۲۰۶۴۸۱
۵۰۳۶
۵۰۳۶
پ

اجداد مارها پاهای عقبی بلندی داشته‌اند!

ما برای نخستین بار مدل جامعی را از پیشینیان مشترک مارهای امروزی ساختیم و معتقدیم که این مار جانوری شب‌رو بوده که با کمین کردن جانورانی نسبتاً بزرگ‌تر از خود را شکار می‌کرده و به احتمال زیاد در اکوسیستم‌های جنگلی نیم‌کره‌ی جنوبی زندگی می‌کرده است.

نوچه - آرزو مقدس: دانشمندان طی بررسی و آزمایشاتی که برای نخستین بار انجام شده، دریافتند که مارها جانورانی شب‌رو و کمینگر بوده‌اند که بر خلاف تصور پیشین احتمالاً نه در دریا بلکه در خشکی تکامل یافته‌اند و تا حدود ۱۱۰ میلیون سال پیش پاهای عقبی بلندی داشته‌اند که این مدت، زمانی بسیار طولانی‌تر از چیزی است که تا پیش از این تصور می‌شد.

اجداد مارها پاهای عقبی بلندی داشته‌اند!

ما برای نخستین بار مدل جامعی را از پیشینیان مشترک مارهای امروزی ساختیم و معتقدیم که این مار جانوری شب‌رو بوده که با کمین کردن جانورانی نسبتاً بزرگ‌تر از خود را شکار می‌کرده و به احتمال زیاد در اکوسیستم‌های جنگلی نیم‌کره‌ی جنوبی زندگی می‌کرده است. حدس ما این است که مارها حدود ۱۲۸ میلیون سال پیش از شاخه‌ای از خزندگان شبیه به مارمولک جدا شده‌اند.

این تیم تحقیقاتی ژنوم مارها، آناتومی مارهای امروزی و اطلاعات جدیدی را که از فسیل‌ها به دست آورده بود مورد بررسی قرار داد و موفق شد نموداری از مارهایی که همچنان وجود دارند و مارهایی که منقرض شده‌اند به دست آورد که الگوهای اصلی تکامل مارها را به نمایش می‌گذاشت. شواهدی به دست آمد که نشان می‌داد اجداد نه چندان باستانی مارهای امروزی پاهای جلویی خود را از دست داده بودند اما همچنان پاهای عقبشان را داشتند و حدود ۱۲۸ میلیون سال پیش در اواسط دوران کرتاسه می‌زیسته‌اند.

با وجود این که پیش از این نیز می‌دانستیم اجداد مارها جانورانی شبیه به مارمولک‌های چهار پا بوده‌اند، اما گمان می‌رود پاهای عقبی این جانوران چندین میلیون سال دیرتر از آن‌چه در ابتدا تصور می‌شده از میان رفته باشند. امروزه حدود ۳۴۰۰ گونه مار شناخته شده در جهان وجود دارد اما دانسته‌های ما در مورد منشأ و چگونگی به وجود آمدن مارهای امروزی بسیار اندک است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج