رقیبان ضعیف تر است، اما وزن سبک آن را نمی توان نادیده گرفت. کمپانی کوئنیگسگ در فاصله میان سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱، ۴ بار موفق به ثبت رکورد در کتاب رکوردهای گینس شد. مدل آگرا آر این کمپانی رکورد بوگاتی ویرون سوپر اسپرت را در سال ۲۰۱۱ شکست، اما در فهرست مهم ترین ماشین های پرسرعت جهان قرار نگرفت. آگرا اس ظرف مدت کوتاهی از شتاب صفر به شتاب ۳۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد و قادر است فقط در عرض ۲۱.۱۹ ثانیه بار دیگر به شتاب صفر برگردد. این در حالی است که رقم فوق در ویرون سوپر اسپرت ۲۵.۳ ثانیه گزارش شده است. کوئینگسگ آگرا آر پرسرعت ترین ماشین جهان نیست، اما صاحبان آن به طور حتم از شتاب گیری و قابلیت ترمز آن لذت خواهند برد.

۴۳۱.۳ کیلومتر بر ساعت

۲- بوگاتی ویرون سوپر اسپرت Bugatti Veyron Super Sport

10 خودروی پرسرعت دنیا در سال 2015

دوستداران بوگاتی به طور حتم از این که این غول قدرتمند در رده دوم قرار گرفته دلگیر خواهند شد. ماجرا از این قرار است که بوگاتی ویرون در سال ۲۰۰۵ موفق شد رکورد کوئنیگسگ سی سی آر را که فقط چند ماه پیشتر ثبت شده بود بشکند، اما رکورد جدید بوگاتی در کتاب رکودهای گینس ثبت نشد تا این که در سال ۲۰۱۰ با بیشینه سرعت ۴۳۱ کیلومتر در ساعت در صدر جدول پرسرعت ترین خودروهای جهان قرار گرفت.

اندکی بعد مقامات گینس متوجه شدند که کمپانی بوگاتی محدودکننده سرعت کار گذاشته شده در این خودرو را غیرفعال کرده است؛ موضوعی که نقض قوانین گینس بود و در نتیجه این خودرو از صدر جدول پرسرعت ترین خودروهای جهان حذف شد. در نهایت مقامات گینس دریافتند که کارکرد یا عدم کارکرد محدودکننده سرعت تغییری در قابلیت های مکانیکی بوگاتی ویرون سوپر اسپرت ایجاد نمی کند. به این ترتیب، بوگاتی ویرون سوپر اسپرت بار دیگر به صدر جدول پرسرعت ترین خودروهای جهان بازگشت.

۴۳۴.۵ کیلومتر بر ساعت

۱- هنسی ونوم جی.تی Hennessey Venom GT

10 خودروی پرسرعت دنیا در سال 2015

کمپانی هنسی واقع در ایالت تگزاس آمریکا از قطعات ساخت کمپانی های دیگر برای ساخت و تولید ونوم جی.تی بهره گرفته است. همان طور که پیشتر گفته شد ثبت رکورد در کتاب رکوردهای گینس مستلزم تولید حداقل ۳۰ دستگاه از یک مدل مشخص است. این در حالی است که این کمپانی هنوز به این مرز تولید دست نیافته و قصد دارد فقط ۲۹ نسخه از آن را تولید و عرضه کند. از این رو، به نظر نمی رسد ونوم جی.تی که قرار است در تعداد محدود بر پایه بدنه لوتوس اگزیج (Lotus Exige) و با موتور ۷ لیتری Z۰۶ کوروت (Corvette) مجهز به ۲ توربوشارژ ساخته و عرضه شود موفق به ثبت رکورد در کتاب رکوردهای گینس شود. هنسی ونوم جی.تی در ۲۶ بهمن ۱۳۹۱ به طور غیررسمی رکورد بوگاتی ویرون سوپراسپرت را شکست. این خودرو در پیست ناسا آزمایش شد، اما ناسا فقط با یک دور آزمایش سرعت ونوم جی.تی در پیست خود موافقت کرد و از آنجا که ثبت رکورد در کتاب رکوردهای گینس مستلزم آزمایش سرعت چندباره است این خودرو موفق به ثبت رکورد رسمی نشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد

      رو دست بوگاتی من ندیده بودم جایی!!!

      پاسخ ها

      • اسی

        حالا ببین

    • نيما

      پس لامبورگيني چي ؟
      چرا هيچ جايگاهي نداره

    • بدون نام

      من عاشق پورشه ام

      پاسخ ها

      • مهدی

        من فیلم رو دارم اگه میخواهید اطلاع بدید ودوم اینکه Zenvoپر سرعت تر از اینهاست

    • اریا

      بهترین ماشین بوگاتی

      پاسخ ها

      • سیوان

        BUGATTI VEYRON SUPER SPORTرتبه ی 3 رو داره

    • علی

      پ لامبورگینی چندمه فراری چی

      پاسخ ها

      • رضا

        لامبورگینی چندمه

    • مهدی

      بابا چرا امار اشتباه میدید اگر ار بی تردید سریع ترینه

    • امیرعلی

      تازه من آمار ماشین ها رو بیشتر فهمیدم اما نمی دونستم با لا تر از بوگاتی هم هست!؟

    • فقط آگرا ار

      بهترین ماشین = آگرا ار

    • سیوان

      سلام دوستان یه سایت جدید اومده که شما می تونید که شما می تونید دیدن کنید این سایت به پرسرعت ترین ماشین های دنیا.لوکس ترین ماشین های دنیا .وگران قیمت ترین ماشین های دنیا وحتی تاریخچه ی ماشین ها اشاره کرده می تونید از این ادرس وارد بشید https://sites.google.com/site/saivan0901/home/cars-mashyn-ha خیلی ممنون ازتون

    • متین

      کونیکسو آکرا با475کیلومتر در ساعت سریع ترین ماشین دنیا هست

    • امیر

      چرا در وغ می گین من امارو دارم بالا تر از این سعرت ها هم سعرعت داریم خا ه شن امار دروغ ندین

    • رضا

      فقط pagani و koenigsegg ماشین های دیگری اشغالن

    • بدون نام

      هرچی باشه به پراید ما نمیرسه چون ما ایرانی ها از هر نظر بدبختیم و هر لقمه ای که به ما دادن باید همون رو بخوریم

    • كوينكسگ

      فقط كوينكسگ اگرا اون پر سرعت ترينه نه بوگاتي

    • ایلیا

      چرط

    • علی

      ماشین فقط اسکایلاین به خصوص R34
      ویدیوهایی تو یوتوب دیدم که اسکایلاین کویینیگزیگ و بوگاتی رو لولش میکنه

    • توربو

      بهترین ماشین جهانhennessey-venom-gt

    • Hussain

      شما ایرانی ها اول پراید رو درست کنید بعد دربازه بقیه ماشین ها حرف بزنید

    • ماهان

      پراید هم اگه دور بگیر جلو همه رو میزنه

    • رضا

      من که فقط بنز میخوام فقط بنز

    • ارمین

      فقط اگرا ار

    • بدون نام

      من فقط دوست دار بوگاتيام

    • ئخسفشبش

      توربو شارژر چه تاثیری رو سرعت داره ؟ مگه جز افزایش بازده کار دیگه هم میکنه؟

    • محمد مهدی

      عشق اگرا ار

    • ارش

      بوگاتی شیرون پر سرعت ترین ماشین جهان با سرعت 498کیلومتر در ساعت و کویینیخزگ رگرا آر جدیدتر از آگرا ار با سرعت 473کیلومتر در ساعت نفر دوم ثبت شد

    • علی

      بوگاتی شیرون پرسرعت تمرین ماشین جهان هست با سرعت ۵۰۲ کیلومتر بر ساعت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج