۲۰۶۱۸۵
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

نظر آيت الله مکارم درباره حضور زنان در ورزشگاه

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه جامعه فوتبال نباید به حضور بانوان در ورزشگاه‌ها اصرار داشته باشد، گفت: حضور بانوان در ورزشگاه‌ها خط قرمز است.

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله مکارم‌شیرازی در دیدار با علی‌اکبر محمد‌زاده رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال و اعضای این کمیته، اظهار داشت: ورزش برای جوانان لازم است و می‌تواند انسان را از کارهای ناسالم بازدارد و برای سلامتی انسان در هر سن و سالی به‌ویژه برای جوانان اهمیت دارد.

وی افزود: از زندگانی پیامبر اکرم (ص) استفاده می‌شود که به ورزشکاران اهمیت می‌دادند؛ البته در حوزه ورزش مسائل و مشکلاتی هست که باید به آن رسیدگی کرد.

مرجع تقلید شیعیان گفت: در گذشته در زورخانه‌ها اخلاق اسلامی رعایت می‌شد و ارتباط آن‌ها دوستانه برادرانه و صمیمانه بود، چنانچه‌‌ همان معانی در مقیاس‌های بزرگ‌تر تبیین شود، فواید جدید به‌دنبال دارد و انسان‌هایی از نظر اخلاق نمونه در جامعه مطرح و ورزشکاران به معلمان اخلاق تبدیل می‌شوند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی بیان کرد: گاهی می‌شنویم که در برخی کشور‌ها در یک مسابقه فوتبال چند نفر کشته می‌شوند، در حالی که چنین مسائل و صدمات جسمانی جایی در اخلاق ندارد و گاهی آثار آن تا سال‌ها در میان جامعه می‌ماند.

وی ادامه داد: اگر ورزش رنگ فرهنگ اسلامی داشته باشد، چنین مسائلی را شاهد نیستیم. هر آنچه که از غرب می‌آید، باید اصلاح شده آن را بپذیریم و نکات منفی آن را حذف کنیم؛ در مورد ورزش نیز باید به این نکته توجه بیش از پیش داشته باشیم.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: گاهی در میدان ورزش، در مورد تماشاگران نیز قضایایی رخ می‌دهد که باید به طور جدی مورد توجه باشد.

وی خاطرنشان کرد: در مورد دعوت بانوان به ورزشگاه‌ها مسائلی وجود دارد و ما نمی‌توانیم هر کاری که غربی‌ها انجام می‌دهند، انجام دهیم؛ خط قرمزهایی در آئین ما وجود دارد که باید آن را رعایت کرد و باید استقلال فرهنگی خود را در زمینه فرهنگی نیز حفظ کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sara

      من خودم عاشق اینم که برم ورزشگاه.ولی تا وقتی که جریاناتی مثل بازی تراکتور و نفت قراره تو فرهنگ تماشاگرای مرد باشه وجود تماشاگرای خانوم تو ورزشگاه به شدت براشون خطرناکه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج