۲۰۷۸۵
۱۶۲ نظر
۲۳۲۰۸
۱۶۲ نظر
۲۳۲۰۸
پ

هنگام افتادن گوشی موبایل در آب چه کنیم؟

اگر به هر دلیل گوشی هوشمند شما (که ضدآب هم نیست) درون آب افتاد، اولین کاری که می بایست انجام دهید خارج کردن آن از آب در سریع ترین زمان ممکن است؛ چرا که هر چه بیشتر درون آب و مایعات باقی بماند، احتمال نفوذ رطوبت از طریق منافذ و درزهای گوشی هوشمند، بیشتر و بیشتر خواهد شد.

وب سایت ترنجی: در سال های اخیر برخی از گجت ها و گوشی هوشمند معرفی شده توسط کمپانی ها، از استانداردهای لازم برای مقاومت در برابر آب برخوردار بوده اند و این موضوع توانسته خیال کاربران زیادی را از بابت اتفاقات احتمالی که موجب خیس شدن تلفن شان می شود، راحت کند؛ خصوصاً افرادی که زیاد در محیط های پرآب رفت و آمد دارند یا کاربرانی که حواس پرتی و بی احتیاطی شان، بارها کار دست شان داده است.

اگر به هر دلیل گوشی هوشمند شما (که ضدآب هم نیست) درون آب افتاد، اولین کاری که می بایست انجام دهید خارج کردن آن از آب در سریع ترین زمان ممکن است؛ چرا که هر چه بیشتر درون آب و مایعات باقی بماند، احتمال نفوذ رطوبت از طریق منافذ و درزهای گوشی هوشمند، بیشتر و بیشتر خواهد شد. پس از خارج کردن گوشی از آب، کارهای خاصی وجود دارند که شما باید برای نجات آن، با دقت و حوصله انجام دهید.
خیس شدن گوشی‌ها شاید به منزله سوختن و نیاز به تعویض آن باشد، اما اگر شما در مواردی به اندازه کافی سریع باشید می‌توانید آن را حفظ کنید. برای این مطلب زیر را مطالعه کرده و مراحل آن را انجام دهید.
هنگام افتادن گوشی موبایل در آب چه کنیم؟

۱. سریعا گوشی را از آب خارج کنید. درگاه‌هایی که روی گوشی قرار دارند مثل:درگاه "micro usb"، میکروفون، اسپیکر و... جاهایی هستند که از داخل آن‌ها آب به درون دستگاه وارد می‌شود. گوشی خود را سریعا از آب بیرون آورده و آن را خاموش کنید. فرض کنید که درون گوشی شما آب رفته است، چه گوشی درست کار کند یا خیر.

۲. اگر گوشی خود را به موقع از آب بیرون آورده باشید، ممکن است آسیب زیادی ندیده باشد. زمانی که گوشی مدت زیادی در آب باشد، مانند وقتی که داخل ماشین لباسشویی بوده است کمی بعید به نظر می‌رسد که بتوان گوشی را دوباره به حالت اول برگرداند. ولی به هر صورت سعی کردن برای حفظ آن ارزشش را دارد. اگر گوشی به شارژر وصل است و در آب افتاده، برای بیرون آوردنش از آب به آن دست نزنید! ابتدا برق را قطع کرده و یا دوشاخه شارژر را از پریز خارج نمایید. برق در آب می تواند موجب برق گرفتگی شما شود. به هر صورت اگر گوشی شما در حین شارژ به داخل آب افتاد با رعایت موارد بالا سریعا آن را از داخل آب خارج کنید.

۳. در صورتی که باتری گوشی قابل جدا شدن است، باتری گوشی را از آن خارج کنید و گوشی و باتری را بر روی دستمال نرم و یا حوله قرار دهید. این یکی از مهمترین مراحل است زیرا مدارات گوشی که به آن ها آب رسیده اگر منبع تغذیه «باتری» نداشته باشند آسیب نخواهند دید. برای فهمیدن اینکه آیا گوشی واقعا آسیب دیده، گوشه‌ای در نزدیک باتری وجود دارد که یک مربع یا دایره سفید رنگ قرار دارد. اگر رنگ آن سفید یا قرمز شده بود آب به داخل گوشی نفوذ کرده است. اگر با نحوه خارج کردن باتری آشنا نیستید، دفترچه راهنمای گوشی خود را مطالعه کنید.

۴. سیم کارت خود را خارج نمایید. ممکن است شماره‌های مهمی بر روی سیم کارت شما وجود داشته باشد. برای بسیاری حتی این اطلاعات از خود گوشی نیز مهمتر هستند. سیم کارت‌ها در مقابله با آب مقاومت خوبی دارد ولی بیرون آوردن زودتر آن ها بهتر است. پس از خارج کردن آن را هم روی حوله یا دستمال قرار دهید.

۵. تمام لوازم جانبی که متصل به گوشی هستند، از جمله هدفون، کارت حافظه، کاور و ... را خارج نمایید. این کار برای رسیدن بیشتر هوا به داخل گوشی و نقاطی است که داخل آن‌ها آب رفته است.

۶. با یک دستمال نرم یا حوله گوشی خود را خشک کنید. اگر حتی یک قطره آب داخل آن بماند باعث ایجاد خرابی در مدارات گوشی می‌شود. باید آب وارد شده به گوشی را در کمترین زمان ممکن خارج کرده و خشک نمایید. بدون رها کردن گوشی تا جایی که ممکن است آب‌ها را خشک کنید. از تکان دادن بیش از حد گوشی خودداری کنید زیرا این کار باعث می‌شود آب به نقاط بیشتری از گوشی نفوذ کند.

۷. از یک جارو برقی استفاده کنید. برای مکیدن مایع درون قسمت‌‎های داخلی گوشی، یکی از در دسترس ترین وسایل جارو برقی است. برای حذف تمام رطوبت باقی مانده در گوشی، ۲۰ دقیقه جارو برقی را با کمی فاصله از آن بگیرید. این سریع‌ترین روش برای خشک کردن کامل گوشی است. توجه داشته باشید که جارو برقی را بیش از حد به گوشی نزدیک نکنید و فاصله درستی را برای آن انتخاب کرده و در همان حالت نگه دارید.

۸. بر خلاف توصیه‌های عوام، به شما توصیه می‌کنیم که از سشوار استفاده نکنید «حتی باد سرد». با استفاده از سشوار ممکن است رطوبت بیشتری به سمت داخل گوشی رفته و به اجزای الکتریکی دیگر آن نیز آسیب بزند.
هنگام افتادن گوشی موبایل در آب چه کنیم؟

9. یکی از در دسترس ترین راه‌ها، قرار دادن گوشی در برنج است. برنج رطوبت باقی مانده را به خود جذب می‌کند. هر ساعت گوشی خود را درون برنج جابه‌جا کنید. این کار موجب می‌شود بعد از چند ساعت تمام رطوبت باقی مانده درون آن خارج شود.

10. گوشی خود را در زیر آفتاب قرار دهید تا کاملا رطوبت آن از بین برود.

11. گوشی را بر روی یک حوله جذب کننده آب قرار دهید.

12. توجه کنید که تمام این مراحل برای خارج شدن کامل رطوبت از داخل گوشی است. بعد از 4 الی 6 ساعت در هر مرحله گوشی و محل جذب رطوبت را چک کنید اگر بیش از حد خیس بود، مرحله مکیدن آب از داخل گوشی را تکرار نمایید.

13. گوشی خود را تست کنید. پس از 24 ساعت که مراحل بالا را انجام دادید، گوشی خود را روشن کرده و تست نمایید. تمامی پورت‌ها و مواردی که به آن‌ها آب وارد شده بود را تست کنید.

14. اگر گوشی شما کاملا خشک شده ولی هنوز کار نمی‌کند شارژر را به گوشی بدون باتری وصل کنید. اگر گوشی کار کرد، احتمالا باتری گوشی خراب شده و شما باید باتری گوشی را تعویض نمایید.

15. در صورت جواب نگرفتن از مراحل بالا، گوشی خود را به یک تعمیرکار مجاز داده و تمام کارهایی که با آن انجام داده‌اید را برای تعمیرکار شرح دهید. آن ها در صورت دانستن کاری که با گوشی انجام شده، سریع‌تر و دقیق‌تر آن را درست خواهند کرد.

16. در صورت نداشتن تخصص، به هیچ وجه قطعات گوشی را باز نکنید. این کار می‌تواند باعث وارد شدن شُک به دستگاه و در معرض مواد شیمیایی قرار گرفتن شما، شود. بهترین کار دادن آن به افراد ماهر جهت تعمیر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • alireza

      من فکر کنم با این راهها که شما ارائه دادین همون گوشیه خرابمونم منفجر بشه...

    • بدون نام

      من يه دفعه روش برنج خام انجام دادم جواب گرفتم

      پاسخ ها

      • ئخاشئئشی

        من گوشیم افتاه تو جوب زیر پل بعد یک ساعت تلاش بلا خره در اوردم درست میشه یا نه؟

    • fatemeh

      من چندبار که گوشیم افتاد داخل آب یه شب تا صبح گذاشتمش داخل گونی برنج خوب خوب خوب شد.این بهترین روشه

    • man

      manam goshim khis shod sari khamoshesh kardamo sim karto batery ro dar avordam bad gereftam joloye bokhari mashin ba daraje bale 1 shabane rozam roshanesh nakardam dorost shod.

    • بدون نام

      سلام
      تنها راه اینه که گوشی را بطور کامل باز کنید سپس با الکل سفید شسته ( بجز صفحه ال سی دی} و با باد ملایم انرا خشک کنیم راه دیگه ای وجود ندارد.
      فقط باید سرعت عمل داشته باشید
      موفق باشید.

    • فرشته رحیمی

      خوبه عالی

    • nima

      man ba seshuAr khoshk kardam ghable khandane in maghale, tuye malezi budam umadam az mahiya ax bendazam oftad tu oghiyanus, ama ruye tapeye sheni oftad va bad daresh ovordam (badaz 20 ya 30 min) gushiye htc bud, khoshkesh kardamo gozashtamesh tuye aftab , ama chon ba bade tonde seshuAr khoshk shod, badazinke fardash roshanesh kardam roshan shod, VALi wirellesesh dge kar nemikard

    • bahareh

      منم که تاحالا گوشیم تو آب نیفتاده

    • ومن

      گوشیم افتاد تو آب سوخت چون 5 ساعت طول کشید تا درش نیآوردم چون نمی شد

      روحش شاد ولش کن چون از این گوشیهای 25 تومانی بود

    • مرجان

      گوشی من افتاد تو دریا .نمیدونستم باید بندازم تو آب معولی نمکش از بین بره .خشکش کردم ولی چه فایده .دلم سوخت.تو جیبم بود باهاش شنا کرده بود .نمی دونستم پیشمه.

    • kimi@

      مقاله خوبی بود چون تا بحال گوشی من نزذیک به 72 بار افتاده توی اب و 3 گوشی رو سوزوندم و 1 گوشی رو هم گم کردم!!واقعا فکر کنم من خیلی خوب از وسایلم استفاده میکنم.نظر شما چیه؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • 2020

        منم دو تا گوشی sony ;که یکیش هم ضد اب بود ولی در شاارژ ش باز بود سوزوندم ...الان حالم گرفتس

    • بدون نام

      من قبلا از روش اول(برنج) استفاده کردم.گوشی تو جیبم بود دوستام منو انداختن تو استخر.بعد از شب تا صبح گوشیمو گذاشتم تو سطل برنجیمون.صبحم روشنش کردمو استفاده کردم

    • محسن

      یه راه عجیب دیگه هم هست که مثل برنج موثره:
      اگه دم دست الکل دارین گوشیتونو بندازین تو الکل و بذارید چن دیقه بمونه بعد درش بیارید و به روش های بالا خشکش کنید!
      تعجب نکنید اینکار باعث میشه آب به قطعات آسیب نرسونه... من این روش و برنج رو تست کردم

    • ساسان

      من ديشب گوشيم افتاد تو اب
      ولي خداييش من به آيفون ايمان اوردم
      از اب در اوردم با سشوار خشكش كردم بعد دارم استفاده...

    • نازنین

      گوشی من گلکسی 3 دیروز خریدم امروز اندازه یه استکان اب ریخت پشت باطریشو در اوردم نیم ساعت گذازشتم زیاد هم اب توش نرفته بو ولی تو اسپیکرش رفته بو الان که روشنش کردن صداش یجوریه انگار اسپیکر ترکیده نمیدونم چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ماله منم همینجوری شده

    • اشرف

      گوشی من گالسکی نوت هست زیر کولر گازی بوده اب داخلش رفته چکارش کنم

    • فاطمه

      نظری راجع به افتادن iphone 4 تو آب دریا دارید؟؟؟؟؟؟؟

    • Alireza

      من آیفون 5 ام افتاد تو استخر الان تو سطل برنج هستش.یعنی امیدوار باشم؟؟؟؟ دارم دیوونه میشم

    • ماريا

      من مبايلم زيرخاك رفته فقط عدداش كار نميكنه جيكار كنم مال خودم هم نيس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟جن ساعت بزارمش تو برنج؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ظظ

      پاسخ ها

      • رضی

        D:

    • peyman

      یادمه یه بار از یکی شنیدم که از یکی از کارمندای نوکیا پرسیده بودن که اگه گوشی تو آب بیافته چه کنیم ؟گفته بود این یکی از رازهای شرکت نوکیاست ولی من می گم و همون راه گذاشتن تو برنج خامو توصیه کرده بود

    • زینب

      من سه روز پیش گوشیم(کوربی 2) افتاد تو آب امروز روشنش کردم خدارو شکر سالمه سالمه
      سریع باتری و سیم کارت رو در آوردم و با دسمال خشک کردم
      تاجایی که میشد رطوبت گوشی رو بادسمال گرفتم و "دوباره سیم و باتری رو گذاشتمو روشنش کردم که این کار اشتباهیه!اصلا اینکارو نکنید" ولی گوشیم چیزیش نشد و چون خارج از منزل بودم دوباره سیم و باتریو و روکشو در آوردم وناچار به مدت 4ساعت گوشی رو رو صندلی ماشین رها کرده بودم
      در منزل گوشیمو داخل برنج نپخته کردم تا رطوبتش گرفته شه.بعد 48ساعت درش آوردمو وبه آرومی با جاروبرقی تمام قسمتای گوشی رو تمیز کردم
      چون شارژ باتری خیس شده خالی میشه گوشی رو به شارژ زدم که خیلی زود شارژش کامل شد و الانم داره درس کار میکنه.
      به دوستان توصیه میکنم قبل از گذاشتن گوشی داخل برنج هم از جارو برقی برای از بین بردن سریع رطوبت گوشی استفاده کنن

    • abed

      emroz raftam mahigiri ye dafe oftadam to ab sari omadam biron batri goshiro daravordam nemidonam chikar konam az berenj astefade kardam nemidonam mishe ya na benazar shoma behtarin kar chie?

    • زهرا

      این روش جارو برقی خیلی خوب بود اخه من گوشیم افتاد توی چاه دستشویی درش اوردم و با جارو برقی خشکش کردم بعد هم گذاشتمش توی برنج
      ولی وقتی میافته باهاش کار نکنید خاموشش کنید فقط

      پاسخ ها

      • پدارم

        با اب دستشویی چکار کردی؟

      • maryam

        با برنج چکار کردین؟

    • فرزین

      دیشب گوشیم خیس شد سریع باطریو سیم کارتشو در آوردم خشکش کردم بعد گذاشتمش توی برنج خام 12 ساعت بعد درش آوردم با جاروبرقی تمیزش کردم درست شد . الانم با گوشیم این پیغامو نوشتم .

    • xperia

      باعرض سلام _ سونی که از اریکسون جدا شد واقعا گوشی های ضد آب و ضد ضربه عالی را ساخته اگر هم بگید قیمتشان زیاد است به نظر من xperia go قیمت بسیار مناسبی دارد!!! (*پیشگیری بهتر از درمان است*)

    • ehsan

      اگه گوشیمون. باطریش قابل تعویض توسط کاربر نبود چی؟

    • amir

      سلام من گلگسی نوت دارم دیشب افتاد تو اب سریع برداشتمش هیچیش نشد ولی اسپیکرش وز وز میکنه باید چیکار کنم

    • شهر دیجی دات کام

      به ترتیب :
      1 باطری را سریعا درآورید
      2 با دستمال خشک کنید
      3 در صورت امکان گوشی را باز کنید و با سشوار خشک کنید
      4 گوشی را به مدت چند ساعت در کاسه ای برنج قرار دهید

    • باران

      گوشی آبجیم دستم بود افتاد تو وان حموم. اصلن این راه هارو نمیدونستم. سعی میکردم روشن نگهش دارم. یکم روشن موند بعد خاموشش کردم دیگه روشن نشد. حالام ک حدود ی ماه میگذره روشن نمیشه.
      اصلن نمیدونم چیکار کنم... آبجیم تو ی شهر دیگه زندگی میکنه و ازونموقع ندیدمش...
      من الان باید چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هییییییچ راهی وجود نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟......

    • بدون نام

      گوشیه من اکسپریا زد هست درپوشه شارژرش باز بود افتاد تو اکواریوم رمو سیمکارتو دراوردم اما باطریش جدا نمیشه کلی سشوار گرفتم از 60سانتی الانم بغل بخاریه دارم روانی میشششششم اعصابم ریخته بهم منم برم بزارمش تو برنج
      ینی امیدی هست؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درپوش شارژر زیاد مهم نیس مهم اسپیکرومیکروفناس که زدآبه

    • بدون نام

      سلام اکسپریا زدم که درپوشش باز بود اب رفته بود داخلش رو بعد سه روز با ترس و لرز دکمه پاورشو زدم .............................وقتی دیدم روی صفحه ی گوشی sonyنمایان شد به کمپانیش ایمان اوردم الان بدونه هیچ عیبی داره کار میکنه مثه روزه اول

    • دخترآدم

      من گوشي خودم معيوب شد ديشب گوشي دوستم رو امانت گرفتم چند روزه امشب از حموم كه اومدم موهام خيس بود حواسم به گوشي نبود كمي آب البته از كمي بيشتر ريخت روش كليداش كار نمي كرد فقط خاموش روشن ميشد . يهو متوجه شدم صفحه اش داره خيس ميشه . زودي گذاشتمش تو سطل برنجا . دعا كنيد خوب بشه. بابا بحثه آبرويه

      پاسخ ها

      • فرانک

        دقیقا منم همین طور کامل گوشی تو آب نیافتاده فقط چند قطره اب توش رفت از طریق لبه ها امیدی بهش هست ؟؟؟؟
        لطفا راهنمای کنید

      • فرنک

        منم متاسفانه اومدم گوشی رو برایکرونا تمیز کنم اب توش رفت

    • زهرابندگی

      سلام من نوکیا C5 دارم حدود یکسال پیش افتاد تو اب فکر کردم خراب شده گذاشتمش یه کنار امروز روشن کردم روشن شد ام نصف صفحش سیاه شده ودرضم انتن هم نداره ای راهی هست که درست شه؟ممنون

    • مهدیه

      سلام
      امروز بارون میومد ما هم رفتیم زیر بارون از شانس بد ما این گوشیم افتاد تو ابا زود برش داشتم الانم تو برنجه یعنی درست میشه

    • بدون نام

      یادش بخیر n73داشتم افتاد تواب زودبرداشتم دیدم روشنه ومشکلی نداره منم ازهمه جابیخبر بردم گذاشتم شارژ بعد چند دقیقه رفتم سراغش دیدم اینقد داغ شده که دکمه هاش چسبیدن کارنمیکنن منم سریع شارژرو کشیدم دیدم نوک شارژر سوزنی اینقد داغه ک چسبیده به پلاستیک اونقسمت!!! دکمه پاورش چسبیده بود کار نمیکرد بعد ی مدت درس شد لامصب خلاصه هیچیش نشد

    • hos

      گوشی من ادکلن ریخته داخلش صفحه نمایشش لک لکی شده.راه حلی داره که لکه ها ازبین بره یا نه؟

    • یه نفری

      من گوشیم افتاد تو توالت خونه.... سریع درآوردمش، خاموشش کردم و باطریش رو دراوردم... بعد گوشی رو یه روز کامل گذاشتم تو برنج خام...
      فرداش، برنج رو دم کردیم و خوردیم و بی خیال گوشی شدم..دی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخ

    • محسن

      دمت گرم

    • سحر

      سلام من گوشی sony xperia p دارم موبایلم وقتی تو شارژ بود افتاد تو آب و چون نمیشه درشو باز کرد و باتری رو دراورد نتونسم باتریشو دربیارم به نظرتون سوخته؟هنوز به تعمیرکار نشون ندادم!! امیدوار میشه بود؟ :(

    • ترانه

      گوشیم دشب افتاده داخل آب> گوشیم اچ تی سی هست نمیشه باطریشو در آورد
      صفحش روشن نمیشد نمیدونستم خاموشه یا روشنه> امروز صبح روشن شد تا ظهرهم مشکلی نداشت ولی الان باز صفحش روشن نمیشه نمیدونم گوشیم خاموشه یا روشنه> باید چیکار کنم

      پاسخ ها

      • کیان

        منم صفحم روشن نمی شه چیکارکنم لطفا راهنمایی کنید

    • ترانه

      من گزاشتمش جلوی پنکه روشن شد ولی 12 ساعت بعد خاموش شد

    • Xperia TX

      گوشی من 45 دقیقه توی لباسشویی شسته شده بعد 12ساعت گذاشتمش توی برنج الآن کار میکنه ولی زیر صفحش لک داره مثل اینکه زیرش آب جمع شده باید چی کارش کنم

    • adel

      سلام گوشی من htcهست روش نوشابه ریخت روشن میشه کارمیکنه ولی صفش کمی سیاه شده چکارکنم کسی میدونه

    • سارا

      سلام.من گوشیم افتاد توی آب و اونو گذاشتم توی کیسه برنج خشک.بعد از 12ساعت گوشیم عین روز اولش شده بود

    • فرووز

      گوشی من دیشب افتاد تو آب درش اوردم خشکش کردم تو برنج هم بود یه 12 ساعتی الان کار نمی کنه :(((
      اصلن دنیا رو سرم خراب شد وقتی کار نکرد
      دروغ چرا به زور خریده بودمش
      دیگه هم فک نکنم بخرن واسم :(((

    • پسرخاله

      بهترین راه نور افتابه

    • حوصله ندارم

      گوشیم تو جیب حولم بود توحمام فک کنم یکم اب رفته توش کار میکرد مشکلی هم نداشت بعد از ۴۵مین خاموش شد باتری ر‌و دراوردم از دورم سشوار باباد ملایم گرفتم گذاشتمتش تو برنج درست میشه؟؟

    • حوصله ندارم

      خواهشا راهنمایی کنید دارم دیونه میشنم گوشیم واسم خیلی مهم بود ینی امیدی هست روشن بشه اخه تو جیب حولم بوده فک اب زیاد توش نرفته بخار ابم رفته باشه فک نمیکنم داغون بشه کمکمممممممم کنید لطفا

    • بیچاره

      من کاملا الن بدبخت شدم گوشیه خواهرم دستم بود افتاد تو دسشویی سریع در اوردمشو باتری وسیم و هم در اوردم بعد ی رب گداشتم کار نکرد زدم توشارژی لحظه روشن شد بعد سفید شد الانم گداشتمش تو برنج توروخدا دعا کنید درست شه وگرنه بدبختم ی بارم اخه التوشو سوزوندم. :'((((((((((((((((((

    • بدون نام

      در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با م

    • سوران

      سلام خسته نباشین من گوشیم اس 5 ضدابه کار گچ میکنم سرکار گچ رو صفحش افتاد منم شستمش ذاشتم گچو تمیزمیکردم ناخنم قاب پشتی گوشیو باز کرد و آب رفت توش اونموقع چیزیش نشد کار میکرد الان اومدم خونه گذاشتم شارژ صفحش اتصال میکرد عین تلویزیونای قدیم که برفک میکردن منم هول شدم خاموشش کرد یکم خشکش کردم بعد چندین دفه هی باطری رو میزاشتم روشن میکردم خاموش میکردم به امید اینکه خوب بشه دفعه ی اخر صفحش رفت ایا امیدی هس خوب بشه ایا باطریش سوخته یا گوشیم اخه اس 5 تازه میخواستم عوضش کنم با نوت 4 چیکار کنم ؟لطفا جواب؟

    • aida

      گوشی من xperia sp اس.از تو آب درش آوردم روشن هم میشد صفحش روشنه فقط یه لکه هایی از زیر ال سی دی دیده میشه خاموشش کردم و تو کیسه برنج گذاشتم لکه هاش میره؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لکه ها زیرش اب جمع شد فکر کنم بزاری تو برنج اب جذب بشه لکه ها بره

    • بدون نام

      گوشیه من افتاد زمین حالا سریع باتری خالی میکنه و خاموش میشه چه کنم؟

    • سينا

      بارون ميومد ايفون ٥ داشتم گوشيم رو پام بود از ماشين پياده شدم پرت شد تو يه چاله پر اب رفت تو عمق اب سرى درش اوردم خاموشش كردم جارو برقى كشيدم گذاشتمش تو كيسه برنج فكر كنم سالم بمونه هنوز ٤ ساعت تا در اوردنش مونده

    • محمد فهیم

      من گوشیم رفت تو چاه دستشویی،الانم که درش آوردم وحسابی حمومش کردم.اگه روشن بشه،شک نکنین تا2روز بندری میرم

    • سعید

      من گوشی ندارم چیکار کنم خوب

      پاسخ ها

      • رحیم

        گوشی یکی دیگه رو بگیر بنداز

    • mojdeh

      سلام وخسته نباشید من گوشیم هو اوی هست و افتاد توی اب من تمام قطعات رو جدا کردم وچون خارج از خانه بودم جلوی کولر ماشین گرفتمش تا خشک بشه و حالا هم 24 ساعته که گذاشتم خشک بشه میخواستم بدونم نیاز به خشک کردن به روش دیگرو داره بعد از24 ساعت یه نه لطفا جواب بدین مهمه گوشیمو تازه خریدم

    • زهرا

      سلام من گوشی سامسونگ گلکسیs5 دارم 20 ساعت در لوله فاضلاب توالت بود بعد از در آوردنش باتری و سیم کارت را در آوردم و با سشوار خشک کردم وبه مدت سه روز هم زیر بخاری گذاشتمش بعد از روشن کردنش خدا را شکر سالم است اما بوی بدی میدهد لطفا اگر راهی برای برطرف کردن بوی بد گوشی میدانید من را راهنمایی کنید

    • سحر

      سلام.من گوشیم افتاد تو آب و مواد شوینده. با جارو برقی و برنج خشکش کردم.الان روی صفحه اش حباب داره یعنی توش آب مونده.اگه باهاش کار کنم خراب میشه؟ آخه چند روزه خشک نمیشه.تو رو خدا جواب بدین دارم دیوونه میشم

    • سحر

      پس کسی جوابمونو نمیده اینجا؟ پس چرا سوال میپرسیم.میخوایم درد دل کنیم حتما؟؟؟؟؟

    • ممد

      سلام من گوشیم سونی اکسپریا زد بود الان هم دارم چند وقت پیش میخواستم تو استخر باهاش عکس بگیرم در پوش شارژ ش یه کم باز شده بود اینکه اب رفته بو تو گوشیم بعد که اب تو گوشیم خارج کردم هی خاموش روشن میشد وقتی چند روز تو برنج خشک گذاشتم یه کم درست شد الان لمس خیلی خوب کار میکنه اما وقتی یه کم باهاش کار میکنی دوباره خاموش روشن میشه نمیدونم مشکل سخت افزار یا نرم افزار !!!؟؟؟ لطفا جواب منو بدید

    • siavash

      گوشی من آفتاده توی آب الان دیگه درست نمی شه به نظرمن هرگوشی که گفتند ضده ابه نباید خرید مثل سونی

    • siavash

      گوشی که می خری فقط باید اپل یا سامسونگ باشه نه سونی

    • بدون نام

      برنج برنج و برنج ولی همه راه حل هل عالی و کار سازه پاینده باشید

    • الی

      من ایفون 6 دارم دیشب گوشیم افتاد تو استخر ..با سشوار خشک کردن از صبح هم تو برنج یعنی روشن میشه؟؟؟؟ 4 روزم هست خریدمش

    • sepehr

      باتری گوشیم در نمیاد و روش نوشته که درش نیارید و اگر خواستی بیاری با ید با تکنسین های گوشی هواوی بدی حالا چه کنم

    • میلاد

      گوشی من در اثر جای خیس و برنج سوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووخت چیکار کنم

    • مهرزاد

      سلام من تبلتم افتاد تو آب و مدلشم طوریه که نمیشه باطری رو در اورد خاموشش کردم ولی بعد از چند دیقه دیدم که از پایین صحنه یا اسکرینش یه چراغش روشنه بعد زیر اسکرینشم خیس بود... مدام ازش اب میومد بیرون تا اینکه دیدم همش روشن خاموش میشه مدام روشن خاموش میشد بعد مجبور شدم بازش کنم باطریشو در اوردمو همونجوری سه روز موند . بعد سه روز بستمش دیدم همه چیش خوبه ولی زیر اسکرینش انگاری شبنم هستش. یکم انگار خیسه نور میوفته روش معلوم میشه . تازه زیرش یه خطای خاصی هم هس درست میشه؟ به نظرتون چیکار کنم؟ مرسی که خوندین ببخشید طولانی شد .

    • مهران

      خیلی ناراحتم گوشیم افتاده تو اب الانم سالمه ولی اسکرینش لکه داره تو اب شیر خونه افتاده ولی لکه داره تازه یه خطای تیزی هم داره که منظم همو قطع میکنن

    • علي

      ببخشيد اگر گوشي كار كند ولي شارژ نشود چيكار كنيم لطفا به پاسخ من جواب دهيد

    • samira

      سلام من دیروز تبلتم قسمت بالاش قسمت شارژر و دوربینش افتاد توی ظرف غذا حالا دوربینش کار نمیکنه تو رو خدا بگین چیکار کنم???

    • بدون نام

      منم با اس 5 رفتم استخر عکس گرفتم چیزی نشد گوشی .حالم گرفتس. خخخخ

    • 123

      میتونید گوشی که در آب افتاده را با الکل بشویید بعد داخل پنبه بگذارید و هر چند ساعت پنبه را عوض کنید الکل به خاطر فرار بودن آب را هم با خود می برد و پنبه آن را جذب میکند.

    • محمد

      كمممك!!! من اپل 5s دارم ,چند روز پيش دستم خيس برد و انگار اب رفت زيرش ولي LCD كاملاً تصوير نمايش ميده و تاچش كار ميكنه .فقط قسمت پايين گوشي لك لك ابه انگار ! مشكل چيه؟ و اگه بخوام LCDعوض كنم مشكلي واسم پيش نمياد؟مثلاً خنگ نميشه گوشيم ؟ لطفاً جواب بديد

    • ملیکا

      سلام لطفا فوری راهنماییم کنید من گوشیم چند دقیقه تو اب بود بعد در اوردم خشکش کردم با سشوار هم خشکش کردم سه ساعت هم تو کیسه برنج گذاشتم باطریش درسته ولی خودش روشن نمی شه لطفا کمکم کنید

    • negin

      سلام دوستان اول از هر چيزي سعي كنيد ك براي گوشياتون كاور هاي ژله اي تهيه كنيد چون خطر آسيب ديدن ب گوشي رو هم بعد از زمين افتادن هم بعد از تو آب افتادن كم ميكنه.
      من خودم گلكسي3 دارم يه بار خودم افتادم تو آب گوشيم تو لباسم بود تا حدودا5ديقه تو آب بودم گوشيم خيس خيس شده بود خودشم خاموش شده بود
      از كاورش درآوردم باتري و سيمكارتشو جدا كردم تقريبا خشكش كردم ولي چون ب هيچ وسيله اي براي خشك كردنش(سشوار-برنج- جارو برقي )دسترسي نداشتم تا دوساعت همينجوري بود ولي سطحي خشكش كرده بودم
      بعد ك رسيدم سشوار گرفتم بهش 24ساعت روشنش نكردم ب فرداش كاملا سالم بود و كار ميكرد
      تا اينكه ديروز دوباره رفتيم صحرا دوباره افتاد تو آب ولي بلافاصله در آوردمش و همونجوري سطحي خشكش كردم و گذاشتم جلو آفتاب تا10ديقه ولي خوب بعد2ساعت رسيدم خونه سشوار گرفتم بهش و تاحدودا20ساعت خاموش بود و الان ك روشنش كردم در خدمتونم.
      فقط اگ گرشيتون افتاد تو آب همينكارارو بكنيد و حتما تا يه روز روشنش نكنييد
      برنج و جارو برقي ام خوبه و ي جارو رو با فاصله بگيريد نچسبونيد ب گوشي.

    • دانیال

      سلام من گوشیم افتاد تو اب سریغ برداشتم بعد حالا خاموشی کردم وبا سشوار کاملا خشک کردم بعد روشن کردم که نباید می کردم بعد اسپیکر رو که امتحان کردم وزوز میکنه بعد گذاشتم تویه برنج ایا خوب میشه

    • کیمیا

      گوشی من یک ایپد قدیمیه که امروز سر از ماشین لباسشوی در اورد و نیم ساعت دور خودش چرخید من بعد از یک ساعت متوجهش شدم وبیشتر کار های بالارو امتحان کردم نتیجهای نگرفتم مدونم که بهم مخندین ولی باور کنین خیلی سخته ۱۰۰٪سوخته به هرحال الان تو برنجه لطفاً دارم از دست میرم دادشم برام خریده بودش ان منو میکشه...

    • رضا

      گوشی من افتاد توی اب نمک و سرکه همین که افتاد خاموش شد الان همه چیشو دراوردم انداختم تو برنج خدا کنه درس شه

    • پرى

      گوشيم رو دو روز پيش بردم حموم بعد افتاد تو اب اول كار ميكرد ميخواستم عكس بگيرم صفحه ش تار شد بعد خاموش شد بعد با سشوار خشكش كردم و باتري ش هم در نمياد الان هم گوشيم روشن ميشه اما لمسش كار نمي كنه گوشيم سوني z هستش چي كار كنم؟؟؟

    • علیرضا

      سلام...بنده امروز گوشیم galaxy ace 3 افتاد داخل یه جوی آّب که کاملا توی آب قرار گرفت...حدود چند ثانیه توی آب موند...البته قاب ژله ای روش بود...بعد از این که درش آوردم هنوز گوشی روشن بود...بدون خاموش کردن باتری رو در آوردم و سیم کارت ها رو خارج کردم...
      حدود نیم ساعت رهاش کردم...اومدم منزل حدود یک ساعت بعد گوشی رو باز کردم و با دستمال خشکش کردم...بعد تمام قطعاتش رو دوباره بستم و باتری و سیم کارت ها رو انداخنم....خداروشکر برای هیچ قسمتشی مشکلی پیش نیومده...
      خواستم بگم که مراحل و روش هایی که دوستان گفتند بستگی به عمق فاجعه داره و این که چه میزان داخلش آب رفته باشه...و نکران نباشید...

    • ماریا

      سلام.گوشیم از دستم افتاد تو جوب آب.درش آوردم.خواهرم گفت بده خشکش کنم دوباره از دست اون افتاد تو جوب..بعدشم خودم شستمش..الانم گذاشتمش روی شوفاژ....درست میشه آیا؟

    • محمدرضا

      گوشی من iphone 6 سورخ هدفنش اب رفت گوشی قاتی کرده انگار به هدفون وسله صداش در نمیاد چیزه مهمی نیست ؟

      پاسخ ها

      • رادمهر

        ماله منم اینطوری شد دقیقا الان 1 روزه کلا خاموشه روشن نمیشه علامت باتریشم نمیاااد تروخدا کمک کنید

    • حسين رضا

      من گوشي ايفون ٦ تو اب دريا افتاده متاسفانه اون موقع دسترسي به مواردي كه واسه خوب شدن كوشي اشاره كرديد نداشتم بعد از ٢٠ روز دادم تعمير الان ميكه ال سي ديش سوخته. ايا ال سي ديش ميشه سوخته باشه؟؟ جون شك دارم به حرف تعمير كارش

    • زهرا

      سلام گوشی من سامسونگ گلکسیه بارون اومده بود گوشی منم افتاد تو ابا داشتم سکته میزدم
      گوشیمم کلا 1 ساله دارمش و ازش زیادم استفاده نمیکنم
      از تو چال آب سریع درش اوردم باتریشو سریع در اوردم
      بعد خاموش بعدم که از مدرسه اومدم گزاشتمش تو برنج

      به نظرتون آب توش مونده؟؟ اگه مونده از کجا بفهمم؟؟

      یارو تعمیری موبایل گفت بیار برات سرویسش کنم ولی باید بازش کنم خو بازش کنه 1000000 تا خرابی روش میزاره

      چ کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • سهیلا

      سلام شما همش دم از گوشی هایی که باطریشون جدا میشه زدین..
      گوشی من سونیz2 وهمونطورکه میدونید این گوشیا ضد آبن و پلم..
      گوشیم با برخورد به آب متاسفانه جلو دوربینش رطوبت گرفته، فقظ همین..
      دیگه هیچ مشکلی نداره..
      به نظرتون چیکارش کنم

    • الهام

      سلام گوشیم z3 هست انداختمش تو اما انتن گوشیم کلا رفته باید چیکار کنم؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • میلاد

        بهش بگو برگرده

    • الی

      سلام گوشی z3 دارم انداختمش تو اب اما انتن گوشیم کلا رفته باید چیکار کنم لطفا سریع کمکم کنید

    • ی بدشانس

      گوشیم تو جیبم بود_(iphone 5s)بارون شدیدی گرفت توجیبم خیس شد اوردمش خونه سشوار کشیدم بعد روشنش کردم صفحش سیاه شده بود بعد خاموشش کردم دوباره گزاشتمش تو برنج بنظرتون درست میشه یا سوخت

    • شکی

      سلام
      گوشی من ایفون 5s هستش یک ساعت تو جوب پر از اب بوده از دیشب تو برنج ایا احتمالش هست بعد از یک ساعت که تویه اب بوده روشن بشه؟؟

    • نیما

      سلام
      من گوشیم توی ماشین لباس شویی در آوردم.وبا سشوار خشک کردم و الا ن هم در گونی برنج است آیا درست میشه؟

    • شاهین

      سلام. امروز 1 فروردینه. من گوشیم z1 compact هست و ضد آبه. رفتم دم حوض میخواستم از زیر آب برای اولین بار عکس بگیرم. برای احتیاط هم همه ی گوشی رو زیر آب نبردم فقط 20 درصدشو...
      بار اول دوم چیزی نشد ولی بار سوم که عکس گرفتم در اوردم نگ کرد و خاموش شد.
      باتریش هم در نمیاد.. خیلی خیلی کم سشوار کشیدم و گذاشتم تو برنج خام.... دعا کنین درست شه... اگه درست شد اطلاع میدم اگه هم نشد باز هم اطلاع میدم....

      قطعا خدا با صبر کننده هاست.

    • maryam

      سلام من گوشیم افتاد تو دسشویی بعد گذاشتمش توبرنج حالا ک روشن کردم تو صفحه نمایشش اب رفته سشوارم زدم فایده نداشت

    • شهرزاد

      سلام < من گوشیم نکسوس 5x هستش ، از نیمه بالا افتاد توی کاسه آب ، سریع خشکش کردم و گذاشتمش توی برنچ ، الان سه ساعتی هست مونده ، وقتی داشتم خشکش میکردم ، صفحه اش خاموش و روشن شد و بعد کلا خاموش شد ، منم کاری نکردم و فقط خاموشش کردم ، نمیدونم الان درست میشه یا نه ، یکماهم نیست خریدم ، خیلی ناراحتم:(

    • پوریا تاج

      سلام با عرض تاسف منم امشب اپل سیکسم افتاده تو اب صدای مخاطب و موزیکم کلا قطع شده گذاشتمش تو سه کیلو برنج ایشالا ک درست میشه تا صب :-(

    • بدون نام

      گوشیم نوت ۵ . افتاد تو سطل رنگ.با تینر شستمش الان همه چیش خوبه ولی تاچش لمس انگشتمو نمیگیره با قلم کار میکنم.

    • امیر

      سلام تو رو خدا جوابمو بدید عجله دارم . گوشی من ال جی جی 3 دیروزافتاد تو آب گذاشتمش توی برنج و درست شد . اما یه قسمتی از ال سی دی گوشیم یه لکه ی سفید زده چیکار کنم کi از بین بره. تو رو خدا هر کی بلده بگه

    • حسین

      گوشی جی 2 افتاد توی اب با سشوار خشک کردم.الان روشن کردم تاچش کار نمیکنه .... فعلاگذاشتم تو برنج تافردا ... امید وار باشم/؟

    • سجاد

      با سلام
      گوشی من افتاد توی جوی آب خیابون .
      سریع از آب بیرون آوردم بعد خاموش کردم
      سپس تمیز کردم با دستمال نرم
      وبا سشوار با درجه خنک وسرما خشکش کردم
      وبعد از چهار ساعت روشن کردم که خدا را شکر فعلان مشکلی نداره.

    • بدون نام

      سلام
      گوشیم گلکسی اس۵ هستش و انداختمش توآب
      چون از ضدآب بودنش مطمئنم

    • رادين

      گوشي من گلكسي اس سون اج هستش هر كي هم اين گوشي رو بشناسه ميدونه كه اين گوشيا ضد اب هستش الان گوشي من بردمش تو استخر الان كار نمى كنه با سشوار خشكش كردم بعد گزاشتمش تو يه گونى برنج الان اين چي ميشه درس ميشه يا نه

      پاسخ ها

      • میلاد

        داداش من میخوام بخرمش.به طرف بگم ضداب بودنشو امتحان کنه؟؟

    • بدون نام

      تو رو خدا کمکم کنید
      من. باتری گوشیم قابل تعویض چکارر کنم

    • رضا اصلاني

      سلام بچه ها منو دوستم ٢روز پيش جاده چلوس بوديم گوشيامون ميرن تو اب خيس ميشن جفتش ايفون 6s بود واسه من ي خورده قاطي كرد ولي واسه دوستم ديگه روشن نشد به نظرتون مشكلش چيه؟ امشب تو گوني برنج بزارم درست ميشه ؟ بنده خدا داره ديوونه ميشه

    • بدون نام

      سلام. گوشی من افتاد تو دستشویی عمومی:( با چه مصیبت و بسیج همگانی و کمک اقشار مختلف دراومد، بماند! کلی هم مفصل خودم با آب و صابون شستم، همچی که زیر ال سی دیش آب جمع شد! البته یه بار اول شستم. بعد درشو باز کردم باتری و سیم کارت و مموری رو درآوردم که خدارو شکر اونا فقط یه نم کوچولو به باتری رسیده بود و مشکلی نبود. بعد دوباره گوشی رو مفصل شستم. خونه هم نبودم که بتونم کار خاصی روش انجام بدم. با دستمال کاغذی خشک کردم. همینطوری درش باز گذاشتم بمونه. خیلی هم تکونش ندادم. بعد حدودا 4 ساعت رسیدم خونه. نمیدونستم چجوری آب زیر صفحه رو باید درآرم، فقط گذاشتمش تو ظرف برنج خشک. تقریبا یه هفته طول کشید که آب زیر صفحه کامل خشک شد. الان فقط یه کوچولو تو صفحه انگار باد کرده. روشنش کردم کار میکنه:)

      پاسخ ها

      • زهرا

        در طول این یک هفته گوشیت روشن میشد یا خاموش بود؟

    • Kimia

      گوشیم افتاد توی آب . سریع درش اوردم . پاکش کردم با دستمال . دوباره باتریشو انداختم تو گوشیم . دکمه وسطیش کار نکرد .‌اسپیکرشم وقتی زنگ میزدی ویزه میکرد . خاموشش کردم . با جارو برقی ابشو گرفتم . گزاشتمش تو برنج . به نظرتون درست میشه؟
      گوشیم سامسونگ جی سون
      تو رو‌خدا بگید دارم دیونه میشم یه ماهه خریدمش اونم با چه بدبختی

    • تعمیرکار موبایل

      بیشترراه حل ها مثل استفاده از جارو برقی و سشوار و برنج خام شاید جواب بده و لی کارکرد گوشی تو بلند مدت رو تضمین نمیکنه. چون رطوبت باقی مونده لابه لای پایه آی سی های BGA که اتصالات بسیار ریز از جنس قلع بین آی سی و برد گوشی هستن وخیلی هم نزدیک به همند با این روشها خشک نمیشه و به مرور زمان وبا جریان پیدا کردن الکتریسیته تو مدارها این آب باقی مونده ایجاد سولفاته و رسوب و خوردگی اتصالات رو میکنه که قابل دیدن نیست، اینجور گوشی ها بعد از یه مدت نامعلوم کار کردن دچار نقص های بدون برگشت یا حتی مرگ کامل میشن که تعمیر شدنی هم نیست. تنها راه باز کردن تمام اجزای گوشی توسط تعمیر کار و شستشوی برد لخت شده گوشی تو دستگاه التراسونیک با مایع مخصوص اینکار و سپس خشک کردن با هیتره، انتخاب با خودتونه یا بدون صرف هزینه برای یه مدت کوتاه از گوشیتون استفاده کنید وبعد بندازینش دور یاه با صرف هزینه کمتر نسبت به خرید گوشی نو گوشی خیس شدتون رو به حالت قبل برگردونید.

    • dlrwm

      من گوشی گلکسی s6 edge ان افتاده توی اب لطفا کمک کنین دارم دیوونه میشم

    • مهرداد

      منم گوشی هو اوی g610دارم چند بار افتاد تو اب هیچی نشد.اینبار خیس شد منم به محض خروج از اب خشکش کردم.اشتباهم این بود روشنش کردم.خراب شد .بردنش تعمیر اووردم خونه چند روز کار کرد بعد بازم یا لمسش کار نمیکرد با روشن میشد ولی صفحه سیاه بود.الان داره کار میکنه دعا کنید کار کنه چون پول ندارم بخرم میوفتم تو قرض. شما هم اگه خیس شد سیمکارت و رم و باتری رو درارید بزاربد خشک شه بعدا چند روز بعد روشنش کنید.
      ان شا الله مشکل همه حل میشه.

    • باران

      سلام لب دریا بودیم گوشیم افتاد توی دریا با زور بیرونش اوردم الهانم روشن نمیشه فقط وقتی شارژ میزنم یه چراغ بالاش داره روشن میشه سوخته؟

    • علی

      سلام گوشی من سامسونگ جی۷پریمه افتاد تو استخر اوردمش بیرون بعد چند ثانیه صفحش سیاه شد به طوری که نور کمی داشت الان اون نور کمم از بین رفته متاسفانه چون باتری نداره از پشت باز نمیشه لطفا کمک کنید تورو خدا

    • سینا

      سلام من امشب گوشی گلکسی اس 5 م داخل آب افتاد و نزدیک 15 دقیقه داخلش موند وقتی بیرونش آوردم کاملا خشکش کردم و بعد سه ساعت دوباره خواستم استفاده کنم ولی روشن نشد الان این یعنی گوشی سوخته یا نه؟! لطفا راهنمایی کنید

    • سحر

      گوشیم با چن قطره نوشابه خیس شد . روشن میشه فقط کلی لک بنفش افتاده به صورتی که اصلا صفحه گوشیم معلوم نیس . :(( میره این لکه ها ؟

    • بدون نام

      گوشی من ازین سامسونگ دکمه ای هاست امروز افتاد توی توالت دانشگاه بدون هیچ وقفه ای با دست ازتوی توالت درش آوردم بخاطرعکسایی که تو رمش بود و باصابون شستمش یه دوسه ساعتی روشن بود ولی هنگ بود بعد کلن اسکرینش سفید شد حالاتوبرنجه
      اصلا واسه اون نگران نیستم واسه دستم که باهاش درش آوردم نگرانم:|||| بیش از 10بارم با آب جوش وصابون شستم دستمو بنظرتون تمیزشده ؟؟

    • نفیسه

      گوشی من افتاده توآب ونتونستم پیداش کنم آب برد میخواستم بدونم رم گوشی میسوزه توآب یانه?????خواهشازودجواب بدید

    • matin

      با سلام
      گوشی من a510 هستش داخل آب افتاد همان وقت گوشی رو خاموش کردم و سشوار را بهش گرفتم ولی پس از سشوار کردن گوشی رو روشن کردم صفحه تاچ روشن بود اما کار نمیکرد پس از چند دقیقه خاموش شد الان هم خاموشه و شارژ هم نمیشه گذاشتمش داخل کیسه برنج به نظرتون ممکنه باتری و صفحه تاچش سوخته باشه؟

    • ستایش

      سلام من رمزه گزشیم با انگشت باز میشه افتاد تو اب برش داشتم بعد 5 ساعت تونستم جاروش کنم الانم داخلع برنجع کاملن صحیح و سالم هست فقط قسمت رده انگشت کار نمیکنع مجبورم با کد پشتیبان بازش کنم چیکارررر کنم

    • بدون نام

      آب رفته تو گوشی سامسونگ چیکارشکنم مال خودم نیست کمکم کنید دارم از استرس می میرم

    • Shr

      من گوشیمو تو برنجم گذاشتم با جارو برقیم کشیدم درست نشد اصن روشنم نمیشه

    • ارین

      سلام دوستان گوشیم ایفون 6s هستش افتاد تو استخر خشکش کردم و روشنش کردم کاملا همه چیش سالمه اما اب پایین صفحه رو کامل گرفته انداختم تو برنج ایا درست میشه تو رو خدا جوابم رو بدین

    • امیر

      بعضی از گوشی ها مثل هواوی و هونور باطریش ثابته و پلمپه!
      اگه این گوشی ها به آب بیفتند چی کار کنیم؟

    • نیما

      سلام گوشی من در آب نیفتاده از گوشی زیاد استفاده کرده بودم داغ شده بود یه خورده آب به پشت گوشی زدم که سرد بشه انگار این آب وارد میکروفون شده و هنگام مکالمه صدای من به طرف نمی رود چگونه می توانم آب را از میکروفون خارج کنم؟ لطفا زودتر جواب بدید.

    • علی

      من گوشیم سامسونگ j5 primهستش افتاد تو چاله دستشویی برداشتمش . هیچیش نیست روشن میشه کار میکنه فقط دکمه های بغل هستن که زیر هستن وسطشون دکمه خروجه اونا کارنمیکنن و خروج هم وار نمیکنه .چیکار کنم؟

    • erfan

      سلام از سایت خوبتون خوشم اومد
      گوشی من a9100
      یا همون a9pro
      هستش چند روز پیش افتاد تو اب روشن موند یکم زیر آب باهاش عکس و فیلم گرفتم و بعدشمن آوردمش بیرون و خاموشش کردم که نسوزه از حمام اومدم بیرون کار میکردم کمی کند بعد شبش به کلی خاموشش شد و دیگه روشن نشد تا صبح روز بعد
      که روشن شد دکه برگشت و اون دکه پایینی سمت چفیه اسمشو نمیدونم منظورم وو دکمه لمسی کنار دکمه home این کار میکرد بعد دو روز از دوباره وارد کادو کد برای به یک ساعتی و بعد از دوباره خراب شد نمیدونی چیکار کنم ۴ روز از این ماجرا میگرده البته وقتی خاموشش میکنم شارژ هم کم میکنه با تشکر از سایت خوبتون ممنون میشم جوابمو بدین

    • امیرحسین

      شماره ۲ رو هر جوری فکر میکنم با عقلم جور درنمیاد !!!

    • امیرحسین

      انصافا مطالبتون خیلی غیرفنی هست، نظر هم میزاری نصفشو کات میکنین میزازین!! من توهین کردم آیا ؟؟؟؟

    • Samireh

      بهترین راه کار همون برنج شب تاصبح بزارید تو‌برنج‌قشنگ رطوبت میکشه

    • مجید

      دیشب یه لیوان اب روی گوشیم ریخت . شب تا صبح گذاشتم داخل کیسه برنج
      صبح بلند شدم به جارو برقی نیز پاکش کردم
      بعد روشنش کردم روشن شد
      ولی وقتی شارژر رو وصل میکنم فلشش روشن میمونه
      لطفا اگه اطلاعی دارید دریغ نکنید

    • زهرا

      سلام بچه هاگوشیم توبرنجه دعاکنیدفرداروشن شه

    • محمد

      گوشی ک بالای ده دقیقه توی اب بمونه حافظه داخلیش و رمش میسوزه یان

    • hhhh

      گوشیم خیلی وقت که افتاده تو اب بالای باتریشم قرمز شده ایا درست میشه یا نه لطفا سریع بگین

    • hhhh

      گوشیم خیلی وقت که افتاده تو اب بالای باتریشم قرمز شده ایا درست میشه یا نه لطفا سریع بگین

    • عسل

      گوشیم افتاد توی چاه دستشوی 20 دیقه با جارو برقی خوشک کردم بعد توی برنج گذاشتم بعد زیر افتاب گوشیم اول کار نکرد بعد کار کرد

    • بدون نام

      سلام من گوشیم روش قوری اب جوش ریخت بعد از 9 ساعت از تو کیسه برنج درش،آوردم الان روشن شد خیلی خوشحالم

    • nassim

      سلام گوشی من از قسمت اسپیکراش اب رفته خیلی سطحی اما بعد از چن روز خش خش داشت صدا الان خیلی ضعیف شدن انقدر کم شده صداش که انگار کم کردم تا اخر صدای موزیک و زنگ به شدت پایینه از روزی که اب رفت توش چن هفتس میگذره الان چه کاری میشه کرددد؟

      پاسخ ها

      • نیما

        هیچی باید اون قطعش عوض بشه :|

    • M

      گوشی منمA5ضد اب بود ولی الان دوربین جلوش کار نمیکنه ی هفته که خریدم دوستان بگین چ کار کنم

    • نیما

      اقا من گوشیم ال جی Q6 هستش. 3 بار توش آب رفته هر بارشم تو حموم.هر بار جای سیم کارتو دراوردم و سشوار گرفتم هر 3 بارشم بدون کوچک ترین مشکلی روشن شد.فقط زیر ال سی دیش اب رفت که واسم مهم نبود چون شیکسته هم بود عوضش کردم الان هیچچ مشکلی نداره و عین روز اول کار میکنه. 2 ماه هم از این قضایا گذشتع.حالا نمیدونم من خوش شانسم یا ال جی انقد خوبه. :) خاستم بگم به حرف اینا ک میگن سشوار نکشین گوش نکنین مطمئن باشین سشوار بهترین راهه البته بعد برنج و جارو برقی.

    • Ali

      سلام بهترین کار برنج و جاروبرقی واقعا جواب میده من گوشیم چنبار تو اب افتاد که حل شد با اینا ولی جای معموریش دیگه درست نشد بالا نمیاره sd

    • اریا

      سلام گوشی من در اب افتاده ومن به موقع ان را در برنج گذاشتم ۳ روز منتظر مکندم وقتی عکس باتری میاد روشن میشه ولی مخوام روشنش کنم نمیشه یا سریع میزنم روشن سه وقتی نوشته سامسونگ میاد گیر مکنه لطفا بگید چه کا کنم

    • p

      من گوشیم رو گرفتم زبر اب و این کار مشکل نداشت چون گفته بودن زد ابه ولی اب نفوذ کرد تو گوشیمک و قبل از اینکه این وب رو ببینم گوشیو با سشوار خشک کردمک و بعد دیدم که روشن شد ولب وقتی روشن شده تاچش کار نمیکنه الانم تو برنجه یکی بگه دیگه چیکار کنم :)؟

    • س

      سلام من گوشیم a70 هستش باطریشم جدا نمیشه. توش آب رفته طوری که از دوربین های جلووعقبش مشخصه توشون آب هست. گذاشتمش تو سطل برنج. به نظرتون درست میشه؟خواهش میکنم جواب بدید.

      پاسخ ها

      • علیرضا

        گوشیروایستاده بزاریم یاخوابیده داخل برنج

    • لیلا

      سلام من گوشیمو میخواستم تمیز کنم از دستم در رفت زیر شیر آب یه خورده آب روش ریخت، بعدش حالت هدفون فعال شده یعنی هیچ فیلم....بدون هندزفری صداش درنمیاد چیکار کنم؟ گوشیم سامسونگه

    • فا

      بچه هاهیچوقت گوشیتونو باخودتون تودست شوی نبرین:((((((((من گوشیم افتادتدچاهش درش اوردیم الان توبرنجه
      کسی میدونه چجوری باالکل خشکش میکنین؟

    • مانا

      سلام من گوشیم الجی جی سیکس هست و برده بودمش تو دستشویی یکمی اب روش یخت بعد رفت روی حالت هرفون ولی درست شد اما الان هی بهم میگه رطوبت حس میکنیم( یعنی حس میکنه داخلش یکمی ابه) توی دفترچش هم نوشته فقط افراد کاربلد میتونن بازش کننیعنی به راحتی به باتریش دسترسی ندارم در حال حاضر هم نمیتونم ببرمش تعمیرگاه باید چکار کنم؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج