۲۰۵۹۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

هر آنچه درباره عصاره و عطر گياهان بايد بدانيد

چگونه درفروردين زيبا و آراسته باشيم؟

عطر درماني (آروماتراپي) يكي از شاخه‌هاي طب مكمل و جايگزين است كه به جهت خواص درماني و بهداشتي كه دارد، افراد زيادي را درسراسر جهان مجذوب خود كرده است.

چگونه درفروردين زيبا و آراسته باشيم؟

چگونه درفروردين زيبا و آراسته باشيم؟

برترین ها: عطر درماني (آروماتراپي) يكي از شاخه‌هاي طب مكمل و جايگزين است كه به جهت خواص درماني و بهداشتي كه دارد، افراد زيادي را درسراسر جهان مجذوب خود كرده است. در اين شيوه درماني متخصصان با كمك گرفتن از عطرها و رايحه‌هاي مختلف و تحريك سيستم عصبي بدن به درمان برخي از بيماري‌هاي روحي و جسمي انسان مي‌پردازند. پزشكان در اين روش با بهره‌مندي از عطر، اسانس، عصاره و رايحه گياهان و ميوه‌ها به‌صورت مستقيم و غيرمستقيم روح و جسم بيمار را تحت درمان قرار مي‌دهند. متخصصان عطردرماني متناسب با نوع بيماري، از يك تا چند عطر يا عصاره به‌طور همزمان براي درمان بيماري‌ها استفاده مي‌كنند. اين شيوه نه‌تنها به‌منظور درمان بيماري‌ها و تسكين درد بلكه در موارد ديگري چون حفظ زيبايي و سلامت پوست و مو نيز مفيد است. بايد توجه داشت كه روغن‌ها و عطرهايي كه در اين شيوه استفاده مي‌شود از گياهاني تهيه مي‌شوند كه به‌طور كاملا طبيعي و بدون تماس با كودها و آفت‌كش‌هاي شيميايي پرورش يافته‌اند. اين شيوه اگرچه يكي از شيوه‌هاي درماني نسبتا گران در ميان شيوه‌هاي طبيعي در جهان است اما فوايد و تاثيرات آن بر درمان بيماري‌هاي روح و جسم انسان‌ها به‌گونه‌اي است كه بسياري از مردم جهان را نه‌تنها براي درمان بيماري بلكه براي حفظ زيبايي به‌خود جذب كرده است.


درمان آكنه با عصاره ترنج

متخصصان عطردرماني استفاده از مخلوطي از عصاره برگ درخت ليمو، عصاره ترنج و اسانس اسطوخودوس را براي درمان آكنه بسيار مفيد مي‌دانند. اين متخصصان مصرف روزانه از اين لوسيون طبيعي را براي برطرف كردن آكنه كه يكي از بيماري‌هاي مزمن پوست در دوران نوجواني و بلوغ است، توصيه مي‌كنند. بهترين روش براي استفاده از اين تركيب آن است كه 3 عصاره برگ درخت ليمو، عصاره ترنج و اسانس اسطوخودوس را به مقدار مساوي درون يك ظرف شيشه‌اي بريزيد و آن را تكان دهيد تا اين عصاره‌ها به‌طور كامل با هم تركيب شوند؛ از اين عصاره مي‌توانيد 3 تا 4 بار در هفته استفاده كنيد.


عصاره لاوندر و التهاب پوست

با نزديك‌شدن بهار و معتدل شدن هوا بسياري از ما براي گردش به فضاهاي باز و طبيعي مي‌رويم و دراين فضاها ممكن است در معرض گزش نيش حشرات قرار بگيريم. توصيه ما به شما اين است كه عصاره گياه لاوندر را در اين سفرها همراه داشته باشيد. عصاره گياه لاوندر به‌دليل داشتن خواص التيام‌بخش و تسكين‌دهنده‌اي كه دارد در كاهش التهاب و سوزش محل گزش حشرات بسيار موثر است. اين عصاره همچنين مي‌تواند به‌عنوان يك ضدعفوني‌كننده براي شست‌وشوي زخم‌هاي سطحي و محل گزش حشرات مورد استفاده قرار گيرد.


تاثير آلو‌ورا بر اگزما

استفاده از تركيب ژل آلو‌ورا و تنتور گل هميشه بهار يكي از رايج‌ترين تركيب‌ها در شيوه درماني عطردرماني براي تسكين و درمان بيماري اگزماست. براي تهيه اين داروي طبيعي كافي است 50 ميلي‌ليتر از ژل آلوورا را با 15 قطره از تنتور گل هميشه بهار به‌خوبي تركيب كرده و موضع مورد نظر را به آن آغشته كنيم. براي استفاده از اين تركيب بهتر است پيش از مصرف با پزشك متخصص مشورت كنيد تا از حساسيت نداشتن به اين مواد اطمينان حاصل كنيد. اين تركيب به‌دليل حساسيتي كه دارد بهتر است پس از تهيه درون ظروف شيشه‌اي سياه‌رنگ نگهداري شود.


ترميم سلول‌هاي پوستي با آووكادو

يكي از مهم‌ترين نكاتي كه در حفظ سلامت و تندرستي بدن بسيار مفيد است؛ حمام كردن با عصاره يا اسانس گياهان دارويي مانند عصاره گل رز، عصاره اسطوخودوس، عصاره بادام شيرين، عصاره گل‌پامچال و عصاره ليمو يا روغن آووكادوست. براي اين منظور كافي است هفته‌اي يك بار يكي از اين عصاره‌ها را درون آب وان ريخته و به مدت ۳۰ دقيقه درون وان دراز بكشيد. استفاده از اين عصاره‌ها و قرار گرفتن در وان حمام علاوه بر تاثيرات آرام بخشي كه به همراه دارد موجب تامين كردن ميزان رطوبت مورد نياز بدن، نرمي عضلات و مفاصل و ترميم بافت‌هاي خشك و حساس پوستي مي‌شود.


كبودي‌ها را زودتر محو كنيد

براي برطرف كردن سريع كبودي‌ها و كوفتگي‌هايي كه گهگاه به‌دليل بي‌دقتي و براثر برخورد با اشياي مختلف در بدن ايجاد مي‌شود، راه‌حل ساده‌اي وجود دارد. استفاده از تركيبي از عصاره بابونه، عصاره بهارنارنج و عصاره گل رز در طول شب و مصرف تركيبي از عصاره نعنا، عصاره اسطوخودوس و اسانس ليمو نيز روي سطح كبودي كمك مي‌كند تا مويرگ‌هاي پاره شده در محل كبودي با سرعت بيشتري ترميم شده و سطح كبود رنگ زودتر التيام يابد. دقت كنيد از اين تركيب بايد در شرايطي استفاده كنيد كه پوست صورت‌تان از هرگونه مواد آرايشي و بهداشتي پاك شده است.


برطرف‌كردن كبودي با گل هميشه بهار

در بسياري مواقع ضربه ناگهاني يا فشارهاي عصبي موجب پاره شدن مويرگ‌هاي سطحي بدن شده و منجر به خونريزي خفيفي در ناحيه مربوطه مي‌شود. اين خونريزي موجب كبود شدن و تغيير رنگ موضع مورد نظر شده و ظاهري نامناسب به‌وجود مي‌آورد. در شيوه درماني آروماتراپي از روغن‌هاي اسطوخودوس، بابونه و گل هميشه بهار براي برطرف كردن و تسريع درمان كبودي پوست استفاده مي‌كنند. در اين شيوه ۵ ميلي‌ليتر از تنتور گل هميشه بهار را با ۲ قطره روغن اسطوخودوس و ۲ قطره روغن بابونه تركيب كرده و به آرامي روي موضع مورد نظر مي‌مالند تا به‌خوبي جذب اين ناحيه شود. تكرار اين شيوه ۲ تا ۳بار در روز به تسريع روند درماني بسيار كمك مي‌كند.


بوتاكس را فراموش كنيد

يكي از بهترين راه‌كارها براي درمان چين و چروك صورت به‌ويژه چين و چروك اطراف چشم‌ها و لب، ماساژ عصاره زيتون است. ماساژ اين عصاره به‌صورت روزانه كمك مي‌كند علاوه بر آن‌كه پوست‌تان نرم و لطيف شود، شادابي و جواني اوليه خود را نيز به‌دست آورد. اين عصاره از هسته ميوه زيتون گرفته مي‌شود. شما مي‌توانيد هسته ميوه زيتون را با كمك گوشت‌كوب له كرده و آن را در مخلوط‌كن به‌طور كامل له كنيد و سپس آن 3 تا 4 قاشق آن را با 10 قطره روغن زيتون تركيب كرده و روي صورت‌تان ماسك كنيد.


چگونه درفروردين زيبا و آراسته باشيم؟

عصاره‌هاي مخصوص پوست حساس

ماساژ تركيب عصاره بابونه و اسطوخودوس در وعده صبح روي پوست و مصرف موضعي تركيب عصاره بهارنارنج، عصاره گل ياس، عصاره گل رز و عصاره بابونه در وعده شب تاثير بسيار زيادي بر كاهش حساسيت و افزايش مقاومت پوست‌هاي حساس و تحريك‌پذير دارد. اگر تمامي اين عصاره‌ها را در دسترس نداريد مي‌توانيد تنها از تركيب عصاره بهارنارنج و عصاره گل رز يا از تركيب ۲ عصاره براي اين منظور استفاده كنيد اما دقت كنيد عصاره گل رز در ميان آن‌ها حتما وجود داشته باشد.


افزايش رشد مو با عصاره گياهي

ماساژ عصاره يا اسانس رزماري بر پوست سر تاثير بسيار خوبي بر افزايش سرعت رشد مو دارد. مصرف موضعي اين عصاره بر پوست سر كمك مي‌كند تا ريزش مو كمتر شده و ريشه مو تحريك شده و ساقه مو با سرعت بيشتري رشد كند. عصاره اين گياه را مي‌توان به تنهايي يا با اضافه كردن به شامپوي روزانه خود مصرف كنيد. براي اين منظور بهتر است به يك شامپوي 200 ميلي‌ليتري در حدود 50 ميلي‌ليتر عصاره رزماري اضافه كنيد. علاوه بر اين مي‌توانيد پس از حمام كردن عصاره خالص اين گياه را روي موها و پوست سرتان بماليد و به‌خوبي ماساژ دهيد. ماساژ اين گياه موجب افزايش جريان گردش خون در ناحيه سر شده و در نهايت موجب بهبود غذارساني به ريشه موها مي‌شود.


بهبود آثار سوختگي با عطردرماني

براساس مدارك و شواهدي كه از هزاران سال پيش موجود است در زمان‌هاي بسيار گذشته درمانگران از روغن‌ها و عصاره‌هاي معطر براي استحمام، ماساژ و درمان بسياري از بيماري‌ها بهره مي‌بردند. اين درمانگران از دود و رايحه بسياري از گياهان دارويي براي درمان بيماري‌ها استفاده مي‌كردند. به‌عنوان مثال اين درمانگران استفاده از رايحه و بوي خوشبويي كه از سوزاندن گياه دارويي سنبل به دست مي‌آمد براي درمان آثار به جاي‌مانده از سوختگي بر پوست استفاده مي‌كردند. حتي امروزه نيز در برخي از مناطق ايران شاهد استفاده از اين شيوه براي درمان خارش و آثار باقي مانده از آبله‌مرغان بر پوست بيمار هستيم. در اين شيوه با كمك دودي كه از گياه اسپند متصاعد مي‌شود به تسكين درد ناشي از خارش محل آبله و همين‌طور به درمان جاي باقي‌مانده از زخم‌ها مي‌پردازند. در حقيقت استفاده از رايحه گياه سنبل نخستين گام در راه استفاده از رايحه مواد طبيعي در درمان بيماري‌هاي مختلف است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج